LSK anno 2013

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    På sikt er nok Erling en spillertype som vil ha vanskelig for å finne sin plass i systemet vårt, men vi er ikke der ennå. Mot Sarpsborg ser jeg for meg en innledning ikke fryktelig ulik den mot RBK, der kortpasningsspillet må sitte og vi må klare å spille oss forbi første pressledd hvor så PVM/Johan/Riise står klar i mellomrommet til å ta imot pasninger. Da vil Erling ha alle muligheter til å komme til sin rett.

    Så vil det være viktig å komme seg rundt på kantene, og ikke slå innlegg nærmest stillestående fra godt utenfor sekstenmeteren, for jeg tror neppe Heieren Hansen/Brink vil ha større problemer enn Reginiussen/Strandberg til å ta seg av det som måtte komme da. Vi må ta oss inn i seksten og legge inn foran kassa eller skrått ut. Her vil Erling være bedre enn Fredrik til å ta de riktige løpene, rett og slett fordi han har bedre instinkter her. Stoor, Ringstad, Fofana må være aktive, jeg tar det for gitt at man har tatt sin lærdom fra RBK-kampen her, vi gjorde det til tider altfor enkelt for hjemmelaget å forsvare seg fordi vi slo innlegg uten adresse og uten å virke å ha trua på å treffe noen i gult, eller rødt for anledningen.

    Kommentar

    • mats
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2008
      • 621

      Da er vi på nedrykk, ikkje bra!!!!

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        "Det enkle er som oftest det beste".

        Følger man læresetningen tror jeg mye kan løsne for LSK. I overført betydning, få vekk fiksfakseriet! Det er ting i spillet som enkelte får holde på med uten at det virker som om det blir tatt tak i, og som ofte setter laget i farlige situasjoner. En gjenganger er når det blir spilt opp på en feilvendt LSK-spiller, som hælsparker eller flikker videre uten å virke å ha noen som helst ambisjon om at avleveringen faktisk skal treffe en medspiller.

        Jo mer man overlater til tilfeldighetene, jo mer sårbare er man. Haglund selv er klar på at stilen avhenger mye av å ha dagen, da mener jeg det også må være en soleklar prioritet blant spillerne å veie sine valg med større omhu når ting ikke flyter like enkelt, som i går. Vi har en haug av spillere med massevis av rutine, blir nesten litt motløs når jeg ser de enkle tekniske feilene som gjøres, og hvor lite disiplinerte man fremstår i det som er en svært viktig del av grunnspillet.

        Igjen, det bør være mulig å kreve mer av spillere som driver med dette på heltid.

        Kommentar

        • LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3395

          Det som jeg finner gledelig er forsvaret vårt begynner å bli ganske så solid, mye takket være en meget god Kippe. På de siste fire kampene har vi kun slippet inn to mål, den ene et hardt frispark mot rottene der en litt uheldig Yohan satte ballen i eget nett, samt tabben i Trondheim som knapt kan kalles en scoring. Alt i alt er dette mye bedre enn tidligere, så får vi håpe for guds skyld at Frode holder seg skadefri, det kan ikke være noen tvil om at dette er vår viktigste spiller.

          Kommentar

          • Folke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2008
            • 5955

            Frode Kippe fremstår jo som den spilleren vi forventer at han skal være, selv om jeg skal innrømme at jeg hadde mistet troen på at han kunne komme tilbake i toppslag etter flere dårlige år. Årets spiller med god margin frem til nå!

            Kommentar

            • ballong7
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Sep 2009
              • 119

              Jeg har lenge hatt en mening om at toppklubbene i Norge er: LSK, VIF, RBK, Brann og Viking. Jeg har lenge tenkt at alle spillere ønsker å komme til noen av disse klubbene. Jeg har diskutert uttalige ganger om hvorfor LSK er med i det gode selskap (I mitt hode). Jeg har fått kjeft og jeg har argumentert. Jeg har så klart vært naiv, men nå innser jeg det endelig... Vi har fallt inn i kategorien Hønefoss, Sogndal, Sandnes Ulf og Start. Vi er et bunnlag. Vi er ikke interessante. Vi drar like mange tilskuere som disse lagene. Vi får like lite omtale i f.eks fotball xtra. Fra 2007 og oppover har det bare gått en vei.

