Sportsklubbens økonomiske situasjon
Collapse
X
-
I lys av "Holte-aksjonen" har jeg en stund savnet et organisert "redningsopplegg" fra Kanarifansen. Nå er nok ikke jeg oppdatert om planer eller hva som er gjort, men et offisielt opplegg bør man vel få til i dagens situasjon?
KFL har jo tidligere bidratt med salg av sesongkort. Hva med et organisert ringeopplegg, eller bedriftsbesøk? Selvfølgelig koordinert med markedsavdelingen.
Eller synliggjøring på sentre og torv rundt omkring på Romerike, med et eller annet opplegg?Kommentar
-
Hvordan ligger man an egentlig? Første prov på at vi klarer å holde hodet over vannet er vel at lønningene til spillerne blir utbetalt 20.juli.
Håper forøvrig spillerne biter seg merke i hvor mye mange gir, og hvor mye enkelte gjør for å redde klubben.Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
*Brasseberget*Kommentar
-
Bjarmann sa på treninga i dag at han er helt sikker på at LSK vil få oppimot 2 mill kroner fra klubbene i Israel for overgang og videresalg av Nosa Igiebor; det er bare et tidsspørsmål, iogmed at saken har vært lenge hos FIFA allerede, men at de også har sommerferie. Andre inntektsmuligheter på denne fronten er videresalgsprosenter dersom det skulle bli salg av en tidligere LSK-spiss (med ærefullt etternavn) som nå skårer en del mål i samme klubb som akkurat nå tar tilbake sin utlånte spiss Tommy Høiland.
Fra treningstråden. Bra Tel Aviv må punge ut. For en drittklubb! Skal kjøpe palestinaskjerf bare på pur!Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Denne æresløse hunden, er han på vei noe sted?Kommentar
-
Barcelona eller Madrid, den gutten hadde kledd å spille sammen med Pepe eller Suarez.. Molde skal ut i europa og får han en kamp eller to der ballen går i mål så kan han fort fremstå som en internasjonal stjernespiss. Innsatsen har det jo aldri vært noe å si på. Med rette (lettlurte) speidere på tribunen så kan han fort finne på å bli solgt, dessuten har han vel fortsatt luremusa Solbakken som agent og han tar vel ikke fem øre for å prakke på en eller annen klubb noen i hans entourage..Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Bjarmann sa på treninga i dag at han er helt sikker på at LSK vil få oppimot 2 mill kroner fra klubbene i Israel for overgang og videresalg av Nosa Igiebor; det er bare et tidsspørsmål, iogmed at saken har vært lenge hos FIFA allerede, men at de også har sommerferie.Kommentar
-
I hvilket budsjett? Sånn jeg forstår det, er det god grunn til å regne med disse inntektene i løpet av 2014, seinest tidlig i 2015. Men de 4,5 mill klubben trenger (trengte, noe mindre må det jo være nå) innen starten av eller i løpet av august kan umulig være medregna disse 2 mill på inntektssida. Nå er vel ikke sjansen særlig stor for at summen kommer inn i løpet av de neste to månedene, men til de rundt 15 mill en totalt trenger for resten av året (de 4,5 pluss rundt 10 til) kan/bør jo dette kunne regnes som et betydelig bidrag, sammen med billett- og (økte, nye) sponsorinntekter, inntekter fra cup'en om vi går videre, utbetalinger fra NFF for plasseringa i serien, og, naturligvis/dessverre, fra spillersalg.
gilbertKommentar
-
gilbertKommentar
-
Klubben trenger (ca) 15m utover de inntektene man allerede venter å få, som billettsalg etc.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Alt som ikke er budsjettert med. De inntektene man vet kommer er i budsjettet, slik som billettsalg. Om vi havner under det man har budsjettert med her, så kommer vi i enda mer minus.
Noen som vet/husker om det var budsjettert med spillersalg?Kommentar
-
gilbertKommentar
-
Godt mulig at du sitter på mer detaljert info, og mulig jeg driver ønsketenkning, men jeg tolker Scheie og Westbys "Totalt trenger vi 15 millioner kroner inn dette året for å komme i balanse" som at det gjelder alle inntekter som ennå ikke var bokført (pr 31. mai, da denne uttalelsen kom), dvs alle inntekter som kan påregnes ("totalt") resten av året.
gilbertLauken er vår venn!Kommentar
-
Godt mulig at du sitter på mer detaljert info, og mulig jeg driver ønsketenkning, men jeg tolker Scheie og Westbys "Totalt trenger vi 15 millioner kroner inn dette året for å komme i balanse" som at det gjelder alle inntekter som ennå ikke var bokført (pr 31. mai, da denne uttalelsen kom), dvs alle inntekter som kan påregnes ("totalt") resten av året.
gilbert
Så jeg tror nok du dessverre har feil her... Inntektene må økes med 15 mill og/eller hente kapital fra lån.Sint og tverr på felt NKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar