Lillestrøm - Haugesund , Åråsen Stadion, søndag 18. november 2012 kl 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    #81
    Opprinnelig skrevet av Stray Cat
    Vel, det blir ihvertfall ingen hausing av Haglund etter dette. Verken laget eller treneren er bedre enn dette.
    Ingen hausing, det sier seg selv. Men tror ikke vi skal henge han heller.. Er tross alt klubbens beste plassering siste 5 år!

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13277

      #82
      "Jää, det går lita tregt, vi fekk inn fem nya spelare under sommeren"

      Det er et halvt ÅR siden, din idiot!

      Kommentar

      • Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5916

        #83
        Faen, jeg vil se Espen og Arild, ikke "høydepunkter", C-sports!
        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

        Kommentar

        • Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

          #84
          Opprinnelig skrevet av knut
          Du velger dommer'n som utslagsgivende faktor??
          Definitivt ikke. Påpeker kun svak dømming!
          Laget kan takke seg selv. Med en slik pasningskvalitet som blir vist utpå denne banen, vil man aldri kunne kjempe i toppen. Mye merkelig utpå der.

          Haglund orker jeg ikke starte med en gang. Selv om vi har fått den beste plasseringen på 5 år, så er det den mest skuffende sesongen siden vi spilte kvalikk mot Bryne i 1990.

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            #85
            Forøvrig kun tre lag med færre tap enn oss, to lag med like mange. Som igjen setter to streker under svaret på hvor skoen trykker, at vi er et ubrukelig hjemmelag. Haglund veit hva det kommer av, ifølge dagens kampprogram, og konklusjonen bør være nok en pekepinn til de som mener laget har mer enn nok av kvalitet til å yppe seg med de beste. Det stemmer rett og slett ikke.

            Nok en sesong med stor sportslig satsing har endt i fiasko, kjøpene har hverken være gode nok eller gjennomtenkte. Førstekriterie for kjøp kan virkelig oppsummeres med Bjarmanns famøse "...det kunne vi ikke si nei til".

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7080

              #86
              Svensken topper en uforståelig kampstrategi ved å ta ut den ene offensive kraften (Erling) som faktisk produserte noe. Alt som skjer når vi krysser midtstreken, virker improvisert og tilfeldig.

              Tipper vi kan se fram til det samme vi så i kveld når neste sesong sparkes i gang. Uten spillemønster blir vi redusert til et lag som kan overraske motstandere på kontringer, takket vært våre mange, raske offensive spillere, men som gang på gang faller totalt igjennom når vi selv må styre spillet. Slik har det vært i absolutt hele år, og sånn kommer det til å fortsette neste år.

              Takk for mange herlige år til Espen Søgård og Arild Sundgot, to menn som har betydd uendelig mye for Sportsklubben, men som ble nektet hederen å få avslutte med noen få minutter foran sine egne i kveld. Det skuffet meg mest av alt.

              2012 har vært en spektakulær fiasko. Jeg tviler på at 2013 blir vesentlig bedre.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • Yellow-not-jella
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2009
                • 1606

                #87
                Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                Definitivt ikke. Påpeker kun svak dømming!
                Laget kan takke seg selv. Med en slik pasningskvalitet som blir vist utpå denne banen, vil man aldri kunne kjempe i toppen. Mye merkelig utpå der.

                Haglund orker jeg ikke starte med en gang. Selv om vi har fått den beste plasseringen på 5 år, så er det den mest skuffende sesongen siden vi spilte kvalikk mot Bryne i 1990.
                Ærlig talad, 2008 var vel verre. 1997? Angående skuffelse har det med forventninger å gjøre såklart. Jeg hadde ikke noen slike når Palmi Middelson m.fl ble signert. For eksempel.

                GIF, jeg er/var ofte enig med deg. Men Bjarris gjør en bra jobb gitt rammebetingelsene, det er min forståelse av det. Vi er ikke RBK. Uttalelsen etter vi hentet Hauger fem på 12 er helt grei.

                Men jeg skjønner hva du sikter til. Alle lag bør hente typer som passer inn i roller osv, men hva slags offensivt system er det vi prøver på liksom.. Mon tro hva Torgeir egentlig tenker/synes om Haggis?
                Last edited by Yellow-not-jella; 18.11.2012, 20:49.

                Kommentar

                • Uwes disippel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 6039

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                  Ærlig talad, 2008 var vel verre. 1997?
                  Ja, kanskje verre. Men ikke like skuffende.

                  Kommentar

                  • Yellow-not-jella
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2009
                    • 1606

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av knut
                    Bytt ut Ramovic. Helt klovn i dag. Fortjent gult, og er generelt ute etter bråk i dag.
                    Klovnovic. Så ikke kampen, men ute etter bråk nå i lang tid. Ikke en gang Bojan gidder. De ler av han.

