LSK anno 2013

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    Noen som fikk med seg hvilke grep som skulle gjøres for å få folk tilbake på Åråsen, som var teaser'n før pausen i Fotballkveld?

    Kommentar

    • magnuslt
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Oct 2011
      • 213

      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      Noen som fikk med seg hvilke grep som skulle gjøres for å få folk tilbake på Åråsen, som var teaser'n før pausen i Fotballkveld?
      Var vel egentlig ingenting konkret som ble nevnt... Bare at alle lag har nedgang og resultatene har påvirket mye.

      Kommentar

      • andee
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2004
        • 1191

        Uansett ålreit for TV2 å få vippa inn et negativt innslag om oss på en solskinnsdag som gårsdagen. Pusic hadde to soleklare dive + én viljehands, men denslags var plutselig ikke så interessant for Davy og resten av dobbeltmoralens voktere.
        TS05 - Felt C

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9476

          Opprinnelig skrevet av andee
          Uansett ålreit for TV2 å få vippa inn et negativt innslag om oss på en solskinnsdag som gårsdagen. Pusic hadde to soleklare dive + én viljehands, men denslags var plutselig ikke så interessant for Davy og resten av dobbeltmoralens voktere.
          Hvem ser på TV2? Null fokus på selve fotballen, kun spekulativ sensasjon - sensasjon, null analyse, null reprise, bare fjas, raljering og reklame. Takke meg faktisk til Cmore

          Kommentar

          • Uwes disippel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6039

            Opprinnelig skrevet av knut
            Hvem ser på TV2? Null fokus på selve fotballen, kun spekulativ sensasjon - sensasjon, null analyse, null reprise, bare fjas, raljering og reklame. Takke meg faktisk til Cmore
            Enig, men Cmore har ræva kampproduksjoner. Nesten ingen repriser og ingen resultatservice.

            Kommentar

            • *46*

              LSK anno 2013 har fått 12 poeng på hjemmebane så langt i år - det er fem poeng mindre enn man fikk på hele 2012. Dog er bortestatistikken begredelig så langt i år. 8 hjemmekamper igjen av årets sesong og 10 bortekamper.

              Mulighetene ligger der - jeg har trua på topp 6!

              Kommentar

              • HolterKanaris
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 1603

                Mitt tips er 5 plass, 41 poeng, 2 poeng foran søpla
                ***Større baller enn vett***

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4386

                  Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                  Mitt tips er 5 plass, 41 poeng, 2 poeng foran søpla
                  41 poeng holder normalt til 8-9. plass. Må nok opp på 45-46 for å nå en 5.plass, men det er absolutt mulig.
                  ..................

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    Hvordan ser fremtiden ut, hvordan ser laget ut?:

                    Udjus: Usikker, selv med skaden i minne har han liksom ikke vært helt der. Liker ham som best når han viser frem presise utspill som mot Godset, og håper Haglund dyrker dette videre. Men likevel, kanskje Origi bør få en sjanse i en seriekamp etter pausen?

                    Stoor: Må prestere mye bedre i høstsesongen hvis han skal være aktuell videre. En skuffelse i forhold til forventningene, uansett for dyr?

                    Kippe: Bankers i år, fra neste sesong mer en back up som vil være god å ha. Ruben er arvtakeren.

                    Østli: En anonym sliter involvert i litt for mange uheldige situasjoner som i beste fall bør bli stallfyll neste år. Høibråten tar plassen.

                    Ringstad: Bankers.

                    Palmi: Mr. Jekyll & Hyde personifisert i LSK for meg. Store svingninger. Neste år vil jeg se en forhåpentligvis mer kultivert Fofana på høyrekant.

                    Riise: Hører han hjemme sentralt i Haglunds fotball? Trivdes mye bedre mot FKH i et LSK som gikk back to basics. Får høstsesongen på å vise seg verdig.

                    Mjelde: Ikke førstelagsmateriale, grei back up.

