Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4380

    Ehh.. Salg av hallen (eller annen eiendom, gud forby) er vel eneste utvei?
    ..................

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      Opprinnelig skrevet av _Jonern
      Ehh.. Salg av hallen (eller annen eiendom, gud forby) er vel eneste utvei?
      To fluer i en smekk virker det som. Tilfører egenkapital i tillegg til at vi kvitter oss med en del kostbar gjeld.. Beste løsningen for klubben slik det ser ut nå vil jeg tippe.
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • Oddis
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2006
        • 2744

        Jeg tror kommunen skjønner betydningen av å ha et lag i Tippeligaen, og at salg av LSK-Hallen ordner seg. Man skal aldri si ting sikkert, men har trua! Er det ikke kommunevalg neste år? Må gå an å presse litt på det for de som er bosatt i kommunen
        Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

        Kommentar

        • Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

          Opprinnelig skrevet av xeR
          To fluer i en smekk virker det som. Tilfører egenkapital i tillegg til at vi kvitter oss med en del kostbar gjeld.. Beste løsningen for klubben slik det ser ut nå vil jeg tippe.
          Salg av hallen er virkelig det viktigeste nå. Men en idrettshall er ikke lettsolgt. Sier kommunen nei, har vi mildt sagt en utfordring.

          Kommentar

          • FUGlinho
            KFL styremedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 2454

            Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
            Når er neste runde fra NFF på dette? Om 6 mnd?
            Det betyr i tilfelle at vi på ha alt på plass innen april neste år.
            Den rapporten som kom nå er vel fra første halvdel i år. Så veit ikke om den er fra august? Blir i så fall 6 mnd fra august da evt?

            Er vel ikke snakk om å miste lisensen i første omgang:

            Fra RB: Hvis LSK ikke kommer ut av de økonomiske problemene Åråsen-klubben sliter med, vil de seinere gi irettesettelser, og etter hvert mulig poengtrekk. Til slutt kan klubben mister lisensen.
            Kim
            Styremedlem KFL

            Kommentar

            • Fridtjof
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2005
              • 2120

              Hvorfor diskuteres ikke utleie av hallen? De 46 millionene kan da vel ikke være koblet til driftkostnader, men gjeld på eiendommene. Noen som vet?

              Jeg synes for øvrig det er vanskelig å forsvare at det er en kommunal oppgave å kjøpe en fotballhall bare fordi det lokale eliteserielaget sliter økonomisk. Den innvendingen blir imidlertid betraktelig mindre dersom det er snakk om nettopp leie, som gjør at kommunen vinner bruksmuligheter, men slipper å binde seg til et uoversiktlig ansvar.
              Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

              Kommentar

              • Klimtkongen
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2014
                • 419

                Jeg skjønner ikke dette helt. Har vi gjeld på hallen i tillegg til eller inkludert i den summen på 45 millioner?

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Tredje auksjon i gang, her mangler det ikke pågangsmot fra klubbens side. Men å bruke snakketøyet til å skape tro på fremtida sitter det langt inne med innafor Åråsens vegger. Jeg skjønner utmerket godt at det er viktig å få inn penger nå, men kunsten å selge seg selv handler om mer enn å tyne supportere og lokalmiljø for penger. Neppe mye saft igjen i sitronen nå.

                  Man må gjøre seg fortjent til oppmerksomheten i det lange løp. RB dekker klubben mer omfattende i år enn de kanskje noengang har gjort, alt man trenger fra LSK er en som faktisk har noe å formidle om hvor klubben er på vei. I praksis et gratis initiativ og noe som ikke kan måles i penger, men som skaper nysgjerrighet og interesse. Det er tross alt fotball det handler om.

                  Kommentar

                  • BroganTrundler
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2014
                    • 665

                    Så klart har VG publisert en sak om dette, er jo bare fremme med tastaturet når det er noe negativt med oss. Søkte opp "Lillestrøm" på VG og her kan dere se resultatet fra første siden som kom opp. Eneste kampene som har blitt nevnt er når vi tapte mot Stabæk og når vi fikk en "kontroversiell" seier mot Odd.


