Arnold Origi (var: Spillertråd Arnold Origi)

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3490

Har sansen for Arnold og håper han finner tilbake til formen han hadde for et par år siden. Da var han blandt landets beste keepere. Situasjonen søndag var spesiell, og dessverre ble den avgjørende. Jeg synes han har en grei forklaring på hvordan han handlet, selv om man kan være uenig. Det er også litt typisk for oss at Molde-spilleren klarer å få ballen mot mål og den ikke går utenfor.

Før vi vraker Arnold lurer jeg på om det er alternativer som kan løse saken. F.eks. ny keepertrener eller endring i treningsopplegget.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Funchaloe
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2011
      • 511

Opprinnelig skrevet av MortenA
      Har sansen for Arnold og håper han finner tilbake til formen han hadde for et par år siden. Da var han blandt landets beste keepere. Situasjonen søndag var spesiell, og dessverre ble den avgjørende. Jeg synes han har en grei forklaring på hvordan han handlet, selv om man kan være uenig. Det er også litt typisk for oss at Molde-spilleren klarer å få ballen mot mål og den ikke går utenfor.

Før vi vraker Arnold lurer jeg på om det er alternativer som kan løse saken. F.eks. ny keepertrener eller endring i treningsopplegget.
      Drøyt å legge dette på keepertrener og treningsopplegg synes jeg. Den slags rusing ut av feltet mot ball er en av Origis personlige vaner, og har vært det i årevis. Det er en del av hans stil som keeper å gjøre slikt. Denne gangen var det en åpenbar feilkalkulering, og jeg håper det får konsekvenser. Jeg vil ikke ha ham ut av klubben, men tabbene hans har det blitt for mange av, og å skylde på keepertrener for dette blir skivebom. Å bruke Maric mot Sandefjord kan virkelig ikke skade nå som plassen er sikret.

Arnold er notorisk rævva på å takle konkurranse, men konkurranse må han få - og han må lære seg å takle det fort. Konkurranse gjør spillere bedre. Maric har vel fått én ussel sjanse, noe jeg mener er alt for lite. Når det er sagt har ikke jeg sett noen treninger på et par måneder, så umulig for meg å si noe om Maric er god nok per dags dato eller ikke. Tidligere i sesongen var det helt klart for meg at Fernandes fortjente å starte de første kampene, selv om han også hadde sine svakheter. Flaut nok gikk han på ADHD-smellen med anti-doping Norge, men hadde ikke dette skjedd ville han nok fortsatt vært førstevalg.

Custodes
      Contra o futebol moderno!

Kommentar

• MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3490

Legger ikke skyld på keepertrener, men noe har endret seg de siste årene, og klubben må finne ut hva. At Arnold har gjort mye rart er det ikke tvil om, men han har helt klart kvalitetene, og da gjelder det å finne ut hvordan man luker vekk tabbene. Maric kan jeg ikke uttale meg om da jeg kun har sett Bartekampen hvor han ikke overbeviste. Håpet er at Arnold finner sitt gamle jeg i et par sesonger frem til ungdommene blir klare til å ta steget.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Stray Cat
          Moderator
          • Aug 2008
          • 5918

Det første man må gjøre, Morten A, er å få Arnold til å se at han gjør en tabbe. Han mener vel fortsatt at det i utgangspunktet var riktig av ham å gå ut.
          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Tvilling
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 1480

Synes det ble sagt mye bra om denne saken og Arnold i magasinet i RB søndag kveld. Han gjør en feil. Ingen tvil. En keeper skal egentlig ikke snu når han først har startet.. Arnold sier selv ballen spretter ulogisk i forkant.. (bildene bekrefter det), men panelet konkluderer selvsagt med at det blir feil.
            De poengterte også at de håper han kan finne tilbake til formen han hadde i fjor, fordi han er blandt ES beste keepere.. og bør kunne være en keeper for LSk i enda mange år..
            (fritt sitert)
            Her inne bilr vi fort litt svart/hvitt.. selv om vi vel er best tjent med å være mest gul/svart.. ;-)
            Jeg mener at neste år vil avgjøre om en av våre mest patriotiske spillere skal være med i ytterigere flere år...

