Marius Lundemo

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Playboy1
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 2199

Vi er Desverre i litt kinkig situasjon angående Lundemo nå synes jeg.
    I form og skadefri har vi virkelig bruk for han, og håper virkelig han signerer med oss videre, iallefall også for neste år?

Men om han allerede har bestemt seg for at dette er siste sesongen hans her ? Så ser jeg helst at andre kommer foran han i køen når laget tas ut. Vi er muligens ikke tjent med dette på kort sikt, men da rimelig sikkert på lang sikt.

Men nå er det jo ikke sikkert at han har bestemt seg ennå da ? Og da regner jeg med at de som er i dialog med han og styrer og steller rundt A-laget , tar de rette avgjørelsene underveis både i hensyn overfor den aktuelle spiller , og ikke minst overfor de resterende spillere i stallen som allerede har skrevet under for lengre perioder.
    Men at det begynner å haste litt med en avklaring rundt Lundemo er det vel liten tvil om.

Kommentar

• Rune
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2008
      • 1229

Tviler sterkt på at Lundemo er på vei til Rosenborg, og tviler i hvertfall på at han signerer for noen ny klubb før sesongen er slutt.

Marius er åpenbart en skarp fyr, og han vil nok øke markedsverdien sin med en god siste sesong for LSK. Da kommer det sikkert også større klubber en Rosenborg på banen. Tipper han spiller for FCK, Braga eller en nederlandsk toppklubb fra og med januar 2017.
      "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• OlaG
        Oversetterdrone
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 932

Opprinnelig skrevet av Grusom B
        Jeg så én spiller som ikke var spesielt engasjert da gutta kom ut for andre heisatur etter matchen lørdag, og det var Lundemo.
        Jeg har aldri oppfattet han som en fyr som er spesielt utagerende med følelser, så det er vel ikke noe å reagere voldsomt på. Han virker som en litt introvert type i intervjuer, og det skal han jo bare få lov til å være hvis det er sånn han er som person. Er ikke alle som er som Arnold, og det er kanskje bare bra for megafon-budsjettet til KFL

Forøvrig, hva er alternativet hvis Lundemo skal benkes fordi man tror at han kanskje skal skrive under for en annen klubb?
        Martin tilbake på sentral midt? Det virker som om det er ganske bred enighet om at det er bedre for balansen i laget at Lundemo spiller sentralt og Martin i tier-rolle.
        Kolstad?
        Sheriff?

Hadde vi hatt en annen spiller som var akkurat som Lundemo, men med kontrakt til 2020, så kunne jeg vært med på argumentasjonen. Men situasjonen er at hvis man benker Lundemo nå så kommer midtbanen vår til å fungere drastisk dårligere enn den har gjort de to (tre, hvis vi tar med innhoppet mot AaFK) siste kampene. Og da er vi tilbake til å spille uavgjort mot drittlag igjen.

Jeg mener altså ikke at Lundemo bør benkes fordi noen tror han kommer til å signere for en annen klubb i sommer, og selv om jeg mente det klarer jeg ikke å se at vi har et alternativ som gjør det praktisk mulig.

Kommentar

• GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

Opprinnelig skrevet av Børge
          Personlig har jeg endret meg på dette punktet.
          Nei, jeg er heller ikke like bombastisk lenger, selv om jeg skulle ønske klubben var i en situasjon at vi kunne opptre slik Grusom skriver. Men vi er ikke egentlig noen toppklubb i Norge lenger, det er dit vi må må jobbe oss opp igjen. Og da må vi nok svelge noen kameler på veien. Lundemo har opparbeidet seg en posisjon i laget som er så viktig at jeg tror LSK selv innser at det også er best for klubben totalt sett at han spiller fast sesongen ut, selv om vi sitter igjen med nada.

