Arnold Origi (var: Spillertråd Arnold Origi)

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2962

Verken Arnold eller Simon vil fortelle hvor Arnold befinner seg. Men vi som hadde tilgang til Janco-TV på åttitallet antar at han befinner seg i den kjente byen Crystal.

Kommentar

• Tvilling
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 1480

Med erstatter på plass, så er det vel definitivt. LYKKE TIL ARNOLD!

Kommentar

• forzafugla!
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2008
        • 461

Har vi så mye penger at vi gir han bort finner jeg det merkelig at klubben tidligere var ute på tiggerferd etter penger til ny spiller.

Kommentar

• Tvilling
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 1480

Opprinnelig skrevet av forzafugla!
          Har vi så mye penger at vi gir han bort finner jeg det merkelig at klubben tidligere var ute på tiggerferd etter penger til ny spiller.
          Vi får se hva som skjer. Men det er vel ikke til å stikke under en stol at Origi vel var en av våre aller best betalte spillere. Matvei er garantert på et lavere nivå, - så slik er det en netto gevinst.
          Klubben understreker også fra flere at de ønsket å gjøre dette for Origi etter at han har vært og gjort en solid innsats over flere år.
          Ja, de kunne hatt han i ett år til med høyere kostnader enn dagens løsning. Nå fikk de en mer uerfaren men med lengre horisont. Kanskje det totalt sett både økonomisk og sportslig lar seg forsvare.

Kommentar

• Sailor Man
            Moderator
            • Jun 2007
            • 1429

Er det noe som skurrer litt her, eller? Det kan vel aldri ha skjedd før at en norsk klubb gir bort en vikig spiller under kontrakt til en Premier League-klubb som er stinn av penger?

Kommentar

• Yellows
              Medlem
              Hoffnarr
              • Apr 2007
              • 44

Man kan si hva man vil men enig i at det er litt som skurrer hvis han går gratis, selv om han har vært i klubben lenge og vært en tro spiller. Det er det mange andre som har vært før han. Selv om LSK vil spare lønnsutgifter så er det merkelig å gå ut og si han er ferdig i klubben før han har signert. De burde jo i det minste prøvd å selge han og få en million eller noen hundre tusen. Eller hva med videresalgsprosenter? Vet det ikke er spesielt trolig, men hva om Origi plutselig overrasker og viser seg fra sin beste side i england og blir solgt videre? Han har jo et godt toppnivå. Det kan være årsaker som gjør at det ikke er mulig å få noe som helst ut av dette (kanskje Origi har en gentlemans agrement med klubben) men da synes jeg LSK skylder sine supportere å være åpne ift dette så det ikke blir så mye spekulasjoner, ikke MINST fordi de samtidig som de nå frigir en nøkkelspiller (om det da er tilfelle) går ut å ber oss bidra med kroner til ny spiller. Kom igjen Simon og Co., hvorfor ikke være litt mer konkrete her? Hvorfor går dere ut og sier han er ferdig i klubben før dere har forhandlet med noen? Det må jo bety at han er frigitt, noe som er veldig spesielt utad for en nøkkelspiller på kontrakt. Hva skjer og hvorfor mener dere det ikke er mulig å få kroner for en av Tippeligaens beste keepere med 1 år igjen av kontrakten?

Kommentar

• Playboy1
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 2192

Lykke til Videre og takk for ditt sterke bidrag til Cupgullet!

Ellers må jeg jeg jo si at det er helt greit at vi satser
                på andre keepere nå.
                Regner også med at Klubben nå så at tiden var moden
                for å satse på en annen som første målvakt, og at
                Origi har fått tidlig beskjed om dette?

Kommentar

• Tvilling
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2006
                  • 1480

Ikke vesentlig .. men jeg har ikke fått med meg at Arnold i august 2017 skiftet statsborgerskap ..
                  "Last August, he shocked the country when he retired from international football and also ditched his Kenyan citizenship. He had been the Kenyan number one goalkeeper for 12 years.

With Norwegian rules allowing him to take up citizenship after staying in the country for seven consecutive years, Origi opted for this route. He further could not take up dual citizenship as Norwegian laws do not allow for this."
                  - Tror ikke Arnold tenkte England i august, men når så er: - Vet ikke om det gjør det enklere å få jobb i England.. fordi jeg ikke kjenner UK sine avtaler med Kenya. men som norsk statsborger er ikke nasjonalitet et hinder i alle fall.

Kommentar

• LS89
                    Kamptrådkongen
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2013
                    • 3410

To uker (?) på prøvespill. Noen som har hørt noe?

Kommentar

• Gjest

Ser ikke ut som om det blir Crystal Palace i alle fall:
                      Former Kenyan international Arnold Origi [PHOTO/Futaa]Chances for former Kenyan international Arnold Origi to join English Premier League side Crystal Palace were blown after the club confir...

Kommentar

• AG-3
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2006
                        • 1081

Er han ute av klubben? Er noe rart som skurrer her som ikke har kommet frem eller? En av de viktigste spillerne og under kontrakt var han vel også. Mareritt å se han hos en konkurrent ihvertfall. Skal være vilt god han nyeste om han skal matche klassen Arnold har

Kommentar

• kunden
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 2428

Er han fortsatt under kontrakt? Lønnes han av LSK? Ettersom LSK har vært "snille" og latt han prøve seg, håper jeg det finnes en klausul som sier at han ikke kan gå til en ES konkurrent, ihvertfall ikke uten kompensasjon. Hvis ikke gir jeg meg ende over. Nok av kameler som er blitt svelget, spillere som er enten gitt bort eller solgt for lommerusk. Håper Mefsin har kontroll på dette.