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6079

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av reka
                      "Jää, det går lita tregt, vi fekk inn fem nya spelare under sommeren"

                      Det er et halvt ÅR siden, din idiot!
                      Vi henter nok fort 5 spillere i vinter også, så da kan vi vel ikke forvente resultater i 2013 heller...

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av HSft
                        Vi henter nok fort 5 spillere i vinter også, så da kan vi vel ikke forvente resultater i 2013 heller...
                        Haglund selv sier jo at laget skal kjempe i toppen i 2013, da kan vi forvente det.. Alternativt blir det ny trener!

                        Kommentar

                        • mooph
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 1496

                          #92
                          Synes ikke det var så ille idag, har sett det langt værre tidligere i sommer. Fortsatt håpløst i utakt på fremre tredjedel, men ellers sånn rimelig ok. Synd med Bolly og Ringstad, de hadde vært nyttige på slutten (Jada, Ringstad var tilstede, men deltok ikke).

                          Hyggelig med Tommy'n til Legenden, trist vi ikke tok bydelslaget (Herregud PVM!).
                          Fugla mot nye høyder

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3201

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av mooph
                            Synes ikke det var så ille idag, har sett det langt værre tidligere i sommer. Fortsatt håpløst i utakt på fremre tredjedel, men ellers sånn rimelig ok. Synd med Bolly og Ringstad, de hadde vært nyttige på slutten (Jada, Ringstad var tilstede, men deltok ikke).

                            Hyggelig med Tommy'n til Legenden, trist vi ikke tok bydelslaget (Herregud PVM!).
                            Hvis du har rett i det er jeg velsignet med dårlig hukommelse. Med et eller til nød to unntak var det en utrolig tafatt gjeng utpå der i dag. Forsvarspillet var tidvis så hasardiøst at jeg måtte le (eller få nervesammenbrudd). Kun Nystuen som får godkjent defensivt i dag. Pasningskvaliteten var tidvis på et nivå du måtte se for å tro, og samhandlingen gikk (i beste fall) altfor tregt. Fremover var det mye halvhjerta, og Bolly var slett ikke venn med ballen i dag (heller ikke før han fikk en smell). Støttepasningene var tilbake for fullt, og spesialiteten med vanskelige pasninger på feilvendt medspiller likeså.
                            Ja, vi burde scoret, men er samtidig griseheldige for at Haugesund ikke scorer etter vanvittig rot fra vår side.

                            Takke faen for seiren over vif, for dette var definitivt ingen fest å avslutte sesongen med!

                            Kommentar

                            • Fugl1120
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 3528

                              #94
                              De som ikke ser en bedring i spillet fra mars til i dag er uinteressante å diskutere fotball med, uansett. Laget fremstår stadig bedre, i dag møter vi et Haugesund som slettes ikke er noe dårlig fotballag og som kasta seg inn i hver duell med full power til tross for at de hadde nada å spille for. Ingen stor forestilling, pasningskvaliteten er enda ikke der den bør være, men vi blir da stadig bedre og bedre. Det betrygger meg at Haglund har sett hva som er åpenbart, vi trenger sårt en spiss til neste år som er sterkere på hodet og i boks. Vi kommer uendelig mange ganger rundt på kantene, men har ingen til å skape farligheter i boksen. En god vinter og en ny tankspiss vil legge til rette for et potensielt veldig bra 2013. For de av dere som forventer at man kan gå fra å være Tippeligaens desidert dårligste lag til å kjempe om medaljer burde ta seg en reality check. Neste år kjemper vi forhåpentligvis om topp 5, mens det er naturlig å snakke om medaljer i 2014. Tålmodighet er en dyd.

                              Forøvrig burde man også slutte å skylde på klubben for å bygge opp forventninger. At LSK får tilbud om å signere Henning Hauger, en spiller som har vært tett mot landslaget de siste 2-3 åra, for juniorlønn, kan man neppe kritisere at klubben slår til på. Blir man tilbudt gode spillere til en billig penge er det selvsagt fornuftig å gå for disse tilbudene, tvilsomt om denne låneavtalen har gått på bekostning av andre signeringer.
                              Lauken er vår venn!

                              Kommentar

                              • Grusom B
                                Generalissimo Bellisimo
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6248

                                #95
                                Bare Nystuen som får godkjent defensivt??? Hva med banens klart beste spiller, Stian Ringstad? Gutten leverte sin beste kamp for oss i kveld, hadde vel knapt en feilpasning og dro av motspillere et eller annet sted i nærheten av tjue ganger. Er ikke hans skyld at det var INGEN å sikte på i boksen når han raida og kom i leggposisjon. Haugesund skapte ALT gjennom midten og ned venstra si, ingenting overhodet på siden hans. Spiller han sånn på vb neste sesong skal til og med jeg slutte å mase om at han burde være ving. Da har vi den sykeste venstresida på tjue år sammen med Bolly. Kan være venstresida de neste fem åra om vi får beholde dem så lenge.
                                Last edited by Grusom B; 18.11.2012, 23:48. Begrunnelse: Ett/et. Man har da en standard å opprettholde.
                                Ni principe ni rey...