Kommentar

• Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

Jeg synes Lundemo har vært den spilleren som har stått mest fram med innsats og glød de siste kampene. Han bidro stort til den gode starten mot vif, der han klinte til i duellene mer enn han noen gang gjorde i 2014. At hans vilje til å gi alt for LSK stilles spørsmål ved, synes jeg er merkelig.

Opprinnelig skrevet av Grusom B
            Jeg så én spiller som ikke var spesielt engasjert da gutta kom ut for andre heisatur etter matchen lørdag, og det var Lundemo.
            At denne observasjonen skal kunne brukes mot Lundemo på noen som helst måte, har jeg vanskelig for å forstå. Særlig når Lundemo fra dag én har framstått som en av klubbens klart mest sjenerte/innadvendte spillere. Spillerne må måles etter hva de står for på banen og som mennesker, ikke etter hvordan de takler å stå foran kamera eller store folkemengder.

Til den øvrige debatten: Jeg synes ikke Lundemo skylder LSK noe som helst. LSK har ikke brukt spesielt mye penger eller tid på han, og han har gitt tilbake like mye som han har fått. Husk at han spilte seg inn på laget (gjennom gode prestasjoner) våren 2014, han ble aldri "satset på" eller gitt tid/tillit på tross av svake prestasjoner (som andre unggutter vi har hatt). Han har heller aldri kommet med noen løfter om forlengelse eller evig troskap. Han skrev under for tre år, og ser ut til å fullføre det. Om han drar videre er det selvsagt kjipt, men det er ikke et svik. Først og fremst tenker jeg at Runar og Bjarmann må gjøre det attraktivt nok med en forlengelse. Lundemo er en fornuftig type som definitivt kan overbevises med andre midler enn kroner og øre, selv om det også blir en del av pakka.
            Last edited by Lars; 03.05.2016, 18:59. Begrunnelse: Småplukk

Kommentar

• Trooond
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2015
              • 1039

Helt merkelig holdning fra flere har at Lundemo ikke skal få spille ?
              Er han god nok, bør han vel få spille, hvis ikke skriver han hvertfall aldri under på nytt.
              Hva da med de innleide ? De burde vel da hvertfall ikke spille, for de er jo ikke i kontrakt med Sportsklubben ?

Ok, har man et like godt alternativ, det nærmer seg slutten på sesongen, og Lundemo ikke har skrevet under, så er jeg enig i at han kommer bakover i køen, men hvertfall ikke nå.

Han kunne også spilt i sverige, om ikke det var for at SPortsklubben ikke lot han gå, så at han ikke skriver under, er høyst forståelig !

Kommentar

• andersmm
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 5764

Meg bekjent har Lundemo fortsatt ikke signert for noen annen klubb. Ei heller har han utelukket å forlenge med LSK. Føler det er ufint mot Lundemo å komme med anklager når ingenting er klart.

Skulle han signere for noen annen i sommer så antar jeg at hans nye klubb ønsker ham i sommervinduet. Da håper jeg vi kan få noen kroner og hente en billig erstatter. Spørsmålet er hvor mye penger vi egentlig sier igjen med etter et salg, og den virkelige muligheten ligger vel i å fri opp en lønnspost som kan brukes på nytt spiller. Dersom det ikke er mulig, så ser jeg ikke at vi har så mange valg rent sportslig. Da får vi beholde Lundemo og bruke ham på samme vilkår som alle andre i stallen.

Jeg ser virkelig ikke Lundemo som en spiller vi har lagt ned veldig mye tid og ressurser i. Han kom som ferdig vare til en helt overkommelig sum. Han presterte nesten fra dag ett, og ble en nøkkelspiller i sin første TL-sesong. Det ser også ut som at han kommer til å levere bra i år.

