Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • CFC1976
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2015
    • 341

    Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
    Sett i forhold til kjøpet av Markus Kiesenebner og Jon Anders Bjørkøy så er jo Brenne rene gullgruven.
    Martin Husar ga heller ingen gevinst.

    Kommentar

    • Grusom B
      Generalissimo Bellisimo
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6248

      Ikke Angel di Maria heller. Det finnes ingen klubber som alltid treffer.

      Problemet vårt er for korte kontrakter, ikke at vi ikke er gode på spillerlogistikk. Der er vi nemlig helt i toppsjiktet, om ikke øverst. Kommer ikke på noen som har handlet så godt for så lite som det Bjarmann har gjort de siste åra. Alt han trenger nå er å lære seg å inkludere forlengelsesklausuler når han henter unge spillere, så slipper vi å gi bort 20-millionersspillere for tre-fem(les: Moryke, Ruben, minijudas, etc).
      Ni principe ni rey...

      D10S!

      Kommentar

      • CFC1976
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2015
        • 341

        Hørte at Annan var tilbudt til alle Norske klubber. Prisen var 650,000kr, eller rettere sagt litt over 1 mil for 18mdr kontrakt.

        Rudy Austin gikk til Brøndby for mindre enn 1mil dansk i året. Kjipt når vi er ikke med når det gjelder slike forsterkninger til en så billig pris

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3439

          Personlig ser jeg heller Bonke krige fremfor å se Annan besudle den gule drakta. Det er ille nok å ha sett Mr. Brun&Blid (sorry knut) i gult.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7088

            Opprinnelig skrevet av CFC1976
            Hørte at Annan var tilbudt til alle Norske klubber. Prisen var 650,000kr, eller rettere sagt litt over 1 mil for 18mdr kontrakt.
            Jeg vil ikke ha bitende, balleklypende rasshøl i LSK, så jeg syns det er helt ok at han gikk dit han gikk.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Fridtjof
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2005
              • 2120

              Dersom folk rundt sportsklubben klarer å holde litt igjen neste gang klubben nærmer seg økonomisk stabilitet, vil vi kunne ha penger til slike avtaler når boblen sprekker for de andre.

              Om jeg har tro på at folk klarer å tenke rasjonelt? Nei...

              Fugla er føkka, det er vår egen skyld.
              Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

              Kommentar

              • _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4380

                Vi er vel ikke friskmeldt økonomisk ennå. Men bedring er det, og det virker som at klubben jobber riktig. Vi har vel ikke noe annet valg heller. Det som virkelig gjelder nå er å få frem egne unggutter og få lange kontrakter på de. Der er vi på god vei. Vi må etterhvert få salg på disse (Ofkir f.eks) så vi sitter igjen med hele gevinsten selv. Sånn kommer vi oss ut av det her. Og Bjarmann veit dette selv. Det er jo ikke sånn at han plutselig nå har forstått at vi må forlenge med spillere, men han veit bedre enn oss hva Fugla (ikke) har å rutte med. Nå ser det altså ut som at vi kan være tidligere ute med å signere nye kontrakter. Jeg tolker det som at det hvertfall er bedring økonomisk.
                ..................

                Kommentar

                • CFC1976
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2015
                  • 341

                  Opprinnelig skrevet av _Jonern
                  Vi er vel ikke friskmeldt økonomisk ennå. Men bedring er det, og det virker som at klubben jobber riktig. Vi har vel ikke noe annet valg heller. Det som virkelig gjelder nå er å få frem egne unggutter og få lange kontrakter på de. Der er vi på god vei. Vi må etterhvert få salg på disse (Ofkir f.eks) så vi sitter igjen med hele gevinsten selv. Sånn kommer vi oss ut av det her. Og Bjarmann veit dette selv. Det er jo ikke sånn at han plutselig nå har forstått at vi må forlenge med spillere, men han veit bedre enn oss hva Fugla (ikke) har å rutte med. Nå ser det altså ut som at vi kan være tidligere ute med å signere nye kontrakter. Jeg tolker det som at det hvertfall er bedring økonomisk.
                  Håper at TB er kynisk nok til å ta upopulært avgjørelser fremover. Å kvitte oss med Finnur, f.eks hadde frigjort midler.
                  Tenker at klubben må vurdere bud på spillere som jeg mener står stille når det gjelder sportslig utvikling. Friday, Bonke og Lundis.
                  Blir Ringstad? Kommer han til å kreve lønnstak nivået? 850.000 i året? Hvis ikke vi innfrir hans krav, tåler vi åla han gå til RævBK
                  Last edited by CFC1976; 12.09.2015, 18:12.

                  Kommentar

                  • Avon
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2011
                    • 267

                    Opprinnelig skrevet av CFC1976
                    Tenker at klubben må vurdere bud på spillere som jeg mener står stille når det gjelder sportslig utvikling. Friday, Bonke og Lundis.
                    At talenter har perioder hvor utviklingen tilsynelatende står stille betyr ikke at de ikke utvikler seg, det er svært vanlig for talenter å ha slike perioder, det vil nok oftere lønne seg å satse på at de vil utvikle seg i framtiden slik at de kan selges dyrere heller enn å selge de billig. Når de blir 24+ er det mindre sannsynlig at de tar store steg, da kan de selges billigere(slik som pelle).

