LSK anno 2013

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4386

    Opprinnelig skrevet av knut
    Hadde jeg bare blitt forbanna ved tap... LSK anno 2013 gir meg ingenting.
    Det er skremmende ja. Før gikk jeg rundt og tenkte på kommende match hele uka i forveien. Mot Tromsø hadde jeg på tv'n mens jeg spilte FM, og bare venta på at Tromsø skulle putte. Selvfølgelig skjedde det. Klubben har blitt så patetisk at flere og flere ikke gidder å bry seg lenger.

    En ting jeg stusser veldig på er rotasjonen på spillernes posisjoner. Har aldri opplevd lignende noen gang. Ringstad har jo konsekvent blitt dyrket som back. Når han kommer inn mot Tromsø så spiller han plutselig kant igjen, med Andersson på back, som egentlig er en offensiv spiller. Når vi skal jage utligning så blir plutselig Kippe flytta opp som spiss, med Knudtzon og Andersson liggende igjen bak, uten at vi legger om stilen og konsekvent pumper lange baller.

    Andersson - back/kant
    Knudtzon - back/kant/spiss
    Palmi - Kant/sentral midt
    Ohi - Kant/sentral midt/offensiv midt
    Fofana - Kant/spiss
    Ringstad - back/kant

    At den offensive samhandlingen svikter er vel igrunn ikke så rart.
    ..................

    Kommentar

    • Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3500

      Opprinnelig skrevet av _Jonern
      En ting jeg stusser veldig på er rotasjonen på spillernes posisjoner. Har aldri opplevd lignende noen gang. Ringstad har jo konsekvent blitt dyrket som back. Når han kommer inn mot Tromsø så spiller han plutselig kant igjen, med Andersson på back, som egentlig er en offensiv spiller. Når vi skal jage utligning så blir plutselig Kippe flytta opp som spiss, med Knudtzon og Andersson liggende igjen bak, uten at vi legger om stilen og konsekvent pumper lange baller.
      Rotering av spillernes posisjoner er helt uproblematisk for meg. En moderne fotballspiller som bare mestrer en posisjon spiller ikke på det øverste nivået i noe land. Det er heldigvis mange år siden man fortalte 12-åringer at du skal spille back når du blir stor, så gjorde han faktisk det. Dagens LSK spillere har garantert spilt i de fleste posisjoner opp igjennom årene, og skal ha gode nok forutsetninger for å løse dette.

      Valget av Johan Andersson som back kan jeg forstå veldig godt, da han har vært en god bidragsyter i det offensive spillet fra den posisjonen tidligere, og da spesielt mot Bryne hvor han kanskje var vår beste mann. Han er en utradisjonell back som hele tiden ønsker ballen, kan dra av en mann og er kanskje den eneste spilleren som evner å finne spillere i mellomrommet om dagen fra sin posisjon dypt i banen. I tillegg har Ringstad ikke klart å komme opp på samme nivå som før skaden.

      Når først Ringstad kom inn, så er jeg i ettertid enig med deg i at de burde byttet plass, da de aldri klarte å finne kjemien da de ofte løp i samme rom. Samtidig er det jo greit å huske i etterpåklokskapens navn at ganske mange her inne har ønsket å se Ringstad på kanten igjen, da han kanskje har vært vår beste spiller 1 mot 1 offensivt. Dessverre så vi at det er stor forskjell på å komme bakfra som en back med rommet foran seg, og å stå høyt som kantspiller.

      Jeg ville i likhet med deg sett Erling lenger frem i banen utover i andre omgang, men nå var det jo en skade på Fredrik Stoor som gjorde at han ikke fikk vist seg frem mer i kantrollen i går.

      Trekket med å flytte Frode Kippe opp tror jeg også er litt misforstått her inne, da jeg ikke tror man ønsket å pumpe baller opp mot han, men heller å komme i innleggsposisjon med han inne i boksen. Det lyktes vi dessverre dårlig med, da Tromsø var gode til å møte oss høyt i banen istedenfor å legge seg lavt som veldig mange gjør i samme situasjon.
      Det er også i mine øyne naturlig da det er langt vanskeligere for Frode å vinne ballen når han står med ryggen mot mål, da han er mest komfortabel som midtstopper med ballen foran seg. Derfor så vi også at han kun vant 1 av 3 hodedueller mot Tromsø forsvaret da ballen ble pumpet opp. Dette tror jeg vi lærte av etter kampen mot Viking der Johan Lædre Bjørdal vant samtlige dueller mot Frode Kippe i samme situasjon. Kommer ballen derimot inn foran mål når Kippe har nesa mot mål, så er det ingen i Tippeligaen som har sjansen til å vinne den duellen.

