LSK anno 2013

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • TomLundby
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 616

    Jeg synes det er spesielt bra at satsingen på unge spillere betaler seg. Gulbrandsen, Ohi, Ringstad og Gabrielsen ser nå alle ut til å holde greit eliteserienivå, eller mer. Bolly har alt betalt for seg . Nå trengs det påfyll av nye unge spillere, Høibråten er vel den eneste som peker seg ut så langt. Feks burde det være mulig å bygge opp en ung høyreback som er god nok om ett år hvis/om/når kontrakten til Stoor blir for dyr å forlenge.

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6082

      Å sammenligne oppkjøringen vår med RBK blir litt søkt. Rbk har nye spillere, ny taktikk og ny trener. Førstevalgene deres på midtbanen har aldri spilt 433 før. Dette laget må nok få et par måneder til å bli kjent og trygge på formasjon og spillere. RBK fansen mener også å se gode tendenser i spillet og virker generelt positive.

      Med oss er det stikk motsatt. Vi har ingen nye og har hatt god tid til å spille inn laget. Vi har få gode tendenser i spillet men lykkes godt på siste tredjedel.

      Kommentar

      • *46*

        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
        Er det noen som klager over at vi har slått disse lagene da? Det er det selvfølgelig ikke. Resultatene er helt ok, de, og selvsagt mye bedre enn om vi hadde tapt mer. Med vår vandring i sumpen de siste årene, er nok resultatene i treningskampene viktigere enn for enkelte andre lag. På dette området er det fremgang, ingen tvil om det.

        Det noen påpeker og diskuterer er hvordan vi fremstår spillemessig, blant annet den manglende evnen (og viljen?) til å styre kamper og den til tider vel forsiktige balldyttinga i forsvar.

        Jeg synes det fortsatt skal være stor takhøyde i debattene her på forumet, og jeg synes vi alle skal respektere at vi kan se forskjellig på saker og ting. Grunnen til at vi er her, er at vi har én viktig ting til felles: Vi elsker Lillestrøm Sportsklubb!

        Hvis forumet blir en servil nikkedukkeklubb hvor alle er enige om at alt er bra, er vi ille ute! La oss heller komme med argumenter for hva vi mener og føre gode debatter rundt LSK og alt som har med klubben og laget å gjøre!
        Vi er nok langt i fra uenige - heller nok mer mot enig. Det jeg ser på som stort fremskritt er at laget faktisk vinner kamper. Å vinne kamper gir økt selvtillit. Selvtillit så ut til å være en mangelvare i LSK anno 2012.

        Det å styre kamper spillemessig har kommet seg. Fremgangen har vært der, men neppe så mye som det mange her inne ønsker. Og skal man forvente at det i løpet av natta/våren snur? 2012 var tragisk i størstedelen av sesongen - der er vi enige. Min spådom er at ting snur seg litt når PVM er tilbake. Håper også Johan Richard er tilbake snart, da vi vet det bor mye i han.

        I forhold til starten av 2012, så er LSK mye bedre utrusta på venstre siden. Stian og Moryke samarbeider veldig bra og har faktisk tilført LSK en ny dimensjon. Bolly var god, men etter min mening er Moryke bedre pr d.d mot hva Bolly var på denne tid i 2012. Han tilfører en ny dimensjon i laget, da han har flere strenger å spille på enn Bolly.

        Synes også Erling beviste i går at han fortsatt er en mer enn god nok ving når han ble dytta ned fra spiss til ving. Er Erling "på" hele året, noe jeg tror han blir med sitt nye tykke skall av selvtillit, vil han være en meget anvendelig og viktig spiller for laget.

        Selve passningskvaliteten i etablert angrep og kreativitene er for lav etter min mening. Litt for mye ensidig med to raske spisser som vi så i går. Dette tror jeg endrer seg når PVM og Johan Richard kommer på banen. Så er det bare å håpe at flere tar til seg dette.

        Ikke snakk om at forumet skal være en nikkedukke, men jeg regner vel med at det fortsatt er lov å påpeke at enkelte kanskje kjører inn i en litt for mørk vei hva det gjelder hva man synes om utsiktene til laget?

        Kommentar

        • mooph
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 1496

          Utfordringen er at "stilen" til Haglund krever en veldig godt fungerende midtbane, men der er jo folk sjukemeldte i ett sett. PMV, JA og BHR samspilte og i toppform hadde muligens flytta oss til topp 6, men det ser det ut som vi bare kan drømme om.

