Marius Lundemo
Collapse
X
-
Frykter at det ikke skjer. 5 millioner for en 20-åring er mye penger for de aller fleste skandinaviske klubber. Og da må vi velge mellom å ha en misfornøyd spiller eller å få inn litt cash.Kommentar
-
JEg er ganske sikker på at IFK kommer til å by 6 millioner i en totalpakke som deres siste bud. Der er nok taket på en talentfull 20-åring med 1 år bak seg på TL nivå. Forskjellen på 5 og 6 millioner er nok så liten, men er den "liten nok" for LSK i situasjonen den er i? Tja. Jeg sier ja, med gule øyne. Han har uansett bedre av å spille 30 kamper i TL for LSK enn 10 Kamper med innhopp i Allsvenskan for IFK. Da tenker jeg på hans utvikling som fotballspiller. Uansett, jeg håper han blir. Jeg tror han blir.
Regner med at Sves og RB er kjapt ute med å avklare dette. Han og Bjarmann har nok vært på telefonen allerede.twitter @amundsakis
ΘΥΡΑ 13Kommentar
-
Følelsen min er at Aftonbladet overdriver. Nå virker det uansett som vi ikke selger før prisen er meget bra og vi selger ut av landet. Lundemo er en meget bra spiller, men også skadeutsatt. Det kjedelig, men om klubben klarer å oppnå en pris opp i mot 10 millioner mener jeg vi bør være fornøyd.Kommentar
-
IFK er en fin klubb, men pr d.d. er det ikke noe steg videre i karrieren. Dem hadde fire navn på lista over potensielle trenere som ble spurt. Haglund var først ute etter hva jeg forsto. Så Solskjær som vel sa ja, men han ville ha med seg hele kompaniet sitt på lasset og det kunne ikke IFK innfri. Bob Bradly var ønsket og han var intresert, men han fikk ikke med seg den ene personene han ville ha med seg - IFK kunne ikke innfri det ønsket. Lista ble etter hvert ganske så kort og så ble Mr 0-7-tap i første kamp spurt: Jörgen Lennartsson. Mannen for ultratradisjonell 4-4-2. Karisma selv en guide utplassert fra NAV på Norsk Myrmuseum kan overgå. Særdeles upopulært valg blant store deler av fansen i IFK å sparke Stahre som fikk klubben til bronse i 2013 og sølv i 2014.
Og jeg er helt enig. Å gå til en klubb som det sannsynligvis vil bli stor uro i om resultatene ikke kommer asap med en så svak trener (var nok hyggelig å få spørsmålet om hvordan det var å være fjerdevalget til klubben). Regner med målet til klubben er gull, men ikke sjans i havet med den treneren - Rundberg 2.0. Press både fra tribunene, sportslig ledelse og omverden ellers vil bli stor.
Og hvorfor gå om Göteborg, når han sannsynligvis kan gå nå lengre ut rett fra LSK om han har litt tålmodighet? Fin by, super stadio og fint lag, men ræva sportslig ledelse med Gren i fronten og en trener av styrken middelmådig-minus som er bort innen sesongslutt (maks neste sommer) pga mangelen resultater og kjedelig spillestil.
Signer ny og bedre kontrakt med LSK og du vil finne veien ut av Skandinavia innen maks 1 1/2 år uten unødvendige omveier.Sint og tverr på felt NKommentar
-
IFK er en fin klubb, men pr d.d. er det ikke noe steg videre i karrieren. Dem hadde fire navn på lista over potensielle trenere som ble spurt. Haglund var først ute etter hva jeg forsto. Så Solskjær som vel sa ja, men han ville ha med seg hele kompaniet sitt på lasset og det kunne ikke IFK innfri. Bob Bradly var ønsket og han var intresert, men han fikk ikke med seg den ene personene han ville ha med seg - IFK kunne ikke innfri det ønsket. Lista ble etter hvert ganske så kort og så ble Mr 0-7-tap i første kamp spurt: Jörgen Lennartsson. Mannen for ultratradisjonell 4-4-2. Karisma selv en guide utplassert fra NAV på Norsk Myrmuseum kan overgå. Særdeles upopulært valg blant store deler av fansen i IFK å sparke Stahre som fikk klubben til bronse i 2013 og sølv i 2014.
Og jeg er helt enig. Å gå til en klubb som det sannsynligvis vil bli stor uro i om resultatene ikke kommer asap med en så svak trener (var nok hyggelig å få spørsmålet om hvordan det var å være fjerdevalget til klubben). Regner med målet til klubben er gull, men ikke sjans i havet med den treneren - Rundberg 2.0. Press både fra tribunene, sportslig ledelse og omverden ellers vil bli stor.
Og hvorfor gå om Göteborg, når han sannsynligvis kan gå nå lengre ut rett fra LSK om han har litt tålmodighet? Fin by, super stadio og fint lag, men ræva sportslig ledelse med Gren i fronten og en trener av styrken middelmådig-minus som er bort innen sesongslutt (maks neste sommer) pga mangelen resultater og kjedelig spillestil.
