Du trenger ikke fb-konto for å se livesendinger. Bare gå inn på https://www.facebook.com/LillestromSK/ i nettleser, så kan du se videosendingen når den går.
Sportsklubbens økonomiske situasjon
Collapse
X
-
Du trenger ikke fb-konto for å se livesendinger. Bare gå inn på https://www.facebook.com/LillestromSK/ i nettleser, så kan du se videosendingen når den går.Kommentar
-
Kommentar
-
Hva med å lage en slags LSK-TV med litt ulike programmer.
- Mesternes mester ( Ulike fysiske aspekter, kan ivareta smittevern gjennom individuelle øvelser evt grupper på 5 )
- Standup
- Idol ( der spillere/ansatte i klubben deltar )
- "Norske talenter"
- "Vil du bli millionær"
- virtuelle løp på strava der man kan konkurrere mot spillere
- Vise og kommentere tidligere kamper som har vært kule
- Presentasjon av spillernes hus/leilighet med terningkast
- 4 stjerners middag med
+ mye mer.
👍 3Kommentar
-
En ting som slo meg her en kveld jeg lå og tenkte på hvor jævlig denne situasjonen her er. Jeg frykter at om vi blir surrende nede i obos (i beste fall) noen år nå. Hva skjer med gresset på Åråsen? Jeg frykter at man går til det grep og legger kunstgress for å spare penger på arbeidet med gresset. Antallet lag i obos som har kunstgress er vel forholdsvis høyt? Det er det vel forsåvidt i eliten og men.
Om så skjer er det kroken på døra for meg. Obosfotball på Åråsen på plastikk. Det er totalt uaktuelt å se på.I år så tar vi altKommentar
-
En ting som slo meg her en kveld jeg lå og tenkte på hvor jævlig denne situasjonen her er. Jeg frykter at om vi blir surrende nede i obos (i beste fall) noen år nå. Hva skjer med gresset på Åråsen? Jeg frykter at man går til det grep og legger kunstgress for å spare penger på arbeidet med gresset. Antallet lag i obos som har kunstgress er vel forholdsvis høyt? Det er det vel forsåvidt i eliten og men.
Om så skjer er det kroken på døra for meg. Obosfotball på Åråsen på plastikk. Det er totalt uaktuelt å se på.
Dessuten tror jeg ikke det er noe særlig å spare på kunstgress. De klubbene som har lagt kunstgress har ofte gjort det fordi de har vært pålagt av kommunen som enten eier eller sponser anlegget sånn at banen kan brukes enda mer som treningsanlegg for barneidrett og bredden. For Lillestrøms del, så er det jo uansett ikke noen mangel på anlegg for både barneidretten og toppidretten. Ingen har behov for å trene på Åråsen-matta.
Noen klubber som Molde har lagt kunstgress sånn at de kan trene på stadion og benytte seg av fasilitetene der istedenfor å pendle til mindre bra anlegg utenfor byen. Igjen så har Lillestrøm allerede tipp topp treningsanlegg i umiddelbar nærhet til Åråsen.
Til slutt så er det noen klubber som Viking som har funnet ut at det er viktigere å være konsertarrangør enn en fotballklubb med respekt for seg selv. For Lillestrøms del så blir det jo uansett aldri aktuelt at Åråsen skal bli en konsertarena. Såpass store artister spiller heller i Oslo.
Jeg ser egentlig ikke noen god økonomisk grunn til at LSK skal bytte underlag. Kunstgress koster også en god del å legge, det må også vedlikeholdes, og ikke minst må det byttes langt oftere enn gresset.👍 3Kommentar
-
Den store ulempen med kunstgress er at det er kunstgress, og dermed ikke velegnet for fotball - som som kjent skal spilles på naturgress👍 3Kommentar
-
Solidaritetsmidler utbetales til klubb/klubbene spilleren var i fra alder 12-21.
så noe skal vi nok ha!Kommentar
-
Solidaritetsmidlene er 5% av overgangssum (8,15 mill) og av de vil vi da ha krav på 15% (5% for hvert år fra 12-14 år)
Ca 1,2 mill på oss da👍 1Kommentar
-
Solidaritetsmidler utbetales for alle overganger, uansett alder på spilleren. Utdanningskompensasjon utbetales derimot kun frem til spilleren fyller 23. Så usikker på om vi får utdanningskompensasjon i tillegg og hva den eventuelt er på👍 1Kommentar
-
Solidaritetsmidler gjelder også fra fylte 12 år.Kommentar
-
100.000 kr per år fra fylte 12 i utdanningskomensasjon. Så da får vi 1,5 mill totalt om overgangssum stemmer.
Med akademiet vi har nå, så vil forhåpentligvis solidaritetsmidler og utdanningskompensasjon bli en jevn inntektsstrøm i årene som kommer, så må kanskje lære meg reglene først som sist.
👍 1Kommentar
-
Han er født i april 98 og dro fra oss sommern 2014, så 12-16år da, dog usikker på omsesongen han var 16 telles som vår eller start sin i.o.m han fyllte 16hos oss, men spilte den sesongen i start. Så enten 20 eller 30% av solidaritetsmidlene hvis jeg har forstått rett (5% pr år for 12,13,14,15, 10% for 16 og opp).Kommentar
-
Han er født i april 98 og dro fra oss sommern 2014, så 12-16år da, dog usikker på omsesongen han var 16 telles som vår eller start sin i.o.m han fyllte 16hos oss, men spilte den sesongen i start. Så enten 20 eller 30% av solidaritetsmidlene hvis jeg har forstått rett (5% pr år for 12,13,14,15, 10% for 16 og opp).Kommentar
-
Utdanningskompensasjon gjelder når spiller under 23 år ved årets begynnelse skifter klubb, men gikk glipp av den biten om at han regnes som ferdig utdanna etter et visst antall kamper på toppnivå, samt at kun den klubben han forlater evt kompenseresKommentar
Kommentar