              Jeg skjønner godt hvorfor Fredrik dro... Jeg skjønner ikke hvorfor PVM signerte for oss... Jeg skjønner ikke hvorfor BHR kom hjem igjen. Det er så trist. LSK. Lillestrøm SK. Tom Lund. Norges stolthelt.

              Jeg mener ikke å fremstå som en pessimist, men jeg har vært tidenes optimist. Det går bare en vei. Vi har rekorden. Vi har vært i tippeligaen lengst, men hvem bryr seg når vi bare er der? Vi hadde BBS og vi hadde Ujah. Hva fikk vi egentlig ut av salget? Hva skjer i klubben vår? Hva er grunnen til at spillere som er gode ikke lykkes her? Fredrik og BBS var bare en skygge av det de kunne blitt her.

              Er det dårlig stemning innad i klubben? Jeg bare lurer. Jeg synes det er rart at ett eks antall spillere lykkes i andre klubber, men ikke med oss. F.eks Oliver Occean, Simen Brenne, Nicolay Solberg og Nosa...

              Hva skal vi gjøre for å bli en av topp fem igjen? Pr. nå består vel topp fem av Molde, RBK, AaFK, Strømsgodset og Tromsø. Slik vil ikke jeg ha det... Vi SKAL inn i topp fem. Vi skal være et lag som spillere vil komme til. Vi har den BESTE fansen.. Vi respekterer spillerne, MEN da må de respektere oss også, og gi alt for LSK. Slik som mange helter har gjort før dem.

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                Noe av det dummeste jeg har hørt..

                LSK er topp 3 i Norge http://no.wikipedia.org/wiki/Maraton...rien_i_fotball og at Fredrik ikke takler presset rokker da ikke noe på det.

                Kommentar

                • Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6248

                  Hvor faen tar du det fra at søpla er en av*landet fem største klubber??? De er en jævla parentes og en parasitt som kun har noen som helst form for status fordi de tilfeldigvis var griseheldige nok til å ha sportsredaktører med medlemskap i klanen samtidig som informasjonstidsalderen kom. De er intet annet enn en jævlig mediehype, en ekkel tegneserie som ikke har vært morsom siden sekstitallet, og skal ikke nevnes i samme setning som oss. Jævla lillebror kan suge hele Dagbladet, for de er eneste grunnen til faenskapen i det hele tatt eksisterer.
                  Ni principe ni rey...

                  D10S!

                  Kommentar

                  • Uwes disippel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6039

                    Opprinnelig skrevet av Grusom B
                    Hvor faen tar du det fra at søpla er en av*landet fem største klubber??? De er en jævla parentes og en parasitt som kun har noen som helst form for status fordi de tilfeldigvis var griseheldige nok til å ha sportsredaktører med medlemskap i klanen samtidig som informasjonstidsalderen kom. De er intet annet enn en jævlig mediehype, en ekkel tegneserie som ikke har vært morsom siden sekstitallet, og skal ikke nevnes i samme setning som oss. Jævla lillebror kan suge hele Dagbladet, for de er eneste grunnen til faenskapen i det hele tatt eksisterer.
                    her treffer du spikeren så forbanna på hodet. Engen hadde ikke vært en dritt uten hovedstadsavisene.

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 4138

                      TV2s fotballekspert Siri Nordby på TV2Sport i Sportshjulet:

                      Intervjuer: - Hva mister Lillestrøm i Fredrik Gulbrandsen?
                      Siri Nordby: - En goalgetter...

                      Litt av en ekspert!

