Sportsklubbens økonomiske situasjon
Collapse
X
-
B2B, frokostmøter osv. var vif sitt tilbud i forhold til LSK, lik null. Sikkert tungt å svelge for enkelte at LSK lykkes bra på det området, all den tid markedsavdelingen til LSK kun måles i antall sponsorer på drakta og tilskuere på tribunen. Vet om flere som har skrytt veldig av samarbeidet - bla min egen arbeidsgiver.
Jeg vil gjerne vite hva du vet om B2B og sponsorpoolen til LSK som er så veldig negativt? Forklar meg gjerne om uttalelsen om at dem ikke har dype lommer.Sint og tverr på felt NKommentar
-
Rekdal og gjengen får stå og vifte med kinesiske telefoner på pressekonferansene sine så lenge dealen varer. Det høres for min del ikke ut som en langsiktig committment med lokal forankring. Det er typisk vif å bare ta i mot penger uten å tenke på konsekvenser eller planlegging. Det hjelper uansett ikke oss.
Jeg tror det er bra for oss å få kjenne litt på nivået der vi må klare oss på et minimum. Vi er nødt til å skape en klubb som drives holdbart og kan overleve på små midler om det er nødvendig. Om vi kan omsette dette til sportslig suksess så generer det inntekter som vi bør reinvestere i gjeld, anlegg, talentutvikling og andre ting som har en langisktigt verdi. Ikke i feite lønninger eller store overgangssummer.
Forskjellen mellom oss og søpla er ganske enkel: LSK har bygget seg opp på lokalt engasjement, hardt arbeid og nytenkning. Søplas tradisjon er det absolutt motsatte. De er symbolet på sine supportere, som sitter på rævva og mottar gratis penger uten større krav på motytelser. De eier ikke en dritt, og har aldri eid en dritt. De driter i hvem penga kommer fra. Vi snakker om arbeiderklubben som de siste 10-årene har holdt seg flytende kun med hjelp av en gjeng nyliberalister som har helt motstridende interesser med arbeiderne.
At de nå står og showcaser kinesiske smartphones for pressen, i utbytte mot 2 mill i året bekymrer meg lite. De penga kommer til å pisses bort på tullball og deretter gå inn i budsjettet som en gitt inntekt de alltid vil ha og utgiftsnivået legges deretter. Om 2-3 år stikker Huawei og det eneste søpla har å vise til er -2 millioner i budsjettet."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Handler jo ikke om å være negativ, pengene uteblir jo! Markedsavdelinga må selv gjerne skryte av denne sponsorpoolen, og få skryt for den, men de store grunkene glimrer med sitt fravær. Og hele driften av klubben er skadelidende på grunn av det. Som nevnt flere ganger før, det er noe som skurrer her.Kommentar
-
Hey, hold your horses! Show me the money!
Handler jo ikke om å være negativ, pengene uteblir jo! Markedsavdelinga må selv gjerne skryte av denne sponsorpoolen, og få skryt for den, men de store grunkene glimrer med sitt fravær. Og hele driften av klubben er skadelidende på grunn av det. Som nevnt flere ganger før, det er noe som skurrer her.
Eller måler du suksess ut i fra om klubben har hovedsponsor?Sint og tverr på felt NKommentar
-
Nå drar du dette langt ut av proporsjoner, er ikke interessert i noen tastaturkrig. Jeg mener bare det er fånyttes å snakke om en frisk sponsorpool når klubben på andre året mangler de som kan sikre en en stabil og forutsigbar drift. Trenger ikke noe innsyn i noen verdens ting for å skjønne at det ikke er optimalt for en fotballklubb.Kommentar
-
Jeg syns det er litt pussig at man kan diskutere en sak uten å ha alle fakta.....
Poolen til LSK er blandt de beste, De som er med sier at de tjener på å være med.
