Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    Opprinnelig skrevet av andersmm
    Altså, de 20 millionene det snakkes om handler ikke om 2014, men neste års budsjett. Om vi skal starte 2015 med et budsjett som er 20 mill lavere enn årets, må vi begynne å iverksette tiltak nå.
    Og da blir spørsmålet, er kontraktene Frode, Erling og Anders forhandlet seg frem til i år i samsvar med dette budsjettet? Ellers blir de bare enda mer merkelige.

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Og til de som fortsatt hevder Berg og Mathisen har reddet klubben ser de nå kanskje hva noen av oss andre som ikke er like imponert over pengebruken har ment. De har sørget for å opprettholde en drift som ikke har vært bærekraftig, og satt en stopper for at man kunne startet denne prossesen før. Og man har ingenting å vise til for alle sine millioner, man må kanskje til og med selge investeringen LSK-Hallen.

      Og husk på at Haglund ble ansatt med lovnaden om å hente flere spillere før sitt andre år. Dette må klubben dra seg ut av selv nå.

      Kommentar

      • Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

        Hva er status for 2014?
        Hva er status for 2015?
        Blir litt rot her nå ser det ut til..

        Kommentar

        • AG-3
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 1081

          Om ikke annet fikk vi noen timer i eufori, lykkerus og tro på noe stort på gang for Fugla....helt til plasteret ble revet av med denne saken.
          Tar dritten ALDRI slutt for oss?

          Kommentar

          • Leif A
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 3962

            Opprinnelig skrevet av Børge
            Det to problemer med dagens nyheter:
            1. Negativ for engasjementet. Mange føler nok slag midt i trynet av dagens nyhet.
            2. Med slike kutt, betyr det veldig store kutt i det sportslige. Sportslige betingelser for å lykkes i Tippeligaen blir "slått bein under". Nedrykk til 1. divisjon, vil betyr ytterligere kutt.

            Jeg frykter at dette er første linja på dødsannonsen til LSK. Første steget til å kvele alt engasjement og nedrykk til 1. divisjon enten allerede i år eller i 2015 - hvem vet hvilke spillere man har 1 september når man må hente inn 15 mill allerede i år? De 15 mill kan ikke bare hentes på kutt i administrasjonen, men Fofana og Ringstad forsvinner nok sammen med kanskje andre på billigsalg.

            Redd vi ser opphørssalg i sommer i stede for at stallen forblir stabil og man kan håpe på en sportslig god høst....
            For min del er det kun snakk om å se mulighetene fremfor begrensningene. Når så mange svartmaler er det kanskje greit at enkelte forsøker å finne det lille positive som er å finne i situasjonen.
            Knurr...

            Kommentar

            • superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

              Opprinnelig skrevet av Børge
              Det to problemer med dagens nyheter:
              1. Negativ for engasjementet. Mange føler nok slag midt i trynet av dagens nyhet.
              2. Med slike kutt, betyr det veldig store kutt i det sportslige. Sportslige betingelser for å lykkes i Tippeligaen blir "slått bein under". Nedrykk til 1. divisjon, vil betyr ytterligere kutt.

              Jeg frykter at dette er første linja på dødsannonsen til LSK. Første steget til å kvele alt engasjement og nedrykk til 1. divisjon enten allerede i år eller i 2015 - hvem vet hvilke spillere man har 1 september når man må hente inn 15 mill allerede i år? De 15 mill kan ikke bare hentes på kutt i administrasjonen, men Fofana og Ringstad forsvinner nok sammen med kanskje andre på billigsalg.

              Redd vi ser opphørssalg i sommer i stede for at stallen forblir stabil og man kan håpe på en sportslig god høst....
              Alternativet ville vel vært å skrive dødsannonsen med det samme?

              Jeg vet hva jeg velger.
              Enøyd i de blindes dal.

