LSK anno 2013

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Serbern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 5496

    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    Savner kvalitet! TL som produkt er pill råttent.
    Hvor ble det av kunstgress-generasjonen, som skulle bli så gode og tekniske? Kampen idag viste 5.div-nivå på teknikk når det gjelder mottak og pasning.

    Kommentar

    • Pingla
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 376

      Det var lange strekk i 2.omgang jeg ikke visste om jeg skulle le eller banne ja, med to lag som så ut å spille med lecablokker på beina og harde sløvende droger i systemet
      ¯\_(ツ)_/¯

      Kommentar

      • heidar
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2129

        Opprinnelig skrevet av Totti21
        Tror du vet svaret på det første punktet selv. Dette er nok hverdagen i Tippeligaen nå om dagen pga økonomi og sånn de fleste andre også har det. Dessverre har vi fått for mange skader på en gang til at vi har klart å håndtere det. Med den beste fireren bak har vi under 1 mål baklengs i snitt denne sesongen.
        Godt poeng, men hvis man skal ha en stall med kun 15 mann som holder nivået, hvorfor skal man kaste bort plasser på f.eks. Mjelde, som vrakes fra Brann. Hvis klubben har råd til en ekstra spiller i stallen før seriestart, burde man jo prioritert f.eks. en spiss. (Ikke stopper, der er vi jo i og for seg godt forspent med Kippe,Østli,Ruben,Høybråthen og Scheel). Vi har jo en drøss med spillere som kan spille sentralt i utgangspunktet.

        Haglund har ikke de beste råvarene å jobbe med, for å si det sånn. Men hvor kritiske skal man være etter dagens kamp, i dag er vi jo klart bedre enn motstanderen, for første gang i år. (Alle kampene så langt har jo vært jevne, bortsett fra en omgang i Ålesund)
        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

        Endelig er mørketida over.

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7104

          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
          Savner kvalitet! TL som produkt er pill råttent.
          Yes. Det er jo kun dette tilskuerflukten bunner i. Husker jeg tenkte allerede i 2007 at LSK for guds skyld ikke måtte overstrekke seg bare fordi det var tv- og tilskuerboom, siden TV2s hype garantert kom til å flate ut før eller senere. Men det gjorde vi jo, og nå ser vi følgene.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

            Tull at vi har 15 gode spillere. Vi har 18. Da tar jeg med Ohi og Høibråten av juniorene, men utelater Scheel av seniorene. Problemet er at 10 av disse 18 har slitt med til dels store skadeproblemer etter seriestart. I tillegg mistet PVM oppkjøringen, og kan sånn sett sies å være noe redusert.

            Kommentar

            • superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

              Opprinnelig skrevet av Serbern
              Hvor ble det av kunstgress-generasjonen, som skulle bli så gode og tekniske? Kampen idag viste 5.div-nivå på teknikk når det gjelder mottak og pasning.
              Kan det ha noe å gjøre med at de fleste i stallen vår vokste opp med ispigger? Teknikken til 30-åringen blir ikke bedre av at 20-åringen vokste opp på kunstgress.
              Enøyd i de blindes dal.

              Kommentar

              • Serbern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 5496

                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                Kan det ha noe å gjøre med at de fleste i stallen vår vokste opp med ispigger? Teknikken til 30-åringen blir ikke bedre av at 20-åringen vokste opp på kunstgress.
                Var en del ung-gutter på banen idag eller? Og nå snakker jeg ikke bare om våre spillere, var mye dårlig hos Sandnes også, og tippeligaen generelt.

                Kommentar

                • PetterH
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2012
                  • 668

                  Jeg er verken for eller mot trenersparking.

                  MEN man kan jo spørre seg hvor lenge man skal vente før man ser noe kollektivt angrepsspill man kan kjenne igjen kamp etter kamp.

                  Ja, man kan mase om skader, spillerutskiftninger, uflaks, dårlig vær, dårlig dommer etc i det uendelige. Men har inntrykket av slikt setter seg raskere hos andre lag selv om utskiftningene er store, det byttes trener og formasjon.

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    Ingenting viser veggen vi stamper mot bedre enn langballene mot Fredrik. Idag i duell med Frejd, Frejd! Det er så frustrerende å måtte være vitne til at man har vanskelig for å beherske seg på tribunen. Slik jeg ser det er dette kanskje det fremste eksempelet på at dette laget har kommet så langt de evner med denne stilen. Skal Halgund ta LSK videre må kvaliteten bli bedre, pasningsføttene, tempo og mann mot mann-egenskapene må dyrkes. Scoutingen må intensiveres på typene som trengs og først og fremst må den bli smartere i mangelen på de store penga. Godset viser vei her, som på så mange andre områder i norsk fotball.

