Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    Hva er det som egentlig gjelder da???! "Vi prøver å verne om den sportslige satsinga", "kanskje vi må selge en spiller eller to". Vi har to spillere som er ettertrakta, de utgjør en venstreside som er en av de aller fremste faktorene til at vi i år hevder oss. Man kan ikke gå i samme felle nå som man gjorde under Berg, absolutt alt annet må sees på før spillersalg blir aktuelt. Vi har etablerte spillere som enten ikke har eller knapt har førstelagsspill i år, f.eks.

    Kommentar

    • KrisB
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2008
      • 2923

      Får å kunne klare oss langsiktig, må vi for evig tid slutte med signeringen som kiko mouelhi, Steinar Pedersen, Vidar riseth, Jon midttun Lie osv. Kiko og Riseth hadde vel begge over 3 mill i lønn vær!

      Vi vi må kvitte oss med spillere med for høy lønn. Jeg mener at hvis ikke PVM og Johan vil ned i lønn så må de ut. Inn med Bonke. Vi har jo fortsatt Lundemo, Ohi,palmi, Riise, Mjelde og da Bonke som kan ta midtbanerollen.

      Bonke skal vist være billig.
      – Hva koster det å hente ham?

      – Vi kan låne ham gratis, og vil få opsjon på kjøp.


      forresten her kan man lese hvor det gikk galt. Virker som mange inne på forumet her visste at det kom til å gå til helvete lenge før LSK så det selv.

      Kommentar

      • Uwes disippel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6039

        Jeg frykter desverre letteste vei ut av problemene. At man ser kortsiktig og pisser i buksa med å selge Ringstad og Fofana til et par mill hver. Om man da samtidig ikke forlenger med Haglund, Andersson, PVM og PRP før, eller uten å foreta andre grep så er klubben ødelagt. Om og jeg sier om vi får inn Bonke, så redder ikke han laget. Endelig har vi et lag som fungerer, en trener som endelig viser sitt potensiale og et engasjement rundt laget jeg ikke har satt på mange mange år.

        Om 2015 starter uten Haglund, Andersson, PVM, PRP, Ringstad og Fofana så rykker vi ned. LSK klarer ikke holde på tilskuere om dem ligger under midten av tabellen i eliten, hva skjer da i første div? 1000 tilskuere, massiv spillerflukt og et LSK som finner sin plass i regionsfotballen.

        Man kan IKKE bygge ned laget her. Alle steiner må snus og man må tenke smart for å få inn nye penger. Ikke grave seg ned og si at inntektene går ikke oppover. Både i denne tråden og i #vierlsk-tråden har det kommet mange gode forslag som ikke koster stort. Men man må tørre å tenke nytt og bruke alle ressurser man har tilgjengelig. Sett spillera til å ringe rundt, send ut støtteapparatet, ha stands på kjøpesenter, arranger treninger der støtteapparatet er trenere i en time for unge håpefulle, bruk de spillera med best talegaver ut mot nye potensielle sponsorer, bank på døra til absolutt alle firmaer på Romerike, bruk supportere for hva det er verdt, ha en åpen kveld på Åråsen for brainstorming i små grupper der de 10 beste forslagene prøves ut.

        GJØR NOE!

        Jeg opplever damene som gode til å rydde opp i økonomien, men jeg oppfatter dem også til å kun tenke sparing og det er døden selv.
        Last edited by Uwes disippel; 27.05.2014, 11:42.

        Kommentar

        • Ketil Cantona
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6813

          Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
          Jeg frykter desverre letteste vei ut av problemene. At man ser kortsiktig og pisser i buksa med å selge Ringstad og Fofana til et par mill hver. Om man da samtidig ikke forlenger med Haglund, Andersson, PVM og PRP før, eller uten å foreta andre grep så er klubben ødelagt. Om og jeg sier om vi får inn Bonke, så redder ikke han laget. Endelig har vi et lag som fungerer, en trener som endelig viser sitt potensiale og et engasjement rundt laget jeg ikke har satt på mange mange år.

