Marius Lundemo

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3501

Opprinnelig skrevet av Emil
    Bjarmann melder heldigvis til rb at Lundemo er så nærme ikke til salgs som man kan komme. Takk.
    Det tar jeg som et tegn på at det finnes interesse fra flere klubber på han og at vi fort kan forvente at han ryker før sesongstart. Har skurken Jim lovt oss en fet overgangssum en annen plass? Tviler på at klubben hadde avvist 3.5 mill på noe som helst akkurat nå.

Kommentar

• trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7154

3,5 millioner for Lundemo er et ran. Får vi over 5 + prosenter for videresalg, er det noe annet.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Pasi Rasimus
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Feb 2010
        • 226

Bjarmann melder til rb at Lundemo er den som er "minst til salgs" i klubben. Hvis det betyr noe...

Kommentar

• Øystein
          Medlem
          Møteplager
          • Feb 2006
          • 79

Altså, det er ingenting som er dyrere enn å være blakk. Blir ikke overrasket om denne handelen går igjennom, og det er uansett mange hakk bedre at han ender der enn i molde.

Kommentar

• Dole
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2004
            • 1646

Opprinnelig skrevet av Pasi Rasimus
            Bjarmann melder til rb at Lundemo er den som er "minst til salgs" i klubben. Hvis det betyr noe...
            Med det mener han vel bare at Lundemo er den av spillerne i klubben som er høyest priset.

Kommentar

• Børge
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2013
              • 2565

Opprinnelig skrevet av Pasi Rasimus
              Det betyr at han ønsker å presse prisen opp. Erstatteren er jo nesten klar i form av Finnur Orri Margeirsson.

LSK sin økonomiske situasjon, med minuspoeng ved sesongstart pga økonomisk rot og uten hovedsponsor - så er det neppe noen vei utenom. Kan man få inn penger, så tar klubben det. Sportslig er nok dessverre underordnet å overleve som klubb økonomisk. Så spørs det om klubben overlever sportslig? Går man dukken sportslig (nedrykk), så går man dukken økonomisk også. En ond sirkel. Gamblingen er å selge spillere for en pen sum og håpe erstatteren man finner gratis/tilnærmet gratis er nesten like god.

Jeg er 99 % sikker på at Lundemo blir solgt.
              Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Uwes disippel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6039

Når er det slutt på de dårlige nyhetene? Jeg orker snart ikke mer... Vi er hvert øyeblikk et nytt Stabæk eller Lyn i sine siste sesonger i TL før de rykket ned eller degradert.

Kommentar

• Bibaboy
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2008
                  • 712

Opprinnelig skrevet av Børge
                  Det betyr at han ønsker å presse prisen opp. Erstatteren er jo nesten klar i form av Finnur Orri Margeirsson.

LSK sin økonomiske situasjon, med minuspoeng ved sesongstart pga økonomisk rot og uten hovedsponsor - så er det neppe noen vei utenom. Kan man få inn penger, så tar klubben det. Sportslig er nok dessverre underordnet å overleve som klubb økonomisk. Så spørs det om klubben overlever sportslig? Går man dukken sportslig (nedrykk), så går man dukken økonomisk også. En ond sirkel. Gamblingen er å selge spillere for en pen sum og håpe erstatteren man finner gratis/tilnærmet gratis er nesten like god.

Jeg er 99 % sikker på at Lundemo blir solgt.
                  Jeg har akkurat investert i 2 stk. sesongkort for sesongen 2015. Hvis Lundemo nå blir solgt for spottpris så er jeg redd klubben sleger seg til fant og interessen daler ytteligere. Lundemo er det absolutt heteste salgsobjektet vi har samt at han denne sesongen vil bli en nøkkelspiller og kommer til å bli mye bedre ila. sesongen. For at nå publikum skal se at klubben virkelig vil så bør de heller forsøke å re-signere Lundemo med en bedre og lengere kontrakt, slik at spilleren ser at klubben både setter pris og ønsker å satse på han. Jeg vil mye heller beholde Lundemo enn Andersson. Det vil også gi et signal til oss som går på Åråsen for å støtte laget, samt at vi også vil bli mer attraktive for sponsorer. Jeg har forståelse for at klubben er i en vanskelig økonomisk situasjon, men det får da være måte på. Håper virkelig Bjarmann nå ser verdien av å beholde Lundemo, noe han også klart uttalte når han ble konfrontert med denne overgangen. Et salg av Lundemo kan være forskjellen på TL spill neste år og nedrykk!
                  Fugla Forever

Kommentar

• joacim
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2009
                    • 559

Lundemo blir ikke solgt..
                    Styremedlem 2016

Kommentar

• _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4400

Håper virkelig han blir, men frykter dessverre at han ryker nå. Tipper vi er nødt til å selge for å overleve, og satser på å finne billige erstattere som kan gjøre en god jobb. Håper bare vi får pressa opp prisen ganske kraftig. 3,5 mill bør være totalt uaktuelt.
                      ..................