              Kommentar

              • Børge
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2013
                • 2558

                Opprinnelig skrevet av Leif A
                For min del er det kun snakk om å se mulighetene fremfor begrensningene. Når så mange svartmaler er det kanskje greit at enkelte forsøker å finne det lille positive som er å finne i situasjonen.
                Ja det er greit. For min del ser jeg ikke noe som helst positivt ved denne saken. Kutt på 20 mill betyr sannsynligvis 10 mill på sportslig grovt regnet - glem at hele kuttet kan tas over administrasjon. 5,3 årsverk og mindre husleie rekker ikke langt. Kutt i markedsaktiviteter når man allerede får inn for lite penger?

                For å betale regningene ut året forsvinner nok 2-3 spillere. Og de er sannsynligvis faste og betydningsfulle i dag.

                Ja, her strømmer det over av muligheter

                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                Alternativet ville vel vært å skrive dødsannonsen med det samme?


                Jeg vet hva jeg velger.
                Skulle ikke forundre meg om Gelius forbedre begravelsen allerede....
                Sint og tverr på felt N

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6079

                  Opprinnelig skrevet av Folke
                  Hva er status for 2014?
                  Klubben klarer ikke å betale regningene sine og må hente inn/kutte 15 mill.

                  Det blir ikke lønnskutt i sport, men trolig spillersalg.

                  " Vi har ikke likviditet til å betale alt vi skylder innen fristen. Vi trenger 15 millioner ut dette året for å betale utgiftene våre. Underveis informerer vi våre kreditorer så godt vi kan, og vi ber om forståelse for at det kan ta litt tid å betale. Men vi skal betale. Vi vet bare ikke når vi klarer det, sier Westby."

                  Opprinnelig skrevet av Folke
                  Hva er status for 2015?
                  Klubben må kutte 20 mill (fra dagens status). Det blir lønnskutt gjennom de utgående kontraktene vi har (Palmi, PVM, Johan)

                  "De ansatte i LSK ble på et informasjonsmøte mandag informert om at klubben må kutte 20 millioner i kostnader før 2015."

                  Kommentar

                  • maxpayne
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 1252

                    Det er 4 kamper til overgangsvinduet åpner og det er bare å henge opp skiltet "alt til salgs" Vi bør kunne klare 6 poeng på de fire neste og med 24 poeng før høstsesongen er mulighetene for å klare seg i tippeligaen 2014 brukbare uansett. Jo før hestekuren starter jo bedre.

                    Kommentar

                    • Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3499

                      Så intervjuet på rb.no nå, og jeg må si at disse damene i det minste tar med seg en del positivt inn i LSK. Er det noen jeg tror skal få skuta på rett kjøl igjen, så er det de.
                      Den viktigste erkjennelsen er jo at hun sier at man har ganske stabile inntekter, men at man har innsett at man ikke kan budsjettere med pengegaver og spillersalg. Pengegaver og spillersalg bør jo anses som nettopp en gave/bonus og ikke brukes til å skaffe seg flere løpende utgifter. Det er jo her muligheten til å skaffe seg en "buffer" ligger, og muligheten til å investere i nye spillere.

                      Forøvrig tror jeg fremtiden til Norsk fotball er å finne alternative inntektskilder utenfor fotballen man kan investere i for å generere mer inntekter. De første klubbene som klarer å komme opp med sånne konsepter tror jeg vil få ett forsprang.
                      Larvik Håndballklubb har vært gode der, og har blant annet bygget ett lekeland for å generere mer inntekter, og ikke minst gjøre seg mindre sårbare, da man tidligere fikk inn nesten 90% av alle inntekter fra sponsorer.
                      I tillegg vet jeg de leier ut Karoline Dyhre Breivang og trener Olav Gustav Gjekstad til å holde foredrag for næringslivet.
                      Ett foredrag på 1 time vet jeg man normal sett kan ta fra 30.000,- til 60.000,- for avhengig av foredragsholder.