                    Andersson: Den frykta venstrekanten. Svensken er kronisk skadeplaget, og det er ikke bra for et lag som søker et større offensivt register å ha såpass skadeutsatt spiller som var tiltenkt en så sentral rolle. Man bør bruke høstsesongen på å finne ut om det er til klubbens beste å ha ham med videre.

                    Vaagan Moen: Bankers.

                    Helstad: Veier nok tyngre enn Fredrik i år, men fra neste år (som vel blir hans siste på toppnivå?) bør han være en back up.
                    Blant reservene og "the up and coming"​:

                    Ohi: Hvor passer han inn i LSK? Viser målteft, men hvem skal han egentlig kunne ta plassen fra offensivt? Og hvor? God til å holde på ball, blitt bedre på å få noe konstruktivt ut av løpene sine med kula, men har tempoproblemer og har ingen god pasningsfot. Forhåpentligvis kan høstsesongen gi noen mer utfyllende svar. Finn posisjonen hans!

                    Knudtzon: Igjen, hvor passer han inn? Kan han bli fast førstelagsmateriale? Iskald avslutter som spiss, men passer best i denne rollen i den typiske bortekampen. Som kant mangler han selvtillit og vilje til å utfordre og skape overtall, for mange støttepass. Hvis han da ikke fortsetter tendensene fra i går, riktignok en prestasjon og en scoring mot et resignert bortelag. Kan bytte en kantrolle høyre/venstre med Fofana.

                    Scheel: Et mirakel må til om han blir med videre, kan forsvinne allerede neste vindu har jeg følelsen av. Synd, jeg liker Isak.

                    Osvold
                    : Dunker inn mål på lavere nivå, men har ikke vist noenting i år i sitt spill på sine innhopp som tilsier at han skal kunne bidra. Riktignok vanskelig å vise noe som ung på et lag som sliter, men likevel et symbol på vår ekstremt tynne stall. Kan han noengang bli TL-materiale?

                    Furseth
                    : As above.

                    Holmedal
                    : Har sett ham i et par juniorkamper, sist i seriepremieren i år mot Oppsal. Ett lag LSK var sjanseløse mot, men en interessant spiller. Spilleren Oppsal helt klart gikk etter for å ta ut, en liten terrier med fotballintelligens. Men muligens en humørspiller? Som med Furseth og Osvold, en grunn til at de er tatt opp på A-laget, uten at jeg er helt overbevist om hva det sier om kvaliteten på juniora.

                    Ingen hemmelighet at klubben ser etter en target-spiss. Tar man med en kreativ kraft sentralt på midten og en kantspiller foran neste sesong kan man begynne å snakke om noe som kan menge seg med toppen i TL. Da er det en viss kvalitet og ikke minst dybde. Så får tiden vise angående Stoor og høyreback.

                    Kommentar

                    • Herman
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2010
                      • 1101

                      Det største problemet på hjemmebane ifjor var måten vi startet kampene. Det tok gjerne en omgang, eller noen mål fra bortelaget før vi kom igang. Derfor gleder det å se hvordan vi i år er langt mer aggressive og angrepsvillige fra start når vi spiller hjemme. Hvis vi ser på kampen i går, og målet som kom allerede etter 3 minutter, ser vi her på bildet hvordan viljen til å fylle opp i boks er langt større, og vi har hele 5 mann inne i 16-meteren:
                      lsk1.png

                      Og der vi i første seriekamp mot Sarpsborg slet med å gi ballfører alternativer, er vi nå langt bedre til å flytte opp spillere og laget langt inn på motstanderens banehalvdel for å kunne etablere spill høyere opp i banen:
                      lsk2.png

                      Også har vi den kanskje viktigste delen av angrepsspillet vårt - hvor mye bedre vi er blitt til å involvere backene, og få de høyt i banen. På dette bildet her ser vi hvordan Palmi typisk trekker inn i banen og åpner et enormt rom for Stoor. Denne gangen var også Riise presis med pasningen, og når vi kombinerer det med mange løp inn i boks blir det farligere:
                      lsk3.png

