LSK anno 2013

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    Opprinnelig skrevet av HSft
    "- Først og fremst er det hyggelig at en av de unge spillerne vi har satset på over tid resignerer"

    føler at det mangler en bindestrek eller noe her.
    Jeg velger å se det som nok et bevis på at likegyldigheten (og resignasjonen) har overtatt plassen for vinnerkulturen i veggene på Åråsen...
    Enøyd i de blindes dal.

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13277

      Mest skremmende med Bjarmann-intervjuet er at han ikke ser ut til å ta spørsmålene innover seg. Han avviser de fleste, rett og slett. Er tydelig at de problemstillingene som blir luftet av panelet aldri har blitt luftet eller blitt vurdert som problemer internt i LSK. Skremmende II: At utsagn som "vi skal beholde alle de gamle kvalitetene samtidig som vi erverver en drøss med nye" tydeligvis reflekterer nivået visjonene innad i klubben ligger på.

      Kommentar

      • Martin83
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2007
        • 794

        Jeg føler meg sikker på at Haglund får fortsette ut kontraktstiden av økonomiske og omdømmemessige årsaker. Det tror jeg er lurt, for jeg er sikker på at laget kommer til å heve seg betraktelig utover sesongen.

        Det skal for øvrig bli spennende å se kommentarene og lynnet fra de som har ført korstog mot Haglund på slutten av året (jeg tar den risken det er å være breial, jeg også).

        Kommentar

        • Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

          Opprinnelig skrevet av Martin83
          For jeg er sikker på at laget kommer til å heve seg betraktelig utover sesongen.
          Det der har jeg hørt helt siden han ble ansatt. Neste måned, ja da blir vi gode. For ikke å snakke om måneden etter der.
          Jeg ser ærlig talt ikke noe forskjell i spillet nå kontra starten av sesongen når alle var skadefrie.

          Kommentar

          • Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3500

            Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
            Det der har jeg hørt helt siden han ble ansatt. Neste måned, ja da blir vi gode. For ikke å snakke om måneden etter der.
            Jeg ser ærlig talt ikke noe forskjell i spillet nå kontra starten av sesongen når alle var skadefrie.
            Jeg har hørt det samme hver gang vi har sparket en trener også uten at det har hjulpet noe i det hele tatt. Om 3 år blir vi gode, for ikke å snakke om treneren etter der..
            Utviklingen under Magnus Haglund har i det minste vært den mest positive siden Uwe sin tid, og da er jeg ekstremt lite motivert for å starte på det neste 3-årsprosjektet med en ny trener. Det er flere her inne som ønsker Ståle Solbakken, men han også har forventet 3 år i samtlige klubber han har vært i til nå. Han tok FCK ett steg tilbake før han fikk de frem også.

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4138

              Opprinnelig skrevet av Martin83
              Jeg føler meg sikker på at Haglund får fortsette ut kontraktstiden av økonomiske og omdømmemessige årsaker.
              Det er mulig du har rett. Det er mulig at Davy traff spikeren på hodet, da han sa at LSK har så mange dårlige erfaringer med å sparke trenere, og at han derfor blir sittende ut sesongen. Men med tap på søndag, vil det blåse opp til ny orkan! Hvordan du kan føle deg sikker, forstår jeg ikke.

              Min drøm, mer enn tro på at det vil skje, er at Ståle kommer inn og tar styringa i klubben. Haglund har mange gode sider, selv om jeg mener han mangler noen vesentlige egenskaper for å kunne bli en topp trener. (Tror ikke han har den personligheten som skal til for i det hele tatt å komme i nærheten av for eksempel Ståles nivå.) Men kanskje han kan brukes til andre ting i klubben? Under Ståles ledelse? Som sagt, det blir dessverre kanskje med drømmen.

              Opprinnelig skrevet av Martin83
              Det tror jeg er lurt, for jeg er sikker på at laget kommer til å heve seg betraktelig utover sesongen.
              Det må det, ellers rykker vi ned.

              Opprinnelig skrevet av Martin83
              Det skal for øvrig bli spennende å se kommentarene og lynnet fra de som har ført korstog mot Haglund på slutten av året (jeg tar den risken det er å være breial, jeg også).
              Jeg synes, som jeg har skrevet tidligere, at du har mange gode innlegg på forumet. Jeg synes derfor det er trist at du senker deg ned på dette nivået. Selv om du ikke bruker like sterke uttrykk som andre som ønsker å kvele den åpne debatten om LSKs fremtid. Men korstog? Det er jo de som ikke ønsker en åpen debatt som kommer med mest usakligheter og useriøsitet i denne debatten.
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • Martin83
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2007
                • 794

                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                Det er mulig du har rett. Det er mulig at Davy traff spikeren på hodet, da han sa at LSK har så mange dårlige erfaringer med å sparke trenere, og at han derfor blir sittende ut sesongen. Men med tap på søndag, vil det blåse opp til ny orkan! Hvordan du kan føle deg sikker, forstår jeg ikke.
                Som Bjarmann kan jeg ikke garantere noe eller være sikker. Men jeg ser en fremgang og jeg ser et tydeligere og tydeligere spillemønster. Det kan virke som jeg er en av få som ser det. Om det gjenspeiler min fotballkunnskap må nesten andre vurdere.

                Dersom vi vinner på søndag ligger vi ikke dårlig til på tabellen og det med en skademåned ingen andre lag kan vise maken til. Det gir meg ekstra tro på at laget med alle spillere på plass så vil vi reise oss betraktelig. Vi har tapt bare én kamp hjemme så langt og alle tapene vi har hatt, med unntak av Aalesund-kampen, er med bare ett mål.

                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                Min drøm, mer enn tro på at det vil skje, er at Ståle kommer inn og tar styringa i klubben. Haglund har mange gode sider, selv om jeg mener han mangler noen vesentlige egenskaper for å kunne bli en topp trener. (Tror ikke han har den personligheten som skal til for i det hele tatt å komme i nærheten av for eksempel Ståles nivå.) Men kanskje han kan brukes til andre ting i klubben? Under Ståles ledelse? Som sagt, det blir dessverre kanskje med drømmen.
                Jeg har også en drøm om at Ståle en eller annen gang skal trene LSK. Samtidig gir jeg Davy rett i at han ikke er aktuell nå. Ikke fordi han ser kaoset i klubben, men fordi han ønsker høyere ambisjoner. LSK er ikke i nærheten av å gi han de økonomiske midlene han trenger. Ståle med de ressursene LSK har nå vil ikke cruise gjennom eliteserien på like måte som han gjorde i Danmark til tider. På mange måter er Ståle Magnus største fiende akkurat nå, fordi det setter drømmer i gang hos supportere. På en måte skulle jeg ønske Ståle fikk en god jobb i en god liga så fort som mulig. Da vil det roe seg rundt klubben.

                Som noen har vært inne på her så har klubben bestemt seg for å spille mer langs bakken og mer ballbesittende. Det får vi like eller ikke like, men det er uansett problematisk å plutselig snu på hælen og spille gammel «LSK-fotball». Det har ikke klubben spillemateriell til nå. Derfor ser jeg på det som naturlig at vi må erstatte Magnus med en annen som ønsker tilnærmet lik spillestil. Jeg er usikker på om det finnes noen som er i stand til å komme inn nå, bygge på det grunnlaget som ligger der, og gjøre en bedre jobb en Magnus. Jeg tror ikke riktig løsning er Arne-fotball.

                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                Jeg synes, som jeg har skrevet tidligere, at du har mange gode innlegg på forumet. Jeg synes derfor det er trist at du senker deg ned på dette nivået. Selv om du ikke bruker like sterke uttrykk som andre som ønsker å kvele den åpne debatten om LSKs fremtid. Men korstog? Det er jo de som ikke ønsker en åpen debatt som kommer med mest usakligheter og useriøsitet i denne debatten.
                Du har sikkert sett at min innleggsfrekvens har dalt noe i det siste. Det går ikke på at jeg ikke bryr meg like mye, for jeg leser minst like mange innlegg, men jeg blir litt «matt» av det jeg synes er endisig og fastlåste diskusjoner. Det er mulig jeg burde tatt opp hansken og utfordra, men jeg har nå valgt å heller observere.

                Når jeg skriver korstog så burde jeg skrevet «korstog». Med det mener jeg at negativiteten er enorm og jeg savner de dype, gode, argumentasjonsrekkene på hvorfor Haglund er feil mann - uten å dra inn Ståle.