                      Kommentar

                      • Wanker
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 633

                        Opprinnelig skrevet av Totti21
                        Så intervjuet på rb.no nå, og jeg må si at disse damene i det minste tar med seg en del positivt inn i LSK. Er det noen jeg tror skal få skuta på rett kjøl igjen, så er det de.
                        Den viktigste erkjennelsen er jo at hun sier at man har ganske stabile inntekter, men at man har innsett at man ikke kan budsjettere med pengegaver og spillersalg.
                        Mmm, flott det! Husholdningsbudsjettet mitt er også basert på inntektene jeg kjenner til, ikke at jeg skal vinne i spill.

                        Opprinnelig skrevet av Totti21
                        Forøvrig tror jeg fremtiden til Norsk fotball er å finne alternative inntektskilder utenfor fotballen man kan investere i for å generere mer inntekter. De første klubbene som klarer å komme opp med sånne konsepter tror jeg vil få ett forsprang.
                        Larvik Håndballklubb har vært gode der, og har blant annet bygget ett lekeland for å generere mer inntekter, og ikke minst gjøre seg mindre sårbare, da man tidligere fikk inn nesten 90% av alle inntekter fra sponsorer.
                        I tillegg vet jeg de leier ut Karoline Dyhre Breivang og trener Olav Gustav Gjekstad til å holde foredrag for næringslivet.
                        Ett foredrag på 1 time vet jeg man normal sett kan ta fra 30.000,- til 60.000,- for avhengig av foredragsholder.
                        Hehe - en tenkt foredragsmeny fra LSK-akademiet:

                        - Espevalen snakker om hvordan enkel økonomisk analyse kan redde deg fra pinlige karrieremessige blundere
                        - Henning Berg snakker om hvordan man skaper engasjement og entusiasme hos medarbeidere og kunder
                        - Torgeir Bjarmann snakker om hvordan medier kan brukes til å projisere et inntrykk av at organisasjonen har kontroll
                        - Tom Nordlie snakker om betydningen av spesialtilpasset trening og motiverende tilrop for å redusere risiko for henholdsvis slitasjeskader og dårlig selvtillit
                        - Jan Åge Fjørtoft ???
                        Hunter S. Thompson:

                        There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                        Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                        Kommentar

                        • HolterKanaris
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 1603

                          Opprinnelig skrevet av Wanker
                          Mmm, flott det! Husholdningsbudsjettet mitt er også basert på inntektene jeg kjenner til, ikke at jeg skal vinne i spill.



                          Hehe - en tenkt foredragsmeny fra LSK-akademiet:

                          - Espevalen snakker om hvordan enkel økonomisk analyse kan redde deg fra pinlige karrieremessige blundere
                          - Henning Berg snakker om hvordan man skaper engasjement og entusiasme hos medarbeidere og kunder
                          - Torgeir Bjarmann snakker om hvordan medier kan brukes til å projisere et inntrykk av at organisasjonen har kontroll
                          - Tom Nordlie snakker om betydningen av spesialtilpasset trening og motiverende tilrop for å redusere risiko for henholdsvis slitasjeskader og dårlig selvtillit
                          - Jan Åge Fjørtoft ???
                          - Jan Åge Fjørtoft sitter stille og holder kjeft?
                          ***Større baller enn vett***

                          Kommentar

                          • Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

                            Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                            - Jan Åge Fjørtoft sitter stille og holder kjeft?
                            Noen som har sluppet lett unna er det han. 4 mill i året for Riseth, 3 for Kiko etter Koren fikk nei til samme lønn. Toppen av fjellet
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                            Kommentar

                            • Percy Nilegård
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 5146

                              Opprinnelig skrevet av Totti21
                              I tillegg vet jeg de leier ut Karoline Dyhre Breivang og trener Olav Gustav Gjekstad til å holde foredrag for næringslivet.
                              Ett foredrag på 1 time vet jeg man normal sett kan ta fra 30.000,- til 60.000,- for avhengig av foredragsholder.
                              Her bør det jo være gode muligheter til å få leid ut noen fra administrasjonen
                              "Alltid blodsprengt"!
                              Fong/Macho

                              Even Nordlien

                              Kommentar

                              • Ola
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 1651

                                Selg hovedplassen på drakta til høystbydends da vel! Markedsdirektøren har nok aldri imponert undertegnede, men han bør da klare å få noe penger ut av gromplassen på drakta! Han kan starte med å ringe samtlige markedssjefer på Kapitals liste over 100 største firmaer, eller sette opp en auksjon. Jeg fatter faktisk ikke at den ikke er salgbar...

