LSK anno 2013

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    Sjetteplass og Cupgull. Mantra.
    Ni principe ni rey...

    D10S!

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

      Etter denne runden står vi enten på 8. eller 9. plass med 5 poeng opp til Brannn. Brann har kjipt program i de tre neste rundene; søpla borte, Godset hjemme, Aalesund borte. Det kan fort bli magert, med tanke på at de er ræva borte og møter godset i hjemmekampen. Om vi spiller samme fotball mot Sogndal, Hønsa og Ulf som vi gjør mot topplagene vi møter, så kan vi fort karre oss forbi Brann og ta over sjetteplassen. Den seneste tiden har spillet sett bra ut, og moralen i laget virker veldig bra. Utfordringen er å prestere også mot antatt dårligere motstand.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9476

        Sogndal borte er årets værste kamp. Får se hva som bor i laget og Haglund i måten de prøver å knekke den nøtta. Alle de andre kampene mot "antatt dårligere motstand" (som knappest er akkurat det...) tar vi

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          Vil fortsatt hevde at utvisningen reddet dagen i går, det var som hele laget våknet ut av en dvale. For kvaliteten på kampen inntil da var fryktelig. Man snakker hele tiden om at det er noe uforløst over LSK, men den første halvtimen i går var bare giddalaus og uinteressant. Gjentatte ganger tok jeg nmeg selv i å tenke hvor mye bedre ting kunne vært hvis Fofana faktisk ble aktivt involvert i angrepsspillet. Det virker som gutta rett og slett ser på ham som aller siste utvei når all else fails. Det burde være helt omvendt, han er den LSK-spilleren motstanderen må ta aller mest hensyn til sammen med Johan. Noe henger selvfølgelig på Fofana selv også, han har nok ennå en del å hente på det å ta de riktige løpene, men han må involveres mer. Han må få lov til å mislykkes.

          Istedenfor er det Palmi på den andre siden som gjentatte ganger får prøve seg, men som på ingen måte er i stand til å ta seg forbi spillere og skape rom for andre slik ivorianeren kan. Det resulterer i en stil helt uten tempo og noe som ligner på taktomslag. Det går i en stødig søvndyssende dur. Vi mangler spillere som passer til stilen, vi har for mange av den gamle skolen med mottak som steinblokker og pasningsføtter med strømstøt. Det aller viktigste er likevel hvor mye fart vi mangler.

          LSK har ennå en lang vei å gå for å bli et lag å regne med, men veien blir unødvendig mye lenger når man ikke klarer ta i bruk det man allerede har.

          Kommentar

          • 10theri
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2010
            • 438

            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            Gjentatte ganger tok jeg nmeg selv i å tenke hvor mye bedre ting kunne vært hvis Fofana faktisk ble aktivt involvert i angrepsspillet.
            Gjorde det samme. Gang på gang stod han alene med enorme rom rundt seg borte ved Odd benken. Men med unntak av 1 upresis langpasning av Stoor virker laget totalt uinteressert i å bruke han. Fryktelig frustrerende, når han som flere har nevnt den ene spillerne som kan skape ting på egenhånd.
            Heia Lillestrøm......

            Kommentar

            • KFL41
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 3648

              Irriterende å se første halvtimen igår, hvor all trøkk og entusiasme i spillet var blåst bort. Ikke nødvendigvis Haglund sin feil, men det virker helt klart at tenningen er mye bedre når motstanderen på andre siden heter RBK, godset, vif, Brann (eller når kampen i seg selv er så viktig for å holde plassen i ligaen, kamper som FFK borte ifjor og Sarp borte i år) enn når det er Odd, Sogndal eller Hønefoss. Det er tre poeng i disse kampene også så premien for innsats er like god i disse kampene. Vi plukker alltid greit med poeng i kamper mot det større lagene. Sånn sett er det kampenen mot Odd, Sogndal og Hønefoss som definerer hvor god sesong vi får. Skal vi bli et topplag, må mentaliteten på dette område endres. Full trøkk og entusiasme mot alle lag, takk!

              Forøvrig så jeg Haglund veive med armene under den 1. halvtimen så han var nok ikke fornøyd med denne. Tror det er spillerne som må ta i et tak her.

              Kommentar

              • trønder-kanari
                Juniormedlem
                Bøffel
                • Feb 2008
                • 22

                Ser ut som om eliteserieplassen neste år går greit å fikse. Hvis vi klarer å beholde alle spillerne vi har per i dag, samt få friskmeldt Ruben til neste sesong så har vi et bra lag som kan være rundt 5-7 plass neste år. Men skulle vi klare å få på plass islendingene Knallhard Toppscorerson og Steintøff Ballvinnerson til neste sesong, så har jeg trua på at vi kan være sterkt inne i medaljekampen.Aller helst skulle vi hatt spissen klar i høst.Kan svært gjerne være forskjellen på 5 eller 12 plass, og ikke minst cup-finale eller ikke. Vil tro at høst-suksess i år vil bety veldig mye for neste års muligheter.

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4386

                  Fred Friday har vi i bakhånd til neste år og muligens.
                  ..................

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    Friday har vist å ha mye av det vi trenger, han må bare finslipe disse egenskapene. Kan ta med seg ball ut av press og vende spillet i tillegg til at han kommer seg inn foran kassa med et typisk måltyv-gen. Jeg tror han blir gull! Ikke enig i at vi trenger Ballvinnursson, i og med at vi allerede har Riise og forhåpentligvis forlenger med Piermayr, men heller den neste Björn.

                    Ellers har jeg lenge hatt en mancrush på Riski, som kan fylle en kantrolle og en hengende spissrolle, men han blir nok nesten fritt vilt etter sesongen. Men kort og godt, vi må få inn mye mer kreativ kraft.