Signer ny og bedre kontrakt med LSK og du vil finne veien ut av Skandinavia innen maks 1 1/2 år uten unødvendige omveier.Kommentar
-
Kommentar
-
Dette er jo en av de store avisene i Sverige og de har sitert ham, så du må gjerne klamre deg fast til håpet.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
IFK er en fin klubb, men pr d.d. er det ikke noe steg videre i karrieren. Dem hadde fire navn på lista over potensielle trenere som ble spurt. Haglund var først ute etter hva jeg forsto. Så Solskjær som vel sa ja, men han ville ha med seg hele kompaniet sitt på lasset og det kunne ikke IFK innfri. Bob Bradly var ønsket og han var intresert, men han fikk ikke med seg den ene personene han ville ha med seg - IFK kunne ikke innfri det ønsket. Lista ble etter hvert ganske så kort og så ble Mr 0-7-tap i første kamp spurt: Jörgen Lennartsson. Mannen for ultratradisjonell 4-4-2. Karisma selv en guide utplassert fra NAV på Norsk Myrmuseum kan overgå. Særdeles upopulært valg blant store deler av fansen i IFK å sparke Stahre som fikk klubben til bronse i 2013 og sølv i 2014.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Lennartsson var inte speciellt populär hos supportrarna när han kom. Många kommer ihåg hur han förstörde Robin Söders karriär under U-21 EM i Göteborg.
Men Lennartsson har gjort ett gott intryck på oss sedan han kom och många är nu positiva till hans engagemang och spelidé.
Det är aldrig lätt att vara tränare eller spelare i blåvitt. Pressen är alltid stor. En del presterar bättre under press. Andra sämre. Men om man vill bli något så måste man klara av pressen.
Om Lundemo kommer till IFK så kommer han till en klubb som har norden bästa träningsanläggningar. Kamratgården är nybyggd och till sommaren öppnar nordens största träningsanläggning i Göteborg.
Göteborgs Nya Arena:
Kommentar
-
Lennartsson vant Allsvenskan i 2012/2013 sesongen med Elfsborg og tok Sveriges U-21 lag til bronsemedalje i U-21 VM etter å ha røket i straffekonk mot England i semifinalen. Mannen har jo noen resultater å vise til, så helt ubrukelig er han nok ikke, selv om jeg er enig med deg i at han har skyldig karisma.
Se på reaksjonene i og rundt i IFK når han ble ansatt. Når ryktene begynte å surre om at Stahre skulle byttes ut og en av kandidatene var Lennartsson, så kan det sammenlignes med forumet her inne på en enkel måte: forumet her inne går jo nærmest i lykkerus i forhold og svever på en rosa og blå sky av medgang og lykke i forhold til hvordan tankene rundt det byttet var. Når han ble ansatt? "Vi må vel ønske han lykke til når noen først er så dumme å ansette han...."
Hva gjelder U21 EM, så kan det jo sies at selv Perry tok en gjeng norske gutter til EM. Skullerud ledet dem i mesterskapet, men Perry fikk dem ditt. Ikke automatisk noe kvalitetsstempel i klubbfotballen å gjøre det bra med landslag - er noe helt annet å stille på treningsfeltet og i kamp uke ut og uke inn med de samme gutta. Lennartsson er ikke akkurat noen Svennis, snarere en Rundberg 2.0 eller en Nordmark uten humor. Spør du reka, så brukern boblejakke og har legesjekk i en bobil ogsåSint og tverr på felt NKommentar
-
Fra Sves på Twitter: @Amundsakis eneste jeg kan si er at IFK trolig må komme med et langt bedre bud om LSK skal selge Lundemo.
Ser ut til at IFK må se etter andre alternativer.
Ingenting kontret enda som RB ønsker å trykke eller publisere på RB.no, men det kommer nok noe i morgendagens kan jeg tenke meg. Utenom at jeg vet noe mer. Men vi vet alle at Sves alltid er på saken!twitter @amundsakis
ΘΥΡΑ 13Kommentar
-
At Bjarmann får "farmerklubb"-uttalelsen sin gjengitt er også dårlig PR for klubben. Problemene er tross alt fullstendig selvforskyldt, man pines fortsatt av gamle feil og slikt oppfattes ikke som annet enn sutring.Kommentar
-
Vi må beholde de ung få talentene vi har igjen,, håper Marius blir
Tenk deg, hadde knusa Odd
------X--------
X-Ruben-Marius H-Stian
X-Lundemo-Ajer- Simen Kind
------X-------
---Fredrik----
Skriv nye kontrakter med de unge lovende vi har, så slipper de å gå på billigsalgKommentar
-
HansenBeklager avsporingen.
Nordermoen-Ruben-Marius H-Stian
Tokstad-Lundemo-Ajer- Simen Kind
Ohi
FredrikSint og tverr på felt NKommentar
Kommentar