Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Boing
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2005
    • 711

    Opprinnelig skrevet av andee
    Hvor har du det fra at styret ekskl. Heidi Scheie påstår at vi ikke har gjeld, at vi har lite gjeld/at det ikke er kritisk eller at de ønsker å skjule det?
    Tror ikke du helt var med på min kommentar. Det jeg reagerer på er att Heidi opplyser og er åpen om LSK sine økonomiske problemer og blodrøde tall og hun tar tak og prøver å finne penger, men dette vil ikke noen i styret ha noe av virker det som. Og i tillegg så virker det som om dem ikke innser att LSK kan faktisk bli kastet ut av tippeligaen hvis vi ikke tar ekstreme og upopulære grep for å få de røde tallene til å bli mindre røde.

    Blir LSK kastet ut av tippeligaen, så vet jeg hvem jeg skal ta meg en prat med, og det blir ikke noen hyggelig samtale. For dem som sitter i styret kan ikke gjemme seg bak det faktum att dem sitter med hovedansvaret for att LSK kan bli kastet ut av tippeligaen.

    Kommentar

    • Yellow-not-jella
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2009
      • 1606

      Opprinnelig skrevet av tullebukk
      hva sa Tullebukk
      Din fæling.

      En meget interessant utvikling dette. Som sjakk med masse bindinger.

      Kommentar

      • AG-3
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2006
        • 1081

        Blir pokker meg svimmel jeg av alt surret...får flashbacks til denne:
        Soap (TV comedy) opening/intro #2. Same theme music, different picture. Familar stars Richard Mulligan, Billy Crystal

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 4096

          Et samlet styre har imidlertid gått under jorden. Ingen av medlemmene ønsker å orientere seg om det som har skjedd.

          rb.no med oppdatering av saken om styremøtet 19/11 kl 00.18. Da mener jeg saken er klar. Hvis ingen av styremedlemmene vil orientere seg, må de gå. Alle sammen. God natt!
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • Yellow-not-jella
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2009
            • 1606

            Opprinnelig skrevet av trigz
            Det virker for meg totalt fjollete å sparke en leder som har tatt de grepene sittende og tidligere styrer burde tatt for flere år siden, men har unnlatt å ta i av frykt for å legge seg ut med kompiser i styre og stell. Scheie har hatt en uriaspost uten like på grunn av at klubben har blitt styrt av klovner i altfor mange år. Etter det jeg kan forstå har hun gjort en meget god jobb for å berge klubben.
            .. en særdeles bra jobb. Samtidig har hun nok bæsja litt på leggen.
            Livets dualitet.

            edit. Haha ingen vil orientere seg... se Monty Python maraton for ekstremt pissatrenge.

            Kommentar

            • junior
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2006
              • 492

              Sportsklubbens økonomiske situasjon

              Kjenner apatien kommer snikende. Dette våset vil jo ingen ende ta. For en bøtteballett, kun to mulige løsninger skriver rb: leder eller deler av styret går. Hva med alternativ 3: komme seg ut av sandkassa, opptre som voksne folk og stå på for klubben?
              ------- Forza Fugla! -------

              Kommentar

              • Børge
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2013
                • 2558

                Opprinnelig skrevet av knut
                Syndebukken ser ut til å bli, ut ifra hvem som navngis i poster her inne, Scheie (med rådgivere).

                Og igjen; vi vet jo ikke om det er riktig eller feil.
                For å gjøre det 100 % klart. Jeg liker heller ikke at hun stemples som noen syndebukk.
                Sint og tverr på felt N

                Kommentar

                • Klimtkongen
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2014
                  • 419

                  Hvorfor har vi ikke hørt noe om utfallet? Hvis denne styrekonflikten nå i tillegg skal dra ut i tid kan vi bare glemme salg av hallen.

