Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9453

    Opprinnelig skrevet av Børge
    Noen sitater fra gamle artikkeler i rb og syndebukken er funnet. Bravo!
    Ok. Hva har blitt posta?

    DoubleHi5 har postet et "brennende" innlegg fra Torvik om Harborg. 2xHi5 sier også at det er mulig at Harborg er dyktig, men at han føkka opp med tanke på våre "gratis Lyn-spillere" - noe som da kosta klubben $$

    Jeg skriver at Torvik har spørt Mathisen om Harborg bør overta, og som en person som mener at rb som regel har en agenda (ref Henning Berg) er dette noe jeg prøver å finne (trenger dog ikke stemme). Men det er også mulig at Torvik så på Harborg som den eneste reelle kandidaten, kanskje også den mest kvalifiserte, og derfor stilte dette spørsmålet.

    Dette er ikke jakt på syndebukk eller hva faen. Dette er bare synsing på lavt nivå for prøve å få seg en oversikt.

    Så ta deg en cupcake

    Kommentar

    • Børge
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2013
      • 2558

      Opprinnelig skrevet av knut
      Dette er ikke jakt på syndebukk eller hva faen. Dette er bare synsing på lavt nivå for prøve å få seg en oversikt.

      Så ta deg en cupcake
      Spiser ikke cupcake. Og ja, jakten på en syndebukk er på gang. Viktig å finne en å henge på veggen.

      Personlig er jeg opptatt av at styret skal utfordre hverandre, men utad fremstå som en enhet. Hvert enkelt individ har ansvar for å få det til å fungere. Administrasjon og styret må dra i samme rettning og stå samlet rundt vedtak. Dessverre ser det ikke ut til å fungere slik i dag. Sett utenfra fungere ikke dette veldig bra.
      Sint og tverr på felt N

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7080

        Det virker for meg totalt fjollete å sparke en leder som har tatt de grepene sittende og tidligere styrer burde tatt for flere år siden, men har unnlatt å ta i av frykt for å legge seg ut med kompiser i styre og stell. Scheie har hatt en uriaspost uten like på grunn av at klubben har blitt styrt av klovner i altfor mange år. Etter det jeg kan forstå har hun gjort en meget god jobb for å berge klubben.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • Fridtjof
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2005
          • 2120

          Det er noe som skurrer her, synes jeg. Det virker rart at resten av styret skal ønske å kaste henne på dør for å beskytte sin egen udugelighet. Selv om jeg liker stilen hennes er det virkelig noe som skurrer her, og ryktet om at hun avlyste kveldens møte for å unngå å ta stilling til ultimatumet bedrer ikke saken hennes. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal tro...

          Jeg er redd for at Scheie lagt litt vel mye prestisje i at hallen skal selges fremfor andre alternativer.
          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

          Kommentar

          • Boing
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2005
            • 711

            Jeg blir så forbannet...... det styret kan bare reise til helvete, har faen meg ingen tillit til de tullingene som sitter der. Det må da være lov til å kalle en spade for en spade, men nei, styret vil grave spaden ned og late som att den har ikke funnet sted. Spade=gjeld.

            Jeg har fanden meg ikke lyst til å bli med medlem av LSK, kjøpe sesongkort og utstyr når det sitter en gjeng og runker oppe på styrerommet til røde tall. Faen ta dem.

            Kommentar

            • OptimistFugl
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2008
              • 462

              Det er åpenbart skadelig med så mye samarbeidsproblemer i styret og mellom styre og administrasjon. Skylden for det er i mange tilfeller delt mellom flere parter.

              Tidligere styrer har helt klart gjort et helhjertet forsøk på å kvalifisere for luksusfellen.
              Årets styre og administrasjon har heldigvis begynt å rydde. All ære for det. Det er nødvendig for å overleve.

              Men om det gjøres på den beste måten? Om det gås for hardt frem? Det er vanskelig å svare på uten å være på innsiden.

              Jeg er i hvert fall ikke imponert over noen av partenes iver etter å dele ut skitt i media. Dvs på den ene siden kritikk mot egenrådig styreleder med egne rådgivere uten å inkludere styret vs. kritikk av andre i klubben som vil skjule skjeletter. Alvorlige påstander begge deler.

              Rydd opp! Begynn å jobbe sammen! Gå av om nødvendig. Jobben er krevende nok i seg selv. Vi trenger ikke en intern krig i tillegg.