                      Beklager om bildene ble litt små, men er ikke så god på dette her
                      Uansett. Det er helt åpenbart at vi tar steg hele tiden, og at angrepsspillet vår, spesielt på hjemmebane, utvikler seg. Der vi i fjor kunne ha mye ballinnehav men slet med bevegelser og initiativ foran ballfører, ser vi nå langt fler samtidige og gode bevegelser, samt at vi får laget høyere opp i banen, og kan ha ballinehav lenger inn på motstanderens halvdel. Det har tatt lang tid, men synes vi begynner å se konturene av det som kan bli et lag som dominerer mer og mer på hjemmebane.
                      Twitter

                      Kommentar

                      • HolterKanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 1603

                        Opprinnelig skrevet av _Jonern
                        41 poeng holder normalt til 8-9. plass. Må nok opp på 45-46 for å nå en 5.plass, men det er absolutt mulig.
                        Enig i at det er et litt lavt tall (42 poeng ga 6-7 plass i fjor), men jeg trur årets utgave kommer til å bli enda jevnere enn i fjor, kanskje med unntak av 1 og 2 plassen. Håper selvfølgelig jeg tar feil og at vi tar flere poeng, men utifra hvordan vi har sett ut når nøkkelspillere har vært ute tror jeg dette kan være realistisk
                        ***Større baller enn vett***

                        Kommentar

                        • andee
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2004
                          • 1191

                          Opprinnelig skrevet av knut
                          Hvem ser på TV2? Null fokus på selve fotballen, kun spekulativ sensasjon - sensasjon, null analyse, null reprise, bare fjas, raljering og reklame. Takke meg faktisk til Cmore [IMG]file:///C:/Users/ab60959/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.png[/IMG]
                          Fullstendig enig i det, sånn det har blitt, men æres den som æres bør, og TV2 skal faktisk ha sin del av æren for interessen rundt det nokså middelmådige produktet norsk fotball tross alt er (spesielt for toppen rundt 05-08).
                          Men noe av vår utfordring, som vi sikkert ikke er aleine om, selv om det gjerne føles sånn, er at inntrykket til dem utafor kjernen på 3500 som går på Åråsen uansett, langt på vei blir skapt av det som formidles i fjernsynet, og det vi supportere lirer av oss til dem som kun går på match i ny og ne. Og det gjør det ikke lettere for Lauritsen, Haglund og Bjarmann å fylle Åråsen når det knapt går ett FotballXtra uten at Lillestrøm handser, Lillestrøm filmer, Åråsen er tom, Lillestrøm fikk dommerhjelp, dødballaget Lillestrøm, Haglund er en parentes, osv. Hvor mange måtte Ernst A. Lersveen intervjue på Nebben før han fikk det nødvendige "...Lillestrøm suger, dem ække no’ bra" (fra en søplasupporter?).
                          Litt grining, selvsagt, og kanskje skal vi være glade for at det fortsatt genererer klikk, seere og reklameinntekter med negativ omtale om nettopp oss.
                          TS05 - Felt C

                          Kommentar

                          • nyvalth
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Oct 2007
                            • 43



                            "Det er ikke lett å utpeke en versting. Men Lillestrøm må være en god kandidat hvis
                            man skal kåre klubben med mest bevisstløst forhold til egen identitet.
                            Lenge sto de for noe, ikke noe lekkert eller populært, men det var ekte LSK:
                            Tøff duellfotball, maksimal kraftbruk, dødballer. Det var vondt å møte LSK. Ikke
                            mye for ballelskere, men deres publikum godtok det fordi «detta er LSK».


