Lillestrøm - Sarpsborg, LSK-Hallen - 26.01 2013 kl. 14:00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13278

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    Erling viste derimot absolutt ingenting som bør skremme Helstad.
    Helstad hadde jo klippekort i fjor, så han er vel neppe skremt uansett.

Kommentar

• DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 4260

Først: Vi er enige om at Sarpsborg-kampen var et skritt tilbake.

Likevel synes jeg det er for tidlig å grave seg ned. Altfor tidlig. Det kan være mange forklaringer på den dårlige kampen og jeg klarer ikke helt å hisse meg opp over at dette skjer nå. Heller ikke over at man bruker "bortforklaringer" som en hard treningsperiode. Christian Brink, som selvfølgelig er fornøyd spesielt med andreomgangen, sier i et intervju etter kampen på S08's hjemmeside at det er vanskelig å måle på denne tiden av året og at mange lag trener hardt i denne fasen: - Jeg har hatt fysio'n deres som trener før og jeg vet at de ligger ikke på latsida, de, sier han med et underfundig smil. Det er mulig det ligger en ironi der som jeg ikke forstår, men sånn jeg oppfatter det, vet han hvilket tøft treningsregime gutta har for tiden.

Klart vi kan diskutere Haglunds inngang til kampen også. Han annonserte jo på forhånd at her ville det være mange slitne bein. Mon tro ikke en sånn uttalelse fra treneren før kampen fører til at spillerne ubevisst blir "enda litt mer slitne"? At de ubevisst tenker at i denne kampen "er det ikke så farlig"? I så fall kanskje uprofesjonelt, men ganske menneskelig.

Nå skal vi jo primært konsentrere oss om LSK. Før vi graver oss ned, synes jeg likevel det kan være interessant å sakse et lite knippe overskrifter fra de siste dagene: "DANSK TABBE i RBK-debuten"; "- Vi er ikke her for å vinne. Solskjærs Molde gikk på tap nummer to på La Manga."; "Seks kamper, seks tap for de norske lagene på La Manga. - Vi viste at vi er på rett vei, sier TIL-trener Agnar Christensen."

Det er tidlig. For flere enn oss!
      Elska þetta félag

Kommentar

• GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
        Solskjærs Molde gikk på tap nummer to på La Manga."; "Seks kamper, seks tap for de norske lagene på La Manga. - Vi viste at vi er på rett vei, sier TIL-trener Agnar Christensen."

Poenget er at hverken Molde eller TIL bruker treningskampene sine på å dunke langballer fra egen sekstenmeter. Uansett hvor slitne de er. Solskjær bruker internasjonal motstand til å teste ut sin egen spillende fotballfilosofi mot lag som er tildels helt annerledes enn den man møter hjemme, og tør å få noen på trynet i prosessen. For å lære. Så når Solskjær sier at de ikke er der for å vinne, og bruker treningskamper for det det er, så har han et helt annet utgangspunkt enn Haglund. Vi tør ikke engang prøve å vise frem noe som tyder på utvikling mot et halvproft lag fra Østfold.

Å snakke om behovet for et samspilt lag når man går ut med en taktikk der man ikke vil ha ballen i laget er meningsløst.

Kommentar

• DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 4260

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
          Å snakke om behovet for et samspilt lag når man går ut med en taktikk der man ikke vil ha ballen i laget er meningsløst.
          Morsom formulering, men den bidrar bare til at diskusjonen blir enda mer usaklig. Jeg synes jeg har fått frem mitt poeng og ser ingen grunn til å fortsette å gjenta meg selv. La oss håpe Godset-kampen er mer representativ for LSK 2013 enn Sarp-kampen!
          Elska þetta félag

Kommentar

• superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

Først: Vi er enige om at Sarpsborg-kampen var et skritt tilbake.

Likevel synes jeg det er for tidlig å grave seg ned. Altfor tidlig. Det kan være mange forklaringer på den dårlige kampen og jeg klarer ikke helt å hisse meg opp over at dette skjer nå. Heller ikke over at man bruker "bortforklaringer" som en hard treningsperiode. Christian Brink, som selvfølgelig er fornøyd spesielt med andreomgangen, sier i et intervju etter kampen på S08's hjemmeside at det er vanskelig å måle på denne tiden av året og at mange lag trener hardt i denne fasen: - Jeg har hatt fysio'n deres som trener før og jeg vet at de ligger ikke på latsida, de, sier han med et underfundig smil. Det er mulig det ligger en ironi der som jeg ikke forstår, men sånn jeg oppfatter det, vet han hvilket tøft treningsregime gutta har for tiden.

Klart vi kan diskutere Haglunds inngang til kampen også. Han annonserte jo på forhånd at her ville det være mange slitne bein. Mon tro ikke en sånn uttalelse fra treneren før kampen fører til at spillerne ubevisst blir "enda litt mer slitne"? At de ubevisst tenker at i denne kampen "er det ikke så farlig"? I så fall kanskje uprofesjonelt, men ganske menneskelig.

