Prøvespillere 2013
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Hvorfor måtte du svare samtidig som meg?Last edited by Gjest; 22.07.2013, 12:00.Kommentar
-
Jeg sier bare Makhtar Thoiune. Hvor gammel var han da han slo igjennom etter å ha kavet nedover i divisjonene i åresvis? I slutten av tredveåra?
Har han teknikken til å skape noe selv og holde i ballen lenge nok til at resten av laget kommer opp, fordi vi ofte blir litt baktunge i overgangene, så er det bare å kline til.Kommentar
-
Kommentar
-
Hvis man tolker stemninga her på forumet og blandt ungutter virker det jo som man skal spille fast i TL når man er 17 år og må bli kjørt til trening av mamma, og være solgt ut av landet ett par år senere. Forstå det den som kan.Kommentar
-
Rune Bratseth debuterte i TL som 24-åring. Ian Wright var 22, Stuart Pearce og Alan Pardew 23. Om jeg husker rett. Alder er ikke nødvendigvis noen stor hindring. Husker BG hadde en 29-årig turner på trening som de vurderte veldig sterkt. Han ble vurdert som for gammel til å slå i gjennom, og den er vel faktisk fair enough. Haugevis med eksempler på spillere som ikke slo gjennom i TL før de var godt oppe i tjueåra. Torpern, Thioune, Hans Nordbye, Ruben Kristiansen er alle gode spillere vi hadde hatt jævlig god bruk for, som ikke slo gjennom før de var minst 23. God nok, ikke for gammel. Må funke andre veien også.Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
Det har fra tid til annen kommet kritikk på at LSK "aldri" scouter etter spillere her hjemme i Norge og bare sitter på kontoret:
At Amahn Pellegrino er på prøvespill, er jeg 99 % sikker på er fordi Simon Mefsin ser mer fotball på nivået under Tippeligaen enn de aller fleste her inne. Ser på Twitter at han er på veldig mange kamper rundt på østlandet i Adeccoligaen og 2. divisjon.
Uansett, så er sikkert ikke det bra nok. Det hellerKommentar
-
Bolly spilte visstnok mange kamper i yngre år,. Det var først i fjor han virkelig ble god nok. Og når han først slo igjennom var han helt sheriff. I årene før så vi glimt av hva han hadde inne, men sjeldent gjennom 90 minutter og aldri over flere kamper."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Hjelper jo dessverre lite da han ble solgt etter en halv god sesong.Kommentar
-
Blir jo litt vanskelig dette da. Sparke trener eller sports direktør for manglene resultater. Så skal vi inn med en mengde unge spillere som er usikkert om vil slå til. Økonomi har vi dårlig med. Hvor skal begynne?? Håper noen forstår hva jeg mener. Man får ikke i pose og sekk. Kanskje vi skal begynne med bruk og kast. Eller skal vi legge alt ansvar til de som foreslår og går god for alle disse forslagene om spillere som vil slå til bare de får mulighetene??Kommentar
-
Det har fra tid til annen kommet kritikk på at LSK "aldri" scouter etter spillere her hjemme i Norge og bare sitter på kontoret:
At Amahn Pellegrino er på prøvespill, er jeg 99 % sikker på er fordi Simon Mefsin ser mer fotball på nivået under Tippeligaen enn de aller fleste her inne. Ser på Twitter at han er på veldig mange kamper rundt på østlandet i Adeccoligaen og 2. divisjon.
Uansett, så er sikkert ikke det bra nok. Det heller
Vi har jo fått bra hjelp med Afrikanske spillere fra Aneke, men det hadde vært minst like spennende å sett mot øst-europa og sør-amerika.
Det er også bra hvis vi har en kvalifisert speider som kan se disse spillerne i deres vante omgivelser før vi inviterer de på prøvespill, da det gjerne sier mer om holdningene deres enn når de er tilstede på våre treninger i 2 uker for å imponere.
Holdninger kombinert med ferdigheter = suksess!Kommentar
-
Marius Lundemo (1994), SMB fra Bærum SK, prøvetrimmer med Fugla om dagen. Jeg veit ingenting om vedkommende, men nevner det da en del her inne sikkert har sett ham live eller via fjernsynet og kanskje vil dele med oss andre.
Inntrykket mitt fra én trening inni LSK HALLEN er en ivrig, fotrapp ung herremann med to gode føtter (høyrebeint), bra grunnteknikk og ålreite avslutninger, i tillegg til å være veldig fin på håret (litt sånn halvlangt, mørkt, med noe fall).
TS05 - Felt CKommentar
-
Han har tidligere trent med rbk, og fått et tilbud fra Glimt (villle avslutte videregående istedenfor å flytte nordpå).
Beskrives slik av Jan-Erik Aalbu, etter ikke å ha fått tilbud av Molde, men før prøvespill hos rbk;
"En ung lovende spiller som egentlig har det meste. Bra fart, god teknikk med
meget god fotballforståelse. Ingen spesiell spisskompetanse, men mer en som er
bra på alt. Holder gutten seg skadefri kan han nå meget langt og helt sikkert en
som kan få kontrakt hos RBK."TS05 - Felt CKommentar
-
Har du sett Lundemo i kamp? Hvordan er det i så fall med taklings- og hodestyrke? Han er jo relativt lang, og på treninga virka det som han kom "opp i beina" på de fleste (uten at det takles mye hardt på treningene, bortsett fra Ohi og Friday).TS05 - Felt CKommentar
-
Har ikke sett han spille noe særlig selv, men han har mye fått mye god omtale og jeg har syntes han har hørtes ut som en spennende spiller lenge. Han har hatt en del problemer med skader, og det kan derfor kanskje være en fordel for han å komme hit hvor han kan sammarbeide med Kåsene.
Han er stadig å finne på u-landslagene når han er skadefri.
Rimelig målfarlig spiller med 10 mål på 26 kamper i 2. div i år.
Her kan dere se han (nr 16) slå assist på bærum sitt 2. mål og putte mål nr. 5 og 6.:
Kommentar
-
Nei, har ikke sett ham live. Spørsmålet er om alle skadene har satt ham for mye tilbake, men kjempebra for LSK at man har norske u-landslagspillere på prøve. Men satt opp imot Holmedal blir de vel ganske like? Virker jo også som han vil bli satsa på i likhet med Nordermoen.Kommentar
-
Nei, har ikke sett ham live. Spørsmålet er om alle skadene har satt ham for mye tilbake, men kjempebra for LSK at man har norske u-landslagspillere på prøve. Men satt opp imot Holmedal blir de vel ganske like? Virker jo også som han vil bli satsa på i likhet med Nordermoen.Kommentar
Kommentar