Kommentar

• Avon
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2011
              • 267

Synes kritikken mot Arnold blir litt overdrevet, han har noen tabber men han kan også gjøre fantastiske redninger. Han hadde en veldig svak periode ifjor med en tabbe hver kamp, i år synes jeg han har vært akseptabel. Tror det vil være vanskelig for LSK å finne en særlig bedre keeper med dagens budsjett. Jeg mener også det blir feil å kritisere ham for ferdighetene med ball i beina, jeg husker fortsatt Logi hvor jeg fikk hjertet i halsen hver gang han fikk et tilbakespill, jeg kan leve med at noen baller går ut over sidelinjen.

Kommentar

• GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

Opprinnelig skrevet av Avon
                Synes kritikken mot Arnold blir litt overdrevet, han har noen tabber men han kan også gjøre fantastiske redninger. Han hadde en veldig svak periode ifjor med en tabbe hver kamp, i år synes jeg han har vært akseptabel. Tror det vil være vanskelig for LSK å finne en særlig bedre keeper med dagens budsjett. Jeg mener også det blir feil å kritisere ham for ferdighetene med ball i beina, jeg husker fortsatt Logi hvor jeg fikk hjertet i halsen hver gang han fikk et tilbakespill, jeg kan leve med at noen baller går ut over sidelinjen.
                Origi har ikke vært den spilleren han har vist han kan være siden har røk i tottene på Jradi i fjor. Når vi ser problemene laget bl.a. har med lange baller over forsvaret, et forsvar som faktisk består av to av ligaens beste hodespillere + Kind Mikalsen (rent teoretisk burde vi faktisk kunne ofre kantene i langt større grad), så er det klart at en del henger på mannen bakerst og hans kommunikasjonsevner. Man ser ganske jevnlig også tydelige missforståelser med enkeltspillere bakerst, kanskje spesielt Kippe. Jeg mener Origi har sin del av skylda for langt flere baklengsmål enn de rene tabbene, basert på hvor dårlig han er på dette og den manglende evnen til å forlate streken. Og når han først gjør det, ja da kan det ende som det gjorde i helga. Det er ikke tilfeldig.

Kan vi finne bedre? Ikke en bedre skuddstopper, men overall, helt klart. Gutta må stole på mannen bakerst, den tilliten synes jeg vi ser ganske klare tegn på at Origi ikke lenger inngir. Jeg mener det må være en no brainer, skal laget spille en fotball der struktur og posisjonering er viktig, så må man tenke nøye på hvilken type man setter i buret. Jeg vil ikke ha en keeper som tar det umulige, men som gjemmer seg på cornere og feltarbeid generelt, og som ser på hvert direkte frispark imot som en mulighet for en tv-redning. Jeg vil ha no nonsense og en keeper som ihvertfall ikke forvirrer gutta foran.

Kommentar

• Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4658

Takk! Dette fortjente du så glad som du har blitt i klubben vår.

Og seriøst... Hvorfor i helvete ventet man ikke med å ta lagbilde til Origi var ferdig med å bli intervjuet? Skammelig

Kommentar

• Playboy1
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 2192

Stor ekstra takk Idag til LSK sin Bruce Grobbelar.
                    kan både slippe inn det utroligste og som Idag redde det utroligste. Har vært kritisk til Origi , men Idag har han fortjent alt skryt han kan få !!!
                    Last edited by Playboy1; 04.12.2017, 08:12.

Kommentar

• DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 4253

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                      Takk! Dette fortjente du så glad som du har blitt i klubben vår.