                    Ellers er jo Øst-Europa et hjørne av verdensdelen med mye som er mer enn duganes i så henseende, og likevel temmelig ignorert i Tippeligasamenheng. Klubben må våkne, vil man virkelig hevde seg med begrensa midler må man slutte å dilte etter.

                    Kommentar

                    • Yellow-not-jella
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2009
                      • 1606

                      Absurd å si vi har 18 gode spillere i stallen, skal vi heller si åtte. Kan ikke bare tenke maxnivå fra i fjor, eller forventet fremtidige egenskaper. En av de har sågar misset grovt i alle kampene, jfr Haglunds egen kommenter på 2-1 målet.

                      Keiserens nye klær Lars. Men du er en snill og kunnig mann, det skal du ha. Mye bra du har fått belyst.

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 4138

                        Faen!


                        Jeg ønsker ikke at det skal være sånn, men jeg merket under kampen i går at mitt engasjement blir mindre og mindre. Skremmende! Når vi gikk opp til 2-0, tok jeg meg selv i å tenke "jeg håper i alle fall at vi ikke taper". Seriøst. Og skremmende. Jeg satt og ventet, både på 2-1 og 2-2. Når 2-2 kom ble det mer en bekreftelse på det jeg ventet på, enn skuffelse og forbannelse over det som skjedde. Har liksom sett det før. Omatt og omatt. Og omatt igjen. Ja, jeg ventet også på 2-3. Og det uten at jeg klarte å hisse meg skikkelig opp over det.

                        Skremmende.

                        Trist.

                        Faen!


                        (Jeg kommer uansett alltid til å holde med LSK, som jeg har gjort siden jeg var 8 år gammel. Men engasjementet og entusiasmen forvitrer.)
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • Grusom B
                          Generalissimo Bellisimo
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6248

                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          Scoutingen må intensiveres på typene som trengs og først og fremst må den bli smartere i mangelen på de store penga. Godset viser vei her, som på så mange andre områder i norsk fotball.

                          Ellers er jo Øst-Europa et hjørne av verdensdelen med mye som er mer enn duganes i så henseende, og likevel temmelig ignorert i Tippeligasamenheng. Klubben må våkne, vil man virkelig hevde seg med begrensa midler må man slutte å dilte etter.
                          DER sa du det! Er det noe som er, og har vært kritikkverdig de siste åtte årene, så er det scoutinga! Se på alle adeccospillerne som har kommet opp og gjort det tildels strålende! Vi har knapt hentet én øst-europeer(Ramovic og Radulovic teller ikke, det er tyskere) på tross av at de er rimelige, billige i drift og ofte har kvaliteter som går langt utenpå de norske. Det hjelper ikke at Torgeir ringer Atta og spør hva han har å by på, og Björn var en one-off. Carl Erik Torp(beste sm i TL frem til hjertestoppet, pimpet som faen av undertegnede), Joachim Jørgensen(pimpet som faen av gjett hvem), Kim Ojo, Ørjan Nyland(ikke at han har hatt noen hyggelig start på Moldekarrieren, men stort talent likeså) og Mads Hanssen er alle eksempler på spillere vi hadde hatt svært god bruk for i stallen nå, men neida. Vi må følge med i Adecco, Superettan, Dansk 1.div! Hvert eneste år rykker det opp lag som har spillere som tar, og noen ganger dominerer, nivået over. To slike koster omtrent en halv Johan Andersson, skulle jeg mene. Vi må ansette speidere og vi må bli mye flinkere til å plukke riktige spillere. Det er mer der skoen trykker enn noe annet sted.
                          Ni principe ni rey...

                          D10S!

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 4138

                            Synes rb.no's analyse gir en god beskrivelse av hvordan det svinger i "Dr. Jekyll and Mr. Hyde"-klubben:

                            Etter kollapsen i Ålesund var dette en kamp LSK måtte vinne. Og kanarifuglene tok tak i kampen fra start og spilte tidvis god angrepsfotball, dog skjemmet av varierende pasningskvalitet. Palmasons ledermål ga laget den nødvendige roen og i minuttene etter skapte de flere store muligheter. Uttellingen kom imidlertid ikke før Omoijuanfo chippet inn 2-0 i andre omgangs første minutt. Og vertene fortsatte å dominere. Gjestenes var rett og slett ikke farlige ...