      Det jeg ønsker meg mest av alt til neste kamp er å se at man tar en sjanse ved å bruke Moryke Fofana fra start som kantspiller. Ja, det kan være ræva som når han fikk sjansen mot Sogndal, men han er også den i stallen med det suverent største potensialet offensivt hvis han har en god dag. Da kan vi heller ta han av etter 25 minutter hvis det ikke fungerer.

      Kommentar

      • Percy Nilegård
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 5146

        Håper Gulbrandsen lærer seg offsideregelen til neste kamp. Grusomt å se en så kjapp spiller gå i offside gang etter gang. Han kan sikkert starte 5 meter onside og fortsatt komme først på ballen.
        "Alltid blodsprengt"!
        Fong/Macho

        Even Nordlien

        Kommentar

        • *46*

          Når kompisen min snubler og går på ræva, strekker jeg ut hånda.

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            Opprinnelig skrevet av *46*
            Når kompisen min snubler og går på ræva, strekker jeg ut hånda.
            Når kompisen min snubler på grunn av dårlig ledsager strekker jeg ut hånda og visker han noen velvalgte ord i øret og styrer han vekk fra den rablende gale dama som skal ha han med ut på glattisen.
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • *46*

              Opprinnelig skrevet av superbøffel
              Når kompisen min snubler på grunn av dårlig ledsager strekker jeg ut hånda og visker han noen velvalgte ord i øret og styrer han vekk fra den rablende gale dama som skal ha han med ut på glattisen.
              Fungerer sikker glimrende å sette spillerne opp i mot trenerene. Vil nok gi en god effekt...

              Kommentar

              • LS89
                Kamptrådkongen
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2013
                • 3395

                I mine øyne er det to lag jeg ser på som åpenbare nedrykkskandidater. Ulf og Odd. De scorer knapt mål. Deretter vil vi finne Hønefoss og LSK, sannsynligvis vil Start også være der, men de er veldig ufortsigbare. 08 tror jeg vil få det tøffere utover sesongen etter en godkjent start. Vif tror jeg dessverre vi ikke kan regne med helt der nede.

                Det som er sikkert er at dette blir like jævlig og nervepirrende, igjen. Hvor lenge skal vi sitte på gjerdet å se laget aldri greier å oppnå bedre enn 10.plasser?

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 4138

                  I dagens Romerikes Blad på papir har Per Kristian Torvik en kommentar hvor han blant annet skriver følgende (som en kommentar til at Haglund uttalte - Vi kom ikke i gang med spillet vårt i 2. omgang.): - LSK har i og for seg ikke kommet i gang med sitt spill på flere sesonger.

                  Endelig litt klar tale fra lokalpressa!
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9476

                    Jaja. 13 plass per nu. Molde fyker nok oppover. Hva vil skje med oss?

                    Rbk borte
                    Særp borte
                    Nevnte Molde hjemme
                    Viking borte
                    Brann borte
                    Godset hjemme
                    Enga borte

                    Lukter fis i fuktig sovepose av det her ass...

                    Kommentar

                    • bjarmann
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 2938

                      Opprinnelig skrevet av knut
                      Jaja. 13 plass per nu. Molde fyker nok oppover. Hva vil skje med oss?

                      Rbk borte
                      Særp borte
                      Nevnte Molde hjemme
                      Viking borte
                      Brann borte
                      Godset hjemme
                      Enga borte

                      Lukter fis i fuktig sovepose av det her ass...
                      Hadde gladelig sniffa fis hver dag i stedet for lukta jeg har i grevet: nedrykk!
                      I år så tar vi alt

                      Kommentar

                      • Ginola
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2010
                        • 549

                        Tror at vi rykker ned. Dette ser helt håpløst ut. Vi har allerede tapt poeng både borte og hjemme mot de antatt svakeste lagene. Et tyipsk tegn på et lag som rykker ned. Kan ærlig talt ikke se hvordan vi skal plukke et eneste poeng på de 7 neste kampene. Tragisk.

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 4138

                          Jeg ser ikke hvordan vi skal klare å snu dette med det sittende trenerregimet. Men, med seire over Viking og Ålesund, ville vi ha ligget på 4.-plass!

                          Selvsagt blir dette bare et tankeeksperiment, og vi ligger der vi fortjener på tabellen, for all del. Men det er en påminnelse om hvor latterlig jevn (og svak!) Tippeligaen er.
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • Gjest

                            "Banehopperne" får nok en opptur i 2014. Altahallen, Høddvoll,Tromsdalen...Dette ser ut til å gå til helvete' eller Adecco som det også kalles.

