Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Klimtkongen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2014
    • 419

    På tide å trykke på panikk-knappen er jeg redd.

    Kommentar

    • ulfpulf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 2505

      Opprinnelig skrevet av tullebukk
      Hører også at det langt på vei er fred mellom folk i styret og stell..
      For meg betyr "langt på vei er fred" at det er harmonisk. Er det det du mener, eller sier du at det fortsatt er konflikter?

      Kommentar

      • klippen
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2009
        • 251

        Om det tullebukk sier er sant, at kommunen er villig til å gi 5 millioner hvert år mener jeg faktisk det er et bedre tilbud enn og selge hallen for 65 millioner. Men med klubbens økonomisk situasjon er det kanskje bedre å få til et salg nå.

        Kommentar

        • Leif A
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 3962

          Opprinnelig skrevet av AG-3
          Redd dett var dett. Rådmannens anbefaling er en viktig føring for kommunestyret og klarer ikke se hvordan dette skal løse seg
          Rådmannens oppgave er å være en kynisk blåruss. Det er politikerne som, hvis de ønsker, må sørge for å finne de nødvendige midlene. Det er vel ikke uten grunn at de fleste budsjettbehandlinger i kommunestyrer land og strand rundt starter med at rådmannens forslag blir stemt ned.
          Knurr...

          Kommentar

          • Lorenskog
            Juniormedlem
            Ferskenpels
            • Nov 2014
            • 1

            Litt fra sakspapirene:



            Rådmannen mener at LSK sammen med kreditorene og eventuelt andre samarbeidspartnere bør drøfte om de sammen kan bidra for å skape løsninger. Om Skedsmo kommune skal delta i dette arbeidet må bidraget være av kortsiktig karakter for å bringe LSK over en vanskelige økonomiske situasjon, og bidraget må samtidig være knyttet til allmennyttig formål fortrinnsvis til barn og unge. Det siste for å unngå å komme i konflikt med regler om forbud om støtte til næringsvirksomhet.
            Skedsmo kommune
            Umiddelbart kan en tenke at hovedbanken må sitte på en nøkkel i form av muligheten for å gi avdragsutsettelser, alternativt at det etableres en løsning med tilførsel av nødvendig likviditet fra næringslivet.

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4072

              Under overskriften Vi må se på flere løsninger, skriver kommunestyremedlem Jan Petter Myrvold blant annet følgende (rb papir, 11/11 -14): "Når et enstemmig formannskap har bedt om at saken vurderes nærmere, er ikke dette "halvkvedede viser" fra politikerne, slik Torvik skriver. Vi avventer en nærmere saksutredning, deretter vil vi ta stilling til hvordan (min utheving) vi som kommune kan bidra med en løsning som hjelper klubben i en vanskelig økonomisk situasjon."

              Han skriver hvordan, ikke hvorvidt. Selv om dette er et innlegg fra én representant, tror jeg det er ganske bred enighet blant politikerne om at kommunen skal bidra på den ene eller den andre måten.
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • PetterH
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2012
                • 668

                Det folk må forstå er at dette er et spill. Ingen av partene vil gå ut å si at dette fikser de for da vil ikke de andre partene delta så mye som de kanskje kan/bør. Alle vil bidra til at LSK kommer seg gjennom dette, men de vil gjerne bidra med så lite som mulig.
                Min magefølelse tilsier at dette blir et spleiselag fra kommune, bank, private og sponsorer.

                Kommentar

                • klippen
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2009
                  • 251

                  Opprinnelig skrevet av PetterH
                  Det folk må forstå er at dette er et spill. Ingen av partene vil gå ut å si at dette fikser de for da vil ikke de andre partene delta så mye som de kanskje kan/bør. Alle vil bidra til at LSK kommer seg gjennom dette, men de vil gjerne bidra med så lite som mulig.
                  Min magefølelse tilsier at dette blir et spleiselag fra kommune, bank, private og sponsorer.
                  Om det virkelig blir kritisk blir det ihvertfall et spleiselag fra bankens side. Med så store utlån vil banken neppe at LSK går konkurs og vil nok heller kutte deler av gjelden, fremfor og så og si alt.

                  Er det forresten Lillestrømbanken som er lånegiver?

                  Kommentar

                  • 007
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2013
                    • 285

                    Opprinnelig skrevet av klippen
                    Er det forresten Lillestrømbanken som er lånegiver?
                    I informasjonen fra LSK til kommunen (som stod på rb.no, men finner ikke linken nå) stod det at Åråsen Eiendom hadde lån hos Nordea. Jeg oppfattet det som at det var inkludert hallen. De var vel også hovedsponsor og bankforbindelse når hallen ble bygget.
                    Last edited by 007; 12.11.2014, 01:50.