                            ... før de på uforklarlig vis slapp inn en heading etter innkast. Derfra og inn var det lett å se at laget er mentalt sårbart for tida. Udjus’ keepertabbe kom også i en periode hvor laget ikke var i nærheten av like gode som i den første snaue timen. 2-2 bør føles som et tap og LSK er nå kommet inn i en hengemyr det kan bli vanskelig å komme seg opp av.
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • nebbjævel
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2009
                              • 511

                              <<<<Etter kollapsen i Ålesund var dette en kamp LSK måtte vinne. Og kanarifuglene tok tak i kampen fra start og spilte tidvis god angrepsfotball, dog skjemmet av varierende pasningskvalitet. Palmasons ledermål ga laget den nødvendige roen og i minuttene etter skapte de flere store muligheter. Uttellingen kom imidlertid ikke før Omoijuanfo chippet inn 2-0 i andre omgangs første minutt. Og vertene fortsatte å dominere. Gjestenes var rett og slett ikke farlige ...

                              ... før de på uforklarlig vis slapp inn en heading etter innkast. Derfra og inn var det lett å se at laget er mentalt sårbart for tida. Udjus’ keepertabbe kom også i en periode hvor laget ikke var i nærheten av like gode som i den første snaue timen. 2-2 bør føles som et tap og LSK er nå kommet inn i en hengemyr det kan bli vanskelig å komme seg opp av.<<<<<


                              Piss. Journalistisk svada av siste skuffe. Hengemyr ? Forkvaklet bruk av metafor. Mentalt sårbar ? Overflødig bruk av ordet "mentalt". Det holder lenge med sårbar. Uforklarlig ? Sludder.

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3456

                                Det som frustrerer mest med årets sesong er at gullet hadde vært vel innenfor rekkevidde med stallen vår. Til tider herjer vi med hvem som helst, men så kommer litt motgang og vi kollapser fullstendig. Det er bare å se på målene vi slipper inn kontra sjansene vi brenner.
                                Skadesituasjonen er nødt til å bli et tema. At et lag pådrar seg skader skjer, men rekka av skader for tiden gjør at man burde se nærmere på hva som blir gjort på treningsfeltet. Ikke nædvendigvis Haglunds skyld, men man må finne ut av dette ellers vil G-16 gutta avslutte sesongen for oss.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • jeykey
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2012
                                  • 452

                                  Hjemmebanemaset har satt en stopper for bortebanefesten ser det ut som. Kun tatt poeng i en bortekamp.
                                  "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                                  - Sitat Grusom B

                                  Kommentar

                                  • superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

                                    Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                    Og blir det ikke seks poeng på de tre neste er det ikke sikkert jeg er like positiv lenger heller. Bare så det er nevnt.
                                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                    Du er alltid velkommen til den mørke siden.

                                    Snakkes om to kamper, når muligheten for 6 poeng er borte.
                                    Hei Grusom! Velkommen skal du være. Dere andre også.

                                    Alternativet er nemlig en forumtråd med tittelen "LSK anno 2014 - hvordan skal vi rykke opp igjen?"
                                    Enøyd i de blindes dal.

                                    Kommentar

                                    • Grusom B
                                      Generalissimo Bellisimo
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6248

                                      Fortsatt på Solsidan. Vi har ingen flaks eller marginer, og det er motgangsfakter. Topp fem med fullt lag.
                                      Ni principe ni rey...

                                      D10S!

                                      Kommentar

                                      • superbøffel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 5611

                                        Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                        Fortsatt på Solsidan. Vi har ingen flaks eller marginer, og det er motgangsfakter. Topp fem med fullt lag.
                                        Marginer kan avgjøre en kamp eller to. Ikke tosifret antall. Da er det ikke "marginer" lenger, da er det udyktighet.

                                        Topp 5? Ja, vi har stallen til det, men beviselig ikke treneren.
                                        Enøyd i de blindes dal.

                                        Kommentar

                                        • Kay
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2004
                                          • 763

                                          Falitt erklæring at KFL forumet har overlevd denne mnd. Hvor mange er det som bryr seg om lsk i 2013 ?

                                          Kommentar

                                          Working...