Om Lundemo får tilbud fra utlandet bør det hele være nokså ukontroversielt.
                Det ville derimot irritere meg grønn om han gikk til Molde/RBK, men det ville fortsatt ikke være i nærheten av FG-affæren. Eller alle disse eksemplene på unge spillere som får masse tid og tålmodighet for å utvikle seg og deretter hopper på første beste tilbud som bosman. Igjen, Marius begynte å betale for seg straks etter han kom og har vært en ok investering for oss selv om han går på bosman. Kan ikke ha kosta oss mange kroner i lønn sammenlignet med en del andre figurer som har sprunget rundt på Åråsen de siste årene.

Uansett antar jeg at Bjarmann allerede planlegger for en eventuell fremtid uten Lundemo. Ideelt sett vil man jo gjerne beholde Lundemo i klubben mens erstatteren fases inn, men det spørs om lønnsbudsjettet tillater det.
                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• kunden
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 2444

Hadde ikke regnet med han iår i det hele tatt. Så kan man diskutere om han var tungen på vektskålen mot 0dd og vif, men det virker rart
                  at en langtidsskadet spiller plutselig skal komme inn å dominere. Har mer trua på at det er laget eller komposisjonen av laget som sitter.
                  Ikke bra om vi skulle plutselig miste 3-5 spillere til sommeren: Lundemo, Bonke, Ofkir, Friday og Jradi - et absolutt skrekkscenarie men
                  ikke veldig sannsynlig. Dog ikke overasket om minst 2 forsvinner. Håper fortsatt på at agentene holder tunga i munnen og avventer
                  om det dukker opp intressant objekter under Euro 16. På en annen side må vi dessverre få solgt Friday for 20+

Stiller meg i rekken blant de som blir småpissed(ikke på Lundis, men omstendighetene) om han forsvinner til bart eller moille

Kommentar

• Dole
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2004
                    • 1646

Det beløpet vi tapte på å ikke gå videre i cupen var muligens det vi kunne brukt på å holde Lundemo i klubben.

Men det er uansett forståelig at en spiller som ønsker å vinne noe i løpet av karrieren velger seg en annen klubb enn Lillestrøm.

Kommentar

• Fridtjof
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2005
                      • 2120

Lundemo sier til Svesengen på "Før kampen" at det er dialog og avgjørelsen om fremtiden blir tatt etter Sogndal-kampen.

Undertegnede krysser fingrene!
                      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

• _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4400

Herregud for en innsats Lundemo legger ned hver kamp. Briljerer kanskje ikke like mye som vi vet han kan, men han gjør grovjobben. Synes han har kommet ekstremt sterkt tilbake etter å ha vært borte siden august. Husk at denne fyren knapt har trent i hele vinter. Signerer han ny kontrakt så er det årets høydepunkt!
                        ..................

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                          Herregud for en innsats Lundemo legger ned hver kamp. Briljerer kanskje ikke like mye som vi vet han kan, men han gjør grovjobben. Synes han har kommet ekstremt sterkt tilbake etter å ha vært borte siden august. Husk at denne fyren knapt har trent i hele vinter. Signerer han ny kontrakt så er det årets høydepunkt!
                          Faktisk fristende å takke ja til et Fred-bud i sommer (naturligvis avhengig av masse annet) for å få sikra han videre en lang stund eller at vi får en god slump cash. Var IFK oppe i ca 7? Voksent i Skandinavia men en skikkelig høst i spann med Bonke kan i mine øyne gjøre de to til kanskje TL's beste sentralt.

Lundemo er så gjennomproff at jeg må elske han. Venta i Bærum til han gikk rett inn (som han spilte seg inn på ca 20 sekunder) i et Tippeligalag, sutra ikke når vi avslo IFK, sto alene igjen en hel vinter for å lære ny frisparkteknikk for større reportuar (Noe han viste at funka i en treningskamp og han vil få ut oftere og oftere) og eksemplask overfor media.