                            Sentrale pengekrefter ville bryte med kraftfotballen og skape noe mer
                            moderne, noe som kunne gi titler. Det var et forsøk verdt, men det er blitt
                            fulgt opp så dårlig i treneransettelser og spillerkjøp at LSK ikke lenger står
                            for noen ting. Det gamle varemerket er kastet i Nitelva, noe nytt er ikke skapt.

                            Derfor kunne TV2 ha en reportasje om at Lillestrøm har fått tilskuertallet
                            halvert siden 2007. Det mest trofaste og lojale publikum i norsk fotball er
                            blitt likegyldig. Så galt kan det gå når man ikke forstår at en klubb må bety
                            noe mer enn håpet om å vinne neste kamp. "

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              Hvorfor skal vi høre av andre hvordan LSK skal fremstå? Sånt reagerer ihvertfall jeg på, vi har da like mye en arv etter Tom Lund å etterleve som "knokkelfotballen". Poenget er jo at man må klare å fornye seg, problemet for LSK er at man ikke klarer å kommunisere det ut. Ivar Hoff, Arne Erlandsen, Ola Bernhus og Morten Stokstad virker ikke å ha en anelse, og Bjarmann - sportsdirektøren og daglig leder - får en halvtime i TV2 uten å klare å forklare hva man prøver på spillestilsmessig, utover det at man må "følge utviklinga".

                              Mildt sagt alarmerende.

                              Kommentar

                              • Lars
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6156

                                Ola Bernhus kan jo for eksempel bare dra til helvete. Han er det ultimate beviset på at du ikke trenger noe som helst kompetanse for å blogge for de store avisene. Alt han skriver om LSK er bare piss. Med jevne (og altfor korte) mellomrom dukker det opp søppel som dette.

                                Han hadde passet fint inn blant Sutrehuene (dere vet hvem dere er) her inne, men at han skal få sette agendaen på den måten, i en av landets største aviser, er bare trist.

                                For øvrig et godt og viktig poeng av GIFKanari at vi har mer enn fysisk fotball å se tilbake på i vår stolte klubbhistorie. Tommy er selvfølgelig kroneksempelet, men jeg vil også legge til laget på 50-tallet, som spilte underholdende pasningsfotball. Minner om ordene til Haakon VII under cupfinalen i 1953: "Det er de gule som spiller spillet."

                                Kommentar

                                • Felt C
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2004
                                  • 776

                                  Opprinnelig skrevet av Lars
                                  Ola Bernhus kan jo for eksempel bare dra til helvete. Han er det ultimate beviset på at du ikke trenger noe som helst kompetanse for å blogge for de store avisene. Alt han skriver om LSK er bare piss. Med jevne (og altfor korte) mellomrom dukker det opp søppel som dette.

                                  Han hadde passet fint inn blant Sutrehuene (dere vet hvem dere er) her inne, men at han skal få sette agendaen på den måten, i en av landets største aviser, er bare trist.

                                  For øvrig et godt og viktig poeng av GIFKanari at vi har mer enn fysisk fotball å se tilbake på i vår stolte klubbhistorie. Tommy er selvfølgelig kroneksempelet, men jeg vil også legge til laget på 50-tallet, som spilte underholdende pasningsfotball. Minner om ordene til Haakon VII under cupfinalen i 1953: "Det er de gule som spiller spillet."
                                  Prater man med den eldre garde LSK-supportere forteller de at de kalte 2010 for "hesta" fordi de bare sparket fotball,men LSK spilte fotball.LSK var kjent for sin lette,tekniske fotball.Mange år siden,men det er en del av historien.

                                  Kommentar

                                  • Rune
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2008
                                    • 1229

                                    Jeg synes faktisk at Bengt Eriksen traff ganske bra med sin beskrivelse av Lillestrøms identitet i Cmore-studio på søndag. Han sa noe sånt som at "At Lillestrøm tidligere var en sjarmerende bølle i norsk fotball, og at vinnerkulturen i veggene på Åråsen kom av at man hele tiden hadde greid å være nyskapende og i forkant i utviklingen ift. de andre lagene."

