LSK anno 2013

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    Jeg noterer meg at LSKs markedssjef er ute i RB og hevder det ble delt ut gratisbilletter til kamper i fjor uten at det ga den store publikumstilstrømninga. News to me, kan noen andre huske det? Enten juger mannen tvert eller så bekrefter han vel langt på vei kritikken rettet mot klubben på dette området.
    Ble delt ut gratisbilletter til enkelte kamper, i tillegg fikk også sesongkortinnehavere tilbud om én gratisbillett til 3 eller 4 utvalgte kamper i løpet av sesongen de kunne gi bort. Positivt dersom LSK har mål effekten av dette, i såfall blir det lettere å predikere effekten av nedsatte billettpriser også.
    Lauken er vår venn!

    Kommentar

    • haaca
      Juniormedlem
      Ferskenpels
      • Sep 2008
      • 7

      Med den moralen til gutta ute på banen så ser jeg ingen grunn til å være med på å sponse lønna de har, de må begynne å blø for drakta si viss ikke så må gutta snart stå i porten å betale folk for å komme på kamp og vi må snart få ett spille mønster. Det virker jo som om alt går på slump og tilfeldigheter ute på banen helt uten samhandling

      Kommentar

      • Uwes disippel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6039

        Noe sitter i veggene på Åråsen, før var det en vinnerkultur. Nå er det mugg og råte. Nå må grep tas før denne klubben rakner fullstendig. Vi kan ikke sitte å se på at dette skjer. Først må Haglund ut, så må styret ses på og bytte flere sentrale personer. Dette holder virkelig ikke mål.

        Kommentar

        • Ranakanaris
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2003
          • 496



          Denne artikkelen er latterlig å lese, LSK reagerer akkurat på den måten de alltid har gjort i de siste årene når dem blir kritisert. Og det verste er jo att påstanden om att LSK prioriterer sponsorene blir jo bekreftet svart på hvit, sponsorene kan få kampbilletter til halv pris, men den vanlige mann i gata må seg til takke med full pris. Robert Lauritzen, vær så snill å slutt samtidlig som Haglund. Du oppfører deg som en arogant psykopat.

          Kommentar

          • ulfpulf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 2506

            Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
            påstanden om att LSK prioriterer sponsorene blir jo bekreftet svart på hvit, sponsorene kan få kampbilletter til halv pris, men den vanlige mann i gata må seg til takke med full pris.
            Niks. I artikkelen står det:

            – Vi har noen tiltak med noen av våre sponsorer. I de ligger det blant annet tilbud som tilsvarer halv pris på billettene til 16. mai, sier markedsdirektøren.

            Det er den vanlige mann i gata som får halv pris, enten ved at sponsoren betaler for det, eller får navnet sitt knyttet til tilbudet. I papir-RB i dag er det kupong som kan klippes ut og gir to billetter til prisen av en til 16. mai-kampen. RB er sponsoren, leserne får halv pris.

            Jeg går ut fra at det er sånne tiltak Lauritsen snakker om, og som gjør det vanskelig å sette halv pris på hele stadion. RB hadde neppe vært fornøyd med at den spesielle leserprisen plutselig hadde blitt tilgjengelig for alle.

            Kommentar

            • klippen
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2009
              • 251

              Opprinnelig skrevet av ulfpulf
              Jeg går ut fra at det er sånne tiltak Lauritsen snakker om, og som gjør det vanskelig å sette halv pris på hele stadion. RB hadde neppe vært fornøyd med at den spesielle leserprisen plutselig hadde blitt tilgjengelig for alle.
              Dette kan det jo være delte meninger om, men jeg vil tro RB hadde vært mest fornøyd om LSK klarer å fylle stadion. Det er vel ikke urimelig å anta at desto større interesse det er for LSK, desto flere lesere får RB.

              Når det gjelder tiltak LSK kan gjøre for å få folk på kamp, er jeg litt usikker på hvilken effekt annonsen i RB har. Kan ikke se for meg at dette maksimalt kan få et par hundre til på Åråsen. Jeg håper LSK måler effekten av tiltaket, og hvor mange annonser som blir løst inn.

              Økonomisk tror jeg det er viktig å tenke på at en stor del av sponsoravtalene i norsk fotball gjøres på grunnlag hvilket lag man holder med. LSK er jo et tydelig eksempel på dette med Berg i Øie, Mathisen i Åkrene, Bjarmann har vel garantert i finger med i spillet i Elkjøp avtalen og dette samme har nok Orning i DNB. Alle LSK supportere. Om LSK klarer å få flere på kamp, øker sjansene betraktelig for å få flere av de mindre sponsorene. De som ikke i hovedsak fokuserer på økonomisk verdi, men som heller fokuserer på at LSK er laget de holder meg. Dermed kan det være snakk om en avveining mellom lavere billettpriser og flere tilskuere vs flere av de mindre sponsorene. Når sant skal sies har jeg dog hørt at LSK er flinke til å gi sponsorene god økonomisk verdi.