Nå skal vi jo primært konsentrere oss om LSK. Før vi graver oss ned, synes jeg likevel det kan være interessant å sakse et lite knippe overskrifter fra de siste dagene: "DANSK TABBE i RBK-debuten"; "- Vi er ikke her for å vinne. Solskjærs Molde gikk på tap nummer to på La Manga."; "Seks kamper, seks tap for de norske lagene på La Manga. - Vi viste at vi er på rett vei, sier TIL-trener Agnar Christensen."

Når var det du gravde deg opp? Det har da ikke vært noen grunn til å starte stående på bakken etter fjorårets misere Vi er fortsatt 6 fot under og det er ikke vist noe som helst som tyder på fremgang.
            Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4260

Opprinnelig skrevet av superbøffel
              Når var det du gravde deg opp?
              Svar: Under førsteomgangen mot Godset! Oppgravd under tvil og på prøve dog!

Vi er fortsatt 6 fot under og det er ikke vist noe som helst som tyder på fremgang.
              Men dom rør jo på sig! I alle fall innimellom! Godset-kampen tydet på fremgang, ingen tvil om det, men én svale gjør som kjent ingen sommer. Jeg synes likevel det var såpass mye lovende i den kampen at jeg vil avvente noen kamper til før jeg feller den endelige dommen!
              Elska þetta félag

Kommentar

• superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

Svar: Under førsteomgangen mot Godset! Oppgravd under tvil og på prøve dog!

Men dom rør jo på sig! I alle fall innimellom! Godset-kampen tydet på fremgang, ingen tvil om det, men én svale gjør som kjent ingen sommer. Jeg synes likevel det var såpass mye lovende i den kampen at jeg vil avvente noen kamper til før jeg feller den endelige dommen!
                Som du sier selv, en svale gjør ingen sommer. Det var plenty av små gleder i fjor også, men små gleder gir ikke trange premieskap så lenge de etterfølges av store nedturer.

Jeg regner med en ny sesong i sumpa, og har ikke sett noe som helst som tyder på noe annet.

Blakke og ræva. For en fremtid...
                Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• *46*

Blakke og ræva. For en fremtid...
                  Men vi gir ikke opp!

Kommentar

• GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

Morsom formulering, men den bidrar bare til at diskusjonen blir enda mer usaklig. Jeg synes jeg har fått frem mitt poeng og ser ingen grunn til å fortsette å gjenta meg selv. La oss håpe Godset-kampen er mer representativ for LSK 2013 enn Sarp-kampen!
                    Satt på spissen, men langtfra usaklig. Det er på tide med en utluftning etter to mislykka satsinger og en situasjon der vi nok engang står igjen lutfattige. Hva gjør man galt? Det holder ikke at investoren sier at han vil sponse "god fotball". Viljen må komme fra de som driver klubben til daglig! De som på inn- og utpust hevder vi har henta en høyst konkurransedyktig gjeng spillere, ja og kanskje til og med landets beste midtbane, men som fortsatt lever godt med at Kippe får operere som LSKs spielfuhrer.

Man må våkne å se at det er de som står for nye impulser i norsk fotball som fører an, og som er i ferd med å dra ifra. Vil man ikke være med får man i det minste være ærlige og innfinne seg i hierarkiet. Og slutte å pynte på noe råttent ved å bruke millioner på gode navn og selge det som et medaljelag.

Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me.

Kommentar

• reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13278

Er hjertens enig i forrige innlegg, vil forøvrig legge til at resultater fra treningskamper er viktige. Klubben selger ikke flere sesongkort ved å bli rundspilt av Særpinger på eget gress. Å ikke gå for seier i disse kampene er en grov feilvurdering som koster klubben penger.

Videre tyder mye på at fotballen vår også denne sesongen blir en formløs affære uten eget spill.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av reka
                        Videre tyder mye på at fotballen vår også denne sesongen blir en formløs affære uten eget spill.
                        Ikke f**n. Ikke snakk om at det vil vare ut sesongen. Det vet både du, jeg, styret og Haglund. Da vil det skje ting hvis S08-kampen skal være gjengangerer gjennom 2013.

Kommentar

• Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3501

Opprinnelig skrevet av *46*
                          Ikke f**n. Ikke snakk om at det vil vare ut sesongen. Det vet både du, jeg, styret og Haglund. Da vil det skje ting hvis S08-kampen skal være gjengangerer gjennom 2013.
                          1 uavgjort og 1 seier så langt i oppkjøringen. Det gir ett snitt på 2 poeng og 60 poeng på en hel sesong, som igjen mest sannsynlig vil gi oss medalje og mulig gullkamp. Om det ender sånn kan godt disse kampene være representative for hele 2013 sesongen for min del.

Treningskamper på denne tiden av året betyr null og niks, og det har vi vel sett tidligere når vi knuste Rubin Kazan 5-2 i deres vinterpause få måneder før de tok 4 av 6 mulige poeng mot Barcelona i Champions League. Jeg var også tilstede når Sogndal rundspilte Strømsgodset på Marienlyst en uke før seriestart i fjor og vant 4-2. Det var ikke mange på tribunen som trodde på sølv da.

