LSK anno 2013

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3212

    Opprinnelig skrevet av fjacob82
    FG er ikke spiss, han er høyre kant. Få Ohi inn som midtspiss og FG på høyrekant med Knudtzon på HB. Da hadde vi hatt en helt sinnsyk høyreside, med fart og punch.
    Er langt på vei enig med deg, men samtidig er det litt misbruk av et godt offensivt våpen å la Erling spille back. Synes heller ikke det er riktig å benke Erling til fordel for Fredrik.

    Jeg sliter litt med å komponere laget, spesielt når Helstad er tilbake igjen.

    Kommentar

    • fjacob82
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 1507

      Opprinnelig skrevet av G-Man
      Er langt på vei enig med deg, men samtidig er det litt misbruk av et godt offensivt våpen å la Erling spille back. Synes heller ikke det er riktig å benke Erling til fordel for Fredrik.

      Jeg sliter litt med å komponere laget, spesielt når Helstad er tilbake igjen.
      Forslag til lag med offensiv kraft og punch
      Origi
      Knudtzon - Østli - Kippe - Ringstad
      FG - Riise - Mjelde - Johan
      PVM
      Ohi/Helstad

      Jeg tror seriøst det laget har noe å fare med. Fart og arbeidsvilje på høyresiden, kreativt på venstre, punch og styrke på topp, med en kreativ PVM i fremadrettet posisjon og Riise og Mjelde på kverner på midten.
      Eventuelt Palmi fremfor Mjelde. Riise virker å være skutt etter rundt 70-75min, så han kan godt byttes inn mot Palmi eller Mjelde.
      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
      *Brasseberget*

      Kommentar

      • joacim
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2009
        • 559

        Opprinnelig skrevet av fjacob82
        Forslag til lag med offensiv kraft og punch
        Origi
        Knudtzon - Østli - Kippe - Ringstad
        FG - Riise - Mjelde - Johan
        PVM
        Ohi/Helstad

        Jeg tror seriøst det laget har noe å fare med. Fart og arbeidsvilje på høyresiden, kreativt på venstre, punch og styrke på topp, med en kreativ PVM i fremadrettet posisjon og Riise og Mjelde på kverner på midten.
        Eventuelt Palmi fremfor Mjelde. Riise virker å være skutt etter rundt 70-75min, så han kan godt byttes inn mot Palmi eller Mjelde.
        Johan sentralt please! Riise på kant!
        Styremedlem 2016

        Kommentar

        • fjacob82
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 1507

          Opprinnelig skrevet av joacim
          Johan sentralt please! Riise på kant!
          Riise på venstre kant? Skeptisk. Da kan han heller hvile litt, så tar palmi ansvar på venstre og Johan inn sentralt med Mjelde.
          Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
          *Brasseberget*

          Kommentar

          • *46*

            Opprinnelig skrevet av fjacob82
            Forslag til lag med offensiv kraft og punch
            Origi
            Knudtzon - Østli - Kippe - Ringstad
            FG - Riise - Mjelde - Johan
            PVM
            Ohi/Helstad
            Jeg har trua på en annen sammenstilling, dog ikke spesielt forskjellig fra din:
            Origi
            Kundtzon - Østli - Kippe - Ringstad
            Riise - Andersson - Mjelde - Ohi
            PVM
            Gulbrandsen
            Med Stoor tilbake:

            Origi
            Stoor - Østli - Kippe - Ringstad
            Riise - Andersson - Mjelde - Ohi
            PVM
            Kundtzon
            Jeg vil se Andersson sentralt. Med en løpskapasitet som Mjelde ved siden av seg og Riise på andre siden, kan Andersson gjøre det han kan best (han var god defensivt i går også, om enn meget uheldig med selvmålet ingen bebreider han for) - strø baller. Og da må han fortsette som i går: mane de andre til bevegelse og fart. Vinner ikke kamper uten bevegelse og spillbare spillere foran i banen - noe som ikke gjelder alle sammen, men mange av dem står i ro og gjør ikke nok for å gjøre seg spillbar. Det er neppe intensjonen, men slik fremstår det. Riise ut på vingen hvor han får brukt sin agresivitet, løpskraft og god innleggsfot. Ohi på venstre kant, hvor han kan komme seg inn der han er best - i feltet. Og Ohi er god defensivt - lei og runde av + vanskelig å ta ballen i fra. Når Helstad og Stoor er tilbake, er det han og Knudtzon som bør kjempe om en plass på toppen. Gulbrandsen bør omskoleres til kant. Han og Knudtzon bør "bytte plass" asap, med mindre Fredrik skulle begynne å plassere ballen mellom stengene og "bomme" på keeper jevnlig. Jeg mistenker nemlig at han kommer til å spille på topp frem til Helstad er klar...

            Noen grep må tas nå. Slik laget spiller, kommer dem til en rekke målsjanser. Målsjanser alene vinner ikke kamper - det er først når sjanser omsettes til mål. Jeg hadde nesten 7 rett i Lotto i helga, men siden det bare var nesten er jeg like fattig som før helga.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Grep må gjøres, men noen ting virker hellig mens andre ting kan eksperimenteres med inntil det absurde. Putt gjerne angrepsspillere på backplassene og overlat dem til seg selv uten hjelp fra kanter som begge drar inn i midten, men gjør for all del ingenting med en sentral midtbane som overhode ikke fungerer.

              Jeg er drittlei selvskadinga!

              Kommentar

              • tonkro
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2009
                • 350

                Opprinnelig skrevet av *46*
                Noen grep må tas nå. Slik laget spiller, kommer dem til en rekke målsjanser. Målsjanser alene vinner ikke kamper - det er først når sjanser omsettes til mål. Jeg hadde nesten 7 rett i Lotto i helga, men siden det bare var nesten er jeg like fattig som før helga.
                Enig! 1.omgang igår var jo gøy å se, vi hadde målsjanse etter målsjanse, og jeg syns absolutt vi spilte underholdene fotball. Problemet er at vi ikke har noen til å sette sjansene. Syns det er helt utrolig at ingen (?) av prøvespillerne som er her nå er spisser!?!!!!! Håper for Guds skyld at vi får inn en spiss i sommer, ellers kan dette bli stygt...

                Kommentar

                • *46*

                  Opprinnelig skrevet av tonkro
                  Syns det er helt utrolig at ingen (?) av prøvespillerne som er her nå er spisser!?!!!!! Håper for Guds skyld at vi får inn en spiss i sommer, ellers kan dette bli stygt...
                  Jeg er fornøyd med at det ikke er spisser på prøvespill.

                  Tenkte egentlig jeg skull gi F i begrunnelsen, men det er rett og slett fordi jeg håper en ny spiss er ferdig vare som ikke trenger prøvespill for å signeres

                  Kommentar

                  • joacim
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2009
                    • 559

                    Opprinnelig skrevet av fjacob82
                    Riise på venstre kant? Skeptisk. Da kan han heller hvile litt, så tar palmi ansvar på venstre og Johan inn sentralt med Mjelde.
                    Palmi bør bare ha ansvar på benken...
                    Styremedlem 2016

                    Kommentar

                    • tonkro
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2009
                      • 350

                      Opprinnelig skrevet av *46*
                      Jeg er fornøyd med at det ikke er spisser på prøvespill.

                      Tenkte egentlig jeg skull gi F i begrunnelsen, men det er rett og slett fordi jeg håper en ny spiss er ferdig vare som ikke trenger prøvespill for å signeres
                      Jo, det er greit nok det, men syns da absolutt det er greit å ha flere strenger å spille på. Spisser som er "ferdig vare" er gjerne dyre, det vil si at vi vil få inn max 1 spiss i dette vinduet, ettersom vi er skrapa fant. Hva da om også denne spilleren blir skadet? Da er vi tilbake på scratch igjen. Fredrik er god asså, men han sliter med å score. Syns liksom det her er storyen om LSK. Vi kjøper ferdig vare, og denne spilleren er enten så god at han blir solgt i løpet av kort tid - eller skadet.

                      Kommentar

                      • *46*

                        Opprinnelig skrevet av tonkro
                        Jo, det er greit nok det, men syns da absolutt det er greit å ha flere strenger å spille på. Spisser som er "ferdig vare" er gjerne dyre, det vil si at vi vil få inn max 1 spiss i dette vinduet, ettersom vi er skrapa fant. Hva da om også denne spilleren blir skadet?
                        Har du glemt Helstad? Med en spiss til inn - gjerne en annen type enn de man har, så er dekningen ganske så god. Bedre med en god spiss inn, enn to stk Luke Rodgers.

                        Kommentar

                        • andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

                          Har faktisk lekt med tanken om en diamant-formasjon a la Røsler tiden. Da med Johan som Koren. Vi har en stall som passer det veldig godt, bortsett fra relativt dårlig dekning på def midt.

                          ---------Mjelde------------
                          -----Riise------Petter-----
                          ----------Johan-----------

                          Både Stoor og Ringstad liker å komme oppover, og Knudtzon, Fredrik, Fofana og Helstad kan alle passe fint på topp i en slik formasjon. Særlig Knudtzon og Fredrik kunne passet fint da spissene i en slik formasjon ofte er nødt til å holde bredde og oppsøke rom på kantene. Ankepunktet er selvfølgelig def midtbane. Trenger en smart fighter som kan dekke en del rom og styre midtbanen. Tror ikke Mjelde er den spilleren.

