Verken Arnold eller Simon vil fortelle hvor Arnold befinner seg. Men vi som hadde tilgang til Janco-TV på åttitallet antar at han befinner seg i den kjente byen Crystal.
Arnold Origi (var: Spillertråd Arnold Origi)
Collapse
X
-
Har vi så mye penger at vi gir han bort finner jeg det merkelig at klubben tidligere var ute på tiggerferd etter penger til ny spiller.👍 1Kommentar
-
Klubben understreker også fra flere at de ønsket å gjøre dette for Origi etter at han har vært og gjort en solid innsats over flere år.
Ja, de kunne hatt han i ett år til med høyere kostnader enn dagens løsning. Nå fikk de en mer uerfaren men med lengre horisont. Kanskje det totalt sett både økonomisk og sportslig lar seg forsvare.👍 2Kommentar
-
Er det noe som skurrer litt her, eller? Det kan vel aldri ha skjedd før at en norsk klubb gir bort en vikig spiller under kontrakt til en Premier League-klubb som er stinn av penger?👍 4Kommentar
-
Man kan si hva man vil men enig i at det er litt som skurrer hvis han går gratis, selv om han har vært i klubben lenge og vært en tro spiller. Det er det mange andre som har vært før han. Selv om LSK vil spare lønnsutgifter så er det merkelig å gå ut og si han er ferdig i klubben før han har signert. De burde jo i det minste prøvd å selge han og få en million eller noen hundre tusen. Eller hva med videresalgsprosenter? Vet det ikke er spesielt trolig, men hva om Origi plutselig overrasker og viser seg fra sin beste side i england og blir solgt videre? Han har jo et godt toppnivå. Det kan være årsaker som gjør at det ikke er mulig å få noe som helst ut av dette (kanskje Origi har en gentlemans agrement med klubben) men da synes jeg LSK skylder sine supportere å være åpne ift dette så det ikke blir så mye spekulasjoner, ikke MINST fordi de samtidig som de nå frigir en nøkkelspiller (om det da er tilfelle) går ut å ber oss bidra med kroner til ny spiller. Kom igjen Simon og Co., hvorfor ikke være litt mer konkrete her? Hvorfor går dere ut og sier han er ferdig i klubben før dere har forhandlet med noen? Det må jo bety at han er frigitt, noe som er veldig spesielt utad for en nøkkelspiller på kontrakt. Hva skjer og hvorfor mener dere det ikke er mulig å få kroner for en av Tippeligaens beste keepere med 1 år igjen av kontrakten?👍 3Kommentar
-
Lykke til Videre og takk for ditt sterke bidrag til Cupgullet!
Ellers må jeg jeg jo si at det er helt greit at vi satser
på andre keepere nå.
Regner også med at Klubben nå så at tiden var moden
for å satse på en annen som første målvakt, og at
Origi har fått tidlig beskjed om dette?👍 2Kommentar
-
Ikke vesentlig .. men jeg har ikke fått med meg at Arnold i august 2017 skiftet statsborgerskap ..
"Last August, he shocked the country when he retired from international football and also ditched his Kenyan citizenship. He had been the Kenyan number one goalkeeper for 12 years.
With Norwegian rules allowing him to take up citizenship after staying in the country for seven consecutive years, Origi opted for this route. He further could not take up dual citizenship as Norwegian laws do not allow for this."
- Tror ikke Arnold tenkte England i august, men når så er: - Vet ikke om det gjør det enklere å få jobb i England.. fordi jeg ikke kjenner UK sine avtaler med Kenya. men som norsk statsborger er ikke nasjonalitet et hinder i alle fall.