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  På tide å sette hardt mot hardt?

                                  Ok, dette innlegget er i affekt men uansett...

                                  Hvis ikke HS Bank kommer opp med penger til LSK fort som F bytter jeg bank. LSK betyr mer for meg en noe annet en familie på Romerike og jeg er klar til å ofre penger og tid på å støtte de som er villige til å hjelpe klubben ut av dagens situasjon.

                                  Kunne vi funnet et sted der vi kan tilby underprisa produkter til næringssponsorene for oss som driver med markedsføring? Jeg kan få til noe fra min side (fikser rabatt og setter så klart provisjonen min til disp).

                                  Faen heller. Vi må gjøre noe. Damene i LSK er de første som har turt å si hvor ræva det står til og skal ha kudos for det. Føler meg litt lurt men det var kanskje til spillerenes beste?.

                                  Edit: Sendte en mail til HS Bank om at hvis de ikke bidrar bytter jeg bank og det må skje fort. På tide å presse småpenger (som det er!) ut av bedriftene rundt LSK.
                                  Last edited by Kjell.T.Ring; 26.05.2014, 19:10.
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • Ola
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 1651

                                    Det første som må gjøres omgående, er å kutte 3 lederstillinger til 1.

                                    Siden må nok Ringstad selges. Håper og tror han eies av klubben slik at det meste tilfaller.

                                    Leieavtalene må forsøkes termineres.

                                    Vif kjøpte ut Doffen i dag. Det samme må gjøres med Palmi, Johan og/eller Petter.

                                    Kanskje noen vil leie Udjus?

                                    Kommentar

                                    • andee
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2004
                                      • 1191

                                      Opprinnelig skrevet av Ola
                                      Det første som må gjøres omgående, er å kutte 3 lederstillinger til 1.

                                      Vif kjøpte ut Doffen i dag. Det samme må gjøres med Palmi, Johan og/eller Petter.
                                      Totalt fem årsverk i adm skal vel vekk (på sikt?), men hvilke to lønna, lederstillinger er det du sikter til?
                                      Doffen hadde ett år lengre kontrakt enn de gutta der, så tror neppe det er mye penger i å kjøpe dem ut. Men om noen vil overta én eller flere av dem i sommer, så kanskje.
                                      TS05 - Felt C

                                      Kommentar

                                      • andee
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2004
                                        • 1191

                                        Opprinnelig skrevet av Serbern
                                        Vi trenger en hovedsponsor. Godset fikk 20 millioner for 2 år?
                                        Vi trenger definitivt en hovedsponsor, selv om #vierlsk har skapt engasjement vi knapt nok har sett uten sportslig suksess. Men aldri i verden om DNB betaler godset 10 mill i året, ikke engang om dem vinner serie, køpp og CL-kvaller. Men en god deal er det helt sikkert.
                                        TS05 - Felt C

                                        Kommentar

                                        • andee
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2004
                                          • 1191

                                          Det koster sikkert en del å trykke et draktsett til en tropp (om man skal selge plassen gang for gang), men når det er sagt, om de to neste er TV 2-sendte, og motstanderne heter rbk og godset, følger jeg Ola på at det er verdt forsøket og tellerskrittene selv med dagens kostnadsfokus. Firmaene som ev. er interesserte i en sånn deal, er vel store nok til å kunne bruke draktene til et eller annet. Ev. sikkert 16 stk av de 22000 som følger Fugla på FB som vil kjøpe til pålydende.
                                          TS05 - Felt C

                                          Kommentar

                                          Working...