Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Petter Ø
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3008

    Opprinnelig skrevet av Bygdedyret
    Selv om jeg støtter LSK vet jeg ikke helt om jeg liker at klubben prøver å prakke et tapsprosjekt på kommunen. Det bør i hvert fall være gode muligheter for å prute heftig på prisen. "Taksten" på 65 mill burde ha lite å si når man kun har én potensiell kjøper og er desperat etter å selge.
    Hallen går i pluss
    Petter Ø - Kreativ Kanaris
    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

    Kommentar

    • klippen
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2009
      • 251

      Opprinnelig skrevet av Petter Ø
      Hallen går i pluss
      Her tror jeg du tar feil, men du har sikkert et eller annet du bygger påstanden din på?

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6079

        Opprinnelig skrevet av klippen
        Her tror jeg du tar feil, men du har sikkert et eller annet du bygger påstanden din på?
        Det avhenger vel av hvor mye renter og avdrag man har på lånet knytta til den. Om man hadde eid hallen uten gjeld så hadde den vel glatt gått i overskudd?

        Kommentar

        • Leif A
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 3962

          Opprinnelig skrevet av HSft
          Det avhenger vel av hvor mye renter og avdrag man har på lånet knytta til den. Om man hadde eid hallen uten gjeld så hadde den vel glatt gått i overskudd?
          Tror nok du har rett. Scheie antyder noe i den retning i intervjuet med RB: "Men det er mye uenighet, også rundt LSK-hallen. Ideelt sett skulle man selvsagt vært gjeldfri og ikke solgt noe. Men vi må se situasjonen ut fra hvordan den er."
          Knurr...

          Kommentar

          • klippen
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2009
            • 251

            Opprinnelig skrevet av HSft
            Det avhenger vel av hvor mye renter og avdrag man har på lånet knytta til den. Om man hadde eid hallen uten gjeld så hadde den vel glatt gått i overskudd?
            Hvor mye som eksakt er knytta til hallen er vel strengt tatt ikke så relevant, det som er relevant er alternativkostnaden av kapitalen som er bundet i hallen. Jeg tror hallen så og si fullfinansiert av lånte midler, noe som jeg tror minimum tilsier rentekostnader på 3 millioner i året. Legger man til driftskostnader tror jeg at kostnadene ved hallen er ihvertfall 4 millioner i året og årlige leieinntekter tror jeg ikke er større enn ca 2 millioner. Avdrag er ingen kostnad, men skaper likevel utbetalinger for LSK som allerede sliter med svært anstrengt likviditet.

            Som et lite tillegg tror jeg et salg av hallen kan medføre gunstige betingelser på andre lån LSK og herunder spesielt lånet som er knyttet til annen eiendomsmasse.

            Kommentar

            • perrern80
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2006
              • 603

              Vet ikke om dette er postet før, isåfall er dette en reminder.
              Enkelt tiltak, som muligens kan gi noen kr. Stem på klubben i ditt hjerte. 100 stemmer pr. dag bør vi klare lett.

              Gå inn og stem!

              edit
              Ser at dette er ipad varianten. Men skulle være enkelt og finne for brukere med annet utstyr.

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                LSK-Hallen - først og fremst bygd for å slippe kulda? LSK tok vel tross alt ikke fotball skikkelig seriøst før de ansatte Haglund. Eller så skal jeg strekke meg til å si at den nok muligens har "akklimatisert" afrikanere litt enklere og kjappere, men en badstu på Digernesjordet hadde nok gjort samme susen.

                Kommentar

                • rugbar
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Apr 2007
                  • 152

                  Er det noen mulighet for å gjøre om #VIERLSK om til et vi-betaler-lønna / suporterenes spiller prosjekt for neste sesong? Gjennom dette kunne man betalt det som skal til for å få med Johan, Petter osv neste sesong, eventuelt hentet inn en erstatter. Det er litt mer givende å gi penger til detta enn div driftskostnader....

                  Kommentar

                  • Leif A
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 3962

                    Er vel ikke så mye poeng i å ha godt betalte spillere i stallen om klubben ikke klarer å betale for driftskostnadene...
                    Knurr...

                    Kommentar

                    • rugbar
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Apr 2007
                      • 152

                      Er ikke dummere enn at jeg skjønner at driftskostnadene må betales....

                      Men tror nok det er lettere å få de med hjerte i Sportsklubben til å bidra fra egen lomme (for andre året) hvis man pakker det inn i at det går til sportslig satsning (spillere).

                      Du kan jo prøve å ringe rundt for å tigge penger til å et veldedig formål med vinklinga; pengene du gir går til å dekke min lønn, driftskostnader, utbytte til eiere av callcenteret, og ca 10% til de du ønsker å hjelpe. Da funker det bedre med alle pengene går uavkortet til de du vil hjelpe.

                      Jeg tror at etter de kuttene som er gjort sportslig (og også andre steder), er folk mer villige til å spytte inn penger hvis det går uavkortet til sportslig satsning, i form av å beholde noen av spillerne på utgående kontrakt, eller å hente inn en ny supporter-finansiert spiller.