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 4096

                    Opprinnelig skrevet av Børge
                    For å gjøre det 100 % klart. Jeg liker heller ikke at hun stemples som noen syndebukk.
                    Det var godt å høre siden det var du som brakte uttrykket syndebukk inn i denne debatten gjennom dine meningsløse beskyldninger mot Knut og undertegnede.
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • fjacob82
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 1507

                      Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                      Hvorfor har vi ikke hørt noe om utfallet? Hvis denne styrekonflikten nå i tillegg skal dra ut i tid kan vi bare glemme salg av hallen.
                      styret har visst gått og gjemt seg gitt...

                      Tror egentlig vi kan glemme salg av hallen uansett. For mange aktører som er imot at Skedsmo skal ta over hallen, både politikere og andre aktører (klubber i regionen). Men liker derimot løsningen at kommunen vurderer å stille med driftstilskudd på 5mill i året i en periode fremover for å hjelpe klubben. Forutsatt at banken går med på den løsningen riktignok. Denne løsningen skal visstnok Heidi ikke være forkjemper for, mens en del av de andre i styret er for denne løsningen. Kombinert med misnøye i administrasjonen og svartmaling i media, så har du en styreleder som sitter utrygt. Suppe? Oh yes...
                      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                      *Brasseberget*

                      Kommentar

                      • Børge
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2013
                        • 2558

                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                        Det var godt å høre siden det var du som brakte uttrykket syndebukk inn i denne debatten gjennom dine meningsløse beskyldninger mot Knut og undertegnede.
                        Var ikke jeg som begynte å grave etter styremedlemmer som kunne være kilden til misnøyen...
                        Sint og tverr på felt N

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3201

                          Interessant å se hvor mange her inne som tilsynelatende ukritisk aksepterer at styremedlemmene tar feil, at administrasjonen tar feil, at RB tar feil, at en rekke nåværende og potensielle sponsorer tar feil. Hva har Scheie og hennes hurragutt av en rådgiver oppnådd som fortjener denne ubegrensede tilliten?

                          Kommentar

                          • Once a GULFUGL
                            Juniormedlem
                            Ferskenpels
                            • Nov 2014
                            • 6

                            Styreleder må ut!

                            Helt enig Stray Cat!

                            Når det nye styret ble valgt på årsmøtet i februar var alle skjønt enige om at det måtte sterkere lut til på Åråsen enn det som var brukt de siste åra. Kred til valgkomiteen for det nye styret. Et samlet styret sammen med administrasjonen brukte kort tid for å identifisere en rekke tiltak for å bringe kostnadsnivået i balanse. Både administrasjonen og sport med hhs Anita og Torgeir i spissen gjorde et formidabelt arbeid i våres og tiltak ble iverksatt umiddelbart. Det er viktig å påpeke at det er administrasjonen som stod for gjennomføringen av nedbemanninger og andre kostnadskutt, ikke styret. Dette gjør at klubben ved inngangen av 2015 vil ha den mest balanserte kostnad- og inntektssituasjonen på mange år. Oppsummering etter 1.halvår - tommel opp til alle parter.

                            Så er det noe som skjer i løpet av sommeren og høsten hvor styreleder Scheie etablerer et hoff av rådgivere rundt seg som ikke involverer de andre styremedlemmene eller administrasjonen og som til slutt kommer til uttrykk i brevet fra administrasjonen til styret i oktober. Så ser det tilsynelatende ut som om administrasjonen og styrets ledelse skværer opp, men kort tid etter kommer soloutspill på soloutspill fra Scheie. Når Scheie åpenbart er ute i media uten å ha styret bak seg er det kun rimelig at de andre styremedlemmene vil ha henne fjernet, ref RB's sak i går. I Finansavisen på mandag kan man lese en velregissert artikkel som må anses som Scheie siste livs linje og et desperat forsøk på å redde seg selv. Klubben trenger ikke en styreleder som er den største løse kanonen på dekk. Artikkelen er full av faktafeil og antagelser som ikke har rot i virkeligheten og tallet som klubben trenger blir høyere og høyere for hver gang hun er ute i avisene. Det er mulig alle på forumet er gjeldfrie, men så lenge jeg har penger til å betale banken har jeg ikke noe problemer med å ha gjeld og dette må gjelde for klubben også.