                Jeg valgte å bruke litt sterkere ord og oppbygging denne gangen nettopp for å vise hvor lite fruktbart det er i en god debatt. Det var ikke intensjonen å kvele noen debatt og jeg beklager at du oppfattet det slik.

                Kommentar

                • Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                  Faye Lund var ikke grei i fjor, han var ikke god nok. I går synes jeg han fremsto langt mer voksen og virket også større mellom stengene. Det var et hardt skudd i går som han klarte å holde utenfor, en type skudd som ifjor subbet hanskene og gikk inn, både mot Sarpsborg og Fredrikstad.

                  Synes det symboliserer litt av utviklinga.
                  Det var to år yngre Stian Christensen som sto mot Sarpsborg i treningskamp i fjor. Faye-Lund sto derimot i treningskampen mot Tromsø, og gjorde en veldig solid kamp.

                  Det du har rett i er at han var svak mot Fredrikstad. Men dette var det samtidig gode grunner til. For det første ble han byttet inn midt i 1. omgang, noe som gir en helt annen usikkerhet enn å starte kampen. I tillegg var stopperparet Scheel-Gabrielsen, som ikke akkurat var med på å skape trygghet i de bakre rekker. Et eksempel er det første målet til FFK, der Scheel må ta skylden for situasjonen som oppstår. Mål nr. 2 var greit. Det siste burde han definitivt tatt, og det er vel det skuddet du sikter til.

                  Kampen mot Hønefoss bekreftet mitt syn på Faye-Lund som en, for alderen, trygg og god keeper. Noe han også var i fjor, selv om kampen mot FFK var svak.

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 4138

                    Godt å se deg tilbake på gammelt, godt nivå!

                    Opprinnelig skrevet av Martin83
                    Jeg har også en drøm om at Ståle en eller annen gang skal trene LSK. Samtidig gir jeg Davy rett i at han ikke er aktuell nå. Ikke fordi han ser kaoset i klubben, men fordi han ønsker høyere ambisjoner. LSK er ikke i nærheten av å gi han de økonomiske midlene han trenger.
                    Er du 100% sikker på det? Kan det ikke være en mulighet for at det jobbes i kulissene med en løsning med Ståle? Kan det eksempelvis være sånn at Per Berg ser et (veldig) mye større markedspotensiale med Ståle enn uten? Kan det kanskje være sånn at det finnes flere enn Per Berg som ser dette og har penger å investere? Kan det til og med hende at Ståle selv har kontakter som ser potensialet? Det finnes allerede flere (mange?) danske bedrifter i det norske markedet, deriblant kjeder som er svært aktive i sin markedskommunikasjon. Kan det være et potensiale der?

                    Jeg vet heller ikke, det er rene tankeeksperimenter når jeg kaster frem disse mulighetene.

                    Men jeg mener at et LSK med Ståle Solbakken som frontfigur har potensiale til å bli en av Norges sterkeste merkevarer. Det krever investeringer, ingen tvil om det, og det vil kreve en del endringer i hele klubben. Men hvis viljen til endring er der og det er mulig å finansiere satsingen, tror jeg det er nå muligheten er der.

                    Vi må stikke finger'n i jorda og erkjenne at vi ikke er FCK eller en annen storklubb. Man skal aldri spå om fremtiden, men man vet aldri om en lignende sjanse vil dukke opp for Lillestrøm Sportsklubb igjen.
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • *46*

                      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                      Vi må stikke finger'n i jorda og erkjenne at vi ikke er FCK
                      Nei, LSK har tradisjoner. Det har ikke FCK - når FCK ble stifta, hadde LSK nesten 20 år på øverste nivå

                      En liten digresjon bare. All den tid Haglund tilsynelatende sitter trygt, så er en diskusjon om hvem som skal ta over, kanskje ønsker seg jobben, er ledig osv ikke noen spesielt fruktbar diskusjon. Og jeg tror folk legger litt for mye i hva Solbakken kan prestere. Det skrives at han skal ta kontroll over hele klubben og rydde opp "fra parkeringsplassen, via kontorene, over gressmatta og gjennom garderobene - og ende opp på hjørnet bak hallen". Er han den typen? Han er uten tvil en dyktig trener, men skal all makt legges i hans hender og forvente at alt skal vendes på hodet og ryddes opp i? Jeg har mine tvil.

