LSK anno 2013

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9476

    Opprinnelig skrevet av Kay
    Falitt erklæring at KFL forumet har overlevd denne mnd. Hvor mange er det som bryr seg om lsk i 2013 ?
    Oppgradert kapasitet. Lurte på det samma sjæl etter sogndal-kampen. Hehe

    Kommentar

    • Grusom B
      Generalissimo Bellisimo
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6248

      Marginer kan avgjøre alle kamper. Se på målene godset scoret, se på sjansene vi brant. Det ene er et lag i enorm medgang, det andre det motsatte. Det er psykologi og selvtillit og det gjør at marginene går i mot oss. I det FG scorer scorer han mye. Vent å se.

      Som den jævlige masochisten jeg er bryr jeg meg mer enn vanlig når det går dårlig. Fwiw.
      Ni principe ni rey...

      D10S!

      Kommentar

      • danny85
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Mar 2006
        • 108

        Sett på kampene etter EM-pausen:
        Tromsø borte, søpla hjemme, rbk borte, s08 borte, Molde hjemme, viking borte, brann borte, godset hjemme, søpla borte....

        Kan bli mange poeng det............... Bekymra.
        ET LAND - ET LAG!
        ----- FUGLA 4 LIFE -----

        Kommentar

        • Errevs
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Jun 2005
          • 200

          Psykologi og selvtillit er Haglund sitt ansvar. Forskjellen på en god trener og en middels trener er evnen til å få spillere til å yte maks av sitt potensiale. Det er den lille edgen som gjør at f.eks Gulbrandsen setter noen av de sjansene han brenner omdagen.

          Haglund har det rett og slett ikke, hør bare på intervjuene hans etter kampene. Helt utrolig at han ikke har mistet garderoben.

          Han har iallefall mistet min tillit for lenge siden, uten at det betyr noe som helst for sportsklubben bortsett fra å miste 100% engasjement fra enda en trofast supporter.

          Verste mai-måned i Sportsklubbens historie?

          Sun 05/05/13 ELI Odd 2 - 1 Lillestrøm
          Thu 09/05/13 ELI Lillestrøm 2 - 2 Sogndal
          Mon 13/05/13 ELI Aalesund 7 - 1 Lillestrøm
          Thu 16/05/13 ELI Lillestrøm 2 - 2 Sandnes Ulf
          Mon 20/05/13 ELI Hønefoss 1 - 0 Lillestrøm

          Kommentar

          • mats
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2008
            • 621

            Synes vi skal prøve å gjøre om litt til neste kamp, i hvert fall når ikke PVM og Helstad kan spille sammen.

            Stoor-Anders-Marius-Stian
            Riise-Mjelde-PVM-Johan/Fofana
            ----Johan/Fofana----
            ------Fredrik-----

            Har mer troa på Fofana som spiss på hjemmebane og kant på bortebane, da vi får mer rom borte!

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4138

              Opprinnelig skrevet av mats
              Synes vi skal prøve å gjøre om litt til neste kamp, i hvert fall når ikke PVM og Helstad kan spille sammen.

              Stoor-Anders-Marius-Stian
              Riise-Mjelde-PVM-Johan/Fofana
              ----Johan/Fofana----
              ------Fredrik-----

              Har mer troa på Fofana som spiss på hjemmebane og kant på bortebane, da vi får mer rom borte!
              Det ble sagt et sted at det er en mulighet for at Kippe er klar igjen. Inn for Østlie? Eller kan tida være inne for å prøve Marius sentralt?
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6082

                Opprinnelig skrevet av mats
                Synes vi skal prøve å gjøre om litt til neste kamp, i hvert fall når ikke PVM og Helstad kan spille sammen.

                Stoor-Anders-Marius-Stian
                Riise-Mjelde-PVM-Johan/Fofana
                ----Johan/Fofana----
                ------Fredrik-----

                Har mer troa på Fofana som spiss på hjemmebane og kant på bortebane, da vi får mer rom borte!
                Ohi inn istedenfor fofana her og Fofana inn etter 60 min så er oppstillingen spennende i mine øyne.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Når PVM går ut og sier at Haglund sitter trygt og at man føler man har fremgang i spillet, hvorfor kan han ikke dele mer med oss? Åssen vil man egentlig spille, for det ser jævlig rart ut å ha så mye ball uten tempo og likevel slå langballer opp mot Fredrik med jevne mellomrom. Det ligner jo ikke noen plan i det hele tatt! Det er som om man prøver å parfymere en kabel.

                  Det er bare så mange ganger man kan si i etterkant at man bestemmer banespillet og har uflaks med avslutningene. Det er dette som er TL! Direkte fotball dominerer ligaen, og mot LSK mer enn noen andre lag er det medisinen for å vinne. Skal man spille possession-orientert må man i det minste dyrke stilen og terpe på pasningsspillet. Og man gir ihvertfall ikke fra seg ballen så lemfeldig som LSK gjør.