          Siden midten ikke fungerer godt nok fører til at de bak må slå mye langt. Siden vi mangler en "target man" blir det jo ofte noe fåfengt. Defensivt klarer ikke midten å plukke opp løpene fra motstander og forsvaret får fort problemer.
          Fugla mot nye høyder

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6082

            Opprinnelig skrevet av TomLundby
            Feks burde det være mulig å bygge opp en ung høyreback som er god nok om ett år hvis/om/når kontrakten til Stoor blir for dyr å forlenge.
            Nordermoen (95) er vel den unge høyrebacken som ligger lengst frem i køen og som trener med A-laget. Bak han har vi vel Keivan (96). Begge disse har u-landskamper og vi kan håpe en av dem utvikler seg til tippeliganivå.

            Kommentar

            • klippen
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2009
              • 251

              I forhold til fjoråret ser jeg flere lyspunkter, som tidligere påpekt har vi begynt å vinne kamper noe som både gir selvtillit og forhåpentligvis større ro når kamper skal avgjøres. Denne tryggheten skal ikke undervurderes. Det er også viktig å ha en viss realisme i det man driver med, noe jeg synes Haglund har. At fokuset nå er å forbedre fjorårets 9.plass mener jeg er helt riktig tankegang. Det er alltid sunt å kunne slå litt nedenifra.

              Sett i etterkant er salget av Bolly meget bra. Fofana har imponert meg hittil. Ikke bare gjennom hans offensive kvaliteter, men også at han legger ned et godt defensivt arbeid. Kjemien mellom Stian og Fofana ser også ut til å være meget bra. Om begge holder seg skadefrie lukter det en bra venstreside. Både Fofana og Bolly har ekstreme kvaliteter, og Bollys kvaliteter viste seg i stor grad utover sesongen. Likevel ville jeg, slik det ser ut nå valgt Fofana fremfor Bolly. Vel og merke, om jeg måtte velge en av dem(Skulle gjerne hatt begge). I hovedsak fordi Fofana er langt bedre til å holde på ballen, noe jeg mener er en stor mangelvare i dagens lag.

              At vi har en tynn tropp er det ingen tvil om, men dette kan også slå positivt ut. Vel og merke om vi unngår mye skader og karantener. Først og fremst vil de ute på banen forhåpentligvis få bedre samhandling og bygge relasjoner seg imellom. Et annet viktig aspekt er at det er lettere å bygge et sterkt samhold med en mindre tropp, fremfor en stor tropp hvor nye spillere kommer inn hele tiden.

              Men skal ikke undervurdere det psykologiske ved den tynne troppen og. I fjorårets sesong kunne det feks være lett å tenke for de som allerede var i LSK at når Riise kommer inn fikser han opp, eller om vi ikke presterer nå kommer det sikkert en ny spiller. Nå vet både spillere og ledere at man skal spille med de man har, og at man må prestere ut i fra disse. Det er ikke noen mulighet at det kan komme inn en redningsmann, så vi som er her må brette opp armene og blø for drakta. Jeg tror dette er en motiverende faktor for spillergruppa, som gjør at LSK i 2013 forhåpentligvis kan slå litt nedenifra

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                Opprinnelig skrevet av klippen
                Likevel ville jeg, slik det ser ut nå valgt Fofana fremfor Bolly.
                Aldri i livet. Selv om fofana ser ut som en kvikk og teknisk kompetent ving/spiss hadde Bolly ekstremkvaliteter som gjorde at han tidvis kunne gjøre som han ville på kanten. Fofana er ikke i nærheten å ha det steget og den farta som gjorde at Bolly ble hentet til Tyskland. Det har forøvrig ingen andre heller. At han gikk utenlands så tidlig i karriéren var et stort tap for klubben.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Opprinnelig skrevet av *46*
                  Vi er nok langt i fra uenige - heller nok mer mot enig. Det jeg ser på som stort fremskritt er at laget faktisk vinner kamper. Å vinne kamper gir økt selvtillit. Selvtillit så ut til å være en mangelvare i LSK anno 2012.
                  Det å styre kamper spillemessig har kommet seg.
                  Helt enig i det første, uforstående til det andre. Rett og slett fordi vi ikke har vært i nærheten av å styre noen av treningskampene. Unntaket var BP, som ga oss føringa og en lærepenge og et kampscenario vi har blitt så altfor vant til. Ingen forventer at ting forandres over natten, men man forventer tegn på utvikling. I denne fasen av spillet, helt avgjørende for om vi klarer å plukke mer poeng og skape mer stabile resultater, ser man i praksis ingen fremgang pr. nå.

