LSK anno 2013

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    Ikke bare at vi er minst effektive, ifølge VG har vi også klart færrest avslutninger pr. kamp av alle lag. Vi mangler rett og slett klasse, og kampen i går var egentlig et perfekt eksempel, vi har store problemer med å avgjøre kamper til vår fordel. Og ikke med TLs største gjeng av barnerumper heller, men den soleklart eldste.

    Dessuten er alt for mange spillere rett og slett usynlige, flere er langt unna toppformen og likevel rasker vi til oss poeng, men ikke poeng nok til å hevde oss. Man snakket om å hente inn spillere i sin karrierememessig beste alder for å stabilisere prestasjonene. Basert på de vanvittige bunnivået laget til stadighet fremviser kan man lett konkludere med at det målet har man mislykkes med. Men det holder til en posisjon som stallfyll på øverste nivå i Norge.

    Det sier mest om kvaliteten på TL.

    Kommentar

    • mats
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2008
      • 621

      Vi har forlite folk på kamp men;
      "Rosenborg er ett av fem lag som har framgang, hvis vi ser på de 14 klubbene som var i Tippeligaen både i 2012 og 2013. De fire andre som er mer populære i år enn i fjor, er Strømsgodset, Haugesund, Viking og Lillestrøm"

      Kommentar

      • Sceptic
        Medlem
        Hoffnarr
        • Oct 2011
        • 69

        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
        Har vi runda 3-sifra antall cornere uten mål før?
        Uansett en liten skandale det der.

        Kommentar

        • Kjell.T.Ring
          Poll St. Ring
          --==FORUMRUNKER==--
          • Dec 2005
          • 11796

          Opprinnelig skrevet av Sceptic
          Uansett en liten skandale det der.
          Liten?

          Med folk som PVM, BHR, Ringstad, Johan m.m til å legge inn og Kippe i feltet er det absurd.
          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

          Kommentar

          • A-net
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2006
            • 447

            Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
            Liten?

            Med folk som PVM, BHR, Ringstad, Johan m.m til å legge inn og Kippe i feltet er det absurd.
            Der traff du vel spikeren på hodet... 4 (eller evt. 9 ) til å legge inn - og kun 1 å legge inn til...
            I med og motgang - vi er Lillestrøm!

            Kommentar

            • El Caco
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2009
              • 2286

              Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
              Liten?

              Med folk som PVM, BHR, Ringstad, Johan m.m til å legge inn og Kippe i feltet er det absurd.
              Er vel strengt tatt det som er problemet. Tar dem ut Kippe i feltet så har vi ingen andre som er en trussel.

              (Ja, Østli putta mot søpla. Men det var håpløst av høgh eller hva faen han heter)
              Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

              Kommentar

              • Playboy1
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 2162

                Når det gjelder cornermarerittet må vi også ta med at det er slått utrolig mange dårlige cornere. Høye løse polere er jo bare en gave til motstandernes keepere og forsvarere.

                Kommentar

                • *46*

                  Opprinnelig skrevet av El Caco
                  (Ja, Østli putta mot søpla. Men det var håpløst av høgh eller hva faen han heter)
                  Det må slås oftere på han og andre hodesterke spillere. Ohi er feks god på hodet og fysikk som en bjønn. En mann jeg holder munn når snakker er Lars Tjærnås - varier med å slå på nest beste hodespiller sier han. Og det er nok klokt.

                  Også må det være innoverskrudde cornere. Utoverskrudde gir meg kun mark. Innoverskrudde, harde med rettning mellom stengene. Frispark og cornere skal plasseres mellom stengene etter min mening - det er da man har lettest for å få ballen i mål.

                  Kommentar

                  • superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

                    Enig i mye *46*, spesielt å slå på nest bste hodespiller. La Kippe gå på første stolpe og trekke med seg ett par mann, slå corneren på bakerste.

                    Er dog uenig i at cornere absolutt skal slås innoverskrudd: det er mye lettere å være presis i avslutningen på en utoverskrudd corner: ballen kommer mot angriperne, og går fra forsvarerne og går lenger vekk fra keeper, ergo vanskeligere å forsvare seg mot. Omvendt på innoverskrudde...

                    Litt annerledes på frispark. De skal, som du sier, alltid slås innafor ramma.
                    Enøyd i de blindes dal.

                    Kommentar

                    • *46*

                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                      Er dog uenig i at cornere absolutt skal slås innoverskrudd: det er mye lettere å være presis i avslutningen på en utoverskrudd corner: ballen kommer mot angriperne, og går fra forsvarerne og går lenger vekk fra keeper, ergo vanskeligere å forsvare seg mot. Omvendt på innoverskrudde...
                      Var det på innoverskrudd eller utoverskrudd corner du knakk nesa?

                      Du har sikkert mye rett i det du sier. Min oppfatning har vært at innoverskrudd, er den varianten som har vært farligst. Uansett bør man ha variasjon - ikke kjøre samme variant hver gang. Fikk utslett mot Godset med kun utoverskrudde varianter.

                      Koden må knekkes. Denne statistikken er ikke hyggelig - over 100 cornere og 0/null mål. Skal ikke være mulig!

                      Kommentar

                      • superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

                        Hehe, var nok ikke det. Rydder unna med livet som innsats...

                        Variasjon er selvsagt viktig, forutsigbarhet er det letteste av alt å forsvare seg mot. Jeg tror dog ikke at det er varianten som gjør at vi ikke scorer på corner. Det er mangel på vilje, tæl og galskap i feltet. Vi har en kriger og ti strateger på banen, det blir ikke krigermål av sånt. Og corner er krig.
                        Enøyd i de blindes dal.

