LSK anno 2013

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6082

    Opprinnelig skrevet av TomLundby
    Nå trengs det nye talenter!
    Helt klart! Jeg er livredd for at vi skal havne i samme situasjon som etter Nordlie-tiden igjen, med en stall full av gamle spillere som blir dårligere for hvert år og dårlig økonomi etter flere år uten spillere med vidresalgspotensiale. Vi er helt avhengig av å få fart på unggutta (Fredrik, Ohi, Ruben, Høibråten, Fofana) og å hente nye talenter på nivå med Nosa, Ujah, BBS. Det skremmer meg at ingen andre enn Ringstad har lyktes med å spille seg inn i elveren enda. Jeg hadde et stort ønske om at Fredrik, Fofana og Ohi skulle utviklet seg bedre gjennom vinteren.
    Last edited by HSft; 17.04.2013, 10:13.

    Kommentar

    • Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3500

      Opprinnelig skrevet av HSft
      Helt klart! Jeg er livredd for at vi skal havne i samme situasjon som etter Nordlie-tiden igjen, med en stall full av gamle spillere som blir dårligere for hvert år og dårlig økonomi etter flere år uten spillere med vidresalgspotensiale. Vi er helt avhengig av å få fart på unggutta (Fredrik, Ohi, Ruben, Høibråten, Fofana) og å hente nye talenter på nivå med Nosa, Ujah, BBS. Det skremmer meg at ingen andre enn Ringstad har lyktes med å spille seg inn i elveren enda. Jeg hadde et stort ønske om at Fredrik, Fofana og Ohi skulle utviklet seg bedre gjennom vinteren.
      Fredrik og Ruben er jeg 100% sikker på at vil bli nøkkelspillere for oss i flere år fremover.
      Hadde det ikke vært for skadeoppholdene deres, så hadde de vært bankers i laget allerede, men det har satt de litt tilbake i tillegg til at Helstad har levert bra i seriestarten, mens Ruben også vil ha en litt lengre vei tilbake i 11'eren etter at midtstopperparet har hevet seg klart fra i fjor.
      Ohi synes jeg har stagnert noe, men det er også viktig å huske på at han fremdeles er juniorspiller og kan ta kjempesteg på kort tid.
      Fofana kom vel inn i sesongen som ett førstevalg, men andre har prestert bedre enn han når de har fått sjansen, så da er det jo bare opp til han å gjøre det samme når han får de samme sjansene utover. Høibråten spiller jo i en posisjon der han fremdeles må regnes som ett stort talent og har bedre tid på seg. Han bør kanskje lånes ut igjen til en Adeccoliga klubb så fort Ruben er skadefri igjen, da han vil utvikle seg bedre med masse spilletid der enn på benken vår og i 3.divisjon.

      Kommentar

      • Leif A
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 3962

        Det gjøres en laaaaangt bedre jobb i de lavere årsklasser i LSK nå enn før (noe annet ville vel ikke vært mulig...), så den som har lyst til å se etter talenter kan jo ta seg en tur og se på kamper med lagene i de aldersbestemte klasser.
        Knurr...

        Kommentar

        • jeykey
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2012
          • 452

          Opprinnelig skrevet av Reyrey
          Hva bedriver Solbakken med for tiden?
          "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
          - Sitat Grusom B

          Kommentar

          • glasgow
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2007
            • 1252

            Sitter og ser start mot vif. Uten å skryte for mye av start så håper jeg LSK spillerne kjemper like mye på Åråsen som start gjør mot søppla. Tøft duelldpill og Kjemping for poengene.

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4138

              Jeg er enig med dem som mener at forventningene våre er ganske lave, når man (noen) ser på Godset-kampen som fremgang. Jeg skal ikke enda en gang skrive om inngangen til kampene, men fokusere på det som tross alt er det aller viktigste, nemlig poengfangsten!

              Etter 5 kamper i 2012 hadde vi tre - 3 - poeng.
              Etter 5 kamper i 2013 har vi sju - 7 - poeng.

              Å samle poeng er tross alt det aller viktigste. Vi får håpe at vi for første gang på en del år kan holde oss såpass oppe på tabellen at laget tør å spille det spillet de kan gjøre på sitt beste!
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3500

                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                Jeg er enig med dem som mener at forventningene våre er ganske lave, når man (noen) ser på Godset-kampen som fremgang. Jeg skal ikke enda en gang skrive om inngangen til kampene, men fokusere på det som tross alt er det aller viktigste, nemlig poengfangsten!

                Etter 5 kamper i 2012 hadde vi tre - 3 - poeng.
                Etter 5 kamper i 2013 har vi sju - 7 - poeng.