Har lyst til å leke "penger har vi nok av"-leken og spille med BBS, Friday, Ofkir, Lundis, Bonke og Jradi fra midtbane og frem. Lukter noen poeng i hvert fall
                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Tvilling
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 1483

Om et par uke vet vi vel trolig hva som er framtidsplanen til Lundemo. Tror ikke evt Friday-salg vil påvirke det valget til Lundemo, all den tid det Lundemo selv har sagt fra om tidspunkt for å konkludere, samtidig som evt salg ikke kan forutsies så eksakt. Klubben kan da heller trolig ikke legge inn en forventet inntekt fra salg i et budsjett for å lønne Lundemo.
                            Angående lønn så er det vel forøvrig også fortsatt et lønnstak på Åråsen.. så så store forskjeller blir det vel uansett ikke.. lønnsmessig.

Kommentar

• gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3226

Spillervurdering: Marius Lundemo

Marius Lundemo kom til LSK som 19-åring fra 2. divisjonsklubben Bærum, etter å ha vært i søkelyset også tidligere. Enkelte hadde meget store forventninger, mens de fleste lurte litt på om det var realistisk å vente at han kunne slå igjennom på tippeliganivå nærmest direkte fra 2. divisjon. Det var det. Lundemo har en lang rekke egenskaper og ferdigheter som minner en god del om en betydelig eldre (men også skadeutsatt) nøkkelspiller, Johan Andersson (som nå kanskje - eller kanskje ikke - endelig har funnet ut av skadeplagene, og kanskje - eller kanskje ikke - vil kunne spille noe for gamleklubben Stabæk).

Marius tok nivået imponerende raskt, og viste seg fram med ro, overblikk, rekkevidde, pasningsstyrke og innsats, samt brukbar kondis alt i de første kampene. Noen "juniorfeil" forsvant raskt (ikke følge mannen sin), og rykter om at han var temposvak og ikke hadde den beste nærteknikken ble avkrefta; farta er mer enn god nok, og også teknikken, om han kanskje ikke er på Johans nivå - men hvem er egentlig det? Han har framfor alt en sjelden kombinasjon av defensiv trygghet og ro med ballen samtidig med overblikk, driv med ballen, pasningsstyrke og skuddstyrke. I Bærum hadde han vel 10 mål på 26 kamper - rett nok i 2. divisjon.

Lundemo har helt tydelig vært litt skuffa og irritert over seg sjøl over ikke å ha skårt flere mål, og særlig på langskudd og frispark, for LSK. Han har derfor dels prøvd på litt for ambisiøse langskudd noen ganger, men spesielt er det typisk for hans helprofesjonelle holdninger at han nesten alltid er den som står igjen etter treninger og øver ekstra på langskudd og frispark. Gang etter gang. Lysten til å bidra mer direkte med mål var nok også noe av bakgrunnen for at han var klart frista av tilbudet han og LSK fikk fra IFK i januar i fjor, der han ble forespeila en mer framskutt posisjon på banen i IFKs spill. Han klagde og surmulte ikke i det hele tatt over at den overgangen ikke ble noe av, og er også ellers en meget sindig ung mann med beina på jorda, som verken klager mye, eller på den andre sida tar av og jubler voldsomt i medgang. Han har tatt de urovekkende mange og langvarige skadeproblemene med imponerende tålmodighet, og jobber alltid godt, langsiktig og systematisk.

Før sesongen egentlig var begynt i fjor så det meget lovende ut, blant annet i en utrolig god treningskamp mot Mjøndalen. Han ble også i treningskampene da, og noen ganger siden, prøvd i en mer framskutt rolle som hengende spiss, men både Marius sjøl, Runar (og vi forumekspertene) og klubben ser vel nå ut til å mene at Lundemo, i kombinasjon med Bonke, er best sentralt. At en endelig fant ut av vinterens skadeproblemer, var en stor og god nyhet, selv om det er bekymringsfullt at han i mange år har vært relativt skadeutsatt, for flere typer skader og belastninger. (Et perverst håp fra supporterne kan kanskje være at det holder interesse nede fra andre klubber, mens vår snart hjemvendte lokale trollmann og medisinmann Geir får orden på Marius ....)

