Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    Ellers vinner Kamma konkurransen om beste draktsponsor:

    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • Børge
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2013
      • 2558

      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
      Ellers vinner Kamma konkurransen om beste draktsponsor:
      Bildet er fra når dem spilte i 2. Divisjon. Visstnok strider reklamen mot draktreglementet i de to øverste divisjonene.
      Sint og tverr på felt N

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        Moderatormelding:
        Innlegg slettet. Hold dere til temaet for tråden, og ta de verste usaklighetene backstage.

        Kommentar

        • andee
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2004
          • 1191

          Pressekonferanse klokka ett i dag på Åråsen - tema er årets drakt og hovedsponsor. Om det betyr at vi har fått has på en hovedsponsor, eller hva som skjer, det blir spennende å se! Noen som skal på pressekonferansen eller treninga klokka tre?
          TS05 - Felt C

          Kommentar

          • andee
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2004
            • 1191

            Kilde til ovennevnte er LSKs offisielle Twitter-konto.
            TS05 - Felt C

            Kommentar

            • antikris
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2005
              • 520

              #VIERLSK som hovedsponsor?? Er detta for noe tull a? ... Ville heller hatt blå/grønn/rosa hovedsponsor med en svær kuk på og 4 mill i sponsorpenger enn dette..

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6079

                Opprinnelig skrevet av antikris
                #VIERLSK som hovedsponsor?? Er detta for noe tull a? ... Ville heller hatt blå/grønn/rosa hovedsponsor med en svær kuk på og 4 mill i sponsorpenger enn dette..
                Fikk ikke med meg starten av pressekonferansen. Hvordan i all verden skal dette generere inntekter?

                Kommentar

                • junior
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2006
                  • 492



                  Da jeg så dette ble jeg kjempeglad! Herlig drakt og genialt konsept, men så gikk det opp for meg etterhvert som jeg leste at det ikke er en hovedsponsor på plass . I min voldsomme naivitet trodde jeg at vi hadde en hovedsponsor som kjøpte plassen og valgte å trykke #VierLSK fremfor sin egen logo, litt ala Vann for Livet og Elkjøp i fjor, men nei, man regner med at folk skal sende sms, sette inn kr på en konto osv for å veie opp for manglende hovedsponsor? Jeg er skeptisk, men får vel kjøpe drakta og bidra på den måten.
                  ------- Forza Fugla! -------

                  Kommentar

                  • Ketil Cantona
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6813

                    Nja skeptisk men også et spenstig prosjekt.
                    Har allerede sent sms fra min og konas mobil og kjøper 2 drakter når vi skal til Norge i Mai måned.

                    Spent på resultatet på slutten av året.

                    4 000 000 mill i sponsor kroner tilsvarer 20 000 sms`er. Kjør på folkens!

                    Kommentar

                    • Geirfugl
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2006
                      • 561

                      Kul ide, men spent på om det kommer inn nok penger. Uansett er det mye bedre enn å selge plassen for billig. Ingen har vel vært i nærheten av å ønske å betale 4 mill, antar jeg.
                      Da er det bare en ting å gjøre: Gi det du kan!

                      Kommentar

                      • thomasg
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Nov 2003
                        • 122

                        Har sendt sms med VIERLSK til 2454 nå, oppfordrer alle på formumet til å gjøre det samme

                        Kommentar

                        • BD
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2006
                          • 1422

                          Dette er vel intet annet enn et alternativ til å la plassen stå tom/selge seg for en slikk og ingenting. Fin drakt, men dessverre er dette egentlig forferdelige nyheter.

                          Kommentar

                          • Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

                            Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                            Nja skeptisk men også et spenstig prosjekt.
                            Har allerede sent sms fra min og konas mobil og kjøper 2 drakter når vi skal til Norge i Mai måned.

                            Spent på resultatet på slutten av året.
                            Sender SMS nå og kjøper drakt. Føler jeg "må". Så på sett og vis blir det jo noe cash ut av det.

                            Jeg kan jo ikke la LSK gå uten penger fra hovedsponsor et år...

                            Har litt is i magen å venter på sluttbildet før jeg konkluderer.
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                            Kommentar

                            • knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9453

                              Jeg, som mr.negativ og som aldri kommer til å gi en jævla krone til den skakkjørte LSK-økonomien, synes faktisk detta var alright og sender sms.

