LSK anno 2013

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    I utgangspunktet enig med deg Grusom B, men jeg skulle gjerne likt å se feks Palmi ut på benken til fordel for TP sentralt og BHR som ving. Ikke rykker man ned og deler av fokuset må være å finne ut om feks TP er noe å satse på. Kan man sette opp laget på en annen måte for å forbedre uttellingen offensivt? Fungere det ikke, så fungerer det ikke. Da har man mulighet til å bytte. Prøver man ikke, vet man ikke om det vil fungere og i stede vil gruble. Man må våge å sette ut folk, for å endre seg til det bedre.

    Mine enkle tanker rundt tema.

    Kommentar

    • Avon
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2011
      • 267

      Jeg vil gjerne se TP sentralt, men tror ikke han vil fungere like godt med JA, er redd løpskraften sentralt blir litt for lav da. Jeg ville heller sett PVM sentralt med TP, og JA som hengende spiss, med BHR på høyre og fofana/palmi på venstre. Jeg synes både BHR og JA er langt bedre offensivt en defensivt, og det bør utnyttes bedre.

      Jeg forstår at haglund neppe ønsker å forandre så mye på et lag som har fungert relativt bra, men det bør vurderes før neste sesong.

      Kommentar

      • Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

        Jeg skulle gjerne sett TP på laget fra start og akkurat nå ville jeg satt han inn for Helsad. Med Fofana opp som spiss! Når Ringstad er klar vil jeg gjerne se MH og SR på venstresiden sammen, da på bekostning av Palmi. Greit å vite hvem som skal bekle de ulike posisjonene på årets gullag 2014!

        Kommentar

        • Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3500

          Det er rett og slett godt å se at vi nå faktisk har spillere på benken som noen her inne vil ha inn i førsteelleveren uavhengig av at vi har prestert godt de siste kampene. Det vitner i det minste om at situasjonen fra mai måned forhåpentligvis ikke vil gjenta seg, da man nå har erstattere klare på benken som ikke svekker laget noe særlig. Hadde vi vært i den samme situasjonen tidligere i sesongen, så er jeg helt sikker på at vi hadde vært i nærheten av topp-5 nå.

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3456

            Opprinnelig skrevet av Grusom B
            Sett dere i MHs sko. Hva er problemet? Vi er ineffektive og klarer ikke omsette sjanser i mål. Hva gjør du?

            A) setter ut ballvinneren din som har scoret flere viktige mål de sise kampene for en østerriker med to gode kamper som back?

            B) setter ut den noe trege høyrekanten som snitter målpoeng annenhver kamp og som utelukkende scorer viktige eller fantastiske mål, enten for

            1)en østerriker som har spilt to gode kamper som back

            2)ballvinneren din som også scorer viktige mål, som har rutine på kant men fungerer godt med playmakeren din, som er lagets beste spiller!

            3) høyrevingen som er bedre spiss og høyreback enn høyreving

            C) Setter ut den offensive midtbanespilleren din som er lagets visekaptein, dødballspesialist og store stjerne til fordel

            D) Setter ut stortalentet som har evner ingen andre i stallen er i nærheten av.

            Hvor skal Piermayr inn? Det er ikke snakk om klippekort, men objektive vurderinger rundt spillernes kvaliteter og prestasjoner over tid. Blir Piermayr er jeg sikker på at han vil få den plassen han evt fortjener. Så enkelt er det.
            Tja, går utifra at Palmi er den trege høyrekanten som snitter målpoeng annenhver kamp, og da må jeg bare si at 3 mål og 1 assist på 22 kamper betyr et noe mer komplekst mattesykke enn jeg klarer å sette sammen.

            Hvis lagets visekaptein, osv, ikke er i form og ikke presterer godt nok om dagen, så bør han settes ut. Hvis ikke lukter det klippekort lang vei. At han spilte bra i fjor holder ikke. En dårlig kamp kan unnskyldes, men når det passerer ti kamper er det en trend, og det er ikke bra.

            Selv mener jeg både Palmi og PVM har prestert for lite til at benken skal være bannlyst. Om det blir Piermayer eller Riise som spiller på kanten (begge burde klare å løse oppgaven bra) er jeg usikker på.

            Man kan diskutere om dagens mannskap passer bedre i en 4-2-3-1 formasjon hvor Riise og Piermayer rydder opp bak, mens PVM-JA-MF er de offensive. Å sette PVM ut på kanten og litt lenger tilbake på banen kan være trekket som gir han tilbake godformen. Å fortsette med han i samme rolle som i dag vil sannsynligvis ikke fungere.