              Kommentar

              • Oddis
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2006
                • 2744

                Vil denne annonsen også være i mandagens RB? Kommer evt til å benytte meg av den.
                Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                Kommentar

                • *46*

                  VG sin superbørs sier at kun Strømsgodset og RBK skaper flere sjanser enn LSK. Kun Godset er mer effektive. LSK er det laget som har høyest treffsikkerhet på mål. Så det ser ikke så dårlig ut som mange skal ha det til. Det viser statistikke at det jevnt over ikke er så dårlig.

                  Baksiden av medaljen, må være at man slipper inn for mange mål.

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 4138

                    For meg er den åpenbart største utfordringen til Haglund og laget, å få til å spille to gode omganger. Vår obligatoriske dårlige omgang holder et altfor lavt nivå. At vi slipper inn for mange mål, er et direkte resultat av dette.
                    Last edited by DoubleHi5; 12.05.2013, 09:36.
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • Uwes disippel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6039

                      For meg så overskygger den obligatoriske dårlige omgangen alt. Ja, vi har et brukbart toppnivå som vi treffer på til tider i hver kamp. Men den labre omgangen som alltid kommer er brutal, så brutal at jeg virkelig ikke skjønner hva som foregår i denne klubben. Skal rett og slett ikke være mulig å gå mellom to slike nivåer i løpet av en kamp.
                      Er det psykologisk? Er det det å prøve en taktikk som ingen forstår? Er det giddalaushet? Jeg vet ikke, men noe er riv ruskende galt som gjør at totalen står til mer en stryk.
                      Man kan ikke fortsette å skjule seg bak at vi gjør noe bra i hver kamp, når det lave nivået som alltid er der, er på nivået med et publag.

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3500

                        Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                        For meg så overskygger den obligatoriske dårlige omgangen alt. Ja, vi har et brukbart toppnivå som vi treffer på til tider i hver kamp. Men den labre omgangen som alltid kommer er brutal, så brutal at jeg virkelig ikke skjønner hva som foregår i denne klubben. Skal rett og slett ikke være mulig å gå mellom to slike nivåer i løpet av en kamp.
                        Er det psykologisk? Er det det å prøve en taktikk som ingen forstår? Er det giddalaushet? Jeg vet ikke, men noe er riv ruskende galt som gjør at totalen står til mer en stryk.
                        Man kan ikke fortsette å skjule seg bak at vi gjør noe bra i hver kamp, når det lave nivået som alltid er der, er på nivået med et publag.
                        Utfordringen er vel heller at det er ekstremt små marginer når man den litt mer ballbesittende stilen vi gjør nå. Tempoet i ball og bevegelsen er helt avgjørende for om man lykkes eller ikke, og da er det ikke veldig mye som skal til for at man feiler.
                        I tillegg er det en del av disse "svake" omgangene vi har startet bra i, men vi har allikevel sluppet inn det første målet litt ut av ingenting som mot Sogndal.
                        At vi da er en av få lag som faktisk ved flere anledninger denne sesongen har klart å komme tilbake etter å ha ligget under, og ikke minst to ganger etter å ha ligget under med 2 mål forteller meg at vi begynner å få ett lag som evner å bryte ned ett etablert forsvar. Det er maks 2-3 andre lag som fikser dette i Tippeligaen pr.dd.

                        Det er nok flere her inne som har til gode å se så mye andre kamper i Tippeligaen, fordi det som vises der av lag som kommer under ligger stort sett flere hakk under hva vi får til i samme situasjon. Vår største utfordring er derfor å ikke miste konsentrasjonen i kampene våre, slik at motstanderen faktisk får det første scoringen.

                        Kommentar

                        • Uwes disippel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 6039

                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                          At vi da er en av få lag som faktisk ved flere anledninger denne sesongen har klart å komme tilbake etter å ha ligget under, og ikke minst to ganger etter å ha ligget under med 2 mål forteller meg at vi begynner å få ett lag som evner å bryte ned ett etablert forsvar. Det er maks 2-3 andre lag som fikser dette i Tippeligaen pr.dd.

                          Det er nok flere her inne som har til gode å se så mye andre kamper i Tippeligaen, fordi det som vises der av lag som kommer under ligger stort sett flere hakk under hva vi får til i samme situasjon. Vår største utfordring er derfor å ikke miste konsentrasjonen i kampene våre, slik at motstanderen faktisk får det første scoringen.
                          Her er jeg helt enig. Ingen som kommer tilbake som LSK, men her igjen så overskygger den mørke omgangen. Det er så unødvendig at vi skal drive med disse opphentingene.

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 4138

                            Opprinnelig skrevet av Totti21
                            Det er nok flere her inne som har til gode å se så mye andre kamper i Tippeligaen, fordi det som vises der av lag som kommer under ligger stort sett flere hakk under hva vi får til i samme situasjon. Vår største utfordring er derfor å ikke miste konsentrasjonen i kampene våre, slik at motstanderen faktisk får det første scoringen.
                            2. omgangen mellom Start og Molde er vel noe av det svakeste som er prestert i TL i år, så jeg gir deg rett på det punktet. Men vi kan da ikke være fornøyd med å være like dårlige som de andre! Vi må legge lista høyere enn som så, mener nå jeg! Siden vi er enige om at det er veldig mye svak fotball i TL, burde det være enda "lettere" å bli et av de bedre lagene i ligaen.