                  Det er overhode ingen signatur på måten man spiller fotball. Vel, ihvertfall ikke med positive fortegn. Det eneste denne stallen leverer uke ut og uke inn er bekreftelser på at de overhode ikke mestrer stilen det legges opp til. Det er bare en bastard uten brodd.

                  Kommentar

                  • *46*

                    Jon Knutsen er med på treninger om dagen, papirene er signert (men ikke sendt inn) og han kan faktisk stå i mål på Åråsen på søndag eller sitte på benken med mindre Udjus blir klar. Ref nyhetstråden.

                    Vet ikke om en kamprusten Jon Knutsen er bedre enn Faye Lund, som jeg synes sto en god kamp i går. Veldig konsentrert og i grunn bare ei blemme - helt klart godkjent i min bok. Og kanskje det er lurt av Udjus å bli 100 % restituert før han går inn mellom stengene igjen?

                    Kommentar

                    • Uwes disippel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6039

                      Opprinnelig skrevet av *46*
                      Jon Knutsen er med på treninger om dagen, papirene er signert (men ikke sendt inn) og han kan faktisk stå i mål på Åråsen på søndag eller sitte på benken med mindre Udjus blir klar. Ref nyhetstråden.

                      Vet ikke om en kamprusten Jon Knutsen er bedre enn Faye Lund, som jeg synes sto en god kamp i går. Veldig konsentrert og i grunn bare ei blemme - helt klart godkjent i min bok. Og kanskje det er lurt av Udjus å bli 100 % restituert før han går inn mellom stengene igjen?
                      Stod vel at han skulle være back up for eksisterende keepere. Om han kommer inn for Faye Lund, så gir jeg mildt sagt opp.

                      Kommentar

                      • andersmm
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 5764

                        Så lenge Faye Lund er frisk så blir nok Knudsen på benken. Ingen grunn til at Faye Lund ikke kan stå. Klarte seg greit i fjor når han fikk sjansen og var god i går.
                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          Faye Lund var ikke grei i fjor, han var ikke god nok. I går synes jeg han fremsto langt mer voksen og virket også større mellom stengene. Det var et hardt skudd i går som han klarte å holde utenfor, en type skudd som ifjor subbet hanskene og gikk inn, både mot Sarpsborg og Fredrikstad.

                          Synes det symboliserer litt av utviklinga.

                          Kommentar

                          • *46*

                            Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                            Stod vel at han skulle være back up for eksisterende keepere. Om han kommer inn for Faye Lund, så gir jeg mildt sagt opp.
                            Jeg skriver vel heller ikke at det bankers at han starter hvis Udjus ikke blir klar, men at "han kan faktisk stå i mål på Åråsen på søndag eller sitte på benken med mindre Udjus blir klar." Det Haglund sier er:
                            – Dersom Jon blir klar på fredag, er det er ikke bestemt om han spiller fra start mot Haugesund eller om han starter på benken, sier Lillestrøm-treneren.
                            Selv ønsker jeg at Faye-Lund får sjansen hvis Udjus er ute. Synes han fortjener det etter helgens kamp, men mye mulig helgens kamp blir tøffere enn i Hønefoss i går rent fysisk foran kassa og det kreves en fysisk større keeper. Faye-Lund er ikke noen stor keeper, men han har klart seg overraskende bra i feltet. Meget konsentrert og bestemt slik jeg så han i går. En tøffing som ikke lot seg affisere over at det var TL-kamp. Han gjorde jobben sin i går og slikt skal ikke belønnes med at en på 38 år uten kamptrening i år kommer inn og tar plassen din. Min mening.

                            Uansett viktig å ha en erfaren keeper i troppen - ikke bare to juniorer

                            Kommentar

                            • jeykey
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2012
                              • 452

                              Håper dette kan være med å tilknytte ressurspersoner som Knudtsen til klubben. Riktignok, så må vi ha pengene til å ansette dem..
                              "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                              - Sitat Grusom B

                              Kommentar

                              • *46*

                                Davy Watne og Øyvind Alsaker skal raljerer over LSK sin utvikling mai på SportsDB 18 på TV2 Sport 18.00. For de som ønsker å høre disse selverklærte geniene komme med sine dommer i en tabloid versjon. Tom Nordlie og Bjarmann er også gjester.

                                Kommentar

                                • Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

                                  Opprinnelig skrevet av danny85
                                  Sett på kampene etter EM-pausen:
                                  Tromsø borte, søpla hjemme, rbk borte, s08 borte, Molde hjemme, viking borte, brann borte, godset hjemme, søpla borte....

                                  Kan bli mange poeng det............... Bekymra.
                                  Det eneste som er sikkert i Tippeligaen er at hvem man møter tydeligvis ikke er korrelert med poengsankingen lenger. Vi har jo plukka flere poeng mot antatt gode lag enn svake, så dette kan vippe begge veier.

                                  Opprinnelig skrevet av Errevs
                                  Psykologi og selvtillit er Haglund sitt ansvar. Forskjellen på en god trener og en middels trener er evnen til å få spillere til å yte maks av sitt potensiale. Det er den lille edgen som gjør at f.eks Gulbrandsen setter noen av de sjansene han brenner omdagen.