            Skal vi opp i toppen igjen kan man ikke gå inn i høsten med spillere som ikke har prestert på flere måneder. Det er demotiverende for alle som sitter på benken, og kan føre til at vi mister talenter som ikke ser noen fremtid i klubben.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • Uwes disippel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6039

              Hva ble resultatet? Er i utlandet og gidder ikke streame intervjuet.

              Kommentar

              • Xavi
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2008
                • 1275

                Sarp vant 1-0, Kippe hadde visst en i stolpen.
                Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                Anders, Tidligere styremedlem KFL

                Kommentar

                • Jan
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2007
                  • 386

                  Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                  Hva ble resultatet? Er i utlandet og gidder ikke streame intervjuet.
                  0-1 til Sarp

                  Kommentar

                  • Yellow-not-jella
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2009
                    • 1606

                    Drita dååli.

                    Når det gjelder en høyre- og en venstrebeint stopper så er det et veldig overdrevet "behov". Ingenting å si, så lenge vi ikke har en Forren e.l i stallen.

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Ja, vi skriker etter en mer spillende midtstopper. Piermayr fikk de to siste omgangene mot Sarp, men det var fortsatt Andersson som trakk seg helt ned til Udjus for å sette igang angrep. Laget står i stampe så lenge dette ikke løses, PVM er helt ubrukelig i rollen sin nå og burde benkes mot Sogndal.

                      Motstanderne tar sine hensyn når de møter oss nå, og vi har stadig vanskeligere for å låse opp forsvar. De store sjansene kommer på dødballer, mye fordi det er de eneste situasjonene der vi har mange nok gule i boksen når ballen kommer. Vi er rett og slett baktunge offensivt, og ikke fordi vi ligger lavt. Vi har mye ball uten å klare å skape de tempovekslingene som kreves for å skape et trykk.

                      Kommentar

                      • jeykey
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2012
                        • 452

                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                        Ja, vi skriker etter en mer spillende midtstopper. Piermayr fikk de to siste omgangene mot Sarp, men det var fortsatt Andersson som trakk seg helt ned til Udjus for å sette igang angrep. Laget står i stampe så lenge dette ikke løses, PVM er helt ubrukelig i rollen sin nå og burde benkes mot Sogndal.

                        Motstanderne tar sine hensyn når de møter oss nå, og vi har stadig vanskeligere for å låse opp forsvar. De store sjansene kommer på dødballer, mye fordi det er de eneste situasjonene der vi har mange nok gule i boksen når ballen kommer. Vi er rett og slett baktunge offensivt, og ikke fordi vi ligger lavt. Vi har mye ball uten å klare å skape de tempovekslingene som kreves for å skape et trykk.
                        Både vi og PVM vet han er lagets beste spiller når han er i form (det så vi i de 10 første kampene). Men han virker et stykke i fra nå. Da må man løse det ved å flytte opp Andersson og bruke Piermayr i ballfordelerrollen eller bruke Mjelde i PVMs rolle (som er drilla i rollen på trening ifølge han som er på den 3. notisblokka).
                        "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                        - Sitat Grusom B

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3456

                          Opprinnelig skrevet av jeykey
                          Både vi og PVM vet han er lagets beste spiller når han er i form (det så vi i de 10 første kampene). Men han virker et stykke i fra nå. Da må man løse det ved å flytte opp Andersson og bruke Piermayr i ballfordelerrollen eller bruke Mjelde i PVMs rolle (som er drilla i rollen på trening ifølge han som er på den 3. notisblokka).
                          Noen som har vært på trening som kan si noe hvordan Mjelde klarer seg kontra PVM der?
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            Opprinnelig skrevet av jeykey
                            Både vi og PVM vet han er lagets beste spiller når han er i form (det så vi i de 10 første kampene.
                            Vel, det er lenge siden den tiende seriekampen gikk. At han er en av stjernespillerne gjør egentlig alt bare enda verre for PVMs del. For å ta Fergusons ord i bruk, man krever mer av sine stjernespillere, det er de som skal gå foran. PVM går ikke foran, han er knapt med, og det med et trøyenummer som forplikter stort i sportsklubben. PVM har vært ute av det så lenge at jeg tviler på at de samtalene som sikkert har vært mellom ham og trenerapparatet om emnet har fungert. Andre virkemidler må tas i bruk, sette ham på benken er det mest naturlige.