                      Etter at hun hadde kommet seg ut av den verste komaen, hadde hun litt mer fornuft å komme med:

                      - Lillestrøm er en klubb med ressurser som vi forventer å se mye høyere på tabellen. Det er et tap for dem å miste FG. Det bli spennende å se hva de gjør utover sesongen. (Om ikke ordrett, så i alle fall nesten.)
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 4138

                        Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                        her treffer du spikeren så forbanna på hodet. Engen hadde ikke vært en dritt uten hovedstadsavisene.
                        Tiltredes! Og når vi vet at de burde ha Norges største potesiale, er jo komedien komplett!
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • ballong7
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Sep 2009
                          • 119

                          Okei, ser at enkelte tok seg vel nær av mine tanker, tidligere i dag. Om dere synes mine tanker er det dummeste dere har hørt, så får jeg heller la være og skrive så mye her inne da. Jeg vet faktisk ikke om jeg orker debattere her inne. Jeg leser mye, men opplever mange som krasse her inne og har derfor ikke skrevet så mye. Synes faktisk dette forumet har vært ufint i det siste, mtp på Fredrik osv.

                          Og PS: Folk flest bryr seg ikke om maratontabellen. Den sier ingenting om dagens situasjon.

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            Opprinnelig skrevet av ballong7
                            Og PS: Folk flest bryr seg ikke om maratontabellen. Den sier ingenting om dagens situasjon.
                            Forsåvidt sant, men ingen bryr seg lenger om dagens situasjon i morgen. Form is temporary, class is permanent.
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • Grusom B
                              Generalissimo Bellisimo
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6248

                              And valerenga have neither.

                              Ballong: du må ikke ta deg nær av at jeg rakker ned på kommentaren om de fem største klubbene. Når det kommer til søpla er all bets off, det er ikke personlig. Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå. Du har mange rimelige tanker rundt klubbens status ellers, selv om jeg ikke er enig i at vi er fullt så håpløst utdaterte som du vil ha det til. Vi er en storklubb som per nu er låst i en negativ syklus, men som vil reise seg. At de du nevner valgte oss er varp i dagens situasjon, men se på de positive sidene:

                              A) Du får spille foran landets beste supportere. Det er allment akseptert i fotballnorge.

                              B) Du får spille på landets mest intime stadion, på bra GRESSBANE.

                              C) God lønn, nærmest garantert startplass og nøkkelrolle.

                              D) Magnus Haglund er en spillers coach, om enn ikke en supporterfavoritt. Det er mange tåper uten et pedagogisk bein i kroppen blant trenerne her, Haglund er ikke en av dem.

                              Du har gjort helt rett i å forsvare vår posisjon med nebb og klør, jeg gjør det samme. Ikke slutt med det. Det er som å selge aksjer under en krise.
                              Ni principe ni rey...

                              D10S!

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7104

                                Han har jo rett i at LSKs status i norsk fotball har falt de siste årene, men å sammenlikne oss med subb som Sandnes blir jo helt feil. Vi er en middels Tippeliga-klubb slik det er i øyeblikket, og vi er inne i en negativ og destruktiv spiral. Kommer resultatene, kommer også tilskuerne og interessen, men vi kommer aldri til å få noe gratis fra mediene.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • jeykey
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2012
                                  • 452

                                  Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                  "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå. "
                                  Takk for ny signatur!! hahaha! Jeg måtte forevige den. Virkelig innertier av en emosjonsbeskrivelse!!
                                  "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                                  - Sitat Grusom B

                                  Kommentar

                                  • *46*

                                    Opprinnelig skrevet av trigz
                                    Han har jo rett i at LSKs status i norsk fotball har falt de siste årene, men å sammenlikne oss med subb som Sandnes blir jo helt feil.
                                    "Rett skal være rett, Bredesen" sier Scheie. Og Ballong er ei frøken, ikke en mann - så du bør omtale henne som kvinne

                                    Fra alvor til virkelig alvor: klubben har alle forutsetninger til å bli en toppklubb igjen. Over kneika økonomisk og to-tre år med topp 6 - så vil flere ting komme av seg selv. Klubben har vel Norges beste fasiliteter når det gjelder trening. Norges beste fans som er en fryd for ører og øyne. Har sin egen stadion med flott gressdekke. Ikke den nyeste, men i mine øyne er den flott og riktig for LSK. Stolte tradisjoner i veggene og premieskapet. LSK er ikke en del av Lillestrøm. LSK er Lillestrøm. Hva ville byen vært uten LSK og Tom Lund? Sannsynligvis Kjeller Flyplass.