                          Uansett, dette er bare et tanke-eksperiment. Gir ingen mening å begynne med ny formasjon nå. Statistikken tilsier at vi skaper relativt mye i kampene våre og slipper til relativt lite. Det er ikke banespillet som er vårt største problem.
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                          Kommentar

                          • Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

                            I den formasjonen kan man også ha Johan dypt, PVM i Koren-rollen og BHR som høyre indreløper. Hvem som er best av Palmi, Mjelde og Ohi som venstre indreløper er vanskelig å si. Eller det samme oppsettet som du har, bare med Johan dypt og Ohi bak spissene (litt som da Sundgot spilte der).

                            Både diamant og 4-3-3 passer dagens stall bra.

                            Kommentar

                            • mats
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2008
                              • 621

                              helstad passer ikke i 4-3-3, han må ha en rundt seg

                              Kommentar

                              • Totti21
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3500

                                Opprinnelig skrevet av Lars
                                Både diamant og 4-3-3 passer dagens stall bra.
                                Vi lå vel nærmest i en diamant mot vif, men det rommet spesielt Palmi ga fra seg på høyre klarte vif å utnytte til det fulle i starten av 2.omgang. Har selv trua på at det kan funke, da vi i utgangspunktet er såpass sterke i egen boks med Kippe/Østli at vi godt kan slippe til noen innlegg fra kanten, litt avhengig av motstanderen selvfølgelig.
                                Jeg synes også vi kunne prøvd oss i 4-3-3 litt lenger enn i en håpløs omgang mot Stabæk i fjor.

                                Kommentar

                                • Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3500

                                  Opprinnelig skrevet av mats
                                  helstad passer ikke i 4-3-3, han må ha en rundt seg
                                  Nå er vel jeg en av de som har forsvart Helstad mest her inne, men at vi skal basere spillet på en spiller på 36 år synes jeg ikke. Om mannskapet ellers er bra egnet til 4-3-3, så får Helstad sitte på benken om han ikke passer inn.

                                  Kommentar

                                  • Kjell.T.Ring
                                    Poll St. Ring
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Dec 2005
                                    • 11796

                                    Opprinnelig skrevet av Lars
                                    I den formasjonen kan man også ha Johan dypt, PVM i Koren-rollen og BHR som høyre indreløper. Hvem som er best av Palmi, Mjelde og Ohi som venstre indreløper er vanskelig å si. Eller det samme oppsettet som du har, bare med Johan dypt og Ohi bak spissene (litt som da Sundgot spilte der).

                                    Både diamant og 4-3-3 passer dagens stall bra.
                                    Helt enig å trur Ohi er beste valget her. Jeg trur desverre ikke han kan matche de sterkeste forsvarerne i lufte slik Gilbert gjorde.

                                    Noe sånt er kanskje det beste vi kan stille?

                                    -------------Origi-------------
                                    Stoor-Kippe-Høibråten-Ringstad (Østli og Høibråten får sloss om plassen)

                                    --------BHR-Mjelde-PVM-------

                                    Fredrik-------Ohi-------Johan--

                                    Mange måter å sette opp dette laget på.
                                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                    Kommentar

                                    • mats
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2008
                                      • 621

                                      Stoor-Anders-Kippe-Ringstad
                                      Riise-Mjelde-Johan-Ohi/Fredrik
                                      --------PVM---------
                                      ---- --Helstad--------

                                      evt

                                      Stoor-Anders-Kippe-Østli
                                      ----Mjelde--Johan/PVM-
                                      Riise--PVM/Johan---Fredrik/Ohi
                                      -------Helstad----------

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13277

                                        Opprinnelig skrevet av mats
                                        helstad passer ikke i 4-3-3, han må ha en rundt seg
                                        Da stikker han i bakrommet.

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Kan man ikke gi Haglund et amnesti i cupkampen mot Start? Et amnesti til å rokkere litt, skape litt vei i vellinga om du vil, prøve noe annet? Som betyr noe utover det å sette angrepsspillere i forsvar? Kanskje både Fredrik på kant og Ohi som noe av et oppspillspunkt. Og Johan sentralt! Jeg elsker cupen, men nå kan det risikere å komme i veien for noe som tross alt er langt viktigere, ny TL-kontrakt. Vi er ikke for gode til å rykke ned, eller unngå kvalik! Men går det som ønsket tar vi Start på senga og vinner lell, i det minste har vi prøvd.

                                          Meldinger fra Sørlandet tilsier at Start begynner å komme litt i siget. Etter en strålende opphenting mot en medaljekandidat i helga frykter jeg hva et satt og sidrompa LSK kan finne på å utsette oss for. Shake things up!

                                          Kommentar

                                          Working...