Morten Stokstad sin bok om Lillestrøm Sportsklubb

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3210

    #21
    Opprinnelig skrevet av Superstefan
    Ingenting er bedre en spredning av musikk, at Werner og Universal ikke tjener lige godt bryr meg i ryggen. Hvis det var sånn det var før måtte man til spesial butikker for og finne spessielle sjangere med musikk som ikke var signet til ett label. Jeg husker jeg sendte penger i kovulutter for og få tak i Mixtapes til Norske hiphop'ere.

    Nå kan ALLE som har laget en skive legge den ut til nedlastning og spre den gratis eller for en liten sum penger (sikkert større sum penger en de hadde fått fra ett plateselskap som tok blod % av cd salgene). Mange ser også at det er konserter og merc som man tjener penger på på. Ikke på platesalg. Derfor ser de det som meget viktig at musikken spres så de får fans.

    Jeg ser med meg selv at sikkert de artistene jeg har hørt mest på i år er ikke signet til ett label og jeg hadde garantert ALDRI fått høre om de hvis det ikke var for internett (spredning av musikk)

    Så fuck mellomledd, gi pengene til skaperene av musikken.

    EDIT: har forresten også "forhåndsbetalt" for boka
    Jeg ser poengene dine, selv om hiphop nok ligger så langt fra min musikksmak som overhodet mulig. Og som du sier er et resultat av den digitale (ofte ulovlige) nedlastingen at artistene må tjene pengene sine på konserter og t-skjorter. For mange artister betyr det at de ikke får nok tid til å lage musikken så bra som de kan. Fokuset blir ikke på å lage best mulig musikk, men å tjene nok penger på andre ting. Jeg kjenner mange musikere (ingen innen hiphop, jeg innrømmer det), og jeg har ennå til gode å møte en eneste en som ikke ønsker utviklingen tilbake dit den var. Ja, plateselskapene tjente penger, men artistene tjente også mer før - og de gjorde det på det de virkelig ønsket å gjøre.

    Hadde pengene virkelig gått til artistene hadde alt vært såre vel, men poenget er jo at svært mange bare stjeler fordi åndsverkene er så lett tilgjengelige - og samtidig betaler de lovlige distribusjonskanalene bare smuler til artistene. Det er bare trist.

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9466

      #22
      Fått med en kammerat på detta nå (driver å overtaler flere). Han ække så veldig til lsk-supporter, typ er aldri på noen kamper, men han synes crowd-funding er fett, så da var'n med

      Kommentar

      • vermu
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2008
        • 1729

        #23
        Med en måned igjen så er det 108 stykker som vil ha boka. LSK på klar "førsteplass" med Viking (85 stykker) på plassen bak.

        Kommentar

        • Jan Banan
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 809

          #24
          109 nå
          - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

          Stuart Baxter har forstått det.

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 4114

            #25
            Opprinnelig skrevet av Jan Banan
            109 nå
            Denne boka kommer til å bli en realitet! Jeg vurderer å bestille flere enn den ene som allerede er bestilt, hvis det viser seg nødvendig mot slutten av måneden. Det er jo en super gave, uansett anledning, og snart er det jul igjen!

            Jeg oppfordrer også Tullebukk og andre med mistenkte kontakter til styret i LSK om å foreslå at klubben eventuelt kjøper opp det nødvendige antall eksemplarer for at prosjektet skal bli gjennomført. Disse kan selges videre til alle dem som kommer til å angre på at de ikke kjente sin besøkelsestid og de kan også brukes som gaver til ansatte og samarbeidspartnere.

            Boka kommer til å skape mye blest rundt klubben, så det vil være en meget god investering!
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • Håkon Henriksen
              Administrator
              • Nov 2003
              • 6411

              #26
              Da har jeg også "invistert" i denne prosjektet ;p

              Håper virkelig folk får ut fingern å setter seg på lista
              Håkon Henriksen
              -
              Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
              -
              ALT FOR FUGLA

              Kommentar

              • Ted Nugent
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2004
                • 851

                #27
                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                Jeg oppfordrer også Tullebukk og andre med mistenkte kontakter til styret i LSK om å foreslå at klubben eventuelt kjøper opp det nødvendige antall eksemplarer for at prosjektet skal bli gjennomført. Disse kan selges videre til alle dem som kommer til å angre på at de ikke kjente sin besøkelsestid og de kan også brukes som gaver til ansatte og samarbeidspartnere.
                Jeg har hørt rykter om at Mathisen eller klubben allerede har lagt inn en storordre som ikke er registrert på siden enda, så tror nok at dette ordner seg ja...