                            Jeg håper at klubben nå kan stå samlet og gå i en konstruktiv dialog med kommunen for å få hjelp. Og det er selvklart at kommunen ønsker å hjelpe, men de må vite hva de kan forholde seg til og hvordan den reelle situasjonen er. Jeg har tro på løsning og fremtida er mer gul nå enn ved samme tid i fjor. Sammen er vi GULL; Generøse, Uredde, Lojale og Lekne.

                            Kommentar

                            • Rune
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2008
                              • 1229

                              Opprinnelig skrevet av G-Man
                              Interessant å se hvor mange her inne som tilsynelatende ukritisk aksepterer at styremedlemmene tar feil, at administrasjonen tar feil, at RB tar feil, at en rekke nåværende og potensielle sponsorer tar feil. Hva har Scheie og hennes hurragutt av en rådgiver oppnådd som fortjener denne ubegrensede tilliten?
                              Kanskje fordi de som har fulgt Lillestrøm Sportsklubb en stund gang på gang har opplevd at styret og administrasjonen har tatt ekstremt dårlige avgjørelser, samtidig som at RB, sponsorer, investorer/kreditorer har heiet dem frem.

                              Jeg tipper at Scheie svartmaler situasjonen fordi det dermed ser bedre ut på CV hennes at hun har reddet Sportsklubben, men det virker i hvert fall som om hun har en plan om hvordan Sportsklubben kan reddes. Jeg må innrømme at jeg basert på tidligere erfaringer, blir overrasket om styrets alternative plan er bedre.
                              "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9461

                                Opprinnelig skrevet av Once a GULFUGL
                                Helt enig Stray Cat!

                                Når det nye styret ble valgt på årsmøtet i februar var alle skjønt enige om at det måtte sterkere lut til på Åråsen enn det som var brukt de siste åra. Kred til valgkomiteen for det nye styret. Et samlet styret sammen med administrasjonen brukte kort tid for å identifisere en rekke tiltak for å bringe kostnadsnivået i balanse. Både administrasjonen og sport med hhs Anita og Torgeir i spissen gjorde et formidabelt arbeid i våres og tiltak ble iverksatt umiddelbart. Det er viktig å påpeke at det er administrasjonen som stod for gjennomføringen av nedbemanninger og andre kostnadskutt, ikke styret. Dette gjør at klubben ved inngangen av 2015 vil ha den mest balanserte kostnad- og inntektssituasjonen på mange år. Oppsummering etter 1.halvår - tommel opp til alle parter.

                                Så er det noe som skjer i løpet av sommeren og høsten hvor styreleder Scheie etablerer et hoff av rådgivere rundt seg som ikke involverer de andre styremedlemmene eller administrasjonen og som til slutt kommer til uttrykk i brevet fra administrasjonen til styret i oktober. Så ser det tilsynelatende ut som om administrasjonen og styrets ledelse skværer opp, men kort tid etter kommer soloutspill på soloutspill fra Scheie. Når Scheie åpenbart er ute i media uten å ha styret bak seg er det kun rimelig at de andre styremedlemmene vil ha henne fjernet, ref RB's sak i går. I Finansavisen på mandag kan man lese en velregissert artikkel som må anses som Scheie siste livs linje og et desperat forsøk på å redde seg selv. Klubben trenger ikke en styreleder som er den største løse kanonen på dekk. Artikkelen er full av faktafeil og antagelser som ikke har rot i virkeligheten og tallet som klubben trenger blir høyere og høyere for hver gang hun er ute i avisene. Det er mulig alle på forumet er gjeldfrie, men så lenge jeg har penger til å betale banken har jeg ikke noe problemer med å ha gjeld og dette må gjelde for klubben også.

                                Jeg håper at klubben nå kan stå samlet og gå i en konstruktiv dialog med kommunen for å få hjelp. Og det er selvklart at kommunen ønsker å hjelpe, men de må vite hva de kan forholde seg til og hvordan den reelle situasjonen er. Jeg har tro på løsning og fremtida er mer gul nå enn ved samme tid i fjor. Sammen er vi GULL; Generøse, Uredde, Lojale og Lekne.
                                Hei og velkommen til forumet!

