Sportsklubbens økonomiske situasjon

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1970
    Medlem
    Møteplager
    • May 2008
    • 99

    Kommentar

    • klippen
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2009
      • 251

      I artikkelen som sikkert en del ikke har tilgang til uttaler blant annet Owe Halvorsen at klubben fikk ettergitt betydelig gjeld, noen som vet hva dette er?

      I tillegg opplyses det at Udjus, Ohi og Osvold gjør at klubben sparer ca 100 000 i mnd i sparte lønnsutgifter.

      Kommentar

      • Trondeo
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3062

        Opprinnelig skrevet av klippen
        I artikkelen som sikkert en del ikke har tilgang til uttaler blant annet Owe Halvorsen at klubben fikk ettergitt betydelig gjeld, noen som vet hva dette er?

        I tillegg opplyses det at Udjus, Ohi og Osvold gjør at klubben sparer ca 100 000 i mnd i sparte lønnsutgifter.
        Ettergivelse av gjeld betyr at den gjøres om til egenkapital. Dette kan være en stor faktor for at Lillestrøm er kommet i riktig sone.

        Kommentar

        • klippen
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2009
          • 251

          Opprinnelig skrevet av Trondeo
          Ettergivelse av gjeld betyr at den gjøres om til egenkapital. Dette kan være en stor faktor for at Lillestrøm er kommet i riktig sone.
          Hadde det vært så vel, men ettergivelse av gjeld betyr ikke at den omgjøres til egenkapital. Derimot blir forholdet mellom egenkapital/gjeld bedre, noe som helt sikkert var en viktig faktor for at vi gikk opp til gul sone. Dette var vel nettopp også grepet klubben gjorde med å føre en for høy verdi på eiendomsammen, slik at dette forholdet skulle bedre seg. Noe man i ettertid fikk svi for, riktig eller ei.

          Noe sier meg at det kanskje har vært helt kritisk for klubben at denne gjelden ble ettergitt slik man kom opp i gul sone. Det ville uansett vært interessant og vite hvem som har ettergitt denne gjelden.

          Kommentar

          • OptimistFugl
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2008
            • 462

            Opprinnelig skrevet av klippen
            Noe sier meg at det kanskje har vært helt kritisk for klubben at denne gjelden ble ettergitt slik man kom opp i gul sone. Det ville uansett vært interessant og vite hvem som har ettergitt denne gjelden.
            Ren spekulasjon fra min side er at det er en eller to helter ved navn Per.

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3196

              Opprinnelig skrevet av OptimistFugl
              Ren spekulasjon fra min side er at det er en eller to helter ved navn Per.
              Spesielt Per M, tipper jeg, siden 16 av de 30 mill med langsiktig gjeld i november i fjor var til ham - med bare et par mill hver til Tom Jenkins, Per B, Lillestrømbanken og KLP.

              (Se mitt innlegg i denne tråden 13.11.2014, ovenfor, side 71)

              gilbert

              Kommentar

              • JFNash
                Medlem
                Hoffnarr
                • May 2010
                • 54

                Det er veldig rimelig å tro at det er spesielt Mathisen som har bidratt her. Glem ikke at Owe Halvorsen ikke akkurat er noen hvemsomhelst! Føler meg sikker på at prosessen med OH for Scheie startet på høsten i fjor, med økonomisk sikkerhet i PM.
                "I'm terrified, mortified, petrified, stupified... by you."

                Kommentar

                • Frode D. Homb
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2003
                  • 982

                  Kanarifugler kan være både grønne og gule!
                  Vi har fått alt ut av hver en smule!
                  Nå skal vi alle mann feire kvelden og .....!
                  image01.jpg

                  Kommentar

                  • Stray Cat
                    Moderator
                    • Aug 2008
                    • 5914

                    Jeg vil føle meg atskillig tryggere på klubbens økonomi hvis vi holder gul sone ved neste vurdering, som innbefatter de kampfrie månedene. Med unntak av fjoråret har alle LSKs røde soner kommet etter vinterens inntektstap, hvor likviditeten er dårlig.

                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9413

                      Siste "Kiko-lønn" borte fra budsjettet.