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                      Er dog uenig i at cornere absolutt skal slås innoverskrudd: det er mye lettere å være presis i avslutningen på en utoverskrudd corner: ballen kommer mot angriperne, og går fra forsvarerne og går lenger vekk fra keeper, ergo vanskeligere å forsvare seg mot. Omvendt på innoverskrudde...
                      Første målet til Wæhler for IFK i kveld er et godt eksempel: fart inn i feltet, utoverskrudd corner. Mål.
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • ynnor
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2008
                        • 857

                        Med en eller to klassespisser i år hadde vi vært i medaljediskusjonen.

                        Kommentar

                        • krogen
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Aug 2009
                          • 228

                          Opprinnelig skrevet av dollyholly
                          Et par seire til så kan all fokus rettes mot semien.
                          Det er to seriekamper igjen før semi'en, så ja, uansett!

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3212

                            Er tilbake til min kjepphest vedr. laguttak, og sinnet over at Piermayr ikke fikk starte mot Odd. Han SKAL og MÅ starte fremover. Jeg siterer fra lsk.no i dagens rekruttkamp:

                            "Piermayr er superproff. Det var herlig å se. Han spurtet hjem i forsvar selv om vi ledet med mange mål. Fantastisk å se han spille. Det ene målet hans scoret han på frispark når han skøyt over muren og i krysset."

                            Kommentar

                            • WAK
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2006
                              • 967

                              Jeg så kampen i dag og det var ingen tvil om at han var bra i dag. Men han surra det til et par ganger også. Er ikke så sikker på at jeg ville startet med han som midtstopper når Kippe kan spille. Da måtte det bli i stedet for Østli.

                              Det er vel som midtbanespiller han vil spille og er best. Men synes ikke det er riktig å splitte Johan/Riise nå som det funker.

                              Tror han starter neste kamp hvis Ringstad/Kippe/Østli er ute. Noen som vet hvor alvorlig skaden til Østli var?

                              Kommentar

                              • general
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2004
                                • 1150

                                Johan slik han spiller nå er fast i dagens stall. Men vi kan helt klart droppe BHR. Ja, han er en av de som løper mest og bidrar størst på dette området. Det skulle bare mangle når han slår så mange feilpasninger!
                                Seriegull 2016!!!

                                Kommentar

                                • KrisB
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2008
                                  • 2923

                                  Opprinnelig skrevet av general
                                  Johan slik han spiller nå er fast i dagens stall. Men vi kan helt klart droppe BHR. Ja, han er en av de som løper mest og bidrar størst på dette området. Det skulle bare mangle når han slår så mange feilpasninger!
                                  Uten BHR hadde vi ikke vunnet mot Odd.

                                  Kommentar

                                  • Yellow-not-jella
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2009
                                    • 1606

                                    Noe enig med gif, men ikke "Det aller viktigste er likevel hvor mye fart vi mangler." P. de Palma og litt Kippe/Vaagan, ellers fortsatt et raskt lag syns jeg. Rykket til Yohæn/Rice osv. Stoor/Østli/Ringstad. Foff/Cnutzone. Personlig syns jeg ikke det er der skoen trykker.

                                    Andre ting som er av vesentlig viktigere art. Men la meg være fritatt for å utdype akkurat nå. Spillestil/trener diskusjoner, folk er folk og blir ALDRI enige her. Selv med 7 seire på 22 kamper, og millionlønninger og de beste treningsforhold og tradisjoner.

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3456

                                      Opprinnelig skrevet av KrisB
                                      Uten BHR hadde vi ikke vunnet mot Odd.
                                      Selv om Riise har gitt folk grunn til å være kritisk tidligere i år, så er han absolutt i form om dagen og bør flyttes ut på kanten, ikke på benken.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        Opprinnelig skrevet av general
                                        Men vi kan helt klart droppe BHR. Ja, han er en av de som løper mest og bidrar størst på dette området. Det skulle bare mangle når han slår så mange feilpasninger!
                                        Skivebom.. Nedrykk er nok ikke målet, så BHR skal fast plass på laget. TP bør inn på laget, det er helt sikkert. Men da på bekostning av noen av de mange man klarer seg uten, ikke på bekostning av en av de 2-3 man ikke klarer seg uten!

                                        Kommentar

                                        • Grusom B
                                          Generalissimo Bellisimo
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6248

                                          Sett dere i MHs sko. Hva er problemet? Vi er ineffektive og klarer ikke omsette sjanser i mål. Hva gjør du?

                                          A) setter ut ballvinneren din som har scoret flere viktige mål de sise kampene for en østerriker med to gode kamper som back?

                                          B) setter ut den noe trege høyrekanten som snitter målpoeng annenhver kamp og som utelukkende scorer viktige eller fantastiske mål, enten for

                                          1)en østerriker som har spilt to gode kamper som back

                                          2)ballvinneren din som også scorer viktige mål, som har rutine på kant men fungerer godt med playmakeren din, som er lagets beste spiller!

                                          3) høyrevingen som er bedre spiss og høyreback enn høyreving

                                          C) Setter ut den offensive midtbanespilleren din som er lagets visekaptein, dødballspesialist og store stjerne til fordel

                                          D) Setter ut stortalentet som har evner ingen andre i stallen er i nærheten av.

                                          Hvor skal Piermayr inn? Det er ikke snakk om klippekort, men objektive vurderinger rundt spillernes kvaliteter og prestasjoner over tid. Blir Piermayr er jeg sikker på at han vil få den plassen han evt fortjener. Så enkelt er det.
                                          Ni principe ni rey...

                                          D10S!

                                          Kommentar

                                          Working...