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 4138

                        Opprinnelig skrevet av *46*
                        Og jeg tror folk legger litt for mye i hva Solbakken kan prestere. Det skrives at han skal ta kontroll over hele klubben og rydde opp "fra parkeringsplassen, via kontorene, over gressmatta og gjennom garderobene - og ende opp på hjørnet bak hallen". Er han den typen? Han er uten tvil en dyktig trener, men skal all makt legges i hans hender og forvente at alt skal vendes på hodet og ryddes opp i? Jeg har mine tvil.
                        Tvert imot, poenget må jo være at vi skal gå bort fra dugnadsånd, dobbeltarbeidene styreledere og daglige ledere / sportsdirektører og bli en moderne, profesjonell og fremtidstenkende klubb!

                        En Ståle gjør ingen sommer! Hvis en sånn satsing skulle lykkes, ville vi nok ha hatt behov for noen flere nye koster. Jeg skriver jo også "det vil kreve en del endringer i hele klubben" og "hvis viljen til endring er der". Ståle måtte i så fall drive med det han er dyktigst på, men jeg tror at med han i klubben, vil det for eksempel fort bli vesentlig større interesse for den ubesatte stillingen som daglig leder fra meget kompetente søkere.
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • plantemiddel
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2012
                          • 811

                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                          Tvert imot, poenget må jo være at vi skal gå bort fra dugnadsånd, dobbeltarbeidene styreledere og daglige ledere / sportsdirektører og bli en moderne, profesjonell og fremtidstenkende klubb!
                          Mao. bruke mer penger enn man har i omsetning.

                          Kommentar

                          • Rune
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2008
                            • 1229

                            Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                            Mao. bruke mer penger enn man har i omsetning.
                            Selv om man ikke alltid skulle tro det, så går an å gjøre ting skikkelig uten å bruke mer penger enn det man har.
                            "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 4138

                              Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                              Mao. bruke mer penger enn man har i omsetning.
                              Jeg skriver følgende også: "Men hvis viljen til endring er der og det er mulig å finansiere satsingen, tror jeg det er nå muligheten er der."

                              Mange nye bedrifter og bedrifter som satser på økt omsetning, nye produkter, nye konsepter, nye markeder, nye distribusjonsformer, osv, osv, klarer i mange tilfeller å skaffe investorer til satsingen sin. Investorene satser penger fordi de har tro på produktet og på planen til ledelsen og nøkkelpersoner i bedriften. De satser fordi de har tro på at investeringen skal betale seg, i form av gevinst eller utbytte. Når det gjelder en fotballklubb som har suksess og er høyt profilert, behøver ikke dette "utbyttet" nødvendigvis eller i alle sammenhenger være i hard cash. Det kan dreie seg om andre verdier.

                              Hvis vi hadde fått Ståle på laget og ledelsen i klubben hadde lagt frem en god og troverdig plan for hvordan satsingen skulle gjøres, tror jeg produktet "Nye LSK" hadde vært "lett" å selge inn til mange aktuelle og pengesterke investorer. Hvis en slik satsing hadde lykkes, er jeg sikker på at LSK om noen år hadde vært en av Norges mest profilerte klubber. Jeg tror også vi hadde hatt et vesentlig større publikum på Åråsen. Med sportslig suksess og med en av Norges største fotballpersonligheter i front, vil man også kunne rekruttere nye generasjoner fans, utvide "grunnfjellet" blant fansen og dermed til en viss grad "sikre" inntekter også i fremtiden. Disse forholdene ville igjen ha gjort oss langt mer attraktive som sponsorobjekt. Med en mer moderne og mer hensiktsmessig organisasjon, vil også en slik situasjon kunne generere nye inntekter til klubben.

                              Dessuten tror jeg et LSK med Ståle i front, vil være blant de beste og mest målrettede på spillerutvikling, noe som både vil tjene klubben i form av "riktigere" og bedre spillere, men som også vil føre til at klubben og investorene vil kunne tjene (enda) mer på spillersalg. Jeg tror også Ståle i seg selv også ville vært som en "magnet" når det gjelder å få spillere / talenter til klubben. Hvor mange unge talenter ville ikke ha stått i kø for å få lov til å få Gud som lærer?