                            Det var mer enn konsentrasjonen som sviktet mot Sogndal, selv om 0-1 er en tabbe av Udjus som selvfølgelig aldri bør skje på dette nivået. Som andre har påpekt, lå backene våre for lavt i 1. omgang, i tillegg til at Scheel ikke ble brukt, selv om han hadde store rom å gå i. Når han ble brukt i 2. omgang, fremsto han som en av våre beste spillere.
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3500

                              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                              Men vi kan da ikke være fornøyd med å være like dårlige som de andre! Vi må legge lista høyere enn som så, mener nå jeg! Siden vi er enige om at det er veldig mye svak fotball i TL, burde det være enda "lettere" å bli et av de bedre lagene i ligaen.
                              Man skal aldri være fornøyd, men her inne er det ganske mange som snakker oss ned i søla som om vi har den mest evneveike treneren i hele Tippeligaen. Vinner vi så er det pga gode spillere, men taper vi så er det pga en elendig trener.
                              Man må i det minste se at vi i løpet av det siste året har tatt en del steg i riktig retning, og at vi faktisk begynner å få ett godt over gjennomsnittet spill mot etablert forsvar. Det er naturligvis en vei å gå enda, men vi har ikke vært så nærme siden Uwe sin tid i klubben i det minste.
                              Vi har en trener på utgående kontrakt, så la han i det minste få den tiden på seg til å ta enda flere steg, så får man ta en vurdering over sommeren på om det er noen andre som er bedre egnet til å dra dette videre.

                              Jeg er i likhet med flere her inne usikker på dette, men derfor er jeg også glad for at man signerte en toårskontrakt i sin tid, da det er akkurat den tiden som trengs for å se om man skal gå for en annen løsning.
                              Skal man derimot ansette en ny trener håper jeg bare at man ikke hopper på Ståle umiddelbart bare fordi han er tilgjengelig nå, men tar en grundig vurdering av han opp mot andre alternativer.

                              Kommentar

                              • holmiz
                                The kjøkken-kanariz
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6064

                                Jeg har som nevnt tidligere i denne tråden meget klart sagt at jeg har bedre ting å bruke fritia mi på enn å følge med på detta fjaset. Slik LSK holder på om dagen, både på og utenfor banen er direkte pinlig å se på og lese om. Laget i mitt hjerte har blitt erstattet av et økonomisk maskineri med fokus på sponsorer og facebook. Hva som skjer på banen kan faen meg ikke være så jævla viktig, så lenge vi henter inn de store "navnene".

                                For å ta en omvendt Bjørge Lillelien: Magnus Haglund - can you hear me?
                                Bjørn Helge Riise, Petter Vaagan Moen, Eirik Mjelde and the rest of the bunch - you took a hell of a beating!

                                Det er ikke langt unna at det å holde med LSK er en diagnose på lik linje med Schizofreni og AD/HD.

                                Detta vi så i kveld blir bare for dumt.
                                Hilsen Anders

                                Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                Kommentar

                                • Ketil Cantona
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6813

                                  En ting jeg lurer på, kan noen hjelpe meg?

                                  Hvorfor kommer det så få personer på Åråsen? Har ingen lyst til å betale 300 kr for å se en jevn og god oppvarming? Pauseunderholdinga?

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    Samling i bånn, tre meget viktige kamper før en lang ferie som vi kan trenge alle mann. Tre kamper, derav to hjemme, der vi bør stå igjen med minst seks poeng til. 17 poeng på 12 kamper. Da kan vi starte andre halvdel av sesongen med en viss positivitet, å skape et godt fundament hjemme er det aller viktigste der vi er pr. idag.

                                    Kommentar

                                    • Jan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2007
                                      • 386

                                      Fordi folk er drittlei av å høre på erkesupportere som sutrer og griner. Fotballaget LSK har vi fortsatt masse følelser for.

                                      Jeg velger å se positivt på ting. 6poeng opptil sølvplass..

                                      Kommentar

                                      • holmiz
                                        The kjøkken-kanariz
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 6064

                                        Opprinnelig skrevet av Jan
                                        Fordi folk er drittlei av å høre på erkesupportere som sutrer og griner. Fotballaget LSK har vi fortsatt masse følelser for.

                                        Jeg velger å se positivt på ting. 6poeng opptil sølvplass..
                                        All ære til deg for det. Send meg gjerne en PM når du har regna på alt det du har gått glipp av, bare fordi du alltid skal holde med LSK. Overbevis meg gjerne, for jeg har gitt opp.
                                        Hilsen Anders

                                        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Opprinnelig skrevet av Jan
                                          Fordi folk er drittlei av å høre på erkesupportere som sutrer og griner. Fotballaget LSK har vi fortsatt masse følelser for.

                                          Jeg velger å se positivt på ting. 6poeng opptil sølvplass..
                                          Da skjønner jeg ikke helt åssen du klarte å tolke mitt innlegg negativt.

                                          Kommentar

                                          Working...