                  Det kan bedre seg med PVM, men på dette området mener jeg Johan er LSKs aller viktigste å ha frisk og i form. Men så spørs det da, om vi egentlig noen gang får se ham tilbake i toppslag.

                  Kommentar

                  • mooph
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 1496

                    Opprinnelig skrevet av reka
                    ... hadde Bolly ekstremkvaliteter ... At han gikk utenlands så tidlig i karriéren var et stort tap for klubben.
                    Jeg er prinsippielt enig, men mye tyder vel på at klubben hadde satt seg selv i en økonomisk posisjon som førte til at de måtte selge. Det koster å være fattig.

                    Så kan en prise seg lykkelig for at erstatter Fofana har gjort det bra hittil, håper naturligvis det forsetter også når serien starter. Går det ikke vil nok flere brått grine på nesa over Bolly salget.
                    Fugla mot nye høyder

                    Kommentar

                    • *46*

                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                      Helt enig i det første, uforstående til det andre. Rett og slett fordi vi ikke har vært i nærheten av å styre noen av treningskampene. Unntaket var BP, som ga oss føringa og en lærepenge og et kampscenario vi har blitt så altfor vant til. Ingen forventer at ting forandres over natten, men man forventer tegn på utvikling. I denne fasen av spillet, helt avgjørende for om vi klarer å plukke mer poeng og skape mer stabile resultater, ser man i praksis ingen fremgang pr. nå.
                      Kanskje greit å sitere litt mer enn den første setningen jeg skrev om tema - så det kommer i en sammenheng?

                      Kommentar

                      • Hexeberg
                        Juniormedlem
                        Ferskenpels
                        • Aug 2012
                        • 9

                        Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                        Hvis BHR er langtidsskadd så har vi TL dårligste sentrale midtbane. Hvis klubben opprettholder sine utsagn om at det ikke skal flere spillere inn nå så kan dette bli særdeles stygt. Johan har jeg nærmes avskrevet. Han kommer sikkert til å spille noen kamper til for klubben, men med den skadehistorikken hans så ser det ikke veldig lyst ut. PVM må bli klar til seriestart. Han kommer til å bli utrolig viktig for klubben. Vi trenger sårt en bakromsspiss. Kan bli trivelig dette når skadene og suspensjonene kommer. Grøss og gru. Ta med hjertemedisin. Det kommer vi til å trenge alle som en.
                        Enig i mye her. Vi er èn skade på BHR unna å være en seriøs dumpekandidat. På tide å finne frem penga fra alle salgene kanskje? Mange som prater om at vi har så mange lovende unggutter, men jeg vet ikke helt. Har litt på følelsen at de spiller fordi de må, ikke fordi dem er så store talenter.

                        Stallen er uansett for tynn og bak førstelaget så synes jeg det ser tynt ut. Fryktelig tynt. Og det hjelper ikke akkurat på sesongkortsalget at man går ut og sier at det ikke er penger til nye spillere. Det ble henta tett opp mot 20 spillere i fjor, men det ble ikke henta mye kvalitet. Og halvparten og vel så det er jo alle andre steder enn her. Den eneste spillern som faktisk ble kjøpt for penger var så dårlig at han måtte gis bort.

                        Vi får håpe vi får solgt unna et talent eller to i løpet av sesongen. Kanskje det blir penger nok av det til å lønne 3-4 gamlinger som kan redde oss unna nedrykk nok et år.

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          Opprinnelig skrevet av *46*
                          Kanskje greit å sitere litt mer enn den første setningen jeg skrev om tema - så det kommer i en sammenheng?
                          Hvilken sammenheng, det er jo motstridende. Først skriver du at lagets evne til å føre kamper har blitt bedre, for så å skrive at både pasningskvalitet og kreativitet mot etablert forsvar er for dårlig.

                          Kommentar

                          • *46*

                            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                            Hvilken sammenheng, det er jo motstridende. Først skriver du at lagets evne til å føre kamper har blitt bedre, for så å skrive at både pasningskvalitet og kreativitet mot etablert forsvar er for dårlig.
                            Man kan ikke bedre seg og fortsatt ha mangler samtidig? Laget har blitt bedre, men det er fortsatt langt i fra bra mot etablert forsvar.

