Sportsklubbens økonomiske situasjon
Collapse
X
-
Om jeg ikke husker helt feil sponsor Åkrene Mek med 1,2 mill, 200 000 til #VIERLSK i tillegg til at Per Mathisen uttalte at sponsoratet skulles økes med 400 000(sikkert grunnet den prekære økonomiske situasjonen). Om man legger til verdien av det rentefrie lånet fra Per Mathisen, sponsor han LSK med minimum 2,5 millioner i år og må vel sies å være største sponsor. Bidraget er sikkert større og. Ergo største sponsor i LSK.
Vet noen hva DNB betaler? Mener jeg har hørt rundt millionen?Kommentar
-
Nettopp. Derfor jeg siterte som jeg gjorde og skreiv det jeg skreiv. Når det er sagt, så har godset signert en brillefin deal i dagens marked. En deal i seg sjøl er faktisk brillefint i dagens marked. Freske cash, bæng på konto.TS05 - Felt CKommentar
-
Jeg tror ikke LSKs situasjon er fullt så kritisk som den som kommer frem, selv om den helt klar virker til å være kritisk. Likevel mener jeg klubben gjør noen kloke og nødvendige grep. Og viktigst av alt, kuttene betyr ikke at klubben må kutte vesentlig på sport selv om det selvfølgelig må kutt til her og. Jeg tror forresten ikke LSK er den første klubben som må gjøre kutt, flere vil nok følge etter.
Er det forresten noen som vet om du gamle klubblokalene ligger i hovedtribunen? Uansett, flere av kuttene kommer naturlig og er allerede igangsatt. En leieavtale for LSK av LSK-hallen på 3,6 millioner hørte dessusten svært mye ut?
Enkle regnestykker gir følgende innsparinger:
- Redusert kostnad som følge av flytting til gamle klubblokaler 1 million
- Økt leiekostnad av nåverende klubblokaler - Minimum 500 000(vil anta mer)
- Redusere med i overkant av 5 årsverk. Her er det flere kostnader enn direkte lønn, feks aga. Estimerer mellom 3-4 millioner, kanskje mer.
- Sette bort driften av LSK-hallen, dette bør være mulig og gi en brukpar kostnadsreduksjon. I en så kristisk situasjon som LSK er i nå bør Skedsmo kommune kjenne sin besøkelsestid. Jeg antar en kostnadsreduksjon på mellom 1 og 2 millioner. Hvem eier forresten LSK-hallen? Jeg trodde det var Åråsen Eiendom, og i så måte generer jo leieinntekter her i praksis penger inn i kassa. Noen som veit dette?
- Flere, etter dagens standard dyre spillerkontrakter. Her får man naturlige kostnadsreduksjoner om det trenges for 2015. Om situasjonen er kristisk, kan man velge og ikke tilby nye kontrakter til PVM, PRP og Johan. Dette reduserer spillerlønninger med mellom 3 og 4 millioner(Per Berg dekker vel en del av lønna til PVM og Johan). I tillegg utløper låneavtalen til MØ og Høiland, men det er usikkert hvor mye vi lønner her.
- I tillegg er et sikkert mulig å gjøre ytterligere kostnadsbesparelser om det skulle trengs, noe Heide Scheie nevner.
Et kjapt regnestykke av tallene over gir et totalt regnestykke på økte innteker/sparte kostander på tilsammen grovt regna rundt 12 millioner. Ergo, flere av kostnadskuttene faller naturlig og er fornuftige i form av at de faste kostnadene må ned for LSK.
Jeg tror 2015 går fint for LSK om man kommer seg gjennom 2014, men jeg tror det virkelig nå det gjelder. Slik jeg tolker det er likviditeten kritisk, og sånn sett kommer fotball-VM/sommerpausen på et dårlig tidspunkt. Få hjemmekamper i juni/juli betyr liten tilførsel av likvide midler i en allerede skrapa kassa. Dermed er det nå det gjelder å bidra for at LSK skal komme seg gjennom en kritisk periode, og jeg tror det er nettopp derfor LSK går så tydelig ut. Her gjelder det å pushe, hver eneste lille kroner gjelder!Kommentar
-
Dessuten har de vel sagt at sport ikke skal røres ut året, det inkluderer vel spillersalg. Hvorfor selge Ringstad, Fofana o.l som er eid av investorer, når klubben kun får igjen småpenger for de?