                                    Tiden er inne for å fokusere på det positive. Hvem LSK er. Og ikke minst de som ønsker å spille for LSK. Laget har vist bedre takter i det siste. Tre gode kamper, men kun tre poeng. Og jeg er 100 % sikker på at laget ønsker å vise at Gundersen valgte feil lag på neste lørdag - møt opp og opplev det med egne øyne og ører.

                                    Og Grusom B - det holder ikke med tommel opp. Vi er så enige, så enige.

                                    Kom igjen nå fugla - start klattringa på tabellen neste lørdag!

                                    Kommentar

                                    • DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 4138

                                      Opprinnelig skrevet av ballong7
                                      Jeg har lenge hatt en mening om at toppklubbene i Norge er: LSK, VIF, RBK, Brann og Viking. Jeg har lenge tenkt at alle spillere ønsker å komme til noen av disse klubbene. Jeg har diskutert uttalige ganger om hvorfor LSK er med i det gode selskap (I mitt hode). Jeg har fått kjeft og jeg har argumentert. Jeg har så klart vært naiv, men nå innser jeg det endelig... Vi har fallt inn i kategorien Hønefoss, Sogndal, Sandnes Ulf og Start. Vi er et bunnlag. Vi er ikke interessante. Vi drar like mange tilskuere som disse lagene. Vi får like lite omtale i f.eks fotball xtra. Fra 2007 og oppover har det bare gått en vei.

                                      Jeg skjønner godt hvorfor Fredrik dro... Jeg skjønner ikke hvorfor PVM signerte for oss... Jeg skjønner ikke hvorfor BHR kom hjem igjen. Det er så trist. LSK. Lillestrøm SK. Tom Lund. Norges stolthelt.

                                      Jeg mener ikke å fremstå som en pessimist, men jeg har vært tidenes optimist. Det går bare en vei. Vi har rekorden. Vi har vært i tippeligaen lengst, men hvem bryr seg når vi bare er der? Vi hadde BBS og vi hadde Ujah. Hva fikk vi egentlig ut av salget? Hva skjer i klubben vår? Hva er grunnen til at spillere som er gode ikke lykkes her? Fredrik og BBS var bare en skygge av det de kunne blitt her.

                                      Er det dårlig stemning innad i klubben? Jeg bare lurer. Jeg synes det er rart at ett eks antall spillere lykkes i andre klubber, men ikke med oss. F.eks Oliver Occean, Simen Brenne, Nicolay Solberg og Nosa...

                                      Hva skal vi gjøre for å bli en av topp fem igjen? Pr. nå består vel topp fem av Molde, RBK, AaFK, Strømsgodset og Tromsø. Slik vil ikke jeg ha det... Vi SKAL inn i topp fem. Vi skal være et lag som spillere vil komme til. Vi har den BESTE fansen.. Vi respekterer spillerne, MEN da må de respektere oss også, og gi alt for LSK. Slik som mange helter har gjort før dem.
                                      Jeg synes du treffer godt i mye av din beskrivelse, ballong7! Det er mange som er bekymret for klubben og dens fremtid som toppklubb. Også tidligere klubbledere og spillere. Klubbens fall er også tema for kommentarer, artikler og TV-debatter. Det er en merkelig holdning, innad i klubben og hos noen fans, at en ærlig beskrivelse av negative forhold er skadelig for klubben. Etter min mening er det aller mest skadelige å feie problemene under teppet. Å late som de ikke er der. Jeg har ingen enkle forklaringer på hvorfor vi har havnet i skyggenes dal, ei heller noen enkle løsninger. Men vi må våge å la alle stemmer høres. Vi må være romslige nok til å la også de vi er uenige med få komme med sin mening!