                Kommentar

                • Stray Cat
                  Moderator
                  • Aug 2008
                  • 5916

                  #28
                  Jeg VET at det blir bok om LSK og i hvert fall to andre klubber, men kjør på og bestill. Denne boka må vi jo ha uansett.
                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                  Kommentar

                  • junior
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2006
                    • 492

                    #29
                    Bok 3 og 4 bestilles så fort lønnskronene er inne på konto denne uka =)
                    2 stykker ble bestilt før jul!
                    ------- Forza Fugla! -------

                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9466

                      #30
                      "Whatattaføkk?" tenkte jeg da jeg så at Haugesund sin bok er 82% funded med 9860€.
                      Ser ut som FKH sjæl har vært inne å shoppa litt. Good on 'em.

                      Vi ligger på en solid andreplass med 5175€ funded og 121 bidragsytere

                      Men vi trenger fler! Kjappa på!

                      Last edited by knut; 09.01.2013, 16:10.

                      Kommentar

                      • Stray Cat
                        Moderator
                        • Aug 2008
                        • 5916

                        #31
                        Jeg lar meg faktisk imponere av Christer Falcks forretningsteft. Ikke bare slipper forlaget hans å ta den minste risiko i denne "folkefinansieringen". Finansieringsmåten i seg selv skaper overskrifter og reklame for prosjektet.

                        Men jeg tror finansieringen hadde gått mye kjappere om det hadde vært en annen måte å deponere på boka enn den valgte. Jo enklere, jo flere hiver seg på.
                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3500

                          #32
                          Da får selvfølgelig vif drahjelp av nettavisen til å få realisert sin bok etter laber oppslutning så langt: http://www.side3.no/article3544875.ece. LSK og Haugesund nevnes ikke i artikkelen en gang.

                          Kommentar

                          • Leif A
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 3962

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Totti21
                            Da får selvfølgelig vif drahjelp av nettavisen til å få realisert sin bok etter laber oppslutning så langt: http://www.side3.no/article3544875.ece. LSK og Haugesund nevnes ikke i artikkelen en gang.
                            Da er i tilfelle artikkelen redigert i ettertid....
                            - Dette er såkalt crowdfunding, der man kjøper og betaler for boka nå, og når nok folk har kjøpt den så vil boka skrives og trykkes. Alle investorer vil få navnet sitt i boka, i tillegg til eksemplaret, pluss at forlaget slenger på noen godbiter som fotballmagasinet Josimar og en fotballquizbok, forteller Mats.
                            I skrivende stund er det boka om Haugesund som ligger soleklart best an, med drøyt 80 prosent av finansieringen i boks. Mats sin bok mangler 80 prosent.
                            - Dersom boka ikke oppnår 300 forhåndsolgte eksemplarer vil alle investorer få pengene tilbake. Det er altså ingen risiko involvert. Rent bortsett fra risikoen for at det kommer bøker om Lillestrøm, Haugesund og Brann, men ikke Vålerenga.
                            Knurr...

                            Kommentar

                            • knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9466

                              #34
                              Vålerenga<3 er oppi 40%! Sjappa som har gønna på med 1800€.

                              Kommentar

                              • A.Bilet
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2005
                                • 808

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av knut
                                Vålerenga<3 er oppi 40%! Sjappa som har gønna på med 1800€.
                                Hvorfor skriver du vif med hjerte?
                                A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

                                Twitter-bruker

                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9466

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av A.Bilet
                                  Hvorfor skriver du vif med hjerte?
                                  Forglemmelse. Heide på dem i gamle da'r. Bytta i 2007 da Lillestrøm c==3 vant cupfinalen.

                                  Kommentar

                                  • dennis
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 872

                                    #37
                                    Passert over 400 ifølge Aftenposten.no

                                    Kommentar

                                    • DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 4114

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av dennis
                                      Passert over 400 ifølge Aftenposten.no
                                      Hvis Aftenposten skriver det, vet de noe som NewJelly ikke vet. Da ville de jo også ha vært langt forbi målet om 300 bestillinger. Jeg sjekket prosjektet akkurat nå:

                                      Investors: 121
                                      Days left: 23
                                      Funded: 5175€ of 12000€
                                      43% funded
                                      Elska þetta félag

                                      Kommentar

                                      • knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9466

                                        #39
                                        Stod at ikke alle salga var registrert.

                                        Kommentar

                                        • *46*

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av knut
                                          Stod at ikke alle salga var registrert.
                                          Hvem har solgt så mange?

                                          Kommentar

                                          Working...