LSK anno 2013

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    "Never argue with idiots. They drag you down to their level and beat you with experience".

    - Fortsatt Mark Twain
    Ni principe ni rey...

    D10S!

    Kommentar

    • Felt C
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2004
      • 776

      Smarten,du kan godt få prate med han ansikt til ansikt hvis du vil det.Send meg PM så er det ordnet på et blunk.Så kan du få komme med din kunnskap og fakta og han med sin.
      Last edited by Felt C; 15.05.2013, 15:35.

      Kommentar

      • Grusom B
        Generalissimo Bellisimo
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6248

        Må nesten påpeke at jeg ikke mener noen nødvendigvis er idioter, det var bare litt for fristende. Jeg vil imidlertid påpeke at bunnivået i år er omtrent like ille som på denne tiden i fjor, jamfør årsverste mot Stabæk, som vel var en enda verre prestasjon enn Aafk-kampen. Toppnivået er imidlertid adskillig høyere, og vises frem mye oftere. Nå er utfordringen å bli stabile på et jevnt høyt nivå hele kampen, i stedet for å eie lange perioder for så å svikte i avgjørende situasjoner i begge bokser. Jeg mener fortsatt at Aafk var en freak accident og at Haglund er rett mann om han får nok tid. På denne tiden neste år er jeg ganske sikker på at ingen fortsatt vil ha hodet hans, i alle fall om det fortsatt er her.
        Ni principe ni rey...

        D10S!

        Kommentar

        • *46*

          Opprinnelig skrevet av Grusom B
          Jeg mener fortsatt at Aafk var en freak accident og at Haglund er rett mann om han får nok tid.
          Vi er helt på linje hva det gjelder kampen mot Aafk. Når man fikk mer enn 4 mål i mot, så er eneste sted dem har noen signifikant betydning - er for statistikk. På 4-1 var det kjørt, dem fikk trøbbel med motgangen og mista alt fokus. Det starta så jo så bra (etter man fikk redusert til 1-1)!

          Om Haglund er rett mann, er jeg ikke 100 % sikker på, men jeg mener man bare skal kjøre på med han som trener fremover - med mindre alt stokker seg helt før ferien. Da burde man se litt nærmere på det (dårlig poengfangst i de tre siste kampene + feks exit fra cupen).

          Kommentar

          • Grusom B
            Generalissimo Bellisimo
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6248

            Og blir det ikke seks poeng på de tre neste er det ikke sikkert jeg er like positiv lenger heller. Bare så det er nevnt.
            Ni principe ni rey...

            D10S!

            Kommentar

            • holmiz
              The kjøkken-kanariz
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6064

              Opprinnelig skrevet av Grusom B
              "There are three kinds of lies: lies, damned lies and statistics"

              -Mark Twain
              Opprinnelig skrevet av Grusom B
              "Never argue with idiots. They drag you down to their level and beat you with experience".

              - Fortsatt Mark Twain
              Noen mennesker gir sine bekymringer svømmeundervisning i stedet for å drukne dem.
              Fortsatt Mark Twain.

              Fra nå av skal jeg slutte å provosere resten av forumet her, fugla til du dør og alt det der, men LSK har prestert bajs så langt i år, og at de fortsatt tør ta seg betalt forstår jeg ikke. Jeg er fortsatt sinna over hva som leveres av fotballaget og det eneste jeg vil er å se god fotball, hyggelige resultater og kanskje få oppleve en pokaler eller to til i min levetid?

              Fakta: LSK har sugd solid og gjennomsnitlig balle siden der Uwe på verst tenkelig måte ble skuffet ut av dørene på Åråsen.
              Fakta2: Toppnivået er høyere enn på lang tid under Haglund!
              Fakta3: Bunnivået under Haglund er for ekstremt selv for Guiness Rekordbok. Mot Ålepung så det ut som om vi hadde henta inn 11 stykker fra gata.
              Fakta4: Vi slipper inn mål i så og si hver eneste kamp, noe vi har gjort siden lenge før jeg påpekte det i en egen tråd. For meg er det mildt sagt utrolig at detta ikke har vært tatt hardere tak i.

              Men joda, jeg kommer nok til å lide meg gjennom neste match også. Kan... liksom... ikke... ligge... unna.
              Hilsen Anders

              Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

              Kommentar

              • superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

                Opprinnelig skrevet av Grusom B
                Og blir det ikke seks poeng på de tre neste er det ikke sikkert jeg er like positiv lenger heller. Bare så det er nevnt.
                Du er alltid velkommen til den mørke siden.

                Snakkes om to kamper, når muligheten for 6 poeng er borte.
                Enøyd i de blindes dal.

                Kommentar

                • *46*

                  Opprinnelig skrevet av holmiz
                  Fakta: LSK har sugd solid og gjennomsnitlig balle siden der Uwe på verst tenkelig måte ble skuffet ut av dørene på Åråsen.
                  Fakta: Etter Uwe forsvant, så fikk LSK sin første pokal på mange. Eller teller ikke den med?

                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                  Du er alltid velkommen til den mørke siden.

                  Snakkes om to kamper, når muligheten for 6 poeng er borte.
                  Hadde min mørkeste dag på jobben i mitt minne i dag. Jammen meg finner jeg allikevel ikke noen som er mørkere til sinns enn meg. Det gjør meg litt glad!

                  Kommentar

                  • jeykey
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2012
                    • 452

                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                    Du er alltid velkommen til den mørke siden.

                    Snakkes om to kamper, når muligheten for 6 poeng er borte.
                    Den mørke siden deler ut kjeks ser jeg. Haha.

                    Jeg har trua i morra. Og om vi mot formodning skulle ligge under, skal jeg la noen i helsvart (securitas vakter ja, haha) eller ulf-farger få gjennomgå. Alternativt, hylle de i gult og svart som gjør det bra.

                    Jeg spår PVM-mål.
                    "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                    - Sitat Grusom B

                    Kommentar

                    • Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

                      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                      Fantastisk sitat men det gjelder ikke all statistikk.
                      Statistikk er ikke spesielt interessant når den ikke har særlig validitet. For å trekke en slutning om hvor godt LSK er stilte i 2013 sesongen versus 2012 sesongen, må man sammenligne tallene når hele sesongen er ferdigspilt. Alternativt kan man sammenligne statistikken for de første 9 rundene fra begge sesongene. Rent tatt fra hukommelsen tilsier det en ganske markant forbedring i mål for/mot-statistikken, og enda viktigere, antall poeng.

                      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                      Jeg trenger ingen statistikk for å se at i de (altfor korte) periodene vi får det til, er vi vesentlig bedre enn i 2012.

                      Jeg trenger heller ingen statistikk for å se at vi er enda mer variable i prestasjonene enn i 2012. Personlig synes jeg bunnivået vårt nå er enda dårligere enn i fjor!
                      Jeg er enig med deg i at vi er mer variable i år enn i fjor, men dette skyldes hovedsaklig at vi knapt hadde gode perioder i fjor, mens vi faktisk har gode perioder i år. Bunnivået er det vanskelig å argumentere for at var lavere i fjor, da vi tross alt ikke tapte noen kamper 7-1, men dersom man ser bort fra denne matchen synes jeg vel bunnivået er rimelig stabilt fra ifjor.
                      Lauken er vår venn!

                      Kommentar

                      • Yellow-not-jella
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2009
                        • 1606

                        Opprinnelig skrevet av *46*
                        Vi er helt på linje hva det gjelder kampen mot Aafk. Når man fikk mer enn 4 mål i mot, så er eneste sted dem har noen signifikant betydning - er for statistikk. På 4-1 var det kjørt, dem fikk trøbbel med motgangen og mista alt fokus. Det starta så jo så bra (etter man fikk redusert til 1-1)!

                        Om Haglund er rett mann, er jeg ikke 100 % sikker på, men jeg mener man bare skal kjøre på med han som trener fremover - med mindre alt stokker seg helt før ferien. Da burde man se litt nærmere på det (dårlig poengfangst i de tre siste kampene + feks exit fra cupen).
                        Ja, men hvorfor blir det 4 mål imot der..? Tiden fra 1 - 1 til 4 - 1 er jo det som er interessant. To brølere fra Høibr. Etterhvert ballbesittende fram og tilbake, balltap, heroisk skli fra Andresson, altfor mange (?) i angrep t.o.m Mjelde på løp. De oransje ligger jo å venter. Fofana prøver seg. Litt svak klarering fra Schiil, og pang etter 31 minutter er kampen ødelagt med skaden til Udjus'n. Det var et hardt slag. Åle får blod på tann.. Dessverre ikke freak-acc syns jeg gutta.

                        Uff, er så skeptisk og litt redd for i dag. Måtte Petter gi oss ro.

                        Kommentar

                        • Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

                          Merkelig lag. Bommer på alt av gode sjanser og putter fantastiske mål.
                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                          Kommentar

                          • Ola
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1651

                            Årsak 1: Vi går inn i sesongen med 15 mann som holder nivå. Får skader på 3 nøkkelspillere samtidig - da skjer det som skjer.

                            Årsak 2: Har kun 1 spiss i stallen. Fredrik kan ikke score, da er man ikke spiss.

                            Jeg er sikker på vi hadde ligget topp-4 uten skadene eller med en større (eller mer balansert) stall.

                            Å ha kun 1 spiss og ingen solid 3dje stopper er idioti. Faktisk tror jeg Haglund kunne levert med større stall.

                            Kommentar

                            • Seb.R
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 4159

                              Opprinnelig skrevet av *46*
                              Fakta: Etter Uwe forsvant, så fikk LSK sin første pokal på mange. Eller teller ikke den med?
                              Og det var jammen meg såvidt også. Svake prestasjoner jevnt over hele fjøla den høsten. Dessuten var det så sjukt nære at Haugesund utliknet til 1-1, og da hadde vi garantert tapt. Occean ene og alene redda oss i den finalen.
                              www.sebastianramsland.com
                              www.twitter.com/sebramsland

                              Kommentar

                              • Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

                                Opprinnelig skrevet av Ola
                                Årsak 1: Vi går inn i sesongen med 15 mann som holder nivå. Får skader på 3 nøkkelspillere samtidig - da skjer det som skjer.

                                Årsak 2: Har kun 1 spiss i stallen. Fredrik kan ikke score, da er man ikke spiss.

                                Jeg er sikker på vi hadde ligget topp-4 uten skadene eller med en større (eller mer balansert) stall.

                                Å ha kun 1 spiss og ingen solid 3dje stopper er idioti. Faktisk tror jeg Haglund kunne levert med større stall.
                                Punkt 1: Hvorfor går man inn i sesongen med kun 15 mann som holder nivået?
                                Punkt 2: Hvorfor bruker man den i stallen som er dårligst på avslutninger som spiss? Hvorfor har man ikke flere spisser eller prøver andre?

                                Haglund er ikke alene om å ha skylda for dårlige resultater eller dårlig spill, dårlig stall eller dårlig dekning.. Ei heller for dårlig økonomi! Men Haglund må ta grep i forhold til at laget hans svinger fra meget bra til totalt ræva i alle kampene de spiller.. Om det ikke gjøres vil han miste jobben! Så får vi håpe at han enten løser gåten FORT eller at ledelsen tar grep!

                                Kommentar

                                • KFL41
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 3648

                                  Vi har vunnet 5 av de siste 27 hjemmekampene. 21 av disse under Haglund, men vi vant ingen av de 6 siste i 2011 heller. Savner mer gjennomhissighet og aggressivitet når vi ikke leder. Balltrilling er ok når vi leder. Innbiller meg at vi kan utnytte rommene når motstanderen må frem. Når det står uavgjort er jo motstandern fornøyd så lenge vi spiller bakover og på tvers.

                                  Kommentar

                                  • heidar
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2004
                                    • 2129

                                    Opprinnelig skrevet av Seb.R
                                    Og det var jammen meg såvidt også. Svake prestasjoner jevnt over hele fjøla den høsten. Dessuten var det så sjukt nære at Haugesund utliknet til 1-1, og da hadde vi garantert tapt. Occean ene og alene redda oss i den finalen.
                                    Savner Occean
                                    En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                    Endelig er mørketida over.

                                    Kommentar

                                    • Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

                                      Opprinnelig skrevet av heidar
                                      Savner Occean
                                      Savner Sundgot!
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        Savner kvalitet! TL som produkt er pill råttent.

                                        Kommentar

                                        • Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3500

                                          Opprinnelig skrevet av Folke
                                          Punkt 1: Hvorfor går man inn i sesongen med kun 15 mann som holder nivået?
                                          Punkt 2: Hvorfor bruker man den i stallen som er dårligst på avslutninger som spiss? Hvorfor har man ikke flere spisser eller prøver andre?
                                          Tror du vet svaret på det første punktet selv. Dette er nok hverdagen i Tippeligaen nå om dagen pga økonomi og sånn de fleste andre også har det. Dessverre har vi fått for mange skader på en gang til at vi har klart å håndtere det. Med den beste fireren bak har vi under 1 mål baklengs i snitt denne sesongen.

                                          Ift punkt 2 så maste jo nesten hele forumet konstant så fort Fredrik Gulbrandsen kunne bevege seg etter skade om at han MÅTTE spille. Dessverre ser vi at han pr.dd ikke når Thorstein Helstad til anklene en gang. Det gjelder bakromsløp, bevegelse i boks og evne til å holde på ballen. Den skaden har derfor også svekket oss ganske kraftig. Nå vet vi alle at nivået til Fredrik i fjor før skaden var en del høyere, så da kan vi jo i det minste håpe på at skaden til Helstad gir han muligheten til å finne formen igjen, selv om det nok vil bidra til en del tapte poeng fremover.

                                          Kommentar

                                          Working...