                              Kommentar

                              • Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

                                Når det ikke finnes hovedsponsor som vil slenge 4 mill i bordet så er vel dette ett fantastisk opplegg? Klubben tenker nytt og nå kan alle vi som messer om innsamling for nye spillere osv vise hvem som er de beste supporterne i landet. Klubben får med andre ord den summen penger de har gjort seg fortjent til å få..

                                Kommentar

                                • Gjest

                                  Jeg har aldri helt forstått hash tag'en.
                                  Nå forstår jeg enda mindre...

                                  Kommentar

                                  • fjacob82
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 1507

                                    Opprinnelig skrevet av Folke
                                    Når det ikke finnes hovedsponsor som vil slenge 4 mill i bordet så er vel dette ett fantastisk opplegg? Klubben tenker nytt og nå kan alle vi som messer om innsamling for nye spillere osv vise hvem som er de beste supporterne i landet. Klubben får med andre ord den summen penger de har gjort seg fortjent til å få..
                                    Når situasjonen er slik den er, så synes jeg dette var ett fabelaktig opplegg. Vil definitivt skape blest rundt klubben, og vi som tilskuere kan være med å påvirke. Makten legges litt over på oss som forbrukere, og jeg liker det.
                                    Spennende at vi prøver noe nytt, og annerledes. Mye bedre enne bydelslaget som lot plassen stå åpen hele sesongen. Så bare teit ut spør du meg.

                                    Har jobb telefon, så SMS utgår, men skal kjøpe drakta og sette inn 200kr på konto når lønninga kommer. Håper sms muligheten opplyses om på første hjemmekamp slik at så mange som mulig får dette med seg.
                                    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                    *Brasseberget*

                                    Kommentar

                                    • Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

                                      Pengene her må komme hovedsakelig fra næringslivet eller enkeltpersoner som har masse kapital.

                                      Hvordan skal bedriftene som støtter dette bli hevet frem? Syns dette kan være spennende men ser ikke helhetsbildet av hva som blir oppnådd av dette.

                                      Kan f.eks. en bedrift kjøpe plassen for en kamp?

                                      I så fall starter selgerhodet mitt å rulle med sesongprodukter o.l. som kunne "pryda" drakta.
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                      Kommentar

                                      • Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3499

                                        Opprinnelig skrevet av fjacob82
                                        Håper sms muligheten opplyses om på første hjemmekamp slik at så mange som mulig får dette med seg.
                                        Denne må opplyses om hver eneste hjemmekamp med oppfordring om å sende SMS i løpet av kampen. Det hadde også vært moro hvis man da har oversikt over hvor mange som har bidratt på slutten av hver kamp. Det vil kunne skape litt blest og muligheter for å sette nye rekorder utover i sesongen.

                                        Hvis det sendes inn 10.000 SMS i løpet av sesongen, så vil det generere 2.000.000,- alene. I tillegg vil det jo være andre tiltak og større bidrag fra bedrifter. Dette tror jeg jaggu kan gå, og det er da mye mer moro, og skaper mer engasjement enn å bare få klistra en logo på drakta.

                                        Forøvrig deilig at telefonen min er registrert på jobben, som sponser Strømsgodset. Jeg får dekt telefonen til normal bruk, men blir trekt for tjenestemeldinger som dette. Da er det ekstra deilig å fortelle på jobben at de vil komme opp som sponsor hos LSK når jeg sender SMS. :-)

                                        Kommentar

                                        • Spntneous
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 1990

                                          Dette er jo i forlengelsen av alt det andre klubben har gjort for å skape engasjement rundt #vierlsk. Når det ikke er hovedsponsor på plass så er dette en perfekt måte å gjøre klubben synlig på i sosiale medier (instagram først og fremst + de andre greiene som så vagt har blitt nevnt for fremtida). Med synlighet og litt engasjement vil det komme flere på kamp, som igjen vil genere inntekter vi kanskje ikke ville fått uten denne "hypen".
                                          Dersom klubben i tillegg hadde maktet å spille en ålreit sesong, med en hyggelig spiss-signering på tampen tror jeg regnskapet vil se ganske bra ut på sikt. Det beste hadde naturligvis vært hovedsponsor + skape en slags hype og et mer attraktivt produkt, men så bortskjemte er vi ikke.

                                          Uansett, jeg er positiv!
                                          Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
                                          Episodene ligger på iTunes og kfl.no

                                          Kommentar

                                          Working...