Marius Lundemo

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

Opprinnelig skrevet av bema0806
    Selger de Lundemo til skampris dreper klubben det de har av interesse hos meg. Trudde faktisk klubben var ferdig med å selge på billigsalg!
    Hva tipsa deg?

At vi er nær konkurs?
    At vi allerede har mista et poeng grunnet økonomi?
    At vi henta han for 300k og får over 5 mill?
    At hovedsponsoren for 2015 ikke er klar?
    At Per Berg bryr seg mer om damelaget?

Vi må nok svelge en del kameler til hvis klubben skal være bærekraftig... (uten at det betyr at jeg på noen måte vil miste Marius.)
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Bibaboy
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2008
      • 712

Er desverre redd Lundemo er tapt for klubben. Det siste budet er litt over det forrige på 5,3 mill, men med større andel av pengene betalt med en gang. La oss si 6 mill. At styre i det hele tatt setter seg samme hvis budet er på 6 mill, og klubben sitter igjen med totalt ca 3 mill synes jeg er rart. Hvordan skal vi få erstattet Lundemo med 3 mill. Det lar seg ikke gjøre desverre. Om da Moen og Andersson heller ikke signerer nye kontrakter så har vi et 1. divisjonslag på papiret. Jeg er veldig glad jeg ikke sitter i Bjarmann sin stol nå.
      Fugla Forever

Kommentar

• BroganTrundler
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2014
        • 665

1. divisjonslag? Lundemo er god, men er ikke alene forskjellen på Tippeligaen og OBOS.

Kommentar

• barte
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Oct 2011
          • 145

tror ikke lundemo blir solgt.han er vår nye 10 er.Blir et godt lag i 2015!

Kommentar

• Bibaboy
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2008
            • 712

Opprinnelig skrevet av barte
            tror ikke lundemo blir solgt.han er vår nye 10 er.Blir et godt lag i 2015!
            Håper du har rett. Nå står det i RB at budet ikke økes men større andel betaling med en gang. Håper de ikke selger for denne summen. Da har klubben et stort problem.
            Fugla Forever

Kommentar

• Dinho
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2006
              • 884

Bjørnar er en tøffing, kjenner han godt fra mine to år i Åkrene. Tviler på at han ble veldig imponert av det budet IFK kom med i dag. Jeg sendte han en melding på twitter om at de ikke burde selge Lundemo. Han favorittmerket tweeten. Hva nå enn det betyr. Jeg tror ikke han går med mindre vi ser 7m (3-3,5 til LSK).
              twitter @amundsakis
              ΘΥΡΑ 13

Kommentar

• Fat P
                Medlem
                Hoffnarr
                • Jan 2015
                • 64

Tjaaa..., jeg har tidligere argumentert for at Lundemo MÅ bli! Jeg mener fortsatt han vil kunne bli viktig for LSK i 2015, spesielt om han tar et lite steg til, og stabiliserer seg på sitt beste. Har gode ferdigheter og holdninger som alle trenere elsker! Nå ser jeg at beløpet begynner å komme opp på et nivå som gjør det mer interessant å selge (Kanskje?). Men klubben opplever også nå smertelig at det er "Dyrt å være en fattig-klubb", da (iflg. info på tråden) ca 50% tilfaller investorer. Men som det ble skrevet; "Jeg er veldig glad jeg ikke sitter i Bjarmann sin stol nå". Lykke til LSK! Lykke til Lundemo!

(Pssst... ville benyttet situasjonen til en positiv re forhandling av kontrakt, trent godt, stabilisert ytterligere skade historikk, to knepp opp og modnet som en stabil TL spiller på høyt nivå, og dermed lagt inn en god "aksje" vs. U-21/23 og (?) landslaget...)

Kommentar

• gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3226

Bjørnar Sollie sier til RB i kveld at han alt før styremøtet seinere i kveld kan si helt sikkert at også dette budet fra IFK vil bli avslått.

gilbert

Kommentar

• Børge
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2013
                    • 2565

"@fotbollskanal: Fotbollskanalen frågar Björnar Sollie:
                    - Hur ser ni på att det här var IFK:s sista bud?
                    - Det innebär att de inte får köpa Marius Lundemo."
                    Sint og tverr på felt N

Kommentar

• andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

Opprinnelig skrevet av norskpoker
                      Dette blir uansett bare spekulasjon, men om du er interessant nok til at klubben legger 6-7-8 millioner på bordet for deg, har du et rimelig bra utgangspunkt for lønnsforhandlinger. Tobias Hysen tjener 200.000 i måneden i IFK og gjennomsnittslønnen til svenske toppspillere er SEK 752.000 i året. At Lundemo havner under millionen om han skulle gå til IFK tviler jeg sterkt på, men som sagt så blir dette ikke annet enn spekulasjoner.
                      Helt rett, det er ikke annet enn spekulasjoner. Men mitt bilde er nok fortsatt mer korrekt.