Hvem er heteste salgsobjekt eid av klubben? Ruben?
Vif betaler deler av etterlønna hans, så de er ikke helt kvitt lønnsutgiftene hans. Dessuten kosta det sikkert litt å løse han ut. Han er dessuten en spiller som ikke har spilt et eneste minutt for de. Alle de du nevner er viktige a-lagsspillere for LSK.Kim
Styremedlem KFLKommentar
-
Udjus er vel den spilleren man virkelig bør prøve å finne en snarlig løsning med, og om vi har noe som ligner Hæstads situasjon så er det hans. Ble vel hentet som førstevalg og lønnes deretter. Både Ødegaard og Christensen regner jeg kan ta på seg keeperrollen for rekrutta.Kommentar
-
Kommentar
-
Vi har vært avhengige av spillersalg de siste 25 årene - det er ingen grunn til å vente at det er annerledes nå. Det er heller mer prekært og enda viktigere enn noengang å selge.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
A) LSK kan spare c.6-7 mil.i året om de ikke fornye med PVM, Andersson, Mjelde og Palmi. BHR er enig om samme type avtalen som Kippe, Østli og Knudson. Kontrakt over flere år mot reduksjon i fastlønn.
B) Forfana salg kan redde klubben. Rykter sier at Genk kastet inn et skambud på 3 mil norske kroner på han rett etter VIF kampen
LSK kan overleve med salget av Ringstad, Forfana og redusert kontrakter til A-stallen.Kommentar
-
I Ringstad har vi en naturlig erstatter i SKM, nå er han riktig nok ikke ferdig vare ennå, men jeg har trua på han. Fofana deriomot er den eneste i stallen med en x-factor så han blir lei å erstatte. Men jeg velger salg og penger i kassa foran konkurs anyday så den kommer jeg fort over.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
I Ringstad har vi en naturlig erstatter i SKM, nå er han riktig nok ikke ferdig vare ennå, men jeg har trua på han. Fofana deriomot er den eneste i stallen med en x-factor så han blir lei å erstatte. Men jeg velger salg og penger i kassa foran konkurs anyday så den kommer jeg fort over.Kommentar
-
Kommentar
-
Det er mulig det er meg som ikke helt har klart å følge med i timen på alt som er skrevet det siste døgnet, men når det gjelder eierrettigheter til spillerne, står følgende å lese i "gilbert" sin oversikt i det første innlegget i tråden "Stallen i 2014":
LSK eier alle nye spillere.) Ringstad var først "eid" 100 % av Øie Sport Invest, men er vel nå, etter ny kontrakt ut 2015, eid av LSK).
Så, selv om "gilbert" legger til et lite "vel", ser det ut til at klubben eier Ringstad. I så fall blir et salg i sommer av Stian mer interessant for klubben.Elska þetta félagKommentar
-
Ett spørsmål, men har noen tenkt hvilke inntekter et stadion navn salg ville generert?
Velkommen til Felleskjøpet Arena
Ikke meg i mot(glem navnet) om det redder klubben fra degradering ala Lyn.Kommentar
-
-
Noe jeg ikke visste var at Trøim dobler det klansapene greier å samle inn tilslutt! Spyr! Har vi ingen som har vunnet viking lotto eller noe sånn som kan gjøre det samme!!???Kommentar
-
Vi kan trøste oss med at veldig mange andre klubber kommer til å havne i eller er i samme situasjon. At spillerne våre da blir frista bort med store lønninger i andre norske klubber er heldigvis lite sannsynlig. Håper Johan&co liker seg såpass godt at de vil godta kutt i lønna.
- Slik jeg blir behandlet når jeg gir penger til Brann, så kan fansen bare glemme det, sier Trond Mohn til Bergensavisen.
"I høst uttalte daglig leder Roald Bruun-Hanssen til BT at dette var penger fotballklubben ikke klarte seg uten."Kommentar
Kommentar