                            Det er uakseptabelt det han leverer, og det burde gå på klubbens stolthet løs. Men, lik som spillere som ikke vil være med videre likevel får spille, så er vel også dette noe vi blir tvunget til å akseptere. Det er bare sånn det er lissom.

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              Han er ikke spiss sett han ut på kanten..

                              Kommentar

                              • Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

                                Sånn det ser ut nå med Ståle uaktuell er å signere ett år til med Haglund for meg den beste løsningen. Han lovte å fikse forsvaret for. Det har tatt langt lenger til en lovet. Etter det skulle han fikse det offensive. De starter å ta form. Syns han kan fortsette jobben en stund til nå etter en ekstrem forskjell fra før fotballpausen da vi var nitriste å se på. Nå spiller vi en attraktiv og henger med hvem som helst i Norge.

                                Har bytta mening i saken etter Haglund har vist litt hva han tenker med laget og fått mye ut i praksis. Når var sist vi ble overkjørt? Ikke siden Soddrana i hvert fall. (Kan pisse på de så mye du vil men glem 3 poeng).

                                Nå har han noen kamper til å bevise at vi er på vei. Ikke missbruk de Magnus!
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                  Han er ikke spiss sett han ut på kanten..
                                  PVM i storform kan herje i mellomrommet mellom motstanderens forsvar og midtbanen. Han har i Tippeligastandard et ferdighetsnivå som er veldig bra i form men han er ikke samme PVM som vi har sett tidligere. Virker som om han sliter med ett eller annet. Han trener jo som bare faen så ferdighetene er jo der.

                                  Men PVM som kant er en god idè. Kanskje han og Fofana kunne bytta plass i blant? Da har motstanderen både på back og stopper 2 helt forskjellige utfordringer gjennom kampen som kan gi de trøbbel. Sender du Fofana sentralt i mellomrommet og vi får flere bevegelser fremover mens han kan drible av samme mann 2-3 ganger å legge en assist. Begge er gode på kanten. PVM ved å være god nok til å dra av de fleste backene i Norge på en god dag og kan servere på sølvfat og Fofana som driter på alle som prøver å stoppe han og har en god passningsfot langs bakken i TL-standard.

                                  Vi har kvaliteter i dette laget. Vi trenger noen som får alle til å prestere så nærme maksimalt nivå over tid som mulig. En tøff oppgave men ikke umulig. Syns ingen lag i TL ser veldig skremmende ut...
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • jeykey
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2012
                                    • 452

                                    PVM ble brukt som kant i starten, var ingen høydare statistisk ihvertfall. Da han herjet i Brann var han bak spissen, slik han spiller nå. Riktignok hadde han en på topp som scoret kontra FG.
                                    "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                                    - Sitat Grusom B

                                    Kommentar

                                    • Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

                                      Opprinnelig skrevet av jeykey
                                      PVM ble brukt som kant i starten, var ingen høydare statistisk ihvertfall. Da han herjet i Brann var han bak spissen, slik han spiller nå. Riktignok hadde han en på topp som scoret kontra FG.
                                      Uansett. Litt av problemet med å ha gode innlegsføtter er at vi ikke har en "tank" i boksen. Arild i form hadde gjort seg nå.
                                      Last edited by RSP; 14.09.2013, 08:21. Begrunnelse: Flytting av mange innlegg.
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                      Kommentar

                                      • maurakanari
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2005
                                        • 638

                                        Synes vi kunne prøvd piermayr og Andersson sentralt, Riise bak spissen og pvm på venstrekant. Alternativt kan Johan og Riise bytte plass. Hvis ikke må pvm vise mye mer som hengende spiss enn han gjør for tiden.
                                        VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                                        Kommentar

                                        • jeykey
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2012
                                          • 452

                                          Opprinnelig skrevet av maurakanari
                                          Synes vi kunne prøvd piermayr og Andersson sentralt, Riise bak spissen og pvm på venstrekant. Alternativt kan Johan og Riise bytte plass. Hvis ikke må pvm vise mye mer som hengende spiss enn han gjør for tiden.
                                          Du fikk første ønsket oppfylt i dag. Du fikk som bonus se Riise som kant - igjen.
                                          "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                                          - Sitat Grusom B

                                          Kommentar

                                          Working...