Så for å dømme Markedsavdelingen, bør man kanskje sammeligne budsjett og resultat før man dømmer?Håkon Henriksen
-
Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
-
ALT FOR FUGLAKommentar
-
Fornøyde sponsorer er viktg, men det aller viktigste med sponsorer er jo at de skaffer penger til klubben!
Jeg har ingen formening om budsjett/resultat, men det får vi vel se i regnskapet på årsmøtet?
Den vanskeligste jobben er jo å skaffe NYE sponsorer, men med den positive stemningen som råder nå (ser ut til å bli et spennende lag i år!) bør også det være muligKommentar
-
Sponsorpoolen er fantastisk. Med et kan ikke ses i sammenheng med hovedsponsor. Når mannen i gata samlet like mye som sponsorpoolen i fjor, så sier det seg selv at dette ikke er bra nok. At vi i år igjen trår til med #vierlsk som hovedsponsor så vitner det om dårlig gangsyn. Aldri i verden om vi når samme nivå som i fjor med dette, aldri! Men jeg forventer at LSK har jobbet mot bedrifter på dette og at man har et godt grunnlag for ny suksess.
Fra meg kommer det ikke ei kroner i år.Kommentar
-
Prosjektet som beskrevet over i linken, i tillegg til prosjektet kvartal 33 i Lillestrøm betyr at Veidekke har prosjekter i Lillestrøm for mellom 1 og 2 milliarder!! Dette mener jeg er en potensiell hovedsponsor. Her bør ihvertfall Robert og LSK være på ballen. Det er et svært begrenset antall bedrifter som har de økonomiske musklene til å være hovedsponsor.Kommentar
-
http://www.rb.no/821_millioner_krone...-43-13272.html
Prosjektet som beskrevet over i linken, i tillegg til prosjektet kvartal 33 i Lillestrøm betyr at Veidekke har prosjekter i Lillestrøm for mellom 1 og 2 milliarder!! Dette mener jeg er en potensiell hovedsponsor. Her bør ihvertfall Robert og LSK være på ballen. Det er et svært begrenset antall bedrifter som har de økonomiske musklene til å være hovedsponsor.Kommentar
-
http://www.rb.no/821_millioner_krone...-43-13272.html
Prosjektet som beskrevet over i linken, i tillegg til prosjektet kvartal 33 i Lillestrøm betyr at Veidekke har prosjekter i Lillestrøm for mellom 1 og 2 milliarder!! Dette mener jeg er en potensiell hovedsponsor. Her bør ihvertfall Robert og LSK være på ballen. Det er et svært begrenset antall bedrifter som har de økonomiske musklene til å være hovedsponsor.Kommentar
-
Det er en del oslofolk og folk med VIF-sympatier i bedriftene på Romerike. I tillegg har mange konsern/bedrifter flagget ut og har utenlandske eiere som ikke ser verdien i å sponse et fotballag som ikke er blant de beste i landet.Kommentar
-
Men i motsetning til utkantstrøk, der lokale hjørnesteinbedrifter står last med sitt lokale lag så mangler vi den type bedrifter. Vi tilhører Oslo sånn sett, men de fleste selskap er nasjonale og ikke regionale.Kommentar
-
Ryktes (aka jeg har hørt av én, nb!) at noen lokale "småsponsorer" ble tatt for gitt under jappetida (Fjøra og Nordlie). Regning i posten omtrent bare, så da forsvant dem.Kommentar
-
Hva skjer med strekningen på utsiden av Åråsen øst, mot tog linja? Her er det jo et par hundre meter man kan fylle med reklame. Er vel bare Nilsen Bilberging som har reklame der nå. Da det går tog forbi der nesten hele tiden kan jeg ikke forstå at det ikke er attraktivt å profileres der? Klubben burde kunne hente ekstra inntekter på å teppelegge veggen/taket med reklame for sponsorer.Kommentar
-
Og hvem var markedsdirektør og ansvarlig for salg til bedriftsmarkedet den gangen? Oppsigelsesgrunn?Kommentar
Kommentar