Lillestrøm - BK Häcken Torsdag 07.02.2013 kl 14.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ynnor
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 857

    #41
    Hvordan klarte Scheel seg på VB? Spilte han hele kampen?

    4 på min børs

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

      #42
      Haglund trekker fram ham i intervjuet på LSK.no. Litt uventa da jeg trodde Scheel ikke var "inne i varmen".
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6075

        #43
        Opprinnelig skrevet av andersmm
        Litt uventa da jeg trodde Scheel ikke var "inne i varmen".
        Ja, hvorfor skulle man omtalt en spiller man ønsker at finner seg en ny klubb positivt?

        Kommentar

        • WAK
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 964

          #44
          Opprinnelig skrevet av ynnor
          Synes dette var en god fotballkamp. Prestasjonene svingte men masse positivt her. Fofana og Riise meget gode. Forsvaret sliter med tempo til tider men mye god jobbing og vi prøver å variere angrepsspillet mer enn på lenge. God følelse etter en kamp igjen er deilig.
          Heeeeeeeeelt utrolig men det er jo faktisk non som har noe positivt å si på forumet her. TAKK!!!!!

          Jeg var selvfølgelig på kampen i dag. Har ikke vært inne på forumet før nå så vet ikke hva det er skrevet videre i innleggene. Men hittil har det jo faen meg bare vært negativt. Ja det har vært mye negativt og frustrerende med LSK de siste årene men det hjelper ikke at så mange er så utrolige negative på forumet her. Tar vi med de siste 8 kampene i sereien i fjor og de første 4 treningskampene i år så har vi 2 tap på 12 kamper hvis jeg ikke er helt på jordet. Det kan da ikke være så jævla dårlig?????

          Ja det mangler mye på det offensive men det tar tid å få det til å sitte. Særlig når vi har vært et bånnlag i flere år. Det sitter en tape kultur i veggene på Åråsen og det er ikke omgjort på en sesong. Ihvertfall ikke når stallen byttes ut hvert år og trenerne byttes ut annet hvert år.

          Gikk ut av hallen med et stort smil i dag men det blir jo borte når man begynner å lese på formuet.

          Sorry.....måtte bare få det ut!

          Kommentar

          • *46*

            #45
            Opprinnelig skrevet av ynnor
            Hvordan klarte Scheel seg på VB? Spilte han hele kampen?

            4 på min børs
            Han gjorde en helt grei kamp. Synes han gjorde en såpass grei kamp at jeg håper ledelsen revurderer besluttningen om at han kan finne seg en annen klubb. Synes LSK skal ta han med videre. Han er såpass ung enda og for min egen del så han ut til å ha "vokst" i spillet siden sist vår.

            Kommentar

            • athomash
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Oct 2007
              • 118

              #46
              Helt enig , synes vi bør la Scheel få denne sesongen til å bevise at han er til å satse på. Uansett er det tynt i bakre del og vi har behov for backup

              Kommentar

              • gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3196

                #47
                Med fire av våre ganske få tilgjengelige spillere borte på landslagsoppdrag (Arnold, Marius, Stian, Ohi), fire sjuke eller skadde spillere (Ruben, kanskje klar i april, Petter og kanskje Johan spilleklar på La Manga, og også Fredrik borte, men nå i full trening etter en betennelse i kneet), og til dels tynn suppe både mot Sarp og Bromma var jeg ikke stappfull av forventninger før gårsdagens kamp mot sølvvinnerne i Sverige i fjor (bak Elfsborg). Vi brukte da også bare to innbyttere, Markus Furseth og helt på tampen Simen Nordermoen, mens Häcken bytta to til pause og to til etter syttifem minutter.

                Det er derfor meget positivt at laget i en antatt hard treningsperiode sto hele kampen ut, og faktisk spilte bedre og bedre etter hvert som kampen utvikla seg. Fofana spilte for eksempel sin første hele kamp, og markerte seg sterkt i første omgang, og igjen utover i andre, etter en liten downperiode i starten av andre - som sagt meget positivt. Som andre har skrivi, han var et nesten konstant uromoment. Med litt mer målfarlige spisser enn tredje- og fjerdevalget vi stilte med i går hadde det ganske sikkert blitt et mål eller to av det, selv om han litt oftere bør sende ballen fra seg før det er for seint. Han kan gjerne ta noen dribleserier, men ikke hver gang.... Også Erling skapte, særlig utover i andre omgang, konstant uro på sin høyreside. Både venstresida (Stian-Fofana) og høyresida (Stoor-Palmi/Erling) ser nå solide ut; endelig har vi sidebacker og kantspillere i god kombo på begge sider. Midtstopperne, med Frode tilbake ved siden av Østli, og med Marius og Ruben (alt i april?) som solid back-up, ser også OK ut. Scheel gjorde en overraskende grei jobb på venstre back, selv om han kanskje ikke var den som ble mest utfordra. Jeg hadde trodd Solberg var den vi kanskje kunne ha best bruk for av de uønska, men kanskje gjør det ikke så mye om Isak er den eneste vi ikke "blir kvitt".

