LSK anno 2013

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • klippen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2009
    • 251

    Opprinnelig skrevet av magnuslt
    Hvorfor får vi så mange skader? Er det tilfeldigheter? For hardt kjør for en tynn stall?

    kjør debatt den som gidder, god natt.
    Vanskelig å si, dette er selvfølgelig en kombinasjon av flere ting.

    Helstad og Kippe er gamle spillere som er mer skadeutsatt, og trenger lenger restitusjon. Ikke rart at strekkskadene kommer når man kommer litt opp i åra. Når det gjelder Erling, så har han på lik linje med feks Bolly en muskulatur som er utsatt for skader. Noen som har noen oppdatering på Erling forresten?

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Opprinnelig skrevet av *46*
      Det er liksom en litt annen kamp enn LSK - Sogndal. Lokaloppgjør.
      Og likevel settes prisen ned. Hvorfor, tror du?

      Kommentar

      • *46*

        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
        Og likevel settes prisen ned. Hvorfor, tror du?
        Fordi man ved denne kampen vil oppleve større etterspørsel enn normalt og lav pris vil trigge til at dem faktisk selger en del billetter.

        Kommentar

        • sten
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2005
          • 873

          Håper noen som leser papirutgaven av RB kan gi oss noen opplysninger i dag. Skulle vel stå noe om skadesituasjoner der.

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 4143

            Jeg tok sjansen på å låne naboens avis mens hun ennå sover! Her er utdrag fra rb papir om skadesituasjonen:

            - Torstein Helstad er, som tidligere meldt, ute på ubestemt tid. Man regner med minst 4-6 uker, såvidt jeg har forstått.
            - Frode Kippes lyskestrekk holder ham ute de resterende kampene i mai og cupkampen tidlig i juni.
            - Stian Ringstads situasjon vil bli avklart denne uka, men trolig spiller heller ikke han før etter ferien.
            - Isak Scheel: - Dette tar vel i alle fall en måned.
            - Lunan Ruben Gabrielsen var på benken i går, men han trenger betraktelig mer kamptrening før han er klar for TL-spill. - Jeg trenger i alle fall noen rekruttkamper til, sier Ruben. Likevel er Ruben, sammen med Erling Knudtzon, den av de skadede spillerne som ser ut til å være nærmest et A-lagscomeback.
            - Erling Knudtzon: Ikke noe er avrevet bak i låret til Erling, men heller ikke han blir klar til Sogndal-kampen.

            Det skrives for øvrig at det ikke er noen muligheter til å hente forsterkninger før 15. juli. Tidligere kunne man hente U21-spillere på lån i denne perioden, men den muligheten har NFF nå fjernet.
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • mats
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2008
              • 621

              Bare å kaste Ruben inn på laget

              Marius-Ruben-Anders-Stoor - Ruben kan godt spille bekk!

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                Opprinnelig skrevet av mats
                Bare å kaste Ruben inn på laget

                Marius-Ruben-Anders-Stoor - Ruben kan godt spille bekk!
                Tar nok litt tid før Ruben er tilbake på fjorårsnivået. Han trenger nok noen kamper.

                Han blir viktig i år.
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • Tittil
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2009
                  • 341

                  Det er jo gambling på høyt nivå å ha en så tynn stall som LSK. 5 kamper gjenstår før ferien mot de laga som LSK må kjempe mot for å unngå å komme nedrykksgjørma nok en gang. En grei start på sesongen kan i verste fall bli en "krisevår". Dette ser svært mørkt ut.

                  Kommentar

                  • Kjell.T.Ring
                    Poll St. Ring
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Dec 2005
                    • 11796

                    Nå var jeg på Gardermoen under kampen i går men det virker som at samtlige kamper vi har spilt i år kunne bikka begge veier. Får vi til et bra spill fremover kan det bli veldig bra. Har vi stang ut kan det gå rett ned.

                    Blir ikke klok på Tippeligaen.
                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                    Kommentar

                    • Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3501

                      Opprinnelig skrevet av Tittil
                      Det er jo gambling på høyt nivå å ha en så tynn stall som LSK. 5 kamper gjenstår før ferien mot de laga som LSK må kjempe mot for å unngå å komme nedrykksgjørma nok en gang. En grei start på sesongen kan i verste fall bli en "krisevår". Dette ser svært mørkt ut.
                      Dette er jo sånn de fleste stallene i Tippeligaen er bygd opp etter at man har skjerpet inn på økonomien. Det er jo den samme utfordringen de sier man har i Aalesund, Godset, RBK og Viking. Nemlig små staller på 16-17 mann med urutinerte, unge spillere utover dette. Det er vel kun Molde som kan si at de har nesten dobbeldekning i alle posisjoner, og det er nok også en viktig årsak til at de har vunnet Tippeligaen de siste to årene.

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13277

                        Det er gambling å ha tippeligaens tynnest besatte medisinske apparat. Stallen er helt grei.