                Å samle poeng er tross alt det aller viktigste. Vi får håpe at vi for første gang på en del år kan holde oss såpass oppe på tabellen at laget tør å spille det spillet de kan gjøre på sitt beste!
                I tillegg er det jo også sånn at samtlige andre lag med unntak av Aalesund (som kommer til å tape poeng etterhvert) taper poeng hele tiden mot hverandre, og det har gjort at vi ligger 3 poeng bak RBK på andreplass. Det viser bare at det ikke finnes lag i Tippeligaen som kan regne med å dominere en eneste kamp, men at hvert poeng er en kombinasjon av litt tilfeldigheter og dyktighet.

                Det første målet er stort sett det avgjørende i alle kamper, og der har vi slitt veldig de siste sesongene. I årets første 39 Tippeligakamper har kun ett lag klart å snu til seier etter at de har ligget under, og det er Viking i seriepremieren mot Molde. Det har endt uavgjort i 7 av kampene der ett av lagene har kommet under, og vi er det eneste laget som har fått med oss poeng etter å ha ligget under med to mål mot Sarpsborg 08.
                Det forteller meg at det er ekstremt få lag i Tippeligaen som har ett veldig godt angrepsspill mot etablert forsvar, da favorittene stort sett også taper hvis de først kommer under.

                Våre kamper er ekstremt gode eksempler på dette, da vi både mot Viking og Sarpsborg sannsynligvis ville vunnet om vi hadde tatt ledelsen på en av våre tidlige sjanser, mens vi på samme måte kunne tapt mot både Molde og Brann om de hadde fått mål på en av sine tidlige sjanser. Så tilfeldig er Tippeligaen, og derfor tror jeg vi kommer til å henge med i en medaljekamp sammen med 5-6 andre lag utover hvis vi fortsetter den gode trenden i forsvarsspillet vårt.

                Kommentar

                • OlaG
                  Oversetterdrone
                  Myklebust Light
                  • May 2008
                  • 913

                  Jeg så kampen på TV sammen med en Godset-supporter (hun er samboer med en av vennene mine, så jeg er unnskyldt :P), og hun kommenterte at LSK "spiller sånn som Godset gjorde før de ble bra".
                  Fotballsupportere har jo særdeles selektiv korttidshukommelse, men det er ikke så lenge siden Strømsgodset var et lag som ingen egentlig syntes var så skummelt. Det har tatt Deila som trener og Strømsgodset som klubb noen år å komme dit de er i dag.

                  I andre omgang synes jeg at jeg for første gang så et lag som ligner på det man har sagt at Lillestrøm skal være. Vi hadde ballen mye (og lengre enn jeg er vant til å se det ihvertfall), motstanderen lå stort sett i forsvar, og midtstopperne våre lå rett ved midtbanen og styrte spillet til den ene eller andre siden. Dette til tross for at Deila (og det er all grunn til å tro han på det) sa etter pause at de skulle ut for å score 2-0.
                  Beklageligvis klarer vi ikke å konvertere dette ballinnehavet til farlige sjanser, og det er fremdeles endel roting som ga Godset skumle overganger. Men det blir noen spede gjennombruddsforsøk, og vi vant ofte ballen tilbake etter forsøkene igjen. Hvis vi hadde blitt litt skarpere på "den siste tredjedelen" og begynt å spille gode førsteomganger også så hadde vi kontrollert Godset på Marienlyst. Det er ikke noe lag i Tippeligaen kan regne med å gjøre i veldig stor grad.

                  Kommentar

                  • Canário
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 1471

                    Opprinnelig skrevet av HSft
                    Jeg kunne tenkt meg dette alternativet:

                    Fredrik
                    Ohi
                    Johan - Mjelde - Moen - Riise
                    Hadde vært meget spennende! Like spennende hadde det vært å vite Haglunds tanker om å bruke Ohi høyere i banen for å flere dilemmaer for motstanderforsvaret å forholde seg til. Kan ikke se hva vi har å tape på det, all den tid det er åpenbart hva vi sliter med. Hvis forsvaret må vurdere å stå høyt for å hindre en større og sterkere spiller i boksen - samtidig som man må forholde seg til Gulbrandsen i bakrommet og offensive løp fra for eksempel Vaagan Moen eller Riise, blir det brått flere faktorer å ta hensyn til. Da kan det kan være lettere å gjøre feilvurderinger for forsvaret. Bare nevner også at Johan i Stabæk var mye bedre som kant enn som et spissalternativ, og det samme inntrykket har jeg også av han her (iallfall basert på hva han prestere i fjor vår - dårlig i toppresset, ikke noe møtepunkt og sjelden involvert eller blitt spilt i gode posisjoner - bedre når han involveres tidlig i spillet). Derfor ser jeg i utgangspunktet heller Ohi i den rollen enn først å prøve Johan istedenfor PVM.