                        Kommentar

                        • Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

                          Ser poenget at vi mangler gode hodespillere bak midtforsvaret men uansett da... Over 100 kamper? Er ikke sjeldent at cornermål kommer via andre kroppsdeler en panna eller fra forsvarsfeil.

                          Vi må ha mye å hente her... Hadde vi hatt for LSK en greit uttelling på 8-12% så er det snakk om mange poeng.

                          Men jeg har ingen særlig gode svar på hva vi skal gjøre unntatt det ironiske innlegget jeg la i Kippe-tråden om at han må dra med alle som markerer han fra ball (selv om dette kanskje kunne virke en gang hvis det kommer overraskende.)

                          Vi har gode folk i returrom, mange i boksen til å få den avgjørende touchen (Palmi, Helstad, Fofana etc etc)

                          Syns bare det er merkelig. På søpla borte var det bra stemning på cornere men jeg klarte ikke helt å tenke at det blir noe ut av det som det heller ikke ble.
                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                          Kommentar

                          • *46*

                            Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                            Ser poenget at vi mangler gode hodespillere bak midtforsvaret men uansett da... Over 100 kamper?
                            Over 100 cornere, heldigvis ikke 100 kamper

                            Kommentar

                            • Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

                              100 cornere uten mål er ikke så sensasjonelt som det høres ut som. Det internasjonale gjennomsnittet ligger på rundt 50 cornere per mål. Altså et snitt som gjør 100 cornere uten mål til et relativt vanlig avvik. To kjappe cornermål, så er vi tilbake på snittet for den aktuelle perioden. Det er ikke til å legge skjul på at vi bør score oftere på corner, men SÅ sensasjonelt som det blir lagt fram er det ikke. Et element av tilfeldigheter og flaks er også inne i bildet på cornere.

                              Er du ekstremt god på dødball og trener veldig mye på det, er det visst mulig å presse det ned på rundt 30 cornere per mål. Men er det verdt treninga, når det nødvendigvis innebærer å prioritere vekk andre ting? Hadde det vært så enkelt som at det lønner seg å trene mye på dødball, så hadde vel de beste lagene internasjonalt gjort det?

                              Kommentar

                              • jeykey
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2012
                                • 452

                                Sto bak mål på Ullevål og ventet på corner nr 100 som skulle gå i målet til 100 årsklubben. Den gang ei.
                                "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                                - Sitat Grusom B

                                Kommentar

                                • Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

                                  Innoverskrudd og hardt mellom første stolpe og keeper (som ofte står midt i mål). Om ingen treffer ballen vil det fortsatt utgjøre en trussel dersom keeper blir markert. Slår man corner for langt går den ofte i klypa på keeper eller ut over linja.

                                  Kommentar

                                  • andee
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2004
                                    • 1191

                                    Enig i mye som blir skrivi her, og jeg føler meg delvis skyldig i cornerfuzzet etter å ha løfta manglende corneruttelling etter Bergen borte, selv om Svesengen i RB var uenig i opptellinga noen dager etter, og Powell var uenig med meg på ei lørdagstrening:

                                    når skal vi score på corner, ‘a, Powell?
                                    MP: "men vi har da scora på corner"
                                    ikke i serien?
                                    MP "nei, mot Kvik i køppen"

                                    De kjappe, forsvarende svara fra MP sier meg at de var veldig bevisst manglende uttelling, og i Svesengens artikkel var også et spillermøte med nettopp dette som tema omtalt.

                                    Likevel - jeg vil fortsatt hevde at 100 resultatløse cornere eller så er oppsiktsvekkende, spesielt i et direkte- og dødballfokusert Norge, og med dødballføttene vi innehar.
                                    Samtidig fordi jeg er så enkel av meg at to cornergoaler, om det er snittet, hadde gitt oss et sted mellom 0 og 6 poeng ekstra.

                                    For mange blir slått på første motstanderhode ved første stolpe og avklart med enkelhet (skal vi slå mot første stolpe, eller mellom første stolpe og keeper, må Frode Kippe stå der og ingen andre steder).
                                    For mange blir slått mot Frode Kippe i feltet, hvor han er pakket inn av 2-3 motstandere, og deres beste hodespiller rensker duellen unna (Kovcas mot SIF, som eksempel).

                                    Jeg ønsker meg utoverskrudde, harde cornere på 8-10 meter, utafor keepers rekkevidde, hvor en bølge av Pálmi, Helstad, Østli og Høibråten kommer, mens Kippe enten er plassert ved første stolpe, eller stikker dit med en boogietilhenger av motstandere på slep like før sørv (Semb/Johnsen/Fevang + et par hangarounds nå i ettermiddag).

                                    Høibråten hadde jo to meget fine muligheter borte mot søpla, nærmest upressa, noe som i praksis viser at Lars Tjernås er en klok mann.
                                    TS05 - Felt C

                                    Kommentar

                                    • andee
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2004
                                      • 1191

                                      Deilig at Magnar ikke har fått med seg at vi ikke skal score på corner.
                                      TS05 - Felt C

                                      Kommentar

                                      • LS89
                                        Kamptrådkongen
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2013
                                        • 3395

                                        9 poeng ned til nedrykk. Viktig seier i dag, og vi kommer sannsynligvis til å ta flere poeng utover. Nedrykk tror jeg vi kan skrinlegge inntil videre.

                                        Kommentar

                                        • dollyholly
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2007
                                          • 965

                                          Et par seire til så kan all fokus rettes mot semien. Vi har fortsatt mulighet til å vinne noe i år!

                                          Kommentar

                                          Working...