              Kommentar

              • Kristiansen
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2007
                • 1332

                Skal ikke mediene være objektive i sin sak? Virker som om RB med Torvik i spissen har sin egen agenda her.

                Helt utrolig at styret går imot ei beinhard dame som har tatt tak i problemene i klubben. Om vi er 6 mnd til i rød sone så mister vi lisensen for faen. At hun sier ting som det er da faen meg 100% riktig. Virker som om styret er gjeng naive idioter som tror det bare er å cruise igjennom det her og at det bare er å låne mer cash av Per og Per og dra oss enda lenger inn i lånehelvete.

                Kommentar

                • knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9453

                  Opprinnelig skrevet av Børge
                  Spiser ikke cupcake.
                  Humor'n skal ingen ta fra deg

                  Opprinnelig skrevet av Børge
                  Og ja, jakten på en syndebukk er på gang. Viktig å finne en å henge på veggen.
                  Syndebukken ser ut til å bli, ut ifra hvem som navngis i poster her inne, Scheie (med rådgivere).

                  Og igjen; vi vet jo ikke om det er riktig eller feil.

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9453

                    Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                    Jeg er redd for at Scheie lagt litt vel mye prestisje i at hallen skal selges fremfor andre alternativer.
                    Ah... Disse alternativene ja. Hva var de igjen?

                    Mvh Knut
                    Hovedsponsor for LSK

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6079

                      Opprinnelig skrevet av knut
                      Ah... Disse alternativene ja. Hva var de igjen?

                      Mvh Knut
                      Hovedsponsor for LSK
                      Fortsette å eie hallen men få driftstilskudd fra kommunen.

                      Kommentar

                      • andee
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2004
                        • 1191

                        Opprinnelig skrevet av Boing
                        Det må da være lov til å kalle en spade for en spade, men nei, styret vil grave spaden ned og late som att den har ikke funnet sted. Spade=gjeld.
                        Hvor har du det fra at styret ekskl. Heidi Scheie påstår at vi ikke har gjeld, at vi har lite gjeld/at det ikke er kritisk eller at de ønsker å skjule det?

                        Opprinnelig skrevet av OptimistFugl
                        vs. kritikk av andre i klubben som vil skjule skjeletter.
                        Enda en? Hva er det jeg har gått glipp av?

                        Opprinnelig skrevet av Kristiansen
                        Skal ikke mediene være objektive i sin sak? Virker som om RB med Torvik i spissen har sin egen agenda her.
                        Om ett av ønskene til Heidi Scheie er å snakke mye, ofte og spissformulert om den økonomiske situasjonen, så har da RB brukt en hel del trykksverte på det? Og om ønske nummer to/løsning er salg av hallen, salg, ikke driftstilskudd, så har da virkelig RB pushet og publisert mer enn tilstrekkelig der også?
                        TS05 - Felt C

                        Kommentar

                        • knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9453

                          Opprinnelig skrevet av HSft
                          Fortsette å eie hallen men få driftstilskudd fra kommunen.
                          Kommunen keenere på det? Og letter det "nok" på den økonomiske byrden? Om du veit

                          Og Som Kristiansen sier: Om 6 måneder mister vi lisensen (sånn egentlig, fordi vi har vært for lenge i rød sone). Kan man få disp, ell blir vi Lyn, ell årnær det sæ?

                          Kommentar

                          • Kristiansen
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2007
                            • 1332

                            Nektet å uttale seg da hun forlot krisemøtet

                            LILLESTRØM: Flere styremedlemmer krevde LSKs styreleder Heidi Scheies avgang på kveldens styremøte, men foreløpig har ingen kommentert dramatikken på styrerommet.


                            Kommentar

                            • Fridtjof
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2005
                              • 2120

                              Opprinnelig skrevet av knut
                              Ah... Disse alternativene ja. Hva var de igjen?

                              Mvh Knut
                              Hovedsponsor for LSK
                              Det er minst ett alternativ; utleie til kommunen.
                              Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                              Kommentar

                              • G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3201

                                Ta med i regnestykket flere sponsorer som ikke vil inn før Scheie forsvinner.

                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9453

                                  Opprinnelig skrevet av G-Man
                                  Ta med i regnestykket flere sponsorer som ikke vil inn før Scheie forsvinner.
                                  Hvordan har sponsorene kommet fram til dette? Mener de at "negativiteten hennes i media" er skadelig for deres eventuelle inntog? Er det sponsorer som truer med å ikke forlenge? Har de blitt fortalt av andre (i LSK?) at gresset kan bli grønnere? Er de såpass involvert i styr og stell at de selv kan mene noe rundt dette?

