LSK anno 2013

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 4138

    Opprinnelig skrevet av nyvalth
    ... jeg har ikke peiling på hvordan man skal få snudd det. Jeg vil ikke at vi skal bli norges stoke. Perioden vi er inne i akkurat nå er vel på et vis et skritt mot et nytt LSK. Så får vi håpe at veien dit ikke blir så vond.
    Det er et uttrykk som sier at "å erkjenne problemet er halve løsningen". Uten at man innser at man har et problem, blir det vanskelig å løse det!

    Jeg tror LSK har et stort uutnyttet potensiale blant fansen. Her finnes det mange kompetente og villige mennesker som mer enn gjerne ville ha stilt opp og gjort en innsats for å snu den negative publikumsutviklingen. Tror jeg.

    Men da må man være mer åpen og man må ikke være engstelig for at andre kanskje har noen gode ideer til hvordan ting kan gjøres. Og man må slutte å angripe fansen for å skrive åpne brev!
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      En god avslutning, etter noen innrømmelser angående spillestil i siste seriekamp, og tilbake til det gamle som likevel holdt mot et andredivisjonslag. Men nå bør pausen brukes godt til å meisle ut kursen videre. Innrømmelse nummer en bør være å innse at spillestallen ikke er god nok til å hæppe ball og træ seg igjennom motstanders forsvar. Vi mangler kvalitet. Skal vi spille en romantisk fotball uten å dra på oss en haug av overganger og baklengsmål må det helt andre økonomiske muskler til, eller så må man investere mye mer i scouting og fremvise en helt annen teft i søken etter riktige spillertyper.

      Tippeligaens klart eldste førsteellever har ikke store utviklingsmulighetene.

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        Starter å like tanken på 4-3-3 mer og mer. Fredrik er best når han utfordrer fra kant. Syns han er veldig flink til å utfordre å få lagt inn forran mål. Er også kjent med denne rollen fra Lyn-tiden. Fofana er også god på dette. med en targetspiss trur jeg det kunne funka veldig bra.

        Bra med løpskraft på midten også.
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3208

          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
          Bra med løpskraft på midten også.
          Uten at jeg vil si jeg er helfrelst på 4-3-3 kan vel også nevnes at både Bjørn Helge Riise og Palmi Rafn Palmason nok vil trives enda bedre som indreløpere i denne formasjonen enn der de nå oftest blir plassert.

          gilbert

          som ennå husker perioden i 2004 da LSK i en del kamper uten Powell herja grovt i 4-3-3 med Sundgot som midtspiss og Strand og Winsnes (!) på hver sin side av ham.

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3456

            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            Innrømmelse nummer en bør være å innse at spillestallen ikke er god nok til å hæppe ball og træ seg igjennom motstanders forsvar. Vi mangler kvalitet.
            Tja, vi presset jo Godset ganske bra i en lang periode på deres (kunst)gress, så kvaliteten er nok der. Utfordringen er å få laget til å beholde konsentrasjonen i 90 min. Det holder ikke å spille bra i 20 min per kamp. Å hente inn noen idrettspsykologer for å finne ut hva som skjer i toppen på spillerne kunne vært en god investering.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • KjøttKake
              Juniormedlem
              Bøffel
              • May 2009
              • 26

              Vet ikke helt om dette er rette tråden å skrive dette i eller ikke, men skriver det bare her likevel. Men hva om klubben hadde signert Alexander Ødegaard? Han spiller for tiden 2. divisjonsfotball for Førde. Han kan jo brukes både som spiss og kantspiller, og tror virkelig han hadde kunne tilført dette laget noe offensivt!
              "When you're on the top, there's a lot of people who are jealous at you, and they are always trying to find the hair in the soup, so let them keep looking for that."

              - Uwe Rösler (Våren 2006)

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3212

                Opprinnelig skrevet av KjøttKake
                tror virkelig han hadde kunne tilført dette laget noe !
                Ja, elendige holdninger, oppblåst selvbilde og tidenes sutrekultur.

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4590



                  Herlig å bli kvitt ham før vi møter Tromsø! Dette er strålende nyheter for oss!

                  Kommentar

                  • Kjell.T.Ring
                    Poll St. Ring
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Dec 2005
                    • 11796

                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                    http://www.dagbladet.no/2013/06/03/s...ball/27502294/

                    Herlig å bli kvitt ham før vi møter Tromsø! Dette er strålende nyheter for oss!
                    Han kunne jo få slå bartene ut av cupen.
                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                    Kommentar

                    • bjarmann
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 2938

                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                      http://www.dagbladet.no/2013/06/03/s...ball/27502294/

                      Herlig å bli kvitt ham før vi møter Tromsø! Dette er strålende nyheter for oss!
                      Sikkert morro å signe for en tysk toppklubb altså, men må værra kjipt å bli avbilda i en riksdekkende avis med det bildet der?
                      I år så tar vi alt

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Rekdal er ute i mediene i dag og sier at bydelslaget aldri har vært en toppklubb. Kanskje noe for LSK også? Dette er noe man med sukess kunne kombinert med den nye "fotball er glede"-kampanjen. "Vi har sovnet inn på bakgrunn av gammel storhet, men slik skal vi hevde oss igjen". Vekk med tåkepraten, klar melding ut.