                      Kommentar

                      • Klimtkongen
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2014
                        • 419

                        Synes å samle inn penger øremerket til spiller X, Y eller Z er dumt. For det første så må klubben få bestemme selv hvordan stallen skal være satt sammen og for det andre så er det negativt hvis den spilleren ikke presterer, ønsker seg bort, osv.

                        Kommentar

                        • ulfpulf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 2505

                          Jeg er skeptisk til spillere finansiert av supporterne. Jeg er redd for å ende opp med å betale for en Niklas Gunnarsson, som fikk kontrakt gjennom "Min spiller"-innsamlingen i Odd, men gikk til Vålerenga så fort han ble Bosman: http://www.nettavisen.no/sport/3691733.html
                          Da synes jeg det er mye bedre å vite at bidraget mitt hjalp klubben til å kunne betale strømregninga.

                          Kommentar

                          • Boing
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2005
                            • 711

                            Opprinnelig skrevet av trigz
                            Har all mulig tro på at dette ordner seg. Vi har Per og Per i bakhånd, og jeg tror ikke de vil la klubben gå konkurs. Men de vil helt sikkert se at LSK gjør alt det de kan for å rydde opp på egen hånd først.
                            Jeg liker ikke å prate stygt eller negativt om folk som Per og Per, men jeg har flere ganger før stilt meg spørsmålet hvorfor gjorde ikke Per og Per mens dem jobbet i og for LSK noe for å stoppe bruken av penger LSK ikke hadde før dem forsvant?? Jeg synes Per og Per har gitt mye, men jeg synes også att dem gjorde svært lite eller omtrent ingen ting for å stoppe bruken av penger som ikke fantes.

                            Kommentar

                            • rugbar
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Apr 2007
                              • 152

                              Jeg har forståelse for skepsisen til å samle penger til spiller og at det argumenteres med at klubben må få styre spillerlogistikken... Tanken var ikke de som gir pengene skulle få bestemme hvilken spiller som bidraget skal få til, men på tilsvarende måte som når klubben går til investorer for å få hjelp med å hente spiller...

                              Kommentar

                              • Klimtkongen
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2014
                                • 419

                                Opprinnelig skrevet av rugbar
                                Jeg har forståelse for skepsisen til å samle penger til spiller og at det argumenteres med at klubben må få styre spillerlogistikken... Tanken var ikke de som gir pengene skulle få bestemme hvilken spiller som bidraget skal få til, men på tilsvarende måte som når klubben går til investorer for å få hjelp med å hente spiller...
                                God tanke, men jeg mener at det er like greit å bare gi pengene rett til klubben. Og så stole på at de kan forvalte pengene best mulig. Det blir jo uansett ikke noe mer penger og det er kanskje viktigere at strømregninga blir betalt.

                                Skjønner argumentet om at det er lettere å gi til noe konkret, lønn til en spiller f.eks. i stedet for å spa penger ned i et stort, svart sluk. Men det kan også slå tilbake andre veien at man ikke gidder å gi til han eller han fordi han ikke presterer.

                                Kommentar

                                • Kopperud
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2006
                                  • 1697

                                  Dårlig nytt;

                                  Ultras Felt C 2005x2015

                                  Lillestrøm & Bajen

                                  Kommentar

                                  • AG-3
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2006
                                    • 1081

                                    Opprinnelig skrevet av Kopperud
                                    Redd dett var dett. Rådmannens anbefaling er en viktig føring for kommunestyret og klarer ikke se hvordan dette skal løse seg

                                    Kommentar

                                    • Fjeller'n
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2003
                                      • 905

                                      Opprinnelig skrevet av AG-3
                                      Redd dett var dett. Rådmannens anbefaling er en viktig føring for kommunestyret og klarer ikke se hvordan dette skal løse seg
                                      Den store forskjellen på rådmannen og politikerne er at han er ikke avhengig av gjenvalg. Blir ikke lett å stå på valgstand i Lillestrøm etter å ha latt klubben synke.
                                      "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                                      Kommentar

                                      • tullebukk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2006
                                        • 5446

                                        Jeg har hørt at kommunen er villige til å gi Lsk ca 5 mill i året i støtte til drift av Lsk Hallen men at det kun er salg som er aktuelt for klubben....Hører også at Bmw mulig skal leie mer lokale (Lsk shop og sponsor nede) noe som små sponsorene ikke liker... Kan legge til at sponsorene som er nede legger igjen mer penger en en evn leie avt til Bmw etter det jeg har hørt da ..Hører også at det langt på vei er fred mellom folk i styret og stell..

                                        Kommentar

                                        • AG-3
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2006
                                          • 1081

                                          Det er helt sant og jeg håper dere som bor i Skedsmo lar de politikere som i såfall fucker det til,steke i sitt eget fett ved kommunevalget!

                                          Kommentar

                                          Working...