Og seriøst... Hvorfor i helvete ventet man ikke med å ta lagbilde til Origi var ferdig med å bli intervjuet? Skammelig
                      Matchvinneren ikke med på lagbildet? Det er lavmål. Ta et nytt eller få noen med photoshop-kompetanse til å legge ham inn på bildet! Det må ordnes!
                      Elska þetta félag

Kommentar

• Trondeo
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3062

Origi lukter litt på spill i PL. Hva kan man forvente å få for han med ett år igjen av kontrakten? Ut 2018 jf "Stallen 2018".

Kommentar

• lsk_rob
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Mar 2016
                          • 139

Spennende med prøvespill i PL! Kanskje det er Crystal Palace? De har iallfall uttalt at de er på utkikk etter ny keeper, og både 1. og 2. valget dems er på utgående kontrakt. Følger med i spenning

Kommentar

• Sailor Man
                            Moderator
                            • Jun 2007
                            • 1429

Det er visst Palace, ja.

Artig for Arnold, og håper han får sjansen, men jeg må si at jeg ikke så denne komme. Han er absolutt en god eliteserie-keeper på sitt beste, men om han har Premier League-nivået inne er jeg i tvil om..

Kommentar

• Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4658

Oisann! Dette hadde jo vært utrolig gøy for Arnold da. Perfekt løsning for begge parter egentlig. Han er en tidvis fantastisk keeper med et av de største hjertene jeg har sett i klubben.

Samtidig åpner dette for at vi både kan få inn noen slanter og samtidig gi Maric en skikkelig oppkjøring. Jeg har veldig trua på ham, og det virker som han har en svært profesjonell innstilling og i tillegg trives veldig godt i klubben. Aberet er vel at han kun er her på lånt tid

Kommentar

• LS89
                                Kamptrådkongen
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2013
                                • 3410

Ifølge VG har han spilt sin siste kamp for LSK.

Fortjent og moro for Origi at han får muligheten i England, enten det blir Palace eller en annen klubb.

Kommentar

• Funchaloe
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2011
                                  • 511

Opprinnelig skrevet av Trondeo
                                  Origi lukter litt på spill i PL. Hva kan man forvente å få for han med ett år igjen av kontrakten? Ut 2018 jf "Stallen 2018".
                                  Egentlig kan man håpe på en relativt liten, men symbolsk sum. Siden det er Premier League kan man forvente litt mer fordi de svømmer i penger. Dessverre hører jeg rykter om at LSK slipper ham gratis.
                                  Custodes
                                  Contra o futebol moderno!

Kommentar

• Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3501

Opprinnelig skrevet av Funchaloe
                                    Egentlig kan man håpe på en relativt liten, men symbolsk sum. Siden det er Premier League kan man forvente litt mer fordi de svømmer i penger. Dessverre hører jeg rykter om at LSK slipper ham gratis.
                                    Sender de ikke Wilfred Zaha i retur? Vi trenger jo en skikkelig ving som er god en mot en. Han hadde jo vært helt perfekt.

Men det er sinnsykt fett at Arnold får en sånn mulighet. Fortjent

Kommentar

• LS89
                                      Kamptrådkongen
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2013
                                      • 3410

Men hvorfor (gitt at ryktene stemmer) gir vi bort Origi gratis når han har kontrakt med klubben? Forstår valget og han har vært en tro tjener mot klubben osv. Men kontrakt er jo tross alt kontrakt. Og alle klubber i PL (og Championship) har jo ræva full av penger. Bør jo kunne få noe ut av dette?

Kommentar

• klippen
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2009
                                        • 251

Kontrakt er trossalt kontrakt, men tar jeg ikke feil er Origi blant klubbens best betale spillere (eneste spiller med over millionen i 2016 basert på skattelistene). Vil tro det er mulig å finne betydelig billigere og kanskje også bedre løsninger i dagens markedet.

Origi har i perioder vært en god keeper, men det er viktig å ikke la seg blende av cupfinalen som vel er det beste han har prestert.

Kommentar

• heidar
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2004
                                          • 2131

Elendig arbeid av Mesfin hvis han slippes gratis
                                          En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

Working...