Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Jeg har drevet firma i traktene i snart 10år med solid økonomi. Jeg har aldri hatt noen fra sportsklubben som har banket på døra hos meg. Hvis dette er tilfelle for alle små og mellomstore bedrifter på Romerike så syntes jeg det er merkelig.
Dette er jo nøkkelen for alt. Man må jo rett og slett ha inn folk som er komfortable med å ringe rundt til bedrifter i lokalområdet for å få inn penger. Da må man også ta de "kalde" telefonene til folk man ikke kjenner, og ikke bare til de samme bedriftene som har støttet LSK i alle år fordi de er glad i sportsklubben. Sier de nei i år, så må man ringe til de igjen til neste år.
Som jeg sikkert har sagt tidligere, så har jeg jobbet en del opp mot Sandefjord Fotball, og da spesielt mot de 3 personene som jobber med aktivt salg mot sponsorer og markedsføring. Når Lars Bohinen deltok på sin første sponsorfrokost med Sandefjord, så sa han at han var veldig imponert over hvor stor, og ikke minst aktiv sponsorpool de hadde. Han sa det var mer enn dobbelt så mange sponsorer tilstede der enn når vif i sin tid presenterte Martin Andresen med sin "Best i Norden, unike i Europa" visjon, og at det var 90 personer mer tilstede enn når Stabæk hadde sine sponsorsamlinger etter seriegullet.
Æren for dette skal gis til en dedikert og god markedssjef som gjør alt fra å ringe de kalde samtalene til å følge opp sponsorer igjennom sesongen. Han ringer rundt bare for å høre hva folk synes og hvordan de har det midt i sesongen, og starter allerede da arbeidet for neste sesong, slik at man får det så forutsigbart som mulig. I tillegg har han en entusiasme som smitter over på alle andre, og skaper forventninger.
Nå er riktignok ikke Sandefjord Fotball sitt Adeccoligaprodukt like lett å selge som en Tippeligaklubb ift store sponsoravtaler, men i antall samarbeidspartnere er de blant de beste i Norsk fotball.
Hvordan LSK jobber her vet jeg ikke, men jeg håper virkelig at man har personer som banker på dører for å skaffe nye sponsorer hele tiden. Det er positivt med tilstedeværelse i sosiale medier og i avisene, men de nye avtalene henter man først og fremst ved å drive oppsøkende salg. Det vises jo hver gang en konkurstruet klubb har en dugnad for å få inn penger og mobiliserer skikkelig for å få det til. Det gir alltid resultater.
Når Lars Bohinen deltok på sin første sponsorfrokost med Sandefjord, så sa han at han var veldig imponert over hvor stor, og ikke minst aktiv sponsorpool de hadde. Han sa det var mer enn dobbelt så mange sponsorer tilstede der enn når vif i sin tid presenterte Martin Andresen med sin "Best i Norden, unike i Europa" visjon, og at det var 90 personer mer tilstede enn når Stabæk hadde sine sponsorsamlinger etter seriegullet.
Nå skal det faktisk sies, at LSK er blant de beste i klassen når det kommer til aktiv sponsorpool. Sjekk hva DNB sa når dem signert ny avtale med LSK - sponsorpoolen er veldig viktig. Alt er ikke helt mørkt. Jeg vil bare ha frem at alt er ikke helt håpløst, LSK gjør det bra på noen områder også.
Nå skal det faktisk sies, at LSK er blant de beste i klassen når det kommer til aktiv sponsorpool. Sjekk hva DNB sa når dem signert ny avtale med LSK - sponsorpoolen er veldig viktig. Alt er ikke helt mørkt. Jeg vil bare ha frem at alt er ikke helt håpløst, LSK gjør det bra på noen områder også.
Dette er jo nøkkelen for alt. Man må jo rett og slett ha inn folk som er komfortable med å ringe rundt til bedrifter i lokalområdet for å få inn penger. Da må man også ta de "kalde" telefonene til folk man ikke kjenner, og ikke bare til de samme bedriftene som har støttet LSK i alle år fordi de er glad i sportsklubben. Sier de nei i år, så må man ringe til de igjen til neste år.
Som jeg sikkert har sagt tidligere, så har jeg jobbet en del opp mot Sandefjord Fotball, og da spesielt mot de 3 personene som jobber med aktivt salg mot sponsorer og markedsføring. Når Lars Bohinen deltok på sin første sponsorfrokost med Sandefjord, så sa han at han var veldig imponert over hvor stor, og ikke minst aktiv sponsorpool de hadde. Han sa det var mer enn dobbelt så mange sponsorer tilstede der enn når vif i sin tid presenterte Martin Andresen med sin "Best i Norden, unike i Europa" visjon, og at det var 90 personer mer tilstede enn når Stabæk hadde sine sponsorsamlinger etter seriegullet.
Æren for dette skal gis til en dedikert og god markedssjef som gjør alt fra å ringe de kalde samtalene til å følge opp sponsorer igjennom sesongen. Han ringer rundt bare for å høre hva folk synes og hvordan de har det midt i sesongen, og starter allerede da arbeidet for neste sesong, slik at man får det så forutsigbart som mulig. I tillegg har han en entusiasme som smitter over på alle andre, og skaper forventninger.
Nå er riktignok ikke Sandefjord Fotball sitt Adeccoligaprodukt like lett å selge som en Tippeligaklubb ift store sponsoravtaler, men i antall samarbeidspartnere er de blant de beste i Norsk fotball.