                    Kommentar

                    • andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

                      Stokstad et vel ansvarlig redaktør for VGs LSK-dekning.
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                      Kommentar

                      • Klimtkongen
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2014
                        • 419

                        Tror egentlig løpet er kjørt nå. Ser egentlig bare tre mulige veier ut. Konkurs, nedrykk og konkurs eller tap av lisens og konkurs. Ikke faen om vi klarer å skrape sammen 45 millioner.

                        Kommentar

                        • Frode D. Homb
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2003
                          • 982

                          Det skal vel være et kommunestyremøte snart. Jeg ser LSKs utspill som en del av det. Samtidig er det skremmende at økonomistyringen har vært så dårlig som den har vært. Jeg mener LSK må selge unna det den kan av eiendom og konsentrere seg om fotball. Første prioritet er nå å få fornyet lisens om et halvt år.

                          Kommentar

                          • Percy Nilegård
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 5146

                            De eiendommene man faktisk tjener penger på håper jeg at man klarer å beholde, men må man selge så må man selge.
                            "Alltid blodsprengt"!
                            Fong/Macho

                            Even Nordlien

                            Kommentar

                            • Frode D. Homb
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2003
                              • 982

                              Klubben har så mye gjeld, at den ikke har noe valg. Nå må første prioritet være å få fornyet lisens.

                              Kommentar

                              • Jannis
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2005
                                • 266

                                Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                                Tror egentlig løpet er kjørt nå. Ser egentlig bare tre mulige veier ut. Konkurs, nedrykk og konkurs eller tap av lisens og konkurs. Ikke faen om vi klarer å skrape sammen 45 millioner.
                                Slapp av, Per og Per vil ALDRI se sitt kjære LSK gå konkurs...

                                De sitter garantert på gjerde for å se OM de klarer å rydde opp selv, gjør de ikke det er jeg rimelig sikker på at de trår til.....

                                Kommentar

                                • plantemiddel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2012
                                  • 806

                                  OK? Nå har jeg ikke full oversikt over LSK sin økonomi (hvem har vel det?), men sett utenfra virker som om nettopp de to over tid har bidratt med å dra mer penger ut av LSK-systemet enn inn, i form av overambisiøse prosjekter og diverse låneavtaler. Men om de har lyst til å "trå til" med andre ting enn mer lån er det jo fint.

                                  Kommentar

                                  • Dinho
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2006
                                    • 884

                                    LSK trenger ikke 45 millioner. De trenger 16 millioner for å betale kortsiktig gjeld og penger på avdrag og renter på langsiktig gjeld. om det er innlemmet i de "16 millioner" de behøver nå er et godt spørsmål. det tror jeg ikke. så, de kan trenge drøye 18-20 millioner "nå". Eneste utvei blir salg av eiendom for å få nok kapital. om ikke går det i konkurs.

                                    om man kan få 45 millioner for hallen (eller mer, snakk om 55-60?) vil det løse, tja, alt.
                                    twitter @amundsakis
                                    ΘΥΡΑ 13

                                    Kommentar

                                    • Frode D. Homb
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2003
                                      • 982

                                      Opprinnelig skrevet av Jannis
                                      Slapp av, Per og Per vil ALDRI se sitt kjære LSK gå konkurs...

                                      De sitter garantert på gjerde for å se OM de klarer å rydde opp selv, gjør de ikke det er jeg rimelig sikker på at de trår til.....
                                      Vi får håpe Per og Per ser sitt snitt å gjøre forretninger samt å hjelpe oss, for nå er det krise.
                                      Det ser mørkt ut.

                                      Kommentar

                                      • Percy Nilegård
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 5146

                                        Per M uttalte i alle fall tidligere i år at han fulgte med på situasjonen og ikke bare kom til å sitte og se på at LSK gikk konkurs. Eller noe i den betydning.
                                        "Alltid blodsprengt"!
                                        Fong/Macho

                                        Even Nordlien

                                        Kommentar

                                        • tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

                                          Opprinnelig skrevet av Jannis
                                          Slapp av, Per og Per vil ALDRI se sitt kjære LSK gå konkurs...

                                          De sitter garantert på gjerde for å se OM de klarer å rydde opp selv, gjør de ikke det er jeg rimelig sikker på at de trår til.....
                                          Nå er jo faktisk mye av de pengene vi skylder nettopp til Per M så det tror jeg ikke

                                          Kommentar

                                          Working...