Hvorfor i all verden skal kjøpsprisen være sammenkoblet med lønnsnivået her? Så lenge det kun er IFK som er interessert i å kjøpe Lundemo, så er det strengt tatt uinteressant. Det er jo ikke slik at Lundemo kan gi IFK fingern og signere for noen andre. Det finnes ingen grunn til at IFK skulle behøve å strekke seg noe lenger enn nødvendig.

Forøvrig: http://www.expressen.se/sport/fotbol...ka-stjarnorna/
                      Dette er tall fra 2012, men det bør være ganske i linje med dagens situasjon. Om du ser på lønnsnivået så er det kun godt voksne spillere (30+) med en decent track record som får mer enn en million. Alvbåge, Daniel Sobralense, Nordin Gerzic, Pontus Farnerud, Tobias Hysén. Wæhler kom vel halvveis i sesongen, så han har nok også fått bedre betalt enn oversikten tilsier. Det skal også tillegges at Sobralense, Gerzic og Farnerud signerte for IFK i 2012, og noe av inntekten kan antakeligvis tilskrives sign-on-fee. Ellers ligger lønnsnivået nærmere 500k.

Det er mer naturlig å sammenligne Lundemo med spillere som Mikael Dyrestam (på det tidspunktet et stort talent, nå for tiden i Aalesund) eller Sam Larsson (i dag i Herenveen). Disse tjente henholdsvis 600k og 300k. Mulig du kanskje vil sammenligne ham med Phillip Haglund, som var 24 i 2012, hadde flere år som fast i BP og en del kamper i Eredivisie. Han tjente i underkant av 800k.
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3308

Opprinnelig skrevet av gilbert
                        Bjørnar Sollie sier til RB i kveld at han alt før styremøtet seinere i kveld kan si helt sikkert at også dette budet fra IFK vil bli avslått.

gilbert
                        Det er så utrolig deilig å ha en positiv, konkret og handlekraftig styreleder igjen!

Kommentar

• Yellow-not-jella
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2009
                          • 1606

No-breainaneraner.

Han er mye mer verdt etter neste sesong.

Kommentar

• knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9564

Opprinnelig skrevet av G-Man
                            Det er så utrolig deilig å ha en positiv, konkret og handlekraftig styreleder igjen!

Glad i Lundemo iaff

Kommentar

• andee
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2004
                              • 1191

Opprinnelig skrevet av klippen
                              Vet noen hvem investoren er? Per Berg?
                              Ikke Per Berg. Det er ingen av "de kjente" investorene.
                              TS05 - Felt C

Kommentar

• LS89
                                Kamptrådkongen
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2013
                                • 3417

Da er det Sharif!

Kommentar

• klippen
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2009
                                  • 251

Opprinnelig skrevet av andee
                                  Ikke Per Berg. Det er ingen av "de kjente" investorene.
                                  OK, tippe Jenkins da.

Kommentar

• tullebukk
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2006
                                    • 5446

Det som er tragisk er at Lsk måtte ha hjelp og ikke hadde råd til 300 tusen som Lundemo kostet fra Bærum. Nå skal de innvestorene ha 50% av videresalg.

Kommentar

• jerven
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2007
                                      • 272

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                      Det som er tragisk er at Lsk måtte ha hjelp og ikke hadde råd til 300 tusen som Lundemo kostet fra Bærum. Nå skal de innvestorene ha 50% av videresalg.
                                      Er det snakk om investorer tilknytta Lundemo eller Bærum SK, som har sett en forretningsmulighet ved å sikre overgangen til LSK?

Kommentar

• plantemiddel
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2012
                                        • 831

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                        Er klubben selv som har kommet til enighet om disse vilkårene med investoren. Selv om de "måtte ha hjelp" burde man hatt gode forhandlingskort knyttet til vilkårene.

Kommentar

• Dinho
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2006
                                          • 884

Fordelen med den nye loven om forbud mot tredjeparts eierskap er at klubbene nå må budsjettere for kjøp av spillere. Si, man må prøve å sette av 1m i året for å hente disse gode unge spillerne. Det kan gi kortsiktige utfordringer, men som vi ser med Lundemo, langsiktige gevinster. Risikoen for klubben øker da man står for hele summen selv, mens gevinsten øker i samme takt. Alt i alt handler dette om å planlegge godt nok, budsjettere riktig. Drive en sund klubb. Ett godt grep i mot den moderne fotballen hvor tredjeparts eierskap har ført til at både eiere, agenter og klubber har drivet skitten business og ikke bygget fotballklubber.

on topic, det gleder meg virkelig at Marius lundemo er og blir Lillestrøm spiller i 2015 også. Kanskje det er han som skal ta over #10 etter PvM?
                                          twitter @amundsakis
                                          ΘΥΡΑ 13

Kommentar

Working...