Sportsklubbens økonomiske situasjon
Collapse
X
-
Hvis vi ikke forlenger med Bosman-spillerne vil vel førsteelleveren vår se slik ut neste år:
------------------Friday--------------------
------------------Ohi-----------------------
Fofana/SKM---Mjelde---Lundemo---Riise/Knutzon
Ringstad/SKM-Kippe--Magnar---Riise/Knutzon---
----------------Origi--------------------------
Satser på at vi resignerer Origi siden Udjus ble lånt ut. Noe usikker på om Magnar fortsetter hus oss, men håper det. Skal dog innrømme at benken blir seende tynn ut bak disse, men tror MA fra Strømmen og forhåpentligvis Bonke kan fete den opp litt.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Hvis vi ikke forlenger med Bosman-spillerne vil vel førsteelleveren vår se slik ut neste år:
Satser på at vi resignerer Origi siden Udjus ble lånt ut. Noe usikker på om Magnar fortsetter hus oss, men håper det. Skal dog innrømme at benken blir seende tynn ut bak disse, men tror MA fra Strømmen og forhåpentligvis Bonke kan fete den opp litt.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Dette hører kanskje mer hjemme i en "utvidet ryktetråd", men i fjor høst ble jeg fortalt at det skulle være flere personer med hjertet i LSK med solid økonomi som ønsket å "investere" i klubben. Det ble videre hevdet at dette ikke ville være aktuelt før tidligere investor var ute av bildet.
Dette kom fra en person som jeg vet har hatt kontakter helt inn i styrerommet til klubben, men som jeg samtidig vet ikke alltid er like etterrettelig i sine påstander.Elska þetta félagKommentar
-
At en av dem forsvinner i løpet av sommeren er slett ikke umulig, men da kan SKM erstatte den som forlater oss. Skulle begge bli solgt i løpet av året bør vi ha midler til å finne en erstatter.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Satser på at vi resignerer Origi siden Udjus ble lånt ut. Noe usikker på om Magnar fortsetter hus oss, men håper det. Skal dog innrømme at benken blir seende tynn ut bak disse, men tror MA fra Strømmen og forhåpentligvis Bonke kan fete den opp litt.Kommentar
-
Mjelde er en etablert spiller som er reserve i den posisjonen i dag. Klubben må tenke utvikling nå, en yngre spiller med lavere lønn må ta den kantrollen. Bjarmann har selv sagt at det er de yngres tid i LSK nå, og at lønninger skal ned på 90-tallsnivå. Blir veldig overraska om Mjelde er her neste år med de realitetene som virker å herske nå, at han tilfører mye i form av profesjonalitet og erfaring blir da også en luksus vi neppe kan ta oss råd til utover de få etablerte som faktisk forsvarer en plass i førsteoppstillinga.Kommentar
-
Ingen grunn til å hogge ned noen, men jeg tror du tar delvis feil ihvertfall
Fra artikkelen i RB fra da Scheie ble valgt som styreleder:
Sånn som jeg tolker (og tror) så har hun både en forretningsmessig tilnærming til jobben, og et hjerte for klubben. Jeg tror at begge deler er veldig viktig, og også at det er viktig at ikke hjertet er større enn business-hjernen.
Som Knut påpeker så lever Enga på godviljen til Trøim nå, og sånn som jeg tolker administrasjon og styre i LSK nå så ønsker man å komme seg i motsatt posisjon: at man ikke er avhengig av investorer overhodet for å drive klubben.
Det svir ganske mye akkurat nå (ingen var vel glad for å se Ruben forsvinne til MFK, uansett hvor nødvendig man eventuelt skjønner at det er), men jeg mener ihvertfall at det er den eneste bærekraftige strategien på sikt. En ting er det økonomiske uføret, men å være for tett bundet til investorer medfører også at man til en viss grad lar eksterne interesser (som verken er valgt (dvs LSK-styret) eller innsatt av de som er valgt (administrasjon/daglig leder)) diktere både drift og sportslige valg i klubben.
Per Bergs innblanding i spørsmålet om hovedtrener er jo et greit eksempel fra nærområdet, mens måten Brann har blitt skviset av investorer i trenerspørsmål er et annet.
Jeg mener at det klubben trenger akkurat nå er personer som er villig til å la seg styre mer av fornuft enn hjerte og lyst på (kortsiktig) sportslig gevinst.Kommentar
-
Var det ikke LSK-hallen som skulle være en del av dette arvesølvet da? Er vel knapt ett år siden PM ble genierklært for å ha fått på plass denne hallen. Nå er det liksom blitt en slags skandale at den nye daglige lederen, knapt et halvt år inn i jobben, ikke har greid å kvitte seg med hallen.Kommentar
-
Var det ikke LSK-hallen som skulle være en del av dette arvesølvet da? Er vel knapt ett år siden PM ble genierklært for å ha fått på plass denne hallen. Nå er det liksom blitt en slags skandale at den nye daglige lederen, knapt et halvt år inn i jobben, ikke har greid å kvitte seg med hallen.Last edited by Ginola; 22.07.2014, 11:38.Kommentar
-
Ja, den reportasjen er antagelig den mest uetterrettelige som noen gang er presentert i Lortskvetten! Mer enn pinlig når vi i ettertid har fått vite hvordan situasjonen i klubben var i virkelighetens verden!!Elska þetta félagKommentar
-
Respekterer din mening, men jeg ville langt heller sett vi at kvittet oss med hallen tidligere og beholdt et par spillere i steden. Med tallene på bordet skulle en tro det var innlysende. Når det koster klubben over 300.000,- pr mnd for å trene i LSK hallen og vi ikke eier nåla i veggen og gir bort spillere burde det blitt tatt grep her tidlig. Noe som det kanskje er gjort, men det har tatt lang tid? Jeg vil heller ha et slagkraftig lag enn en hall...Lauken er vår venn!Kommentar
-
Hvis kommunen ikke ønsker å kjøpe hallen, hvor mange andre tror du kan tenke seg å kjøpe en fotballhall i Lillestrøm? Jeg håper virkelig ingen tror at ikke LSK har forsøkt, men det virker tungt for enkelte å forstå at enkelte aktiva (ref: spillere) er enklere å omsette enn andre (ref: eiendom med svært begrenset bruksverdi for folk flest).Kommentar
-
Ut fra det som har stått i media er det gitt et inntrykk av at lsk først gikk til kommunene i forlant av sommeren, og at kommunen har utsatt behandling av saken pga sommerferie. Mulig det er feil og at jeg har misforstått. Men poenget mitt var at dette er noe av det første som burde vært gjort når hallen medfører en tung økonomisk belastnig. Hvorfor vente så lenge?Lauken er vår venn!Kommentar
-
Mjøndalen og Sarpsborg har ikke ambisjoner om å være toppklubber, det er rimeligere å drive mediokre jojoklubber enn å drive en klubb som har som mål om å minimum være i tippeligaen og gjerne så høyt opp som mulig.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Kommentar
-
Det er klart at hallen svir ekstra nå som man ikke har penger til en binders en gang.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
Kommentar