Når styret nå skal redusere kostnadene, så tror jeg det kan være en ide å diskutere hvorvidt det er produktivt å ha fast ansatte i klubben. Trenere og spillere ansettes på tidsavgrensede kontrakter, så hvorfor skal ikke resten av administrasjonen gjøre det samme? Problemet med selskapsmodellen er at bl. annet arbeidsmiljøloven gjelder. Nå er AML noe jeg støtter opp under, men i en organisasjon som LSK kan den skape problemer når det må kuttes som nå. Så vidt jeg forstår så setter den grenser for hvem som kan permitteres først og hvem som må sitte grunnet ansennitet. Resultatet kan i så fall være at personer som klubben er tjent med å ha med videre blir permittert, og noen klubben hadde klart seg uten blir. Det kan godt være at jeg har misforstått, og i så fall håper jeg noen klarifiserer dette.
Å gi åremålskontrakter kan være en løsning for å unngå at folk blir sittende langt over det som er gunstig. Vi hadde en situasjon for en del år siden hvor en tidligere daglig leder gikk rundt og hevet millionlønn for å drive med div. forefallende arbeid. Lignende situasjoner har vi absolutt ikke råd til å kaste bort penger på nå.
Å gi åremålskontrakter kan være en løsning for å unngå at folk blir sittende langt over det som er gunstig. Vi hadde en situasjon for en del år siden hvor en tidligere daglig leder gikk rundt og hevet millionlønn for å drive med div. forefallende arbeid. Lignende situasjoner har vi absolutt ikke råd til å kaste bort penger på nå.
Kommentar