👍 2Kommentar
-
Er han ute av klubben? Er noe rart som skurrer her som ikke har kommet frem eller? En av de viktigste spillerne og under kontrakt var han vel også. Mareritt å se han hos en konkurrent ihvertfall. Skal være vilt god han nyeste om han skal matche klassen Arnold harKommentar
-
Er han fortsatt under kontrakt? Lønnes han av LSK? Ettersom LSK har vært "snille" og latt han prøve seg, håper jeg det finnes en klausul som sier at han ikke kan gå til en ES konkurrent, ihvertfall ikke uten kompensasjon. Hvis ikke gir jeg meg ende over. Nok av kameler som er blitt svelget, spillere som er enten gitt bort eller solgt for lommerusk. Håper Mefsin har kontroll på dette.👍 1Kommentar
-
Er han fortsatt under kontrakt? Lønnes han av LSK? Ettersom LSK har vært "snille" og latt han prøve seg, håper jeg det finnes en klausul som sier at han ikke kan gå til en ES konkurrent, ihvertfall ikke uten kompensasjon. Hvis ikke gir jeg meg ende over. Nok av kameler som er blitt svelget, spillere som er enten gitt bort eller solgt for lommerusk. Håper Mefsin har kontroll på dette.***Større baller enn vett***👍 1Kommentar
-
Kommentar
-
Forstår meg ikke helt på dette jeg. Origi fikk klarsignal av klubben til å reise på prøvespill (noe som er helt vanlig) for å innfri ønske til Arnold. En får nesten inntrykk at klubben panikkhandler inn en erstatter med engang. Det er heller ingen garanti for at prøvespill ender med kontrakt. Burde ikke klubben ventet til situasjonen med Arnold var avklart før de hentet inn en erstatter i Igonen? Dette var jo tross alt rett over nyåret og god tid til å finne en evt. erstatter hvis det hadde blitt kontrakt på Origi. Nå har de press på seg med å kvitte seg med Arnold før det internasjonale vinduet stenger om noen dager selv om det norske og svenske vinduet holder åpent enda lenger. Nå regner jeg med dette vil ordne seg for begge parter, men utad synes jeg dette virker panisk og litt desperat fra klubben sin side når det gjelder denne prosessen.👍 1Kommentar
-
Forstår meg ikke helt på dette jeg. Origi fikk klarsignal av klubben til å reise på prøvespill (noe som er helt vanlig) for å innfri ønske til Arnold. En får nesten inntrykk at klubben panikkhandler inn en erstatter med engang. Det er heller ingen garanti for at prøvespill ender med kontrakt. Burde ikke klubben ventet til situasjonen med Arnold var avklart før de hentet inn en erstatter i Igonen? Dette var jo tross alt rett over nyåret og god tid til å finne en evt. erstatter hvis det hadde blitt kontrakt på Origi. Nå har de press på seg med å kvitte seg med Arnold før det internasjonale vinduet stenger om noen dager selv om det norske og svenske vinduet holder åpent enda lenger. Nå regner jeg med dette vil ordne seg for begge parter, men utad synes jeg dette virker panisk og litt desperat fra klubben sin side når det gjelder denne prosessen.👍 2Kommentar
-
Kommentar
-
Forstår meg ikke helt på dette jeg. Origi fikk klarsignal av klubben til å reise på prøvespill (noe som er helt vanlig) for å innfri ønske til Arnold. En får nesten inntrykk at klubben panikkhandler inn en erstatter med engang. Det er heller ingen garanti for at prøvespill ender med kontrakt. Burde ikke klubben ventet til situasjonen med Arnold var avklart før de hentet inn en erstatter i Igonen? Dette var jo tross alt rett over nyåret og god tid til å finne en evt. erstatter hvis det hadde blitt kontrakt på Origi. Nå har de press på seg med å kvitte seg med Arnold før det internasjonale vinduet stenger om noen dager selv om det norske og svenske vinduet holder åpent enda lenger. Nå regner jeg med dette vil ordne seg for begge parter, men utad synes jeg dette virker panisk og litt desperat fra klubben sin side når det gjelder denne prosessen.Lauken er vår venn!👍 8Kommentar
Kommentar