                        Kommentar

                        • jeykey
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2012
                          • 452

                          Har skrevet en del ganger om hvor viktig selvtillit er... Nå ser vi det virkelig i praksis hos Molde. Vi ser det hos Start. Vi så det hos Hønefoss i første vs andrehalvdel i fjor. Og vi ser det i store og små ligaer hver eneste sesong.

                          Håper gutta ser tilbake på hva de har oppnådd, og spør seg selv om hva som er forskjellig fra den gangen. Vi har 4-5 seriemestere i stallen. 4-5 cupmestere. 85 norske A-landskamper, 11 svenske, flere med europeisk erfaring og et fjell med u-landskamper. Gutta er i utgangspunktet i sin beste fotballalder. Og vi har mange gode unge på full fart opp. Fremgang har klubben hatt de siste 5 åra. Det viser tabellen. Fremgang blir det nok i år også. Jeg sier ikke at man skal leve på gamle minner, men merittene beviser at man engang var flink og at det egentlig ikke er noen rasjonell grunn til at man skal være noe dårligere nå. Vår eldste spiller sier selv han føler seg som da han var 23 år.

                          Tror dette laget blir bedre og bedre utover i sesongen!

                          Forza
                          "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                          - Sitat Grusom B

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3212

                            Tror oppskriften er å hente inn impulser i tillegg til den noe trege svensken. Husker i fjor da vi hadde stor og umiddelbar effekt av å hente inn en psykolog som knadde litt rundt i hjernegrøten til spillerne. Kanskje smart å gjenta det stuntet nå. Vi har mange tilsynelatende selvsikre spillere, men den selvtilliten virker skjør, og mange virker mest opptatt av å ikke gjøre feil.

                            Kommentar

                            • magnuslt
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Oct 2011
                              • 213

                              så nettopp LSK-magasinet. Er Stoor også skadet? reporter sa han er mest sannsynlig klar til i morgen. Hva har han slitt med?

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 4143

                                Hvis jeg teller riktig, har vi bare 13 utespillere tilgjengelig hvis Stoor også er skadet. Dette inkluderer da juniorene Høibråten, Osvold og Furseth, og også Ruben, som burde ha mer kamptrening før han er klar på TL-nivå. Nærmer vi oss et skadenivå hvor vi muligens kan få dispensasjon til å hente spillere, eventuelt få utsatt kamper?
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • *46*

                                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                  Hvis jeg teller riktig, har vi bare 13 utespillere tilgjengelig hvis Stoor også er skadet. Dette inkluderer da juniorene Høibråten, Osvold og Furseth, og også Ruben, som burde ha mer kamptrening før han er klar på TL-nivå. Nærmer vi oss et skadenivå hvor vi muligens kan få dispensasjon til å hente spillere, eventuelt få utsatt kamper?
                                  Disp til å hente spillere, er som regel forbeholdt keepere. Du glemmer Holmedal av tilgjengelige spillere.

                                  Scheel blir muligens klar - så positivt ut i dag.

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6084

                                    Opprinnelig skrevet av *46*
                                    Du glemmer Holmedal av tilgjengelige spillere.
                                    Og ikke minst Nordermoen, som bør være aktuell nå som vi ikke har backer.

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      Jeg noterer meg at LSKs markedssjef er ute i RB og hevder det ble delt ut gratisbilletter til kamper i fjor uten at det ga den store publikumstilstrømninga. News to me, kan noen andre huske det? Enten juger mannen tvert eller så bekrefter han vel langt på vei kritikken rettet mot klubben på dette området.

                                      Kommentar

                                      • jeykey
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2012
                                        • 452

                                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                        Jeg noterer meg at LSKs markedssjef er ute i RB og hevder det ble delt ut gratisbilletter til kamper i fjor uten at det ga den store publikumstilstrømninga. News to me, kan noen andre huske det? Enten juger mannen tvert eller så bekrefter han vel langt på vei kritikken rettet mot klubben på dette området.
                                        Jeg husker det. Fikk det også. Skulle kjøpe til en kompis, jeg var klar til å betale, men fikk en gratis i hånda. Ante dog ikke at det var gratisopplegg på gang. Var på den unummerte langsiden til kanarifansen. Nest bortest ved siden av Hvam Invest skiltet der...
                                        "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                                        - Sitat Grusom B

                                        Kommentar

                                        • perrern80
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2006
                                          • 603

                                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                          Jeg noterer meg at LSKs markedssjef er ute i RB og hevder det ble delt ut gratisbilletter til kamper i fjor uten at det ga den store publikumstilstrømninga. News to me, kan noen andre huske det? Enten juger mannen tvert eller så bekrefter han vel langt på vei kritikken rettet mot klubben på dette området.
                                          Jeg hadde vel en 4-5stk, og fikk brukt alle.

                                          Kommentar

                                          Working...