                                  For et sammensurium. Litt klokere har jeg uansett blitt i dag; det finnes andre alternativer til salg av hall, men skulle gjerne fått litt mer innsikt i økonomien rundt disse forslaga. Pessdråpa i havet etc.

                                  Kommentar

                                  • gorken
                                    Administrator
                                    • May 2006
                                    • 1483

                                    Opprinnelig skrevet av gorken
                                    Seks måneder, ja. Er vi fortsatt i rødt da ryker lisensen.
                                    Etter å ha studert den siste presentasjonen fra NFF om økonomi og lisens er jeg ikke lenger like sikker på om lisensen ryker om seks måneder.

                                    I utgangspunktet står det jo ganske tydelig: «Rød kategori i maks 3 år i løpet av en periode på 5 år». Og av tabellen kan vi se at LSK har vært i rød kategori i 30 måneder av de siste 60 månedene.

                                    Likevel tror jeg ikke det å ha 36 måneder i rød kategori på 60 måneder direkte medfører tap av lisensen. HamKam, som først nå mistet lisensen, har vært i rød kategori 48 av de siste 60 månedene. De skulle altså ha mistet lisensen for lenge siden, om regelen var sånn.

                                    Klubber i rød kategori blir pålagt å utarbeide en handlingsplan mot en bærekraftig økonomi som skal godkjennes av klubblisensnemnda. LSK har en handlingsplan, og denne inneholder delmål som det skal jobbes mot. Om man ikke når delmålene venter irettesettelser. Før man mister lisensen virker det som om NFF truer med poengtrekk.

                                    Da systemet ble innført ble dette sagt om sanksjonsmulighetene:
                                    Klubbene kan straffes med irettesettelse, gebyr på inntil 250.000 kroner per lisenskriteriebrudd eller poengtrekk i seriespillet på inntil åtte poeng per brudd. Lisensnemnda vil også kunne ilegge klubbene restriksjoner på spillerkjøp og kontraktinngåelser.
                                    I have this condition.

                                    Kommentar

                                    • Seb.R
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 4159

                                      Disse enkeltpersonene i styret bør ha en mildt sagt jævlig god handlingsplan fremfor seg nå, for å kunne rettferdiggjøre kravet om at Scheie skal gå. Hva er planen fremover? Hva har de tenkt til å gjøre for at LSK også er en toppklubb i 2015? I en årrekke har skuta sakte men sikkert styrt mot et isfjell. Når endelig noen tar på seg den grufulle jobben, så er tydeligvis det ikke godt nok heller.

                                      Hvis konsekvensen av styremøtet i kveld er at Scheie får fyken, så syntes jeg det er på sin plass at KFL krever en konkret handlingsplan fra styret om hvordan klubben nå skal reddes. Dessuten må klubben være mer åpen på hva som foregår i kulissene. Nok tåkeprat. Møkka må fram. De ansvarlige må ut. Det går faen ikke an å lekke ut et internt brev til pressen med misnøye om tillit til styret. Det er som å ringe til kjæresten din fra soverommet til eksen, og be om mer tiltro. Blir helt matt av det opplegget her.
                                      www.sebastianramsland.com
                                      www.twitter.com/sebramsland

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 4072

                                        Jeg håper virkelig at klubben ikke nå er lammet av intern maktkamp! Her trengs det handlekraft før en annen klubb blir "draftet"! Dette kan være en stor sjanse for klubben til å komme i positivt fokus igjen.

                                        Ber fotballklubber kopiere TV-suksessen

                                        - Norske klubber bør stå i kø!

                                        http://www.nettavisen.no/sport/vintersport/ber-fotballklubber-kopiere-tv-suksessen/8510399.html
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • Stray Cat
                                          Moderator
                                          • Aug 2008
                                          • 5916

                                          Hvor har folk det fra at Scheie er den eneste i styret som ønsker opprydding i klubbens økonomi?
                                          Hun er ansatt som ryddejente og skal selvfølgelig gjøre jobben, men hun går hardt ut i media med tall. Stemmer disse? Er konklusjonene korrekte? Og hvor henter hun rådgiverne fra?
                                          Det er mye å rydde opp i, men framgangsmåten hittil er mildt sagt merkelig.
                                          Vi trenger ikke uro nå, men den er allerede skapt.
                                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                          Kommentar

                                          Working...