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              Opprinnelig skrevet av *46*
                              Man kan ikke bedre seg og fortsatt ha mangler samtidig? Laget har blitt bedre, men det er fortsatt langt i fra bra mot etablert forsvar.
                              Nei, jeg synes det blir helt meningløst å hevde at vi har blitt bedre til å styre kamper når man selv også innrømmer at de to kanskje aller viktigste faktorene for nettopp å kunne styre kamper, pasningskvalitet og kreativitet, fortsatt er for dårlig.

                              Det oppkjøringa har vist oss er at vi fortsatt er gode på det vi allerede veit vi er gode på, og ingenting som tyder på utvikling på det vi må bli bedre på. Ikke for å være negativ altså, bare noenlunde kritisk satt opp imot det vi har å strekke oss etter for å kunne hevde oss.

                              Kommentar

                              • klippen
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2009
                                • 251

                                Opprinnelig skrevet av reka
                                Aldri i livet. Selv om fofana ser ut som en kvikk og teknisk kompetent ving/spiss hadde Bolly ekstremkvaliteter som gjorde at han tidvis kunne gjøre som han ville på kanten. Fofana er ikke i nærheten å ha det steget og den farta som gjorde at Bolly ble hentet til Tyskland. Det har forøvrig ingen andre heller. At han gikk utenlands så tidlig i karriéren var et stort tap for klubben.
                                Bolly kunne gjøre som han ville i enkelte kamper, vel og merke om han kom i de riktige situasjonene. Slik jeg ser det hadde Bolly for mange balltap, er for skadeutsatt og holdt sjeldent hele kampen. Fofana virker til å prestere jevnere, men grunnlaget for å kunne si dette er tynt. Men sesongen vil vise, og forhåpentligvis har du endret mening litt ut i sesongen Ingenting hadde vært bedre enn det!

                                Kommentar

                                • general
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2004
                                  • 1150

                                  Hittil i treningskampene har vi som oftest stilt opp i en relativt ren 4-4-2, noe som har gitt et positivt utslag defensivt og et negativt utslag offensivt. Ser vi på det siste er min mening at vi er milevis unna det offensive spillet som bl.a ble vist mot ræv 2.seriekamp i fjor.

                                  Vi er enda lengre unna Haglunds drøm om å styre kampene ved å holde i ballen (med unntak av et par dype tvers over).
                                  I lys av hvordan vi fremstår om dagen lurer jeg på hvor det ble av den planen, eller om planen består i å vente på at PVM og/eller JRA skal bli skadefrie og så skru om til 4-4-1-1? Og dersom vi skal fortsette i 4-4-2, hvem av de skal utgjøre duoen på midten? Personlig syns jeg samtlige har såpass store svakheter defensivt, at vi trenger Ruben i den defensive rollen for å kompensere.

                                  Videre syns jeg stallen er merkelig konstruert da vi kun har Erling og Fofana som "rene" vinger. Hvor han ene måtte gjennom 6 mnd med opplæring i rollen! I stedet har vi en hel haug av indreløpere (BHR, Ohi & Palmi), to stk playmakere (PVM & JRA) og to defensive midtbanespillere med potensiale i Ruben og Høibråten.

                                  Hva jeg skulle gitt for å sett et LSK som fremstår slik fra midten og opp; (med Fofana & Erling som jokere)

                                  --------Ruben---Ohi----------
                                  ----BHR----PVM----JRA-------
                                  ----------Fredrik-------------
                                  Last edited by general; 20.02.2013, 02:57.
                                  Seriegull 2016!!!

                                  Kommentar

                                  • Bibaboy
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2008
                                    • 712

                                    Utifra årets treningskamper har vi spilt 1 - en kamp til over godkjent. Det var kampen mot godset hvor vi var meget bra. Utover dette har vi slått Hacken, Astra og Start uten å imponere i noen av de kampene. Fullstendig rundspilt av CSKA, det samme med med 2 omgangen mot S08. Klart tap mot BP til tross for at vi ikke var spille messig underlegne. Dette forteller at LSK s evne til å vinne kamper som vi ikke dominerer har blitt vesentlig bedre enn ifjor. Spillemateriellet er derimot blitt dårligere. Vi har en så tynn stall at 1 - 2 skader på sentrale spillere er svært så kritisk. For de som snakker om dobbel dekning. Vi er langt unna. Vi må sette vår lit til at våre ungutter, Osvold, Høybråten og Nordermoen tar et kvantesprang denne sesongen, fordi disse guttene kommer til å spille mange minutter i årets sesong. Vi har jo etterlyst bruk av egne talenter og har etterhvert blitt mye bedre på egen talent utvikling. Jeg synes det er veldig bra at ungguttene får prøve seg og utvikle seg på toppnivå i norge. Problemet er bare at det kan bli behov for å bruke for mange av disse urutinerte spillerne samtidig og det kan bli en utfordring. Ut ifra stallen vi har nå så går vi mot en svært spennende sesong igen, og med hvilket fortegn skal være usagt.
                                    Fugla Forever

