Jeg er enig med Jonern, men det er sikkert litt å spare på ved å ikke ha mange i luka også selv om disse også er frivillige. At ting automatiseres og digitaliseres, er en fin ting, men fortsatt er mange konservative når det gjelder kjøp av billetter. Jeg skriver ut billetten hjemme/eventuelt åpner mailen min på smart-telefonen min og scanner av i luka, men alle er ikke som deg og meg.
Sportsklubbens økonomiske situasjon
Collapse
X
-
-
Jeg er enig med Jonern, men det er sikkert litt å spare på ved å ikke ha mange i luka også selv om disse også er frivillige. At ting automatiseres og digitaliseres, er en fin ting, men fortsatt er mange konservative når det gjelder kjøp av billetter. Jeg skriver ut billetten hjemme/eventuelt åpner mailen min på smart-telefonen min og scanner av i luka, men alle er ikke som deg og meg.
P.d.d er vi på 6380- riktignok har vi RævBK opp neste, men etter terminlista for 2015 er det kun pisselag som skal inneta Åråsen.Kommentar
-
Jeg har sendt drøssevis av mailer til Torgeir med tips på spillere fra Serbia, aldri fått noe som helst svar.Kommentar
-
*Rekk opp hånda de som ønsker å sitte to timer i billettluka før kampstart uten å få betalt for det. I tillegg er du først inne på kampen midt i første omgang.*
Psykologisk hadde det sikkert vært smartere å ikke kreve ekstraavgift i billettluka, men å gi 50 kroner avslag for de som kjøper billetter på forhånd.Vidar Evje
Kommentar
-
For ikke å snakke om logisk. Dette kunne man promotert, gode rabatter ved kjøp på nett på alle billetter til vanlige dødelige. Man hjelper klubben som kan sette flere frivillige på andre oppgaver. Uansett, det er vanskelig å se åssen klubben skal kunne vende denne utviklinga uten at man må innfinne seg med et kortsiktig tap. Man må satse for å vinne, som det heter.Kommentar
-
Jeg bor riktignok ikke i Lillestrøm selv om dagen, men når venner av meg som har vært på Åråsen 8-10 ganger pr.sesong de siste årene (altså ganske lojale tilskuere) ikke visste at rbk kommer på besøk til helgen en gang, så kunne mobiliseringen fra klubben sin side også sannsynligvis vært bedre for å unngå at det blir overtall av trøndere på denne matchen.Kommentar
-
Sponsorene kan publisere tilbud og kampanjer, brukerne ser hvilke selskaper som er sponsorer (Slik det er i dag, hvem vet egentlig hvem som sponser og evt. gir rabatter?)
Eller hva med LSK-quiz via appen i pausa, med live resultatliste?
Eller selvbetjening i forbindelse med tegning av medlemskap og vedlikehold av adresser?
Dessverre svarer ikke klubben på henvendelser om ikke-finansielle bidrag på en forsvarlig måte. Jeg vet ikke hva som er galt, men å avvise gode ideer som man gjør i dag, er etter min mening et sykdomstegn...Hunter S. Thompson:
There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.Kommentar
-
Kommentar
-
Eventuelt sitte å se på at klubben beveger seg stadig lengre ut i periferien. Det verste er ikke å gjøre noe i det hele tatt. Det handler i bunn og grunn like mye om deres arbeidsplasser som ved en degradering/konkurs.Kommentar
-
La oss tilby klubben en LSK-app som håndterer kommunikasjon mot tilskuere, medlemmer og sponsorer. Alle som har kjøpt billett via app får påminnelse om kommende kamper (om de ikke har reservert seg), alle som har hatt sesongkort får tilbud om å fornye ved å trykke "Ja takk".
Sponsorene kan publisere tilbud og kampanjer, brukerne ser hvilke selskaper som er sponsorer (Slik det er i dag, hvem vet egentlig hvem som sponser og evt. gir rabatter?)
Eller hva med LSK-quiz via appen i pausa, med live resultatliste?
Eller selvbetjening i forbindelse med tegning av medlemskap og vedlikehold av adresser?
Dessverre svarer ikke klubben på henvendelser om ikke-finansielle bidrag på en forsvarlig måte. Jeg vet ikke hva som er galt, men å avvise gode ideer som man gjør i dag, er etter min mening et sykdomstegn...
Elendig hvis du har sendt inn dette forslaget og fått nada svar.
De er nok redd for følgende:
-At klubben blir sittende igjen med en stor regning på utvikling og vedlikehold av appen.
-sikkerheten rundt billetter og mulig svindel
-at eventuelt utenforstående skal administrere og stå for kommunikasjon utadKommentar
-
For å spare penger, er ikke det mulig å låne en ung, lovende spiller fra enten leeds utd eller hoffenheim.
Ser at leeds utd har holdt nicky ajose utenfor a-lag stallen. Han herjet i 1. Div for ett år siden og hadde gjort det samme i norge.Kommentar
-
Har du, noen her, kunnskapen om hvordan man lager dette og kan lage det uten kostnader høres dette ut som en sikker vinner!
Elendig hvis du har sendt inn dette forslaget og fått nada svar.
De er nok redd for følgende:
-At klubben blir sittende igjen med en stor regning på utvikling og vedlikehold av appen.
-sikkerheten rundt billetter og mulig svindel
-at eventuelt utenforstående skal administrere og stå for kommunikasjon utad
Et problem kan være at Billettservice ønsker å lansere sin egen app, men den er jo ikke integrert med noe annet. Dersom Billettservice hadde publisert et API for billettkjøp, skulle det ikke være så vanskelig rent teknisk. Er klubben bundet av NFF til å benytte Billettservice, eller er det kanskje på tide å vurdere alternative leverandører som er mer åpne?
Har ikke foreslått akkurat dette for klubben, men det er fordi jeg fikk så dårlig tilbakemelding (type "Fint, vi tar kontakt ") på tidligere tilbud om å bidra med forslag til rutinemessige forenklinger og effektiv bruk av f.eks Office-programmer. Ikke noe avansert, men det er godt kjent at de fleste vanlige brukere av Office bruker mange ganger så lang tid på diverse banale rutiner som nødvendig. Med størrelsen på klubbens administrasjon burde dette være interessant å se på. Selgere skal selge, ikke knote i dataverktøy de ikke håndterer skikkelig. Rutinemessige, stadig repeterte oppgaver kan ofte automatiseres helt eller delvis.
Eksempel: Hvorfor blir ikke alle som har vært sesongkort-holdere automatisk fulgt opp dersom de ikke fornyer innen en viss frist? Rent teknisk er det enkelt, så hvorfor skjer det ikke noe på dette området?
Jeg vet rett og slett ikke om jeg skal trygle mer for å få lov til å bidra. Slik jeg forstår det, har også mange andre frivillige liknende opplevelser?Hunter S. Thompson:
There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.Kommentar
-
Kommentar