          Om 2015 starter uten Haglund, Andersson, PVM, PRP, Ringstad og Fofana så rykker vi ned. LSK klarer ikke holde på tilskuere om dem ligger under midten av tabellen i eliten, hva skjer da i første div? 1000 tilskuere, massiv spillerflukt og et LSK som finner sin plass i regionsfotballen.

          Man kan IKKE bygge ned laget her. Alle steiner må snus og man må tenke smart for å få inn nye penger. Ikke grave seg ned og si at inntektene går ikke oppover. Bare i denne tråden har det kommet mange gode forslag som ikke koster stort. Men man må tørre å tenke nytt og bruke alle ressurser man har tilgjengelig. Sett spillera til å ringe rundt, send ut støtteapparatet, ha stands på kjøpesenter, arranger treninger der støtteapparatet er trenere i en time for unge håpefulle, bruk de spillera med best talegaver ut mot nye potensielle sponsorer, bank på døra til absolutt alle firmaer på Romerike, bruk supportere for hva det er vært, ha en åpen kveld på Åråsen for brainstorming i små grupper der de 10 beste forslagene prøves ut.

          GJØR NOE!

          Jeg opplever damene som gode til å rydde opp i økonomien, men jeg oppfatter dem også til å kun tenke sparing og det er døden selv.
          AMEN!

          Om det er så skal til, dropp en trening og dra med spillerne på kjøpesentre en fredag, send noen av de yngste og mest populære på skoler osv. Få folk på kamper. Send Pvm, Kippe, Palmi rundt omkring til bedrifter og spør pent etter penger. Lettere å gi når man får besøk(ingen gir uten å bli forespurt).

          KFL kan ha stands på et utvalg senter og selg artikler og kamp billetter før neste hjemmekamp.

          Still et par spillere på togstasjon og mas om sms...

          Kommentar

          • Fugl1120
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3528

            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            Hva er det som egentlig gjelder da???! "Vi prøver å verne om den sportslige satsinga", "kanskje vi må selge en spiller eller to". Vi har to spillere som er ettertrakta, de utgjør en venstreside som er en av de aller fremste faktorene til at vi i år hevder oss. Man kan ikke gå i samme felle nå som man gjorde under Berg, absolutt alt annet må sees på før spillersalg blir aktuelt. Vi har etablerte spillere som enten ikke har eller knapt har førstelagsspill i år, f.eks.
            Felle? Hvem tror du Lillestrøm Sportsklubb er? I alle år har vi levd av å utvikle billige spillere til å bli for gode for Tippeligaen og deretter selge dem videre. Det skal vi fortsette med! Det er utelukkende positivt for LSK at vi er i stand til å selge til utlandet, det gjør oss attraktive for unge spillere med proffdrømmer og det gjør at vi kan gi noe tilbake til spillere som har spilt godt i den gule drakta.

            Nå må man ta et skritt tilbake og huske på hvilken plass norsk fotball har på rangstigen. Optimalt hadde man klart å beholde alle de beste spillerne, men man må innse at Tippeligaen er en bakgårdsliga som er særdeles lite attraktiv å spille i, sammenlignet med andre ligaer. Når spillere som Fofana, Stian, Björn eller Nosa når et punkt hvor de holder nivået i bedre ligaer, er det åpenbart at de vil prøve seg der. Spille for flere mennesker, tjene mer penger, spille med bedre spillere. Det er noe alle hadde ønsket om de var fotballspillere, det er sånn vi alle fungerer i arbeidslivet forøvrig. Vi ønsker utfordrende oppgaver når vi har gått i samme spor for lenge.