                                      Stå på videre og si din mening, ballong! Du er en viktig stemme i debatten!
                                      Elska þetta félag

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        Ved å ha Norges beste treningsfasiliteter, men likevel dyrke en minste felles multiplum-fotball, tror jeg du har en god del av forklaringa på problemene. Men det er jo nå i ferd med å forandre seg, sakte men sikkert. LSK har helt siden klubben slo igjennom på elitenivå hatt forutsetningene for å etablere seg som en stabil toppklubb, egne valg har stått i veien, eller kanskje retterere sagt mangelen på klare beslutninger. LSK har kun seg selv å skylde for at man havnet i gjørma økonomisk, det finnes ingen unnskyldninger.

                                        Derimot er ikke LSK aleine om å sløse vekk sitt potensial, at man har en erkerival som om mulig har rota enda mer har kanskje fungert som en aldri så lita sovepute også.

                                        Kommentar

                                        • Stakan
                                          Juniormedlem
                                          Bøffelpromp
                                          • Oct 2011
                                          • 13

                                          Herre, min hatt, vi er virkelig ikke så ræva, altså. Tippeligaen er, som den har vært dem siste åra, jækla jamn. Det er mange som slår mange, og hvem det er som slår hvem er ofte litt tilfeldig, med noen unntak. Profeten Godset tapa mot en drittklubb sist. Vi har tapa mot drittklubber støtt den siste tida. Men samtidig har vi rundspelt "store" klubber som RBK og Søpla. Men, som flere sier her, er det ikke storklubber vi har rundspelt. Søpla er en drittklubb som lever på en hype. Og Barta er et lag med mye tur, og tradisjonelt med mye spenn.

                                          Det fins ingen utprega store lag i Tippeligaen. Men det fins store lag. Og Lillestrøm er et ta dem, er mitt inntrykk.

                                          Og denna storheta ække definert utifra hvor godt en gjør det, men åssen status en har. Rosenborg har status som en klubb som har vinni mye. Lillestrøm har status som en klubb som har vinni mye. Søpla har status som en drittklubb. Og stort sett er disse klubba hata ta andre. Ellers er ligaen prega av intetsigende klubber.

                                          At vi kanskje er i ferd med å miste statusen om en hatklubb, har jæ inntrykk av at flere her inne frykter for. Og jæ er enig i at det er det verste som kan skje, bortsett fra å røkke ner. Vi er ikke lenger tommy-gun-Lillestrøm med en storkjefta Hoff. Men samtidig har jæ inntrykk ta, blant anna ved å prate med ikke-skedsmosokninger på arbesplassen, at den sjela, den med tommy gun, fortsatt lever. Og at det er deilig for dem å slå Fugla. Det syns jæ er fett. Så jæ syns enkli vi ska fortsette å leva på det, og dyrke det. Sjøl om generasjonen som opplevde LSK som et storlag er i ferd med å forsvinne ut av den definerende stormakta, har dem fortalt kommende fotballpublikummere om å LSK er for noe. At det er en møkkaklubb fra utafor-Oslo som det er frøktli viktig å slå. Sånt blikke sagt om døgnfluer fra Sandnes, Kristiansand og Skien (nå: Telemark). Det er ingen som gidder å saga ta huet på Riise-statuen.

                                          Vi er fortsatt en klubb som har en sjel. Den dævver ikke med salget ta Gudbrandsen. Den dævver ikke ta noen dårlige sesonger i eliteserien. Men den tar kanskje kvelden med nedrykk tel Adecco, og det er det jæ frøkter mest.

                                          Natta!
                                          "Og trøndera var jo misunnelige på oss, fordi atte vi var jo kanskje litt breiale, litt penere i klærne, vi var litt mer møblert [...]"
                                          -Ivar Hoff

                                          Kommentar

                                          Working...