Helt enig. Hadde dette stått om klubbens eksistens så hadde det vært en helt annen tone i media. Slik jeg leser det så må det nedskjæringer til for at klubben skal driftes på en fornuftig og god måte. Det stod jo en rekke tiltak som klubben skulle gjennomføre for kutte kostnadene. Slik jeg leste det så kutter disse tiltakene kostnadene med 7-10 mill pr. år. Tror absolutt ikke dette er noen krise for sportsklubben men snarere for endel av de som jobber der. At vi kanskje må selge en spiller i denne sesongen er uansett ingen krise. Vi har større bredde i stallen enn vi har hatt på lang tid.
Sportsklubbens økonomiske situasjon
Collapse
X
-
Kim
Styremedlem KFLKommentar
-
-
Jeg håper forresten de som har mulighet her inne tar turen på medlemsmøtet på mandag, og gjerne gir et referat om det er mulig!Kommentar
-
Kanskje, men om de andre lagene lar det gå enda et år før de tar grep så er LSK ferdig som toppklubb. Må et under til om vi skal overleve dette.Kommentar
-
Det blir tatt solide grep. Det må grepa damer for å klare det som ikke har blitt gjort tilstrekkelig før. LSK går en lys fremtid i møte med disse to damene ved roret. Jeg er spent på hva som skjer på eiendomssiden. Det har kommet hint om at LSK skal være en fotballklubb og konsentrere seg om det. Setter man bort driften av LSK-hallen, så vil jo de som drifter ha noe igjen for det. Vil det f. eks bety at vi mister råderetten over hallen? Er det snakk om å overdra eierandeler fra Åråsen Eiendom?Kommentar
-
Medlemsmøte i kveld kl 20:
Dette er en veldig god anledning til å få mer informasjon om situasjonen i klubben. Godt å se at klubben åpner opp og gir mer informasjon til medlemmene - åpenbart at vi trenger å stå samlet i den vanskelige situasjonen klubben nå er i - da er informasjon utrolig viktig!
Jeg håper alle som har mulighet møter på Åråsen i kveld kl 20!Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Jeg er unnskyldt da jeg bor i Spania.
Men, er virkelig interessert i hva som ble sagt/diskutert. Kan ikke noen melde litt mer enn tullebukk.Kommentar
-
Snakk om likviditetsproblemer. Noen utsikter for at det vil løse seg i nærmeste fremtid?Kommentar
-
Hvis folk ennå ikke skjønner hvor stor økonomisk krise det er etter masseoppsigelser, behov for 15 mill på 6 mnd og kostnadskutt på 20 mill, vet ikke jeg hvordan klubben skal gå ut.Kommentar
-
Merkelig at dem ikke går ut med info om at det er skikkelig krise da. Av det de har uttalt seg om til publikum(rb.no) er jo at: "Tja, vi mangler noen mill, men det ordner seg uten at det skal gå ut over sportslig satsning. Par mill her og ett par mill der. 200m2 kontoret til Bjarmann utgår, hihi."
Men på Tullebukk så høres det ut som at konkursbegjæringen allerede er sendt.
Jeg ville hvertfall hatt et ekstra giver-gir hadde jeg vært klar over at det var så ille.Kommentar
Kommentar