            Forumonanister skal ikke begynne å snakke om spillersalg hver gang vi har spillere som er klare for å ta neste steget? For noe tull. Når Stian er god nok for proffspill skal han selvsagt selges til en klubb som passer han til en pris som passer LSK. Det er klubbens næringskjede. Som superbøffel nevner, det er viktigere enn noen gang at denne næringskjeden benyttes til det fulle. Vi trenger cash og vi trenger cash nå! Ringstad har vært en flott ambassadør for LSK og har utviklet seg til en bra spiller, det er liten tvil om at han er det mest attraktive salgsobjektet vårt per i dag. Kommer det et godt bud i sommer, vil det være galskap om vi ikke selger. Når Fofana stabiliserer seg over tid, vil han også bli et attraktivt salgsobjekt. Ruben kan komme til å bli solgt om han fortsetter å presetere. Men vi må ikke deppe av den grunn, vi må heller være på evig jakt etter unge spillere som kan komme inn og ta over! Lundemo er kanoneksemplet på hvordan man kan finne unge, gode, billige spillere i systemene som kommer inn og tar ansvar når andre forsvinner. I Ringstad sitter allerede erstatteren klar på benken, jeg tror Haglund har begynt å innse at han neppe får beholde Stian stort lenger. Da er det bare å matche Simen, han kommer som alle andre unge til å bruke tid på å bli topp notch, men den tålmodigheten må vi ha. Det viktigste er at vi ikke slipper alle samtidig, men sørger for gradvise utskiftninger og kontinuitet i spillesystem.

            Jeg håper LSK får et godt bud og selger Stian i sommer. Ikke fordi jeg ikke ønsker Stian på back, men fordi jeg unner han å få prøve seg ute og fordi LSK sårt trenger pengene. Hvordan det kan ha seg at ikke LSK eier Stian 100% virker for meg som en gåte, vi har da ikke betalt noe annet enn utdanningskompensasjon (?) for han, virker snålt om en ung, lokal spiller med lav lønn skal være investorfinansiert.
            Lauken er vår venn!

            Kommentar

            • Uwes disippel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6039

              Enig, men de må som du sier vente på gode bud fra utlandet. Ikke selge til Molde for 2.5 mill. Selvom det er sårt tiltrengte penger, så mener jeg vi "enkelt" kan få inn samme sum om man bare tenker nytt.

              Kommentar

              • Fugl1120
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3528

                Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                Enig, men de må som du sier vente på gode bud. Ikke selge til Molde for 2.5 mill. Selvom det er sårt tiltrengte penger, så mener jeg vi "enkelt" kan få inn samme sum om man bare tenker nytt.
                Fredrik-salget var spesielt. Her hadde man en spiller på utgående kontrakt som ikke ville signere fordi han ikke fikk nok lønn. I så måte må salget sies å ha vært særdeles godt, situasjonen tatt i betraktning. Dersom man får et bud på 5-8 millioner på Ringstad i sommer, skal man være veldig godt fornøyd med det i dagens marked. Jeg er usikker på hvordan LSK "enkelt" skal klare å tjene inn samme beløp på måter som ikke har vært forsøkt, men jeg tipper de blir glade for tips. Om det så bare gjelder 2-3 millioner, tror jeg det er langt vanskeligere enn hva mange virker til å ha en oppfatning av. Husk at klubben skal drives og at antall årsverk skal kuttes ned til 6 personer totalt i administrasjonen. Jeg tipper de fleste er rimelig overarbeidet allerede.
                Lauken er vår venn!

                Kommentar

                • nyvalth
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Oct 2007
                  • 43

                  Nå skal jeg ikke legge ord i munnen til GIFKanari, men for min del synes jeg det er stor forskjell på det å selge en spiller nesten for enhver pris fordi man er ute å sykle økonomisk, framfor det å faktisk få et bud både spiller og klubb kan være fornøyde med. Når det da verserer rykter om at Ringstad kan gå til Rosenborg for 5 millioner, er det noe som skurrer. For Ringstad kan jeg ikke tenke meg at det er "proffdrømmen" han går med, men han kan føle seg pressa til å si ja fordi klubben trenger penger.