                Jeg er likevel ikke overbevist om at laget ser "knallsterkt" ut, selv om jeg tror Fredrik (og Erling) på topp hadde utnytta våre oppløftende mange sjanser i går bedre. Vi har fortsatt problemer med rommet mellom forsvar og midtbane, selv om kombo'en Riise-Palmi er bedre enn Ohi-Palmi, og Ohi-Riise trolig vår beste per i dag. Vi har to gode keepere, begge med gode og lange utspill, men vi trenger også å mestre å spille oss ut bakfra, som neppe mange lag gir oss like god tid til som Häcken gjorde i går. Kanskje passa Häcken bedre til våre styrker og svakheter enn lag som presser oss tettere i oppspillsfasen og ikke, gjennom så offensivt og ambisiøst spill, gir oss så mange sjanser til brudd og kontringer - vi trenger fortsatt å styrke vårt grunnspill mot etablert forsvar.

                Jeg ser langt mer optimistisk på det enn i fjor på samme tid, men stallen er liten, tynn og litt skadeutsatt; det bør nå være rom for minst to forsterkninger, en sentral midtbane og en targetspiss (og det leites nok etter begge typer spillere) - pluss kontrakt til Sundgot som spillerutvikler. Men gårsdagen var avgjort (litt) oppløftende.

                gilbert

                Kommentar

                • jeykey
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2012
                  • 452

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av athomash
                  Helt enig , synes vi bør la Scheel få denne sesongen til å bevise at han er til å satse på. Uansett er det tynt i bakre del og vi har behov for backup
                  Syntes han var solid jeg. Meeen det snek seg inn en tabbe inn i denne kampen også. Var vel en stuss som gikk over Udjus og ble reddet på streken såvidt jeg husker? Og det er vel dette som har vært en av de tingene man har utsatt på han. Kan jo kanskje gi Udjus skylda for dårlig kommunikasjon. Men en bedre kamp av Scheel, helt klart. Men hvem skal han ta plassen til i forsvar liksom? Blir han i klubben, er han backup. Men det trenger vi jo :-)
                  "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                  - Sitat Grusom B

                  Kommentar

                  • *46*

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av jeykey
                    Men hvem skal han ta plassen til i forsvar liksom? Blir han i klubben, er han backup. Men det trenger vi jo :-)
                    Som du sier - backup. Man må strengt tatt ha mer enn 11 spillere for å spille fotball med tanke på skader, suspensjoner osv Og for alt vi vet, så kan han med tid og stunder spille seg inn på laget. Kan også fungere som backup alle steder i den bakre rekka?

                    Kommentar

                    • *46*

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av Lars
                      Allikevel vil jeg driste meg til å foreslå Joakim Holmedahl som sentral midtbane sammen med Riise, med Palmi på høyre og Erling på topp. Da får de to sistnevnte spilt i sine beste posisjoner, samtidig som vi får sett Holmedahl på A-laget. En av våre mest spennende 95-spillere, av det lille jeg har sett.
                      Denne artikkelen dukker opp to dager etter: http://www.indre.no/lokale_nyheter/article6488272.ece

                      Kommentar

                      • *46*

                        #51
                        Sikkert flere enn meg som lurte på hvorfor man stilte med måldommere i denne kampen. Tipper det var en treningskamp for dommerene også, for det ser ut som om dem skal dømme en kamp i EL.

                        Kommentar

                        • jeykey
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2012
                          • 452

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av *46*
                          Sikkert flere enn meg som lurte på hvorfor man stilte med måldommere i denne kampen. Tipper det var en treningskamp for dommerene også, for det ser ut som om dem skal dømme en kamp i EL.
                          Kuleste var jo at det var toppet mannskap som sikkert kunne dømt en CL-kamp. Var vel Edvartsen bak mål? (forøvrig ikke første gang) Han Alien-dommern trakk jo frem Hagen som en prototype-dommer i en eller annen nyhet jeg leste.
                          "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                          - Sitat Grusom B

                          Kommentar

                          • *46*

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av jeykey
                            Kuleste var jo at det var toppet mannskap som sikkert kunne dømt en CL-kamp. Var vel Edvartsen bak mål? (forøvrig ikke første gang) Han Alien-dommern trakk jo frem Hagen som en prototype-dommer i en eller annen nyhet jeg leste.
                            Ser ut som om det er de som dømte kampen, som skal dømme EL kamp også. Ganske kompetent gjeng.

                            Kommentar

                            Working...