                    I mange situasjoner er vi tjent med å spille langs bakken, fordi det er der vi har best ferdigheter og størst forutsetninger for å lykkes. Likevel kan vi spille mye mer i lengderetning, og like hurtig fremover langs bakken som å slå den lange. Det beste er om vi kan velge å variere. Ballinnhavet i 2. omgang hadde vært nydelig å hatt i ledelse, mens det burde gå mye raskere framover når vi jager (som i tilfellet der Ringstad ble spilt fri, og fikk en god mulighet). Håper vi i langt større grad kan begynne å variere spillet og få flere velstemte strenger å spille på. Spesielt på hjemmebane har vi brukt den samme rustne strenger altfor mye. Hadde gledet meg om RB kunne kjørt en artikkel og spurt direkte om Haglunds synspunkter. Har i lang tid vært interessert i å høre hva Haglund mener, ikke minst om han i det hele tatt vurderer Ohi lenger framme.

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3212

                      Opprinnelig skrevet av Canário
                      Like spennende hadde det vært å vite Haglunds tanker om å bruke Ohi høyere i banen for å flere dilemmaer for motstanderforsvaret å forholde seg til. Kan ikke se hva vi har å tape på det, all den tid det er åpenbart hva vi sliter med.
                      Det vi vil tape er å gjøre vår største svakhet enda større. Det vi mangler mest av alt pr dags dato er fart i angrepene våre. Vi blir for omstendlige, spiller for mye på tvers og elsker å spille støttepasninger. Det lille som er av bevegelse foran ballfører stopper ogg lenge før pasningen kommer, og vi blir stående og stange mot etablert forsvar. Ohi har mange kvaliteter, men fart fremover er desverre ikke blant dem, hverken når han løper selv eller skal spille ballen.

                      Kommentar

                      • Pingla
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 376

                        Det vi ihvertfall gjøre er å utnytte Ringen til å få crossere inn i boksen.

                        En av de viktigste cluene med å overbefolke sentralt på midtbanen og kjøre en masse posession-pasninger, er vel nettopp å presse motstanderne lavt og smalt - slik at vi kan vri spillet på backer (eller andre) som har fått rom høyt og bredt i banen?
                        Bl.annet Ulfpulf hadde et bra poeng på dette i kamptråden, hvor Ringen støtt hadde tid og plass høyt og bredt - men enten ble oversett glatt (for heller å spille 30 triangelpasninger til) eller at man kun klarte å vri ved hjelp av 8 pasninger slik at rommet for lengst var borte.

                        I tillegg er det å faktisk ha folk som truer i boksen når et innlegg etter mye om og men (og bearbeiding i 36 trekk) kommer.
                        Men det er vel en annen historie...
                        ¯\_(ツ)_/¯

                        Kommentar

                        • Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

                          Opprinnelig skrevet av G-Man
                          Det vi vil tape er å gjøre vår største svakhet enda større. Det vi mangler mest av alt pr dags dato er fart i angrepene våre. Vi blir for omstendlige, spiller for mye på tvers og elsker å spille støttepasninger. Det lille som er av bevegelse foran ballfører stopper ogg lenge før pasningen kommer, og vi blir stående og stange mot etablert forsvar. Ohi har mange kvaliteter, men fart fremover er desverre ikke blant dem, hverken når han løper selv eller skal spille ballen.
                          Det han evt mangler i spurtegenskaper, kan det tenkes at han tar det igjen på gode ferdigheter med ball? Fart handler jo ikke bare om å hva man gjør uten ball, også hva man klarer å gjøre med ballen.

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3212

                            Opprinnelig skrevet av Folke
                            Det han evt mangler i spurtegenskaper, kan det tenkes at han tar det igjen på gode ferdigheter med ball? Fart handler jo ikke bare om å hva man gjør uten ball, også hva man klarer å gjøre med ballen.
                            Enig i det, men pr i dag er han for omstendelig med ballen også. Krysser fingrene for at utviklingen hans fortsetter.