                              Jeg tror kort og godt at vi nå har muligheten til å bygge en "storklubb" etter norsk målestokk. Jeg er ikke sikker på at den muligheten kommer igjen.
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • Rønnern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6690

                                Buhu, vi må investere i nye spillere, stallen er for smal, stallen er for dårlig, vi har så mange unggutter, bla.bla.bla...

                                Herre. Sitter og ser på Godset - Mesta nå. Mesta herjer med Godset på Gamle Kunstgress, mye likt LSK, men de skaper sjanser, noe LSK ikke gjorde. Store sjanser. Er et under at Godset vant...

                                Begge lag er alt det LSK ikke er. Blant annet tålmodige over mange år og henter talenter som de gir sjansen.

                                På banen har Mesta Barantes, Leke James og Hamed-Allah av spillere som ikke er hentet fra egen stall/området/Adecco.
                                Hele forsvarsfireren er unge spillere som har blitt gode i Mesta.

                                Godset har hentet vrakgods som Horn, Brenne, Madsen, Storflor, Kovacs, Storbæk og Hamoud for to slikk og en ingenting. Supplert med spillere fra lavere divisjoner som Vilsvik, Diomande, Wikheim, Johansen, Kwarasey så er de suverene i toppen av TL.

                                Hva stiller LSK med?
                                Jo fire spillere med fortid i PL-klubber, årets keeper i 2012, en notorisk toppscorer i TL hentet fra Frankrike og pluss på med noen etablerte og ettertraktede TL-spillere fra Stabæk, spennende unge spillere, men alikevel er vi pr. tiden langt unna nivået til både Godset og Mesta.

                                Stallen er god nok, utfordringen er å få ut potensialet. Om Haglund er rett mann, skal ikke jeg være dommer over, men om LSK klarer kunststykket å rykke ned med denne stallen, så er det jævlig godt gjort!
                                Mvh Ronnie "The Runner"
                                LSK for alltid

                                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                Kommentar

                                • Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3500

                                  Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                  Buhu, vi må investere i nye spillere, stallen er for smal, stallen er for dårlig, vi har så mange unggutter, bla.bla.bla...
                                  Den eneste jeg faktisk har hørt si at stallen er bra nok den siste tiden er jo Magnus Haglund selv. Strømsgodset er jo kroneksempelet på at man kan komme langt med kontinuitet og tro på at en innarbeidet spillestil kan skape resultater og gode fotballspillere.

                                  I tillegg er Ronny Deila ett unikum som vet å matche spillerne riktig og ufarliggjøre det å spille selv om man er ung og uerfaren.

                                  Ta f.eks bortekampen mot Molde der han tar av Simen Brenne på stillingen 2-0 til godset i en periode der Molde dominerer kampen stort og presser på for redusering med 20 minutter igjen å spille. Han har flere spillere med mye Tippeligaerfaring på benken men velger å sette innpå 16-åringen Iver Fossum sentralt på midtbanen.
                                  Det holdt på å straffe seg, men selv da tror jeg han og alle andre rundt godset ville støttet opp om både spiller og trener for valget han gjorde. I LSK ville vi sannsynligvis diskutert her inne i flere dager på hvor ufattelig dum Magnus Haglund kunne være som satte innpå en så ung spiller i den situasjonen.

                                  Det handler selvfølgelig mye om hva som formidles ut til supporterne fra klubben også. Ronny Deila sa vel senest for en uke siden at det var viktigere for både han og klubben at man klarte å selge spillere til utlandet i sommer enn at man skulle vinne seriegull. Det er sånn man måler resultatene i en klubb som godset.
                                  Det tror jeg var ett sjakktrekk av han, da han både senker forventningene til eget lag, men ikke minst indirekte forteller utålmodige spillere at om man blir her ut sesongen så kan man kanskje vinne gull med godset. Alt avhenger av de!

                                  Det er ikke stallen som er problemet, men vinnerkultur tar tid å skape. Der godset scorer 6 mål på 4 sjanser borte mot Start, slipper vi inne 3 mål på 2 sjanser og brenner en del samtidig. Det er ikke tilfeldig at dette skjer, men en frykt for å drite seg ut som har bygd seg opp over tid. Kampen mot Sandnes/Ulf hjemme er jo kroneksempelet på hva som skjer i hodet på gutta våre når den frykten kommer til syne. Det verste er jo at vi supporterne har kommet i samme situasjon, og at omtrent alle tenkte "faen, nå skjer det igjen" i det øyeblikket Sandnes/Ulf reduserte til 1-2 ut av ingenting i en kamp som i egentlig bare burde tenkt "jaja, da blir de 4-1 istedenfor 4-0 hvis vi fortsetter sånn vi har gjort til nå."