                                D10S!

                                Kommentar

                                • bjarmann
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 2925

                                  #96
                                  Nok en bedriten kamp. Det som skremmer meg mest er den horrible pasningskvaliteten vi har i laget. Bjørn Helge var blant de værste idag når det gjelder enkle pasninger de gikk i hytt og vær. Og Østli virka det nesten som var full. Bolly syns jeg gjør det bra og kommer ofte til innlegg, noen av dem var faktisk ganske gode også men vi har jo aldri folk i boksen! Hvorfor? Og hva Haglund tenker på når han tar av Erling er umulig å forstå. Virker nesten som han ikke har helt sansen for Erling. Håper virkelig Hauger spiller for oss neste år! Den mannen er en stor fotballspiller. Syns han var vår beste idag
                                  I år så tar vi alt

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6079

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                    Bare Nystuen som får godkjent defensivt??? Hva med banens klart beste spiller, Stian Ringstad?
                                    Kommentatoren på Comoyo kritiserte han for å slå mange feilpassninger. Trodde aldri jeg skulle savne tv2, men kommentatoren på Comoyo vet så vidt hva et innkast er og tror vi spiller med 4 spillere; keepern, han som er litt mørk i huden(Bolly, Gabrielsen, Ohi), han med mørkt hår(Nystuen, PVM, Palmi) og han med blondt hår.

                                    Ringstad spilte en herlig kamp, må fortsatt bli litt mer fandenivoldsk i noen situasjoner, men han er den eneste i forsvarsrekka vår som kan dra av en mann uten høy risiko og løse opp spillet.

                                    Kommentar

                                    • Ketil Cantona
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6813

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                      De som ikke ser en bedring i spillet fra mars til i dag er uinteressante å diskutere fotball med, uansett. Laget fremstår stadig bedre, i dag møter vi et Haugesund som slettes ikke er noe dårlig fotballag og som kasta seg inn i hver duell med full power til tross for at de hadde nada å spille for. Ingen stor forestilling, pasningskvaliteten er enda ikke der den bør være, men vi blir da stadig bedre og bedre. Det betrygger meg at Haglund har sett hva som er åpenbart, vi trenger sårt en spiss til neste år som er sterkere på hodet og i boks. Vi kommer uendelig mange ganger rundt på kantene, men har ingen til å skape farligheter i boksen. En god vinter og en ny tankspiss vil legge til rette for et potensielt veldig bra 2013. For de av dere som forventer at man kan gå fra å være Tippeligaens desidert dårligste lag til å kjempe om medaljer burde ta seg en reality check. Neste år kjemper vi forhåpentligvis om topp 5, mens det er naturlig å snakke om medaljer i 2014. Tålmodighet er en dyd.

                                      Forøvrig burde man også slutte å skylde på klubben for å bygge opp forventninger. At LSK får tilbud om å signere Henning Hauger, en spiller som har vært tett mot landslaget de siste 2-3 åra, for juniorlønn, kan man neppe kritisere at klubben slår til på. Blir man tilbudt gode spillere til en billig penge er det selvsagt fornuftig å gå for disse tilbudene, tvilsomt om denne låneavtalen har gått på bekostning av andre signeringer.
                                      Du fikk satt mine tanker ned på arket. De siste 5-6 kampene gir jeg en god tommel opp.
                                      Slått Brann, Søpla og Stabæk, uavgjort med Odd og Haugesund.
                                      I tillegg så har Bolly kommet seg, Bukk er frisk og Erlingo trenger ingen beskrivelse.
                                      Neste år har Bjørni, Petter (idag sleivfot) fått kjørt seg sammen på midten. Ny keeper er spennede(kåret til årets keeper).

                                      Vi skal ikke forvente medalje allerede neste år -men vi skal være med oppe å rote rundt en 4-5 plass.
                                      Skal ikke glemme vårparten - vi spilte veldig god ball uten å få resultater. Nå på slutten har vi hatt litt flyt og plutselig klatret vi. Neste år starter vi med å gruse søpla på Åråsen i første seriematch!

                                      Vil også legge til at jeg blir sjeleglad hver gang Anderson får ballen og danser rundt motstanderne. En skadefri vinter kan gjøre underverker. Gleder meg til seriestart allerede!!

                                      Kommentar

                                      • *46*

                                        #99
                                        Glem nå ikke at Ohi. 1 år eldre neste år.

                                        Kommentar

                                        • Kanariz
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2005
                                          • 2507

                                          Det som er veldig merkelig er at hvis vi hadde hatt en "normal" hjemme statistikk så hadde vi vært i toppen. Vi er vel det nest beste bortelaget i TL. Litt justeringer her og der pluss at vi signerer Hauger, Stoor og får fart på Helstad ved siden av fredrik/Knutzon så er vi på G.

                                          Kommentar

                                          Working...