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3208

                              Opprinnelig skrevet av G-Man
                              Det vi vil tape er å gjøre vår største svakhet enda større. Det vi mangler mest av alt pr dags dato er fart i angrepene våre. Vi blir for omstendlige, spiller for mye på tvers og elsker å spille støttepasninger. Det lille som er av bevegelse foran ballfører stopper ogg lenge før pasningen kommer, og vi blir stående og stange mot etablert forsvar. Ohi har mange kvaliteter, men fart fremover er desverre ikke blant dem, hverken når han løper selv eller skal spille ballen.
                              Fart på de individuelle spillerne i angrepet er neppe vår største svakhet, heller tempoet i pasningsspillet og bevegelsene som skal gjøre det mulig å spille raskt i lengderetningen. Derfor er det ikke sikkert av Ohis løpsfart er noen alvorlig svakhet. Derimot kan han, som mange andre, bli raskere til å sende ballen videre, noe som krever at en har orientert seg før ballen kommer og har god vurderingsevne og teknisk pasningssikkerhet til å få ballen fram. Her vil erfaring og rutine ofte være viktig i tillegg til naturlige talenter som overblikk og god pasningsfot. Forslag om Ohi er vel særlig ment å bøte på mangelen på oppspillspunkt, og de må ikke nødvendigvis ha stor fart. Jeg mener å huske at vi i mange år har spilt med en relativt langsom møtende spiss, men som likevel bidro til å flytte opp spillet ved å vinne ballen, holde på den og fordele ut til sidene eller litt framover (hva var det nå han het igjen???).

                              Det jeg tror mange kan være enig om er at vi også (sammen med flere andre muligheter, langs bakken) bør ha lange oppspill på en hodesterk møtende spiss på repertoaret, slik at vi IKKE alltid kan vite "hvordan LSK spiller" (en gjenkjennelig spillestil kan fort bli for forutsigbart spill). Det har vi ikke i dag, noe også Haglund har kommentert ved et par anledninger. Jeg trodde og håpet en lette etter en slik spiller, men foreløpig står vi uten. Hvis våte drømmer om Heidar til sommeren ikke slår til, må vi enten prøve Ohi, iallfall i noen faser av noen kamper, eller sende fram Frode. Men jeg håper fortsatt på en ny spiller i denne rollen.

                              gilbert

                              Kommentar

                              • jeykey
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2012
                                • 452

                                Ohi speller bare bakover. Det er grusomt å se på.
                                "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                                - Sitat Grusom B

                                Kommentar

                                • WAK
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2006
                                  • 967

                                  Nå begynner hardkjøret med 8 kamper den neste måneden. Typisk at Kippe da blir ute denne perioden. Men hvor lenge er det til Gabrielsen er klar for tippeliga spill? Han har jo spilt for rekruttlaget? Hvor lenge er Knudtzon ute? Johan gikk ut med skade i dag. Noen som vet hva det var?


                                  Det er når dette hardkjøret begynner vi burde ha alle spillerne klare for fight. Typisk skadene kommer nå!!

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3212

                                    Kippe er en klippe, men unge Høibråten viste at savnet ikke blir katastrofalt - ihvertfall ikke defensivt. (Vi har dessuten Ruben og Isak i bakhånd). Er mer engstlig hvis Johan er skadet. Det krever stokking på laget, og løsningen med Ohi fungerte dårlig i dag. Ohi er flink til å holde på ballen, men fremdriften ble umiddelbart kraftig svekket. Har også lite sansen for hvordan spesielt Ohi og Fredrik dras mot cornerflagget som møll mot lyset når vi har glitrende overgangsmuligheter.

                                    Kommentar

                                    • klippen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2009
                                      • 251

                                      Opprinnelig skrevet av G-Man
                                      Har også lite sansen for hvordan spesielt Ohi og Fredrik dras mot cornerflagget som møll mot lyset når vi har glitrende overgangsmuligheter.
                                      Husker også hvordan det gikk når den fantastiske spilleren Luke Rodgers prøvde på noe annet...

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3212

                                        Opprinnelig skrevet av klippen
                                        Husker også hvordan det gikk når den fantastiske spilleren Luke Rodgers prøvde på noe annet...
                                        Ja, grøss og gru - husker den altfor godt. Forskjellen er at Luke sendte i vei en "på lykke og fromme" pasning som treffer toppen 1 av 10 ganger, mens Ohi og Fredrik hadde muligheten til å komme 2 mot 1 hvis de hadde gått helhjertet (og de var begge freshe etter ikke å ha vært så lenge på banen).

                                        Kommentar

                                        • *46*

                                          Opprinnelig skrevet av G-Man
                                          Ja, grøss og gru - husker den altfor godt. Forskjellen er at Luke sendte i vei en "på lykke og fromme" pasning som treffer toppen 1 av 10 ganger, mens Ohi og Fredrik hadde muligheten til å komme 2 mot 1 hvis de hadde gått helhjertet (og de var begge freshe etter ikke å ha vært så lenge på banen).
                                          Den valgte det sikre - les den som normalt sett gjør at man holder lengst på ballen. Helt ok etter min mening.

                                          Kommentar

                                          Working...