Det betyr ikke at LSK nødvendigvis har hatt det tøffere enn Sarpsborg i forkant av denne kampen, men treningskamper i januar sier veldig lite om styrkeforholdet i mars/april. I tillegg vet i alle fall ikke jeg hva som er LSK sitt fokus i forkant av hver treningskamp, men jeg har selv vært med på å ligge lavt mot svak motstand bare for å trene på dette, selv om vi ville hatt en helt annen inngang og styrt kampen mot samme motstand i en tellende kamp.

Kommentar

• reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13278

Ikke bare S08 kampen, også mot Godset var vel det vi leverte basert på brudd og overganger. Er jo effektiv fotball, men samtidig ganske trist at vi med stallen vår ikke kan prestere skikkelig spill.

Kommentar

• *46*

Laget en liten korreksjon/tillegg på denne posten, men trykket ikke på lagre før jeg gikk i møte. Den lød som følgende:

Tror man vil være tjent med å slippe opp litt i treningen før treningskampene. Både for spillerenes selvtilit og for tilhengerenens tro på laget.

Kommentar

• Wanker
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 637

Laget en liten korreksjon/tillegg på denne posten, men trykket ikke på lagre før jeg gikk i møte. Den lød som følgende:

Tror man vil være tjent med å slippe opp litt i treningen før treningskampene. Både for spillerenes selvtilit og for tilhengerenens tro på laget.
                                Yes! Ikke bare du som har skjønt det:

"Et purungt Strømsgodset-lag slo CSKA Moskva 2-1 i ettermiddag, etter scoringer av Adama Diomande og Gustav Wikheim.

- Dette var meget sterkt, sier Strømsgodset-trener Ronny Deila til Dagbladet på La Manga.

- Vi har vært smarte på trening. Vi har tatt det litt roligere de siste dagene. For det er bare kjedelig å spille kamp når alt er tungt. Det så du sist, da var det helt håpløst"

Wanker,
                                som nikker samtykkende...
                                Hunter S. Thompson:

There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

Kommentar

• DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 4260

Ser at Sarpsborg 08 har lekt med FFK og leder 5-1 etter 75 minutter. Jøss, kanskje de ikke er så rævva som noen synes å mene?
                                  Elska þetta félag

Kommentar

• Lars
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6156

5-0 etter 65 minutter vitner om enorm forskjell på lagene. FFK er svekket fra i fjor, men Sarpsborg viser at de per dags dato er et meget godt lag. Om de virkelig er så gode, eller om de har en altfor tidlig formtopp (dvs trenere lettere enn konkurrentene), får vi svar på senere. Akkurat nå er de i alle fall meget sterke.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

Opprinnelig skrevet av Lars
                                      5-0 etter 65 minutter vitner om enorm forskjell på lagene. FFK er svekket fra i fjor, men Sarpsborg viser at de per dags dato er et meget godt lag. Om de virkelig er så gode, eller om de har en altfor tidlig formtopp (dvs trenere lettere enn konkurrentene), får vi svar på senere. Akkurat nå er de i alle fall meget sterke.
                                      De hadde en veldig tidlig formtopp sist de var i TL. Kan være lurt å legge toppformen litt tidligere for nyopprykkede lag for å få en god følelse de første kampene men de er veldig tidlig å lette på treningen.

Vi får se etter hvert om de virkelig er så gode eller faller gjennom når alvoret starter. Treningskamper er treningskamper. Tendensene derfra er lite verdt når vi starter.
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6101

Opprinnelig skrevet av Lars
                                        FFK er svekket fra i fjor,
                                        Laget mot sarpsborg:

Håvard G. Jensen
                                        Håvard Åsheim, Ole Strømsborg, Lars Grorud, Haitam Aleesami
                                        Simen Standerholen, Andreas Landgren, Khalifa Jabbie, Ole-Jørgen Halvorsen
                                        Mouhamed "Momo" Gueye, Alexander Ruud Tveter

Denne elveren ser ut som et svakt 1. div lag. Har ikke hørt om mer enn 5 spillere på laget.

Keepern dems spilte tydeligvis G16 i fjor:
                                        http://www.fredrikstadfk.no/news/article/7xcfcjhw7pvm13u0gxo47kwo0/title/beseiret-rosenborg-pa-straffekonk

Kommentar

• xeR
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 11206

Opprinnelig skrevet av HSft
                                          Laget mot sarpsborg:

Håvard G. Jensen
                                          Håvard Åsheim, Ole Strømsborg, Lars Grorud, Haitam Aleesami
                                          Simen Standerholen, Andreas Landgren, Khalifa Jabbie, Ole-Jørgen Halvorsen
                                          Mouhamed "Momo" Gueye, Alexander Ruud Tveter

Denne elveren ser ut som et svakt 1. div lag. Har ikke hørt om mer enn 5 spillere på laget.

Keepern dems spilte tydeligvis G16 i fjor:
                                          http://www.fredrikstadfk.no/news/article/7xcfcjhw7pvm13u0gxo47kwo0/title/beseiret-rosenborg-pa-straffekonk
                                          De kan ta med seg stabæk ned i 2.
                                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

Working...