                                    Kommentar

                                    • DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 4138

                                      Jeg tror Erik Mjelde vil vise seg å være en meget viktig signering for LSK. Her har vi fått en uredd tjuagutt med glimt i øyet og med en offensiv innstilling. Og jeg tror han kommer til å vise at han er en langt bedre spiller enn enkelte tror. Sammen med Johan Andersson som etter eget utsagn bare føler seg bedre og bedre, BHR helt skadefri og han og PVM med mer kamptrening, Torstein Helstad som begynner å se bedre ut enn han har gjort siden han kom og Fredrik Gulbrandsen tilbake, MÅ spillerne gjøre mytteri mot Haglunds upresise langballer og spille det spillet vi glimtvis så i dag i andre omgang. Jeg mener seriøst at dette laget bør være godt nok til å kunne styre kamper mot alle TL-motstandere. Men ikke hvis beskjeden fra treneren er å gi ballen til motstanderen så raskt som mulig.
                                      Elska þetta félag

                                      Kommentar

                                      • Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3500

                                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                        MÅ spillerne gjøre mytteri mot Haglunds upresise langballer og spille det spillet vi glimtvis så i dag i andre omgang. Jeg mener seriøst at dette laget bør være godt nok til å kunne styre kamper mot alle TL-motstandere. Men ikke hvis beskjeden fra treneren er å gi ballen til motstanderen så raskt som mulig.
                                        Etter hva som kom frem i intervjuer etter forrige sesong så er det vel heller slik at en del av de "gamle" spillerne motarbeidet Haglund sitt ønske om å spille ballen langs bakken. Nå tror jeg uansett på en miks, da det vil gjøre oss langt mindre forutsigbare i motsetning til på vårparten i fjor hvor ballen skulle spilles til nærmeste mann langs bakken hele tiden, og som ga oss for lite fremdrift fremover i banen. Synes det vi viste i 2.omgangen i går er ett riktig steg, der vi varierte veldig mellom å holde på ballen, spille opp i mellomrommet og slå langt i bakrom for å utfordre forsvarsfireren deres.

                                        Kommentar

                                        • BD
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2006
                                          • 1422

                                          Dritkjipt å ikke vinne første hjemmekampen. Likevel sitter jeg med en følelese av at vi kommer til å gjøre det bedre enn på mange år denne sesongen.


                                          * Vaagan Moen og Riise vil bare bli bedre og bedre. Vaagan Moen viser seg nok en gang som en stor leder. Han prater, kjefter, og evner å vise både med kroppsspråket og beina at han vil noe.
                                          * Vi manglet Fredrik, blir bedre med!
                                          * Helstad er helt tydelig i bedre fysisk form i år enn i fjor, og vil kunne bidra bedre i år.
                                          * Mjelde gjorde et godt inntrykk og virker som en veldig fornuftig signering.
                                          * Jeg begynner for sørste gang faktisk å tru litt på at Andersson kan gå mot en periode der han ikke plages nevneverdig av skader. Og da blir han god!
                                          * Vi varierer spillet fint.
                                          * Spillerne virker bestemte på å vise seg frem. De virker også mer målbevisste og oppriktige når de i intervjuer snakker om lagmoralen og trua på eget lag.
                                          * Stoor var stor.
                                          * Udjus. Deilig hvordan han ivrig vinker opp Frode og Anders mens han slår seg på "klokka" og viser at vi skal ha flere mål og sette presset høyt. Det er noe annet enn en Ramovic som tøyer strekken og griner på nesa mens vi bruker evig lang tid på at en stopper skal ta 5-meteren.
                                          * Fofana viser glimt av det han skal gjøre senere i år. Stakkars høyrebacker (her er det bare å "ta en Judas", og sykmelde seg på kampdag).
                                          * Ruben snart tilbake (?) og gir oss sårt tiltrengt dekning i forsvaret.

                                          I år så tar vi alt! (Neida, men har faktisk trua på topp 5).

                                          Kommentar

                                          Working...