Hvordan LSK jobber her vet jeg ikke, men jeg håper virkelig at man har personer som banker på dører for å skaffe nye sponsorer hele tiden. Det er positivt med tilstedeværelse i sosiale medier og i avisene, men de nye avtalene henter man først og fremst ved å drive oppsøkende salg. Det vises jo hver gang en konkurstruet klubb har en dugnad for å få inn penger og mobiliserer skikkelig for å få det til. Det gir alltid resultater.
Som et godt poeng kan det nevnes at flere små sponsorer gjør fallhøyden i sponsorarbeidet mindre, det at Elkjøp nå er ute vil si rundt 20% av sponsorbudsjettet. Å miste noen små utgjør kanskje et par prosent, dog mer jobb å ha flere og små men desto mindre risiko. Det er faktisk få bedrifter idag som ser verdien av å sponse lsk med millionbeløp, og ser man på LSKs millionavtaler de siste årene vil jeg påstå at dette så å si utelukkende involverer noen med et lsk-hjerte.
At enkelte vil nærmest legge ned klubben? Addecco, før et salg av stadion navn skjønner jeg ingen ting av. Jeg velger lett ett salg av et navn før et nedrykk....
Jeg velger lett ett salg av et navn før et nedrykk....
Jeg velger lett Lillestrøm Sportsklubb i gult og svart på Åråsen stadion i 3.div foran FC Elkjøp Lillestrøm på Elkjøp stadion i grønne og hvite drakter i tippeligaen. But thats me..
Jeg velger lett Lillestrøm Sportsklubb i gult og svart på Åråsen stadion i 3.div foran FC Elkjøp Lillestrøm på Elkjøp stadion i grønne og hvite drakter i tippeligaen. But thats me..
LSK i 3. divisjon? Da er er nok ikke Åråsen hjemmebane lenger uansett.... Da vil nok alternative bruksområder stå klare.
Jeg velger lett Lillestrøm Sportsklubb i gult og svart på Åråsen stadion i 3.div foran FC Elkjøp Lillestrøm på Elkjøp stadion i grønne og hvite drakter i tippeligaen. But thats me..
Men kan du leve med en sammenslåing av LSK og vif i hvite drakter og sort bukser som spiller på Strømmen stadion, eller er du helt baktreversk?
Å skifte stadionnavn bør være et absolutt "if all else fails"-scenario. Umiddelbart får man inntrykk av at det er den letteste løsninga for noen hauker som vil beholde sine posisjoner i klubben.
Å selge stadionnavnet kan være en fin øyeblikkelig inntekskilde. For alle vil det jo være Åråsen uansett.
Men om det skulle komme inn penger enten gjennom spillersalg, salg av navn etc så er det essensielle at de forvaltes riktig.
Pisse i buksa for å holde varmen er som vi alle vet lite fruktbar i det lange løp
I den sammenheng skulle jeg ønske vi hadde en sportslig leder som ikke hadde vegring for upopulære diskusjoner/avgjørelser.
Kjenner at jeg ikke gidder å engasjere meg så mye i dette med stadionnavn. Det er vel strengt tatt bare et spørsmål om tid før stadionavn, stadiosted, logo, draktfarge, stiftelsesår er noe annet enn det vi kjenner i dag. Det er jo den veien fotballen går nå til dags og det bare akselerer....
Kjenner at jeg ikke gidder å engasjere meg så mye i dette med stadionnavn. Det er vel strengt tatt bare et spørsmål om tid før stadionavn, stadiosted, logo, draktfarge, stiftelsesår er noe annet enn det vi kjenner i dag. Det er jo den veien fotballen går nå til dags og det bare akselerer....
Du glemte klubbnavn.
For øvrig har jeg et lokalt eksempel på at stiftelsesår er lett å trikse med. Vårt lokale Mjølner står nå med stiftelsesåret til avdøde Narvik Nor. Dette er resultatet av en fusjon mellom klubbene under navnet Narvik FK, som plutselig (sett sånt) igjen fikk Mjølnernavnet og Mjølnerfargene, men stiftelsesåret til Narvik Nor som var eldste klubben, men som ingen ser skyggen av i dag.
Er det rart man heller holder med fugla?
For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!
Jeg har drevet firma i traktene i snart 10år med solid økonomi. Jeg har aldri hatt noen fra sportsklubben som har banket på døra hos meg. Hvis dette er tilfelle for alle små og mellomstore bedrifter på Romerike så syntes jeg det er merkelig.
Om det kan redde situasjonen så kan godt Åråsen kalles "Tommy Sharif Memorial Stadium" for min del. På samme måte som butikken kaller seg Rema 1000, handler jeg like fordømt på Forbruker'n. Volvoen har jeg på service på Bilsentralen. Lillestrøm Kultursenter vil alltid være kinoen. Åråsen vil alltid være Åråsen.
Har lenge tenkt at navnet Åråsen er hellig for meg, men jeg har kommet frem til at laget og klubben er viktigere. Om salg av navnet kan redde vår eksistens og skape satsing fremover, så merker jeg at jeg er litt positiv. Men det er avhengig av gode løsninger. Om det blir endret til "Elkjøp Åråsen stadion" eller "DNB Åråsen Stadion" så spiller det ikke så stor rolle for meg.
Men om det går lenger og laget blir "Bunnpris Lillestrøm", Stadion blir "Netcom arena", draktene blir lilla, klubbemblemet en mobil og klappere med ringetone blir standard, da har er grensen nådd.
Men for all del, om Arild starter opp sitt hagemøbelutsalg snart, så ønsker jeg det velkommen.
Kommentar