                  Det er noen nyanser her.

                  Kommentar

                  • Uwes disippel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6039

                    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                    Fredrik-salget var spesielt. Her hadde man en spiller på utgående kontrakt som ikke ville signere fordi han ikke fikk nok lønn. I så måte må salget sies å ha vært særdeles godt, situasjonen tatt i betraktning. Dersom man får et bud på 5-8 millioner på Ringstad i sommer, skal man være veldig godt fornøyd med det i dagens marked. Jeg er usikker på hvordan LSK "enkelt" skal klare å tjene inn samme beløp på måter som ikke har vært forsøkt, men jeg tipper de blir glade for tips. Om det så bare gjelder 2-3 millioner, tror jeg det er langt vanskeligere enn hva mange virker til å ha en oppfatning av. Husk at klubben skal drives og at antall årsverk skal kuttes ned til 6 personer totalt i administrasjonen. Jeg tipper de fleste er rimelig overarbeidet allerede.
                    Fredrik var et kupp nesten uten sidestykke i norsk fotball. Og får vi et bud på over 5 mill så sier jeg selg. Når jeg sier "enkelt" så er det enkelt sagt, det krever mye jobb men man må sette av tid til det. Se igjennom de to trådene jeg nevnte. Tipper fort 1-2 mill på de tiltakene. Det er utrolig mange ildsjeler i og rundt LSK og det må klubben utnytte seg av. Om f.eks LSK hadde trengt noen innen min profesjon så hadde jeg lett stilt opp gratis 10 timer i uka i en periode. Jeg tipper det er mange av meg.

                    Hvor mange tiltak har klubben satt i gang utover #vierlsk, hvor hardt jobbes det mot sponsormarkedet, hvordan jobbes det mot sponsormarkedet, hvordan jobbes det mot å trekke nye tilskuere. Dette er alle vesentlige spørsmål som bør granske skikkelig. Hva kan gjøres innenfor disse områdene som ikke er gjort. Det virker som LSK er i et blindspor der det tenkes litt for ensporig, selvom #vierlsk var spennende og nytt har det nå kanskje dødd litt ut? Push push push, det er det markedsføring handler om. Man kan ikke ta et nei for et nei mot sponsorer. Smålag klarer å skaffe sponsor, hvorfor klarer ikke vi?

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                      Felle? Hvem tror du Lillestrøm Sportsklubb er? I alle år har vi levd av å utvikle billige spillere til å bli for gode for Tippeligaen og deretter selge dem videre. Det skal vi fortsette med! Det er utelukkende positivt for LSK at vi er i stand til å selge til utlandet, det gjør oss attraktive for unge spillere med proffdrømmer og det gjør at vi kan gi noe tilbake til spillere som har spilt godt i den gule drakta.

                      Nå må man ta et skritt tilbake og huske på hvilken plass norsk fotball har på rangstigen. Optimalt hadde man klart å beholde alle de beste spillerne, men man må innse at Tippeligaen er en bakgårdsliga som er særdeles lite attraktiv å spille i, sammenlignet med andre ligaer. Når spillere som Fofana, Stian, Björn eller Nosa når et punkt hvor de holder nivået i bedre ligaer, er det åpenbart at de vil prøve seg der. Spille for flere mennesker, tjene mer penger, spille med bedre spillere. Det er noe alle hadde ønsket om de var fotballspillere, det er sånn vi alle fungerer i arbeidslivet forøvrig. Vi ønsker utfordrende oppgaver når vi har gått i samme spor for lenge.