Kommentar

• HolterKanaris
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 1603

Opprinnelig skrevet av kunden
                            Er han fortsatt under kontrakt? Lønnes han av LSK? Ettersom LSK har vært "snille" og latt han prøve seg, håper jeg det finnes en klausul som sier at han ikke kan gå til en ES konkurrent, ihvertfall ikke uten kompensasjon. Hvis ikke gir jeg meg ende over. Nok av kameler som er blitt svelget, spillere som er enten gitt bort eller solgt for lommerusk. Håper Mefsin har kontroll på dette.
                            Han er vel fristilt fra kontrakten og kan gå gratis hvor som helst.
                            ***Større baller enn vett***

Kommentar

• bema0806
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2011
                              • 521

Opprinnelig skrevet av HolterKanaris

Han er vel fristilt fra kontrakten og kan gå gratis hvor som helst.

Nei, han har fortsatt kontrakt med LSK.

Onsdag ettermiddag var Arnold Origi (34) tilbake på LSK-trening. Til tross for at Arne Erlandsen har sagt at han er ute av planene, kommer ikke klubben til å løpe fra kontraktsforpliktelsene.

Kommentar

• OlaG
                                Oversetterdrone
                                Myklebust Light
                                • May 2008
                                • 922

Opprinnelig skrevet av bema0806
                                Nei, han har fortsatt kontrakt med LSK.

Onsdag ettermiddag var Arnold Origi (34) tilbake på LSK-trening. Til tross for at Arne Erlandsen har sagt at han er ute av planene, kommer ikke klubben til å løpe fra kontraktsforpliktelsene.
                                Noen stilte spørsmål om hvordan klubben hadde håndtert dette. Nå ser det ut til at vi har tre keepere på lønningslista, hvorav kun to kommer til å bli meldt inn slik at de kan brukes i kamp. Erlandsen virker veldig tydelig på at Origi er ferdig i troppen hans, og da må han ut. Så da er klubben plutselig desperat etter å bli kvitt Origi, som betyr at han kan havne hvor som helst. Hvis han går til en annen klubb i Eliteserien gratis så er det...

Kommentar

• LS89
                                  Kamptrådkongen
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2013
                                  • 3410

Forstår meg ikke helt på dette jeg. Origi fikk klarsignal av klubben til å reise på prøvespill (noe som er helt vanlig) for å innfri ønske til Arnold. En får nesten inntrykk at klubben panikkhandler inn en erstatter med engang. Det er heller ingen garanti for at prøvespill ender med kontrakt. Burde ikke klubben ventet til situasjonen med Arnold var avklart før de hentet inn en erstatter i Igonen? Dette var jo tross alt rett over nyåret og god tid til å finne en evt. erstatter hvis det hadde blitt kontrakt på Origi. Nå har de press på seg med å kvitte seg med Arnold før det internasjonale vinduet stenger om noen dager selv om det norske og svenske vinduet holder åpent enda lenger. Nå regner jeg med dette vil ordne seg for begge parter, men utad synes jeg dette virker panisk og litt desperat fra klubben sin side når det gjelder denne prosessen.

Kommentar

• Kroktåa
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2015
                                    • 2962

Opprinnelig skrevet av LS89
                                    Forstår meg ikke helt på dette jeg. Origi fikk klarsignal av klubben til å reise på prøvespill (noe som er helt vanlig) for å innfri ønske til Arnold. En får nesten inntrykk at klubben panikkhandler inn en erstatter med engang. Det er heller ingen garanti for at prøvespill ender med kontrakt. Burde ikke klubben ventet til situasjonen med Arnold var avklart før de hentet inn en erstatter i Igonen? Dette var jo tross alt rett over nyåret og god tid til å finne en evt. erstatter hvis det hadde blitt kontrakt på Origi. Nå har de press på seg med å kvitte seg med Arnold før det internasjonale vinduet stenger om noen dager selv om det norske og svenske vinduet holder åpent enda lenger. Nå regner jeg med dette vil ordne seg for begge parter, men utad synes jeg dette virker panisk og litt desperat fra klubben sin side når det gjelder denne prosessen.
                                    Det framstår som en ganske klønete prosess, ja. Og kan lett føre til spekulasjoner omkring forholdet mellom Arnold og Arne.

Kommentar

• plantemiddel
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2012
                                      • 820

Han er ikke engang med på lagbildet som ble tatt etter cupfinalen. Klart forholdet er dårlig.

Kommentar

• LS89
                                        Kamptrådkongen
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2013
                                        • 3410

Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                                        Han er ikke engang med på lagbildet som ble tatt etter cupfinalen. Klart forholdet er dårlig.
                                        Han ble intervjuet av NRK når lagbildet ble tatt.

Kommentar

• Fugl1120
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 3528

Opprinnelig skrevet av LS89
                                          Mitt inntrykk var at Origi var frigitt fra kontrakten slik at han kunne gå gratis til utlandet. Dersom klubben har gått med på å sende Arnold til England, fortsatt under kontrakt men med en avtale om at han kan gå gratis hvis han innfrir, er det en håpløs avgjørelse å signere en ny keeper før situasjonen med Arnold var avklart. Arnold er en av våre høyst lønnede spillere, og ikke en vi har råd til å ha i klubben dersom han ikke skal spille. Han har vært en tro tjener for klubben, men jeg skjønner virkelig ikke at vi skal være så snille at vi påløper oss en vesentlig finansiell risiko for å realisere drømmene til våre egne. Det er svært få spillere vi skylder noe som helst, gutta lønnes når de er her og blir hentet til utlandet dersom de er gode nok - da får de selve velge om de vil ta risikoen med å terminere kontrakten for å realisere drømmen eller akseptere at klubben først lar deg gå når de får et bud de er fornøyde med. Vi driver fotballklubb, ikke veldedighet.
                                          Lauken er vår venn!

Kommentar

Working...