Etter at han begynte å spille igjen, ser det absolutt lovende ut, selv om det opplagt er en god del igjen til toppnivået og det fulle potensialet. Bekymringa nå er selvsagt om denne spillervurderinga er totalt verdiløs noen dager etter bortekampen mot Sogndal 29. mai, da Marius skal avgjøre hva han gjør framover, etter 2016. Det er vel liten tvil om at supporterne her på forumet nesten uten unntak krysser fingra og ber til alle guder en måtte tru på om at Marius har beina på jorda, viser fornuft, langsiktig tenkning og skriver ny kontrakt, gjerne ut 2019.

gilbert

Neste gang: Mohamed Ofkir

Kommentar

• zkinny
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2012
                                • 322

Ekstremt dårlig i dag... Og har vært varierende i det siste... Kanskje på tide og skrive under ny kontrakt å jobbe seg tilbake..

Kommentar

• Stan
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2006
                                  • 1099

Opprinnelig skrevet av zkinny
                                  Ekstremt dårlig i dag... Og har vært varierende i det siste... Kanskje på tide og skrive under ny kontrakt å jobbe seg tilbake..
                                  Tipper han er å finne i Trondheim neste sesong.

Kommentar

• _Jonern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 4400

Mulig det bare er meg men jeg klarer ikke å være forbanna på Lundemo, selv om han ikke var på sitt beste i dag. Han spiller ambisiøst og søker hele tiden etter å være kreativ med ballen i stedet for å kælke langt. Jeg kan ikke huske sist Lundemo mista ballen i en så farlig posisjon. At det skjer en gang i året takler jeg faktisk fint. Bare så jævlig kjipt at det endte med baklengs. For meg er det verre at en så rutinert spiller som Skogseid unødvendig dytter Sogndalspilleren helt ute ved krittet og lager et av mange idiotiske frispark i farlig posisjon. Når vi har en så uerfaren keeper som er ukomfortabel i feltet så må de unngås for enhver pris.
                                    ..................

Kommentar

• kunden
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 2444

Opprinnelig skrevet av Stan
                                      Tipper han er å finne i Trondheim neste sesong.
                                      Isåfall for å varme benk. Ingen i vår stall er i nærheten av å komme inn på barts første 11'er, med unntak av
                                      Friday, men han har kanskje allerede spilt sin siste kamp for oss (forhåpentligvis?).
                                      Får håper Lundis skriver en ny 3-årskontrakt, regner med han ser det som mer verdifult å spille på øverste nivå
                                      enn å spille mot Ranheim2, Nardo, Stj/Blink etc

Kommentar

• 14
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • May 2005
                                        • 91

Opprinnelig skrevet av kunden
                                        Isåfall for å varme benk. Ingen i vår stall er i nærheten av å komme inn på barts første 11'er, (...)
                                        Jeg tror faktisk at en håndfull av våre spillere kunne gått inn på laget i Trondheim, deriblant Lundemo. Det er veldig synd å si det, men Rosenborg har funnet tilbake til noe vi mangler helt for tida, nemlig et innarbeidet spillesystem som hjelper laget og enkeltspillere til å få ut sitt beste. Det så lovende ut hos oss også for kort tid siden, men mye kan endre seg på halvannet år...

Lundemo, Ofkir, Bonke, kanskje til og med en fotballsmart kar som Kolstad på sikt - alle disse kunne med litt tid jobbet seg inn på bartelaget om de hadde fått jobbet seg inn i systemet. (Er faktisk mer usikker på Friday, som er mer av en individualist). God trener med godt grunnspill -> godt lag -> gode enkeltspillere.

Kommentar

• A-net
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2006
                                          • 447

Noe nytt om Lundemo? Tullebukk?
                                          er veldig nervøs for konklusjonen her..
                                          I med og motgang - vi er Lillestrøm!

Kommentar

Working...