                                    Han sa selvfølgelig det der med tøff og fysisk fotball også, som forsåvidt også stemmer.
                                    Last edited by Rune; 28.05.2013, 14:34.
                                    "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7104

                                      LSK har historisk sett hatt en rekke med midtbaneeleganter få eller ingen lag i Norden kan matche. Tommy, Solbakken, Kristinsson, Koren, Sundby, nå Vaagan Moen. Flankeartister som Pål Strand og Jan Ove Pedersen og en tradisjon for offensive og driblesterke backer.

                                      Jeg utfordrer Bernhus til å peke på noe annet, norsk lag (kanskje unntatt de beste RBK-årgangene fra slutten av 90-tallet) som i større grad spilte ut sine motstandere enn 1986-årgangen til LSK. Mener han vi tok sølv i 2001 bare ved å stange inn cornere og å spille opp på Magnus Powell?


                                      Å redusere LSK til et muskel- og dødballag fordi vi OGSÅ har tradisjoner for solide og kontante stoppere, løpssterke spillere og hodesterke oppspillspunkt, er noe jeg forventer av lavpanner som Davy Wathne. Ola Bernhus burde vite bedre. På tide å gå av med pensjon.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • nyvalth
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Oct 2007
                                        • 43

                                        Opprinnelig skrevet av trigz
                                        LSK har historisk sett hatt en rekke med midtbaneeleganter få eller ingen lag i Norden kan matche. Tommy, Solbakken, Kristinsson, Koren, Sundby, nå Vaagan Moen. Flankeartister som Pål Strand og Jan Ove Pedersen og en tradisjon for offensive og driblesterke backer.

                                        Jeg utfordrer Bernhus til å peke på noe annet, norsk lag (kanskje unntatt de beste RBK-årgangene fra slutten av 90-tallet) som i større grad spilte ut sine motstandere enn 1986-årgangen til LSK. Mener han vi tok sølv i 2001 bare ved å stange inn cornere og å spille opp på Magnus Powell?


                                        Å redusere LSK til et muskel- og dødballag fordi vi OGSÅ har tradisjoner for solide og kontante stoppere, løpssterke spillere og hodesterke oppspillspunkt, er noe jeg forventer av lavpanner som Davy Wathne. Ola Bernhus burde vite bedre. På tide å gå av med pensjon.
                                        Det du skriver kan man vel umulig være uenig i. Men; at "mannen i gata" forbinder (og husker) fysisk fotball med LSK er vel egentlig ikke feil, og på den måten ble det jo en identitet for klubben (selv om vi som følger dem vet inderlig godt at vi var så mye mer). Vi ville det skulle være tøft å komme til åråsen, det skulle gjøre vondt, og du skulle grue deg når du hørte "Welcome to the jungle". Poenget hans er vel at ingen forbinder noe som helst med LSK i dag (med unntak av oppgulp som at vi filmer og handser). Vi spiller ikke tiki-taka, vi er ikke fysiske tøffe, etc. Og da kommer han jo fram til resultatet av nettopp det, som også er det mest skremmende:

                                        Det mest trofaste og lojale publikum i norsk fotball er blitt likegyldig.

                                        Og det hører man jo her inne på forumet også.

                                        Når gjelder jo ikke det bare oss i Tuppeligaen, og jeg har ikke peiling på hvordan man skal få snudd det. Jeg vil ikke at vi skal bli norges stoke. Perioden vi er inne i akkurat nå er vel på et vis et skritt mot et nytt LSK. Så får vi håpe at veien dit ikke blir så vond.

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6082

                                          Husker også hvordan vi ble omtalt som fysisk sterkt dødballag når vi hadde hobbitt-laget til Røsler. På den tiden var det vel mer komisk enn det har vært ellers. Utrolig morsomt å se LSK på den tiden.

                                          Kommentar

                                          Working...