                    Jeg synes ikke bonkes utvikling står stille, han har blitt mye mer stabil og gjør langt færre tabber men det virker ikke som så mange har lagt merke til det. Friday utvikler seg saktere enn forventet, men husk at han forsatt er veldig ung og ligger bra an i forhold til fofana(4 år yngre). Lundemo ble satt tilbake av skade, men er ikke langt unna nivået fra ifjor, han lider nok litt av å ikke ha en rutinert makker på midtbanen. Å la noen av disse gå billig nå ville jeg kalle en tabbe.

                    Kommentar

                    • Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

                      Lundemo mister vi uansett fordi han garantert ikke skriver ny kontrakt. Å gi slipp på de to andre er kanskje det dårligste forslaget jeg har hørt... noensinne?
                      Ni principe ni rey...

                      D10S!

                      Kommentar

                      • CFC1976
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2015
                        • 341

                        Opprinnelig skrevet av Grusom B
                        Lundemo mister vi uansett fordi han garantert ikke skriver ny kontrakt. Å gi slipp på de to andre er kanskje det dårligste forslaget jeg har hørt... noensinne?
                        Gir ikke slipp, Amigo. Vurderer evt.bud.

                        Kommentar

                        • Speeder
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 951

                          Opprinnelig skrevet av Grusom B
                          Lundemo mister vi uansett fordi han garantert ikke skriver ny kontrakt. Å gi slipp på de to andre er kanskje det dårligste forslaget jeg har hørt... noensinne?

                          Hvorfor så skråsikker angående Lundemo?
                          Tore Galgerud

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7088

                            Hva har Andersson i lønn? 1,5 mill? 2? Drit i hele Andersson og bruk de overskytende penga på å få med videre/forlenge med Ringstad, Ofkir, Lundemo, Knudtzon og Timisela.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • Grusom B
                              Generalissimo Bellisimo
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6248

                              Vet ikke, kall det en hunch. Ser bare ikke for meg et scenario der han velger det. Ser på det som overveiende sannsynlig at bart skal ha ham når Selnæs drar, og det tror jeg er en ide som har slått ham også.
                              Ni principe ni rey...

                              D10S!

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                Ser på det som overveiende sannsynlig at bart skal ha ham når Selnæs drar, og det tror jeg er en ide som har slått ham også.
                                Har tenkt det samme. Om ikke det er Jensen som drar, han har ymtet frempå flere ganger at det kan være siste sesong i klubben. Klarer LSK beholde Marius skal jeg også bli en troende til prosjekt Runar.

                                Kommentar

                                • andersmm
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2006
                                  • 5764

                                  Opprinnelig skrevet av trigz
                                  Hva har Andersson i lønn? 1,5 mill? 2? Drit i hele Andersson og bruk de overskytende penga på å få med videre/forlenge med Ringstad, Ofkir, Lundemo, Knudtzon og Timisela.
                                  Forlenga vel for et år i vinter, etter vi innførte lønnstak. Antar at det da ligger under 1 million.
                                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                  Kommentar

                                  • Børge
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2013
                                    • 2558

                                    Opprinnelig skrevet av trigz
                                    Timisela.
                                    Er han med videre i planene? Marin Falkeborn er signert fra 1.1.16. Hadde ikke takket nei til Timisela ut 2016 (eller 30.06.16 for den del), så Falkeborn kan tilpasse seg Tippeligaen.

                                    Lundemo burde man legge seg langflat etter med en gang og tilby en lønn på hva maksimalt tilbud er i henhold til dagens politikk. Ringstad, Ofkir og Ringstad er det kjent fra før at klubben snakker med.
                                    Sint og tverr på felt N

                                    Kommentar

                                    • CFC1976
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2015
                                      • 341

                                      Opprinnelig skrevet av Børge
                                      Er han med videre i planene? Marin Falkeborn er signert fra 1.1.16. Hadde ikke takket nei til Timisela ut 2016 (eller 30.06.16 for den del), så Falkeborn kan tilpasse seg Tippeligaen.

                                      Lundemo burde man legge seg langflat etter med en gang og tilby en lønn på hva maksimalt tilbud er i henhold til dagens politikk. Ringstad, Ofkir og Ringstad er det kjent fra før at klubben snakker med.
                                      Hentet på 18 mdr kontrakt.

                                      Kommentar

                                      • Børge
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2013
                                        • 2558

                                        Opprinnelig skrevet av CFC1976
                                        Hentet på 18 mdr kontrakt.
                                        Det var nytt for meg. Signerte ut sesongen i mai. Malaury Martin ble derimot signert for 18 måneder (ut 2016).
                                        Sint og tverr på felt N

                                        Kommentar

                                        • gilbert
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 3208

                                          Opprinnelig skrevet av CFC1976
                                          Hentet på 18 mdr kontrakt.
                                          Nytt for meg også; det ble sagt ut sesongen da han ble signert i mai, og Bjarmanns formuleringer om Timisela så seint som i dag i RB må vel også tolkes slik. Har du nyere og bedre info var det fint å få kildene, slik at jeg i så fall kan oppdatere "Stallen i 2015".

                                          gilbert

                                          Kommentar

                                          Working...