                                  Kommentar

                                  • MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3456

                                    Opprinnelig skrevet av Laplace

                                    Matchen starter, KFL er i storform, spillerne gir ALT og alle som ser kampen ser at det er VONDT å møte et LSK som jobber knallhardt og for hverandre, og LSK vinner 3-1 over SK.X.
                                    En god plan, men det er vel her skoen trykker. Når man ser fans på tribunen som er mer svett enn enkelte spillere på banen, så mister man motet. Å skape atmosfære rundt kamper er bra, men når produktet på matta skaper mer frustrasjon enn glede så er det vanskelig.
                                    Det Hagund burde gjøre er å studere kampfilm, og finne ut hvem er det som virkelig ønsker å gå i krigen og hvem som bare sier det. Vi har vært gode i de periodene hvor vi faktisk setter press på ballfører, men altfor ofte stopper gutta tre meter unna og gir ballfører tid og rom til å slå pasninger. Med 90 min kriging hadde vi vunnet serien. Det er ingen lag som har imponert i årets sesong og virker uslåelige, og det er kanskje det mest frustrerende.
                                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      Alt tyder på at vi i morra nok en gang får se en uforandra startellever. At kun Høibråten må vike når Kippe går inn, ikke Østli. Eller en Mjelde som har vist tydelige tegn på slitasje de siste kampene og som har blitt grundig avslørt på manglende tempo. Høibråten har gjort sine feil, men totalt sett har han vært et lyspunkt i en sportslig mørk måned.

                                      Valg som dette er direkte ødeleggende for klubben. Det virker som om klubben rett og slett ikke evner komme ut av et spor der erfaring liksom topper alt annet, til og med kvalitet. En ting er å tåle dårlige resultater når man har tro på at laget er i utvikling med spennende spillere, noe annet er å tåle dårlige resultater når laget i stort sett består av spillere på hell og på tampen av sine karrierer.

                                      Å Lillestrøm våkn opp i dag, nå har du pinadø sovi for lenge!

                                      Kommentar

                                      • Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3500

                                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                        Valg som dette er direkte ødeleggende for klubben. Det virker som om klubben rett og slett ikke evner komme ut av et spor der erfaring liksom topper alt annet, til og med kvalitet. En ting er å tåle dårlige resultater når man har tro på at laget er i utvikling med spennende spillere, noe annet er å tåle dårlige resultater når laget i stort sett består av spillere på hell og på tampen av sine karrierer.
                                        Jeg er enig med deg i at Høibråten isolert sett har vært positiv i disse kampene. Samtidig er det faktisk sånn at den fireren vi mest sannsynlig starter med i morgen slapp inn under ett mål i snitt før skadene kom. Det er det nærmeste vi har vært en solid forsvarsfirer på mange år, og derfor synes jeg det er helt riktig at de skal spille igjen når de er skadefrie.

                                        Høibråten har vist seg frem positivt og vil garantert få mer spilletid i år, da han også kan bekle venstreback og en midtbaneplass.

                                        Kommentar

                                        • knut
                                          Make knut Great Again
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2006
                                          • 9476

                                          I det siste har vi hatt ett "lættis lett" program og føkka opp mot de enkle, og i dag slo vi den værste.

                                          Framover nå har vi et mye tøffere program, så vi må klare å bygge videre på positiviteten som plutselig har oppstått.

                                          Kvik Haldæn må først slås med minst 4 mål, vi slo haugesund med 3.

                                          I fotballpausen må romeriksmiljøet pleies. Spellera og trener Haglund må ut blant folk, og opptre inkluderende. Steiner må legges, frø må sås. Folk må igjen få en relasjon til klubben som er sterk nok til å ta turen til Åråsen.

                                          Så må vi bare knuse som faen i første hjemmekamp etter pausa, årets viktigste. Da blire rock n roll, fiskeboll.

                                          Kommentar

                                          Working...