                      Forumonanister skal ikke begynne å snakke om spillersalg hver gang vi har spillere som er klare for å ta neste steget? For noe tull. Når Stian er god nok for proffspill skal han selvsagt selges til en klubb som passer han til en pris som passer LSK. Det er klubbens næringskjede. Som superbøffel nevner, det er viktigere enn noen gang at denne næringskjeden benyttes til det fulle. Vi trenger cash og vi trenger cash nå! Ringstad har vært en flott ambassadør for LSK og har utviklet seg til en bra spiller, det er liten tvil om at han er det mest attraktive salgsobjektet vårt per i dag. Kommer det et godt bud i sommer, vil det være galskap om vi ikke selger. Når Fofana stabiliserer seg over tid, vil han også bli et attraktivt salgsobjekt. Ruben kan komme til å bli solgt om han fortsetter å presetere. Men vi må ikke deppe av den grunn, vi må heller være på evig jakt etter unge spillere som kan komme inn og ta over! Lundemo er kanoneksemplet på hvordan man kan finne unge, gode, billige spillere i systemene som kommer inn og tar ansvar når andre forsvinner. I Ringstad sitter allerede erstatteren klar på benken, jeg tror Haglund har begynt å innse at han neppe får beholde Stian stort lenger. Da er det bare å matche Simen, han kommer som alle andre unge til å bruke tid på å bli topp notch, men den tålmodigheten må vi ha. Det viktigste er at vi ikke slipper alle samtidig, men sørger for gradvise utskiftninger og kontinuitet i spillesystem.

                      Jeg håper LSK får et godt bud og selger Stian i sommer. Ikke fordi jeg ikke ønsker Stian på back, men fordi jeg unner han å få prøve seg ute og fordi LSK sårt trenger pengene. Hvordan det kan ha seg at ikke LSK eier Stian 100% virker for meg som en gåte, vi har da ikke betalt noe annet enn utdanningskompensasjon (?) for han, virker snålt om en ung, lokal spiller med lav lønn skal være investorfinansiert.
                      Her tror jeg du misforstår med vilje, Fugl1120. Fellen jeg snakker om er å gjøre som man gjorde med Ujah og Nosa når vi hadde den samme gryende optimismen. To salg og laget raknet. Nå er klubben i ferd med å få inn en struktur og system som gjør laget mindre skadelidende av salg, men vi er ikke der helt ennå etter min mening. Og selvfølgelig er vi en selgende klubb, men vi kan ikke være en som selger til den første og beste, skal vi virkelig bli en ettertrakta klubb og ha utbytte av å utvikle spillere så må også klubben i større grad være i stand til å styre spillere til å ta det riktige steget. Ujah tok et steg han ikke var god nok til å ta, et ganske typisk eksempel for en som var for tidlig på hoppkanten. Når det gjelder Ringstad er det en del som har kommet frem i media som kanskje tilsier at han ikke er klar for å ta steget ut riktig ennå. Å nærmest presse ham ut fordi klubben trenger penger, samtidig som det setter oss kraftig tilbake sportslig, er en dobbel ulykke.

                      Også er det jo en kjensgjerning da, at nettopp talentsatsing er blant det første som blir skadelidende av store kutt.

                      Kommentar

                      • Børge
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2013
                        • 2558

                        Opprinnelig skrevet av nyvalth
                        Når det da verserer rykter om at Ringstad kan gå til Rosenborg for 5 millioner, er det noe som skurrer.
                        Noen må ha ligget i en eller annen form for Tornerosesøvn. Det var rykter om Ringstad til RBK i 2013, men etter det har dem henta en ny VB og signert ny avtale med Dorsin. Ser ikke helt at dem skal ha tre stk VB'er med den økonomien dem har. Husk at styrelederen betaler store deler av lønna til MGP for egne penger.
                        Sint og tverr på felt N

                        Kommentar

                        • Ketil Cantona
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6813

                          Stabæk søker om tillatelse for å hente keeper (http://www.budstikka.no/sport/stabek...ngen-1.8444000 )

                          Hva med å tilby lån av Udjus noen måneder for å spare litt lønnsutgifter?

