Selv med investorer og salg av spillere hvert år eier vi ikke nåla i veggen. Når nye Åråsen stadion ble bygd hørtes det ut som pengene skulle renne inn som vann fra ei kran. Den utleie blokka som står på gamle treningsfeltet nord for Åråsen. tilhører ikke den LSK også?
Sportsklubbens økonomiske situasjon
Collapse
X
-
Hva skjedde med eiendomsinvesteringene som skulle føre til at vi kjøpte tilbake de 25% av åråsen? -
"A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Kommentar
-
Hvis dem helt seriøst har klart å kjøre det så jævlig på ræva igjen så er det virkelig på tide å kvitte seg med samtlige oppe på kontorene der. Var satsingen i fjor avhengig av at vi skulle vinne ligaen for å nesten ikke gå konk?
Det budsjettet de setter er tydeligvis værre enn mitt private, og tro meg det sier en hel del....Kommentar
-
Hvis dem helt seriøst har klart å kjøre det så jævlig på ræva igjen så er det virkelig på tide å kvitte seg med samtlige oppe på kontorene der. Var satsingen i fjor avhengig av at vi skulle vinne ligaen for å nesten ikke gå konk?
Det budsjettet de setter er tydeligvis værre enn mitt private, og tro meg det sier en hel del....Kommentar
-
Vi solgte Bjørn for en stor sum, samt Bolly nå for 7 mill. Det burde vel dekke inn for tilskuersvikten? Forøvrig så er det noen som har satt budsjett der også, og om vi var 50% unna å nå budsjett målet på denne posten så sier det seg selv at noen har bomma. Kraftig.
Mye mulig Per M bruker mye penger i LSK, men det hjelper jo ikke når noen bommer så kraftig på budsjett hvert eneste år.
Vil legge til en ting; Jeg betviler ikke at Per M legger alt han har av energi i LSK, og virkelig ønsker at LSK skal lykkes.Kommentar
-
Hvis det virkelig står så ille til som det skrives på forumet her (eks. kfl har mer solid økonomi enn lsk på tross av underslag) Så kan man spørre seg hvordan status hadde vært uten salg av BBS og Bolly.Kommentar
-
Kan fortelle deg at uten dem på kontoret hadde vi ikke hatt noen klubb... Per Mathisen bruker enorm med penger på Lsk. Vi bomma totalt i fjor og hadde knapt halvparten av tilskuerne vi burde hatt........ Ser du noen andre klubber i Norge nå som svir av penger på nye spillere???? Utenom rbk og molde.
Hva ble egentlig det offisielle snittet? Sikkert et stykke under 6000.
Hvis noen har budsjettert med mer enn 8500 bør de slippe det ansvaret fremover...
Og uansett hvordan man regner, så skal det vel godt gjøres å bomme med mer enn 5-6 mill på tilskuerne? Hvor kommer resten av underskuddet fra?Hunter S. Thompson:
There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.Kommentar
-
Det budsjettet de setter er tydeligvis værre enn mitt private, og tro meg det sier en hel del....
Uten at jeg kjenner ditt private budsjett riktignokMvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Det jeg synes er merkelig er at før vi solgte Bolly så sa Bjarmann eller P.M til RB at LSK var avhengige av spillersalg eller sponsorhjelp for å få noen inn. Derette selger vi Bolly for 7,5 mill (noe jeg synes var en ganske så tilfredstillende pris) men det virker allikevel ikke som om noe er på vei inn? Ryktetråden er fullstendig tørrlagt og LSK nevnes ikke i forhold til noen ting lenger. Er økonomien virkelig SÅ dårlig at SELV med de 7.5 millionene så er vi lutfattige?Kommentar
-
Da ser det vel ut til at ryktene om Sportsklubbens død var betydelig overdrevet også denne gangen! Jeg vet ikke noe om spilleren og om han eventuelt holder mål (!), men i følge rb.no og ryktebørsen er det tydeligvis rom for en og annen forsterkning likevel.Last edited by DoubleHi5; 30.01.2013, 14:21.Elska þetta félagKommentar
-
Latterlig! Vi hadde aldri henta de neka hvis vi visste de kom til å koste dette. Sportsklubben har hjulpet spillerne til å få spille fotball på elitenivå (og begge burde vært takknemlige for det) og dette straffer seg.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
http://www.nettavisen.no/sport/fotba...cle3592841.ece
Latterlig! Vi hadde aldri henta de neka hvis vi visste de kom til å koste dette. Sportsklubben har hjulpet spillerne til å få spille fotball på elitenivå (og begge burde vært takknemlige for det) og dette straffer seg.
I ettertid så var det helt klart en tabbe å signere disse uten å avklare med konkursboet.
Dette er penger som sportsklubben ikke har nå og heller ikke hadde den gang.Kommentar
-
Jeg håper LSK tar sjansen på å anke saken til Høyesterett. Saken er såpass tvilsom at jeg mener det er en akseptabel sjanse for at LSK slipper unna ansvaret for sakskostnader også i en evt. Høyesterettssak.
Jeg har akkurat lest ferdig lagmannsrettsdommen og er ikke overbevist over den argumentasjon som legges til grunn av retten. Det legges blant annet vekt på at kravet på utdanningskompensasjon beholdes ved nedrykk til divisjoner der proffkontrakter ikke er tillatt og at dette taler for at kravet på utdanningskompensasjon derfor skal være i behold også der en klubb går konkurs.
Etter min oppfatning bør hensynet til arbeidstaker veie tyngre enn det dommeren synes å ha lagt til grunn. Håper som nevnt at LSK utfordrer dommen ved anke til Høyesterett.Kommentar
-
Dette betyr jo bare at sportsklubben etter all sannsynlighet ikke sjekket formalitetene rundt overgangen da de hentet disse to spillerne. Kanskje mente de at dette ikke var noen sak. For meg kan det virke som at de involverte ikke har den kunnskapen som tydeligvis må til...Fugla ForeverKommentar
Kommentar