                                Godt førsteinnlegg, og du gir iaff inntrykk av å ha mer oversikt enn den gjennomsnittlige "synsekoppen".

                                Merka ut en ting i b. For selv om vi nægger som faen på forumet, vil vi for det meste(:-P) det beste for klubben og er på en måte "samla". Mens klubben ser ut til å være et splitta vepsebol.

                                Og det som Rune sa:

                                Opprinnelig skrevet av Rune
                                De som har fulgt Lillestrøm Sportsklubb en stund gang på gang har opplevd at styret og administrasjonen har tatt ekstremt dårlige avgjørelser, samtidig som at RB, sponsorer, investorer/kreditorer har heiet dem frem.
                                Er verdt å ta med seg når man blir forbanna på folk som "støtter" Scheie. Hun har blitt "symbolet" på oppryddinga, og er da lett "å følge", selv om det er som du sier Once a GULFUGL:

                                Opprinnelig skrevet av Once a GULFUGL
                                Det er viktig å påpeke at det er administrasjonen som stod for gjennomføringen av nedbemanninger og andre kostnadskutt, ikke styret.
                                Respect to the man in the ice cream van!

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3201

                                  To gode og en dårlig nyhet i dag. Den første gode (og tror jeg helt avgjørende for LSK) er at Scheie ikke tar gjenvalg. Den andre gode er at hennes arbeidsoppgaver og innflytelse reduseres. Den dårlige er at hun ikke går nå, men venter i 3 måneder.

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9461

                                    Opprinnelig skrevet av Rune
                                    Jeg må innrømme at jeg basert på tidligere erfaringer, blir overrasket om styrets alternative plan er bedre.
                                    Styret har bedt daglig leder Anita Bjerke om å lede dette arbeidet sammen med en eller to andre som styret vil peke ut. Klubben er avhengig av å finne en løsning med kommunen, og styret har stor tro på at det skal la seg gjøre.

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3201

                                      Opprinnelig skrevet av Once a GULFUGL

                                      Styreleder Scheie etablerer et hoff av rådgivere rundt seg som ikke involverer de andre styremedlemmene eller administrasjonen og som til slutt kommer til uttrykk i brevet fra administrasjonen til styret i oktober. Så ser det tilsynelatende ut som om administrasjonen og styrets ledelse skværer opp, men kort tid etter kommer soloutspill på soloutspill fra Scheie. Når Scheie åpenbart er ute i media uten å ha styret bak seg er det kun rimelig at de andre styremedlemmene vil ha henne fjernet, ref RB's sak i går. I Finansavisen på mandag kan man lese en velregissert artikkel som må anses som Scheie siste livs linje og et desperat forsøk på å redde seg selv. Klubben trenger ikke en styreleder som er den største løse kanonen på dekk. Artikkelen er full av faktafeil og antagelser som ikke har rot i virkeligheten.
                                      Dette avsnittet skulle klippes ut og rammes inn. Dette er en perfekt beskrivelse på hvordan det går når inkompetanse og dårlig lederskap inngår allianser med rådgivere jeg ikke engang ville ha tiltrodd å passe på tomflaskene mine.

                                      Kommentar

                                      • fjacob82
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 1507

                                        hva er det egentlig disse rådgiverne har gjort som er så ille? tydelig at noen sitter på mye info her, men selv kjenner jeg svært lite til hva rådgiverne har gjort tidligere som gjør at forumet raser slik.
                                        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                        *Brasseberget*

                                        Kommentar

                                        • knut
                                          Make knut Great Again
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2006
                                          • 9461

                                          Opprinnelig skrevet av fjacob82
                                          hva er det egentlig disse rådgiverne har gjort som er så ille? tydelig at noen sitter på mye info her, men selv kjenner jeg svært lite til hva rådgiverne har gjort tidligere som gjør at forumet raser slik.
                                          Ene rådgiver'n er vel på forumet (i så fall; ikke vært aktiv på lenge)? Og om det da er han jeg tror det er, så har jeg jo mer tiltro til han enn alle andre i LSK styret tilsammen :S

                                          Kommentar

                                          Working...