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3456

                              Tviler sterkt på at vi rykker ned i år. Føler det har sett mye mørkere ut tidligere, men da har det gått bra. Det betyr deriomot ikke at jeg er fornøyd med lagets innsats så langt i år, og det bør være en brutal gjennomgang etter sesongslutt, både av spillere og ledelse.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • Bukkenbruse
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2008
                                • 515

                                Opprinnelig skrevet av MortenA
                                Tviler sterkt på at vi rykker ned i år. Føler det har sett mye mørkere ut tidligere, men da har det gått bra. Det betyr deriomot ikke at jeg er fornøyd med lagets innsats så langt i år, og det bør være en brutal gjennomgang etter sesongslutt, både av spillere og ledelse.
                                Når har det egentlig sett mørkere ut? Vi har 1 seier på 8 siste og et vannvittig tøft kampprogram foran oss. Når vi kollapset under Berg (etter at alle var solgt) hadde vi jo allerede så mange poeng at kun teorien kunne få oss ned...nå derimot, nå ser det virkelig stygt ut!
                                Trøsten er at tippeligaen består av mange elendige fotballag.

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3456

                                  Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                                  Når har det egentlig sett mørkere ut? Vi har 1 seier på 8 siste og et vannvittig tøft kampprogram foran oss. Når vi kollapset under Berg (etter at alle var solgt) hadde vi jo allerede så mange poeng at kun teorien kunne få oss ned...nå derimot, nå ser det virkelig stygt ut!
                                  Trøsten er at tippeligaen består av mange elendige fotballag.
                                  Må vel si at når vi måtte ut og slå RBK hjemme (var vel første kampen Berg tok over) så det ikke lyst ut. Og som du sier, TL består av mange dårlige lag, og mange har svekket seg så langt i overgangsvinduet.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • Gjest

                                    Opprinnelig skrevet av MortenA
                                    Tviler sterkt på at vi rykker ned i år. Føler det har sett mye mørkere ut tidligere, men da har det gått bra. Det betyr deriomot ikke at jeg er fornøyd med lagets innsats så langt i år, og det bør være en brutal gjennomgang etter sesongslutt, både av spillere og ledelse.
                                    Jeg tviler på at vi klarer oss. Molde kommer nok igang etterhvert, Hønefoss og Odd har slått oss. Men vi kan vel kanskje klare kvalik, og mot f eks BG eller Stabæk vil det si takk og farvel...

                                    Kommentar

                                    • mats
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2008
                                      • 621

                                      NÅ vil jeg ha Riise på kant. Han var farlig når han kom ut på kant i går!
                                      Få inn en nye på sentralt, og bruk heller Petter sentralt og Johan opp!

                                      Kommentar

                                      • fjacob82
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 1507

                                        Ryktes om at det skjer noe på overgangsmarkedet. Iflg ryktetråden 1-3 spillere.
                                        Håper for guds skyld det ihvertfall er en spiss og ikke nok en midtbanespiller eller forsvarsspiller.

                                        FG er ikke spiss, han er høyre kant. Få Ohi inn som midtspiss og FG på høyrekant med Knudtzon på HB. Da hadde vi hatt en helt sinnsyk høyreside, med fart og punch.
                                        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                        *Brasseberget*

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Faktum er at LSK igjen har blitt Tippeligaens gamlehjem. Det slår meg at det er en ting som er veldig lik i disse to siste store satsingene, fokuset på å hente norske spillere i nokså høy alder som har begrensa ferdigheter. Mantraet "aldersmessig balanse" er et blindspor. Hvorfor har LSK som klubb så forbasket vanskelig for å få frem spillere med gode basisferdigheter? Alt ligger til rette for god utvikling, det må ligge noe i filosofi og holdninger.

                                          Man snakker om den nye kunstgressgenerasjonen. Jeg vil heller kalle den holdningsendringsgenerasjonen. Og ser man på lagene med suksess ser man at det er de som har omfavnet disse som leder an. Jeg mener ikke at ungt automatisk er bedre, men hva er det det heter igjen, er du god nok er du gammel nok?

                                          Uansett, alle lag trenger balanse, arbeidsmaur og artister. Men vi mangler nesten helt artister, vi mangler kvalitet. Denne følelsen blir bare mer og mer merkbar, spesielt når vi nå har en spillestil som virkelig krever kvalitet. Og problemet er at det knapt ligger noe potensial til utvikling i denne spillergruppa.
                                          Last edited by GIFKanari; 01.07.2013, 09:28.

                                          Kommentar

                                          Working...