                        Litt visjoner og vyer, ingen quick fixes, men noe langsiktig som involverer lokalsamfunnet og klubbens gutter og jenter fra miniputt til senior. At det er de og oss som er klubben, ikke VIP'er og sponsorer.

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 4138

                          LSK anno 2013 er vel et av de kjedeligste og mest forutsigbare lagene som noen gang har spilt i TL? Enda en gang blir vi servert en fornærmelse av en fotballkamp fra LSKs side. Eller kanskje rettere sagt: Det spillet (nei, jeg mener ikke å være ironisk!) vi fremviser ligner ikke grisen! Men ting tar jo tid, må vite, Magnus Haglund må få tid, mer tid, lenger tid, laang tid. Så kanskje, kanskje, kanskje det hender noe en vakker dag...?

                          I dag tar jeg meg friheten å være litt usaklig. For en trener med et mer usaklig spill har vi aldri hatt på Åråsen. Et lite lyspunkt etter kampen i dag var at både Frode og Fredrik var klare på at vi i dag (igjen) var langt unna. Kreditt også til Bengt Eriksen som både kler av Haglund fullstendig og sier rett ut at Fredrik er unnskyldt da han har en umulig oppgave med det angrepsspillet LSK bedriver.

                          Og dette er det fortsatt noen som vil ha mer av?
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13277

                            Er ikke vits i å lønne sulliken lenger, er umulig å få øye på noe bidrag fra treneren i den løkkefotballen vi bedriver. Spillerne klarer fint å komme seg på trening og spille five-a-side selv.

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              Fotball er glede...og så har man LSK.

                              Kommentar

                              • Ketil Cantona
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6813

                                Hvem putta en 5´er på Reka?

                                Problemet er at spillerne fortsatt står bak trenern. Snakket med flere spillere forrige uke og de stiller seg bak trenern og fratar han skylda for spillernes "håpløshet". Flere av spillerne mener de har mer å gå på og mange bør gå i seg selv før de hugger hodet av trenerne.

                                Kommentar

                                • Uwes disippel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 6039

                                  Opprinnelig skrevet av Paddis
                                  Hvem putta en 5´er på Reka?

                                  Problemet er at spillerne fortsatt står bak trenern. Snakket med flere spillere forrige uke og de stiller seg bak trenern og fratar han skylda for spillernes "håpløshet". Flere av spillerne mener de har mer å gå på og mange bør gå i seg selv før de hugger hodet av trenerne.
                                  Hva er da feil? Hjelper ikke at spillerne går i seg selv ser det ut til. Kommer ut før nesten hver kamp at nå skal det snu, nå er vi gira, nå skal vi vise dem. Hørt dette i snart to år. Dette er kollektiv svikt. Er treneren for kompis? Er han ikke streng nok, gir han for mye ros og ingen ris? Hvorfor er spillere så fornøyd når det kun går bakover?

                                  Kommentar

                                  • mats
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2008
                                    • 621

                                    Søndag 30.6

                                    Origi
                                    Stoor(Erling)-Anders Ø-Kippe-Stian
                                    ----Mjelde--PVM------
                                    Riise---Johan---Ohi---
                                    -----Fredrik-----

                                    Når Ruben er klar bør han inn for Anders
                                    Noe må gjøres. Fofana skal spille SPISS

                                    Kommentar

                                    • Ketil Cantona
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6813

                                      Skjønner at enkelte spillere er fornøyde da de får spille uansett prestasjon. Dette er Haglund sitt ansvar.
                                      Men, hva eller hvilke alternativer har han dersom en skal benke BHR, Anderson og Palmi?

                                      Det mest urovekkende for meg er at ikke Erling blir benyttet som spiss... Toppskårer for faen!

                                      Har sagt det før og sier det igjen. Probleme i LSK går fra de på banen til langt inn på kontravdelingen.

                                      Kommentar

                                      • Uwes disippel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 6039

                                        Opprinnelig skrevet av Paddis
                                        Skjønner at enkelte spillere er fornøyde da de får spille uansett prestasjon. Dette er Haglund sitt ansvar.
                                        Men, hva eller hvilke alternativer har han dersom en skal benke BHR, Anderson og Palmi?

                                        Det mest urovekkende for meg er at ikke Erling blir benyttet som spiss... Toppskårer for faen!

                                        Har sagt det før og sier det igjen. Probleme i LSK går fra de på banen til langt inn på kontravdelingen.
                                        Det som svir mest er om de mister plassen til en junior. Sette ut BHR f.eks og slipp til en av unggutta på benken. Det blir sikkert ikke bedre, men det viser at unnasluntring tillates ikke.

                                        Kommentar

                                        • knut
                                          Make knut Great Again
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2006
                                          • 9476

                                          Hadde jeg bare blitt forbanna ved tap... LSK anno 2013 gir meg ingenting.

                                          Kommentar

                                          Working...