Kommentar

• Avon
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2011
                        • 267

Det var vel rykter om at molde hadde budt 3-4.5 mill for Lundemo tidligere, så med mindre de er mer desperate etter penger nå regner jeg med at de vil avslå. Blir veldig skuffet om de selger for mindre enn 8 mill, ser helst at han blir i 2-3 sesonger til slik at de har tid til å finne en erstatter. Men han forsvinner nok senest i løpet av 2016.

Kommentar

• LS89
                          Kamptrådkongen
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2013
                          • 3417

Hvor lang kontrakt har han?

Kommentar

• gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3226

Opprinnelig skrevet av LS89
                            Hvor lang kontrakt har han?
                            2016 - som du lett finner i den klistra tråden "Stallen i 2015".

gilbert

Kommentar

• mats
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2008
                              • 621

Selger vi -> 1 div neste!

Kommentar

• mrognan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2008
                                • 849

Får virkelig håpe det blir avgjort tidlig, enten det blir salg eller at han blir. Slik at Marius ikke får ødelagt sesongoppkjøringa si med rykter og overgangsspekulasjoner i hytt og pine.
                                Morten

Kommentar

• PetterH
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2012
                                  • 668

Noen som vet hva Bærum skal ha av prosenter ved en eventuell overgang?

Kommentar

• fjacob82
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 1509

jeezes...det er vel bare ett rykte? ikke noe som tilsier at han er i forhandlinger eller noe slikt. Først da bør man blir bekymret. Enn så lenge så er dette bare ett rykte for min del, og jeg tror vår nye trener har vært klar på at marius skal være med denne sesongen.
                                    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                    *Brasseberget*

Kommentar

• Leif A
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 3962

Herregud, folkens!
                                      Nå må folk begynne å tenke sjæl og ikke gå inn i kollektiv depresjon hver eneste gang det dukker opp et eller annet rykte som kan være negativt!
                                      Les artikkelen på rb.no, og les hva Bjarmann sier. Har han noen gang vært så klokkeklar angående spillerlogistikk?

Det blir for dumt å kaste seg inn i det kollektive hylekoret når man åpenbart ikke engang har tatt seg tid til å sjekke hva som sies/skrives. Vi som klubb og supportere trenger ikke dra i gang mer negativ stemning enn høyst nødvendig, spesielt ikke nå som en hovedsponsor fortsatt mangler.
                                      Knurr...

Kommentar

• GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

Trøsten får være at flere klubber skal være interesserte, det presser prisen opp automatisk. Alt i alt kan dette være en skjult velsignelse for LSK, vi er en selgende klubb.

Kommentar

• Børge
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2013
                                          • 2565

Opprinnelig skrevet av Leif A
                                          Nå må folk begynne å tenke sjæl og ikke gå inn i kollektiv depresjon hver eneste gang det dukker opp et eller annet rykte som kan være negativt!
                                          Les artikkelen på rb.no, og les hva Bjarmann sier. Har han noen gang vært så klokkeklar angående spillerlogistikk?

Det blir for dumt å kaste seg inn i det kollektive hylekoret når man åpenbart ikke engang har tatt seg tid til å sjekke hva som sies/skrives. Vi som klubb og supportere trenger ikke dra i gang mer negativ stemning enn høyst nødvendig, spesielt ikke nå som en hovedsponsor fortsatt mangler.
                                          Nja... Tenker man seg litt om, så er salg av spillere pr d.d. lønnsomt for klubben. Vil bedre likviditeten betraktelig samtidig som erstatteren for Lundemo allerede er på vei inn i form av Finnur Orri M. På kort sikt er det en svekkelse, men ser man langsiktig på det kan det være en styrking av økonomien - selger spiller og henter tilnærmet gratis.

Hva Bjarmann sier i media om salg, tar jeg med den største klype salt. Han ønsker selvsagt å få en pen sum med penger for spilleren for å få best mulig avkastning på investeringen. Spill for galleriet. Når det er såpass konkret interesse som at den kommer på trykk i nettaviser og RB, så er nok salg nærmere forestående enn man skulle tro.

Nå har det vel neppe skjedd så forbanna mye positivt rundt klubben de siste 5-6 måneden, så jeg forstår at folk stikker ut piggene og blir negative. Hva er for eksempel hentet inn av spillere og hvem har blitt signert på ny kontrakt av de med utgående? Origi og Nordermoen så vidt jeg kan huske. I tillegg en som ble dumpet av enga og en fra egen juniorstall. 4 av 10 utespillere i en fast 11'er er ute pr d.d. Nr 5 har en fot utenfor porten. Synes du det er merkelig at enkelte reagerer negativt?

Selv ser jeg positivt på penger inn. Og jeg tror Finnur tar med seg en god dose islandsk stahet inn i klubben og kommer til å gå rett inn på midtbanen. Ønsker selvsagt ikke å miste Lundemo, men penger inn er ganske så positivt.
                                          Sint og tverr på felt N

Kommentar

Working...