                    Kommentar

                    • Mynten
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2008
                      • 484

                      Rådmannen er strengt tatt forpliktet til å si nei til et kjøp av hallen. Han skal tross alt tenke på hele kommunen uten å ta særhensyn til noe eller noen. Det ville vært veldig underlig om han ville innstille på et ja til kjøp av hallen. Tatt i betraktning alle kommunens oppgaver og prioriteringer og stramme økonomi kan ikke en rådmann si ja til et slik kjøp fra et idrettslag.

                      Det fine med denne saken er at dette er ren politikk, og politikere styres av mye annet enn sunn fornuft. Her er det egeninteresser, gjenvalg og følelser som er de viktigste faktorene når de skal bestemme seg.

                      Det er svært vanskelig å forutsi det politiske utfallet av en slik sak.

                      Kommentar

                      • rugbar
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Apr 2007
                        • 152

                        Når det gjelder LSK-hallen eier vel Lillestrømbanken allerede navnerettighetene på hallen? Så det er ikke noen mulighet for å selge navnet?

                        Kommentar

                        • tullebukk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 5446

                          Flere sponsorer nekter å skrive nye kontrakter før Heidi er fjernet...

                          Kommentar

                          • Petter Ø
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3008

                            Opprinnelig skrevet av tullebukk
                            Flere sponsorer nekter å skrive nye kontrakter før Heidi er fjernet...
                            Og flere sponsorer nekter å skrive kontrakter før Heidi har rydda ferdig...
                            Petter Ø - Kreativ Kanaris
                            http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                            Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                            Kommentar

                            • Børge
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2013
                              • 2558

                              Opprinnelig skrevet av tullebukk
                              Flere sponsorer nekter å skrive nye kontrakter før Heidi er fjernet...
                              Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                              Og flere sponsorer nekter å skrive kontrakter før Heidi har rydda ferdig...
                              Og slik går dagene
                              Sint og tverr på felt N

                              Kommentar

                              • Boing
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2005
                                • 711

                                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                Flere sponsorer nekter å skrive nye kontrakter før Heidi er fjernet...
                                Da lurer jeg på hvorfor?? Endelig har vi fått tak i en sjef som tar tak i ett problem LSK har hatt i hele dette årtusen, og så er det galt???? Er det Heidi som person som er grunnen, eller er det jobben henne gjør?? Vil gjerne vite hvorfor, da det sier mye om dem som klager på Heidi. Nå har vi hatt henne i ett år, og de få gangene jeg har pratet med henne så oppleves hun som litt arrogant. Men jeg er opptatt av hva som blir sluttresultatet, ikke om jeg liker sjefen eller ikke.

                                Kommentar

                                • andersmm
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 5764

                                  For noe jævla tull. Endelig har vi fått lederfigurer som våger å se virkeligheten i øynene og være åpne om situasjonen, i stedet for å strø sukker på møkka og late som det er kake. Hvorfor man som sponsor skulle ha et problem med en leder som forsøker få klubben til å drive etter fornuftige prinsipper er helt beyond me.
                                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                  Kommentar

                                  • fjacob82
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 1507

                                    Opprinnelig skrevet av andersmm
                                    For noe jævla tull. Endelig har vi fått lederfigurer som våger å se virkeligheten i øynene og være åpne om situasjonen, i stedet for å strø sukker på møkka og late som det er kake. Hvorfor man som sponsor skulle ha et problem med en leder som forsøker få klubben til å drive etter fornuftige prinsipper er helt beyond me.
                                    Uten at vi vet noe så kan det jo hende at hun har en vanskelig lederstil og at sponsorene opplever at hun er uvillig til å ta imot innspill.
                                    Synes det blir mye rykter. Eneste som har kommet offentlig er at det har vært en klinsj mellom hele administratosjonen og styret. Om ikke annet så kan jo det være en pekepinn på at det ikke alltid er så lett å jobbe med hu Heidi.
                                    Samme hvor mye bein man har i nesa, og evner å kalle en spade for en spade, så må man ikke bli helt ensporet.
                                    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                    *Brasseberget*

                                    Kommentar

                                    • tullebukk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2006
                                      • 5446

                                      Vi får se hva som skjer da , men Tullebukk sa det først hun sitter ikke lenge..

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                        Vi får se hva som skjer da , men Tullebukk sa det først hun sitter ikke lenge..
                                        Bør vi skjelve i buksene? Sitter millionene løst hvis noen går? Er historien dømt til å gjenta seg inn i det uendelige på Åråsen?

                                        Kommentar

                                        • G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3201

                                          Arroganse er et ord jeg hører gå igjen, desverre. Dessuten er det et godt gammelt ordtak som sier: Fortell meg hvem som er dine venner og jeg skal fortelle deg hvem du er. De såkalte rådgiverne hun omgir seg med inngir, for å si det veldig mildt, ikke tillit. Andre har sikkert mer innsideinfo enn meg, men i konflikten mellom administrasjon og styre er jeg ikke et sekund i tvil om at tilliten min er til administrasjon og ikke til styreformann med følge.

                                          Kommentar

                                          Working...