                                  Haglund har det rett og slett ikke, hør bare på intervjuene hans etter kampene. Helt utrolig at han ikke har mistet garderoben.

                                  Han har iallefall mistet min tillit for lenge siden, uten at det betyr noe som helst for sportsklubben bortsett fra å miste 100% engasjement fra enda en trofast supporter.
                                  Godt det ikke er din tillit det er viktigst at han beholder. Spillerne virker til å stå 100% bak Haglund, Svesengen bekrefter dette i dagens VG. Det meste tyder med andre ord på at Haglund blir sittende dersom ikke Solbakken trapper opp på Åråsen.
                                  Lauken er vår venn!

                                  Kommentar

                                  • Laplace
                                    Medlem
                                    Møteplager
                                    • May 2013
                                    • 70

                                    Jeg kjenner ikke så veldig godt til det indre livet i LSK, men utad så mener jeg at det snart er på tide å trykke på "resetknappen" i stedenfor å prøve alle mulige quick-fix (sparke trenere, tuppekonkurranse i pausen, hente kjente navn fremfor spillere som passer inn, la klovner som Jan Åge lede klubben ... ja meg og nok om det).

                                    Sett fra en enkel markedsfører sitt ståsted, ta også med i tankene mine at jeg ser bort fra alle som uansett følger klubben og at hensikten er at en ønsker å trekke flest mulig nye tilhengere, så ser jeg for meg følgende "stunt":
                                    Klubben velger seg hjemmekamp mot motstander X minst en måned i praksis. Så kjører de på med massiv profilering, A-laget stiller opp på de ulike kjøpesenterne i området midt i beste handletid en to-tre lørdager i forkant av kampen. KFL blir med på laget, og da er KFL bare kanari-fansen (med bindestrek) slik de var i storhetstiden - en stor og skummel masse med hyggelige supportere. KFL er med på opplegget, pusher t-skjorter, stickers og skjerf som bare juling i forkant av kampen.

                                    LSK tar opp tråden videre, og guess what - denne kampen senker de billettprisene til 50 kr uansett hvor på stadion, og de som har sesongkort får tilbud om X antall ting som får de til å ville komme. Dette får selvsagt TV2 og NRK med seg, og de lager egne reportasjer om klubben som nå strekker en laaaang hånd ut for å nå nye tilhengere.

                                    Matchen starter, KFL er i storform, spillerne gir ALT og alle som ser kampen ser at det er VONDT å møte et LSK som jobber knallhardt og for hverandre, og LSK vinner 3-1 over SK.X.

                                    Dette fører til at mange flere vil være med på neste runde av moroa, så ved påfølgende kamp, NÅ er LSK forberedt: Sømløst salg av nye sesongkort, minimale køer ved billettlukene og bare hyggelige sikkerhetsvakter i enden av en kort kø for å komme inn. Videre mange tilgjengelige boder med supportereffekter, pølser og faktisk varm kaffe, og vi topper hele dritten med derby-serier over slumsfurfene fra Oslo.

                                    Hvordan få til dette i praksis aner jeg ikke, men noe bør vel skje snart, før vi (GUD FORBY!!) blir like kjedelige og trauste som drittlaget fra Skien, som knapt nok noen ofrer en kallori.

                                    Kommentar

                                    • *46*

                                      Fra nyhetstråden:
                                      Opprinnelig skrevet av Serbern
                                      Ohi med ny kontrakt!



                                      Ja, jeg kunne ikke tenkt meg å spille et annet sted i Norge hvertfall. Jeg drømmer om utlandet en vakker dag, men i Norge er bare LSK klubben for meg.
                                      Bra jobba! Tar også med dette sitat fra samme artikkelen på rb.no:

                                      Stian Ringstad og Lunan Ruben Gabrielsen har tidligere forlenget sine avtaler med LSK. Nå gjenstår det for sportsdirektøren å komme til enighet med Fredrik Gulbrandsen og Marius Høibråten som begge har fått nye kontraktsforslag. – Vi håper å komme til enighet med Fredrik og Marius også. Det er viktig for oss å få med de unge gutta som alle har spilt for vårt juniorlag. Vi gir de unge spillerne god tid til å utvikle seg og lykkes, fastslår sportsdirektøren

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6082

                                        "- Først og fremst er det hyggelig at en av de unge spillerne vi har satset på over tid resignerer"

                                        føler at det mangler en bindestrek eller noe her.

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 4138

                                          Opprinnelig skrevet av HSft
                                          "- Først og fremst er det hyggelig at en av de unge spillerne vi har satset på over tid resignerer"

                                          føler at det mangler en bindestrek eller noe her.
                                          He-he, nok en språklig perle fra lsk.no!

                                          I rb.no formulerer man seg slik: – Det er veldig hyggelig at en av spillerne vi har satset på ønsker å være med videre. ... derfor er vi glad for å signere en ny avtale med ham, sier Bjarmann.
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...