                          Kommentar

                          • Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

                            Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                            Stabæk søker om tillatelse for å hente keeper (http://www.budstikka.no/sport/stabek...ngen-1.8444000 )

                            Hva med å tilby lån av Udjus noen måneder for å spare litt lønnsutgifter?
                            Smart. Bra for begge klubber og vi møter ikke de på en stund så vi slipper at Udjus er en vegg nå vi møter'n
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                            Kommentar

                            • Børge
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2013
                              • 2558

                              Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                              Stabæk søker om tillatelse for å hente keeper (http://www.budstikka.no/sport/stabek...ngen-1.8444000 )

                              Hva med å tilby lån av Udjus noen måneder for å spare litt lønnsutgifter?
                              Dem får ikke dispensasjon pga keeperen er utvist.
                              Sint og tverr på felt N

                              Kommentar

                              • nyvalth
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Oct 2007
                                • 43

                                Opprinnelig skrevet av Børge
                                Noen må ha ligget i en eller annen form for Tornerosesøvn. Det var rykter om Ringstad til RBK i 2013, men etter det har dem henta en ny VB og signert ny avtale med Dorsin.
                                Det var da enda godt, men nyttig at det har kommet så jeg kunne bruke det som et eksempel på et salg jeg ikke tror spilleren er tjent med.

                                Kommentar

                                • Uwes disippel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 6039

                                  Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                                  Stabæk søker om tillatelse for å hente keeper (http://www.budstikka.no/sport/stabek...ngen-1.8444000 )

                                  Hva med å tilby lån av Udjus noen måneder for å spare litt lønnsutgifter?
                                  Det hadde vært supert, men tipper sead ramovic inn her.

                                  Kommentar

                                  • Ketil Cantona
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6813

                                    Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                    Det hadde vært supert, men tipper sead ramovic inn her.
                                    Ramovic er en dyr dyr mann.

                                    Kommentar

                                    • Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

                                      Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                                      Ramovic er en dyr dyr mann.
                                      Tja. Terminerte kontrakten med Godset for ikke å sitte å "heve lønn". Mulig han har blitt mindre kravstor og rikere med åra.
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                      Kommentar

                                      • Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3499

                                        Opprinnelig skrevet av Børge
                                        Noen må ha ligget i en eller annen form for Tornerosesøvn. Det var rykter om Ringstad til RBK i 2013, men etter det har dem henta en ny VB og signert ny avtale med Dorsin. Ser ikke helt at dem skal ha tre stk VB'er med den økonomien dem har. Husk at styrelederen betaler store deler av lønna til MGP for egne penger.
                                        Samtidig hadde Stian Ringstad kanskje kunnet løse "problemene" de har hatt med å finne en venstreving i 4-3-3. Tror ikke vi skal utelukke dette helt, selv om jeg faktisk ikke kan fatte hvordan rbk eller noen andre Norske klubber utenom Molde har mulighet til å svi av 5 mill for en spiller når man vet at de fleste driver med dundrende underskudd.

                                        Kommentar

                                        • superbøffel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 5611

                                          Forstålig at man blir fortvilet over situasjonen. Samtidig er det mildt sagt meningsløst å rope at vi ikke kan selge spillere, at vi må beholde de dyreste i troppen og at man "må tenke inntekter".

                                          Faktum er at klubben står på kanten av stupet og at om det ikke tas grep umiddelbart er klubben konkurs, og forsvinner for alltid. Da er prisen lav å betale i mine øyne, jeg stiller gjerne til start i TL 2015 med en redusert tropp og en billig hovedtrener. Nettopp fordi alternativet er så endelig mye verre.

                                          Det er trist at det er sånn, spesielt nå som vi endelig spiller bra fotball, men det som nå gjøres må gjøres. Hvis det ikke blir gjort grep har vi ingen klubb å støtte, intet lag å synge for og ingen stadion å synge på.
                                          Enøyd i de blindes dal.

                                          Kommentar

                                          Working...