                      På tide!

                      Kommentar

                      • Patriot
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2010
                        • 437

                        Får LSK inngangspengene for at Leeds og Hoffenheim spiller på Åråsen i dag?

                        Kommentar

                        • vermu
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2008
                          • 1729

                          Opprinnelig skrevet av Patriot
                          Får LSK inngangspengene for at Leeds og Hoffenheim spiller på Åråsen i dag?
                          LSK og Hoffenheim deler et eventuelt overskudd.

                          Kommentar

                          • Patriot
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2010
                            • 437

                            Opprinnelig skrevet av vermu
                            LSK og Hoffenheim deler et eventuelt overskudd.
                            Men regner med LSK tjener bra på å leie ut bane og treningsbaner til Hoffenheim?

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              var snakk om 50% deling av billett salget 3000 tilskuere x 250 kr pluss de vertfall 1000 tilskuerne som ikke var telt i dag så sitter vi kanskje igjen med totalt 0,5 -0,7 mill tipper jeg

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9413

                                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                var snakk om 50% deling av billett salget 3000 tilskuere x 250 kr pluss de vertfall 1000 tilskuerne som ikke var telt i dag så sitter vi kanskje igjen med totalt 0,5 -0,7 mill tipper jeg
                                Mellom 150 og 200k på selve kampen med 2800 offisielle?

                                Kommentar

                                • Playboy1
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 2129

                                  Nå var prisen på barne billett halve av voksne , så det blir ikke så mye som 250 kr pr billett heller.

                                  Men som tullebukk nevner , hva med de sikkert nærmere 1000 personene som ikke har blitt talt ?
                                  Har vært såpass mye på Åråsen , og kan med sikkerhet si at det var mange flere tilstede enn det offisielle tallet på 2800.

                                  Kommentar

                                  • Emil
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 306

                                    Jeg + tre gikk i alle fall rett inn uten å scanne fire sesongkort.

                                    Kommentar

                                    • Frode D. Homb
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2003
                                      • 982

                                      Det er et intervju med Owe Halvorsen i RB i dag. Det er tilgjengelig på RB+. LSKs økonomi er hårfin og mange av pengene som er tjent/spart ved Fofana og Riises overgang, spises opp av mindre tilskuerinntekter enn budsjettert. Likevel hadde de midler nok til å signere Martin. LSK kommer mest sannsynligvis til å gå svakt i pluss i år, men vi kan ikke forvente nye spillere inn. Men mye av inntektene fra Fofana-salget kommer over to år, og investorene skal bare ha dekt utgiftene sine og venter med pengene sine til siste avdrag, slik at vi får litt tilsig av kapital fremover.

                                      Kommentar

                                      • Playboy1
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 2129

                                        Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                        Det er et intervju med Owe Halvorsen i RB i dag. Det er tilgjengelig på RB+. LSKs økonomi er hårfin og mange av pengene som er tjent/spart ved Fofana og Riises overgang, spises opp av mindre tilskuerinntekter enn budsjettert. Likevel hadde de midler nok til å signere Martin. LSK kommer mest sannsynligvis til å gå svakt i pluss i år, men vi kan ikke forvente nye spillere inn. Men mye av inntektene fra Fofana-salget kommer over to år, og investorene skal bare ha dekt utgiftene sine og venter med pengene sine til siste avdrag, slik at vi får litt tilsig av kapital fremover.
                                        Igjen... hvem er det som i klubben som nok engang har budsjettert med mange flere tilskuere enn det som vil komme?
                                        Dem som ikke hadde forutsett at pila fortsatt ville peke nedover når det gjaldt tilskuer besøk på Åråsen denne sesongen , har så til de grader sovet i timen.
                                        Det skremmende er vel at de samme personene kommer til å gjenta dette de neste årene også ,garantert.

                                        Kommentar

                                        • CFC1976
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2015
                                          • 341

                                          Jeg blei ganske kvalm av å se enkelte på sprøytarommet i forrige uke som jeg ikke hadde sett på år og dag.

                                          Hva faen er dette for noe? Går folk kun på kamp mot Søpla og hjemme mot Bartepakka?

                                          Kommentar

                                          Working...