Lillestrøm - FC Astra Giurgiu, La Manga, 11.02.13 kl 16:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 4072

    #81
    En bra trening mot et ballsikkert lag, tidspunktet i oppkjøringa tatt i betraktning. Veldig hyggelig å se Johan Andersson tilbake på banen. Selv om han fikk få minutter, er det lett å se at han er en lirare. Måtte han få en knallsesong uten skader!
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6079

      #82
      Grei kamp. Vi er klart bedre enn 2. laget til Astra i medvind i 2. omgang, men får fortsatt sjeldent til noe fint spill. Andersson virka rimelig frisk når han kom inn og Gulbrandsen var bra i dag.

      Trygge defensivt og kommer til en og annen sjanse. Arnold virker bedre enn Kenneth med beina.

      Kommentar

      • Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3499

        #83
        Jeg fikk bare sett 2.omgang, men den synes jeg var veldig positiv.
        Alltid vanskelig å si noe om motstanden og vår egen fysiske form i sånne treningskamper, men likte at vi fikk til en del gode kombinasjoner, og at vi har begynt å posisjonere oss ift ballfører i langt større grad enn jeg har sett på en stund. Når backene fikk ball, så satte vi opp trekanter som ga oss flere alternativer. Kvalilteten er fremdeles ikke god nok, men det er i det minste positivt at bevegelsene er på vei.
        I tillegg er det bra for selvtilliten vår at vi har 3 seiere, 1 uavgjort på de 5 treningskampene så langt. At vi holder nullen er også deilig, selv om jeg mistenker at dagens motstander ville hatt langt mer å by på i en tellende kamp.

        Forøvrig var det ekstremt deilig at de få vif supporterne som hadde klart å surre seg frem til banen bekreftet alle fordommene jeg har ift til de. Det blir ikke alltid like synlig når de er 2000 stk, men en så liten gruppe fikk absolutt vist seg fra sin beste side i dag for de som så kampen.

        Kommentar

        • WAK
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 966

          #84
          Ingen som vet hvorfor Knudtzon ikke spilte i dag? Skadet?

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7080

            #85
            Så deler av andreomgang. En del småpent, trass i kraftig vind og dårlig motstand. Moro med seier, men det er bra det er lenge til seriestart enda.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Herman
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2010
              • 1101

              #86
              Mine observasjoner:

              - Vi så veldig solide ut defensivt som et lag. I 1. omgang spilte vi mot et lag som er bedre enn oss, både spillemessig og teknisk, men vi lå veldig disiplinert og god strukturerte, noe som endte med bare håpløse langskudd fra rumenerne.

              - Ohi slet veldig i 1. omgang da han fikk dårlig tid, men løftet seg kraftig i 2. omgang. Dette er selvsagt mye grunnet at motstanderen byttet laget og han plutselig fikk tid med ball, men likte i hvertfall å se at han vant omtrent alt av dueller, og var god til å skjerme ball. Må dog jobbe mye med pasningsspillet sitt.

              - Fredrik er vår desidert beste spiss. Holder han seg skadefri i år blir han klasse. Men han trenger en makker, og verken Helstad eller Knudtzon passer i forhold til måten vi skal spille på. Han trenger en kreativ og teknisk spiller som Petter eller Johan bak seg, noe som også vil gjøre det lettere for sentral midt og stopperne å finne punkter å spille opp på, for å kunne flytte opp laget. I 1. omgang slet vi veldig med at stopperne og de sentrale ikke hadde noen fremover å spille til langs bakken.

              - Jeg har hele tiden sagt at det bor mål i Thorstein, men han passer ikke i rollen bak Fredrik. Touchen og ballbehandlingen er ikke all verden, men han kan sette sjanser. Kan være et 2. eller 3. valg bak Fredrik, litt avhengig av om Erling blir 2. valg på kant bak Palmi, eller 2. valg på topp.

              - Når vi blir satt under press sliter vi med 1. og 2. bevegelsene sentralt. Ohi og Riise beveget seg ofte for likt, og når vi først klart å splitte den sentrale duoen, kom det ingen ned fra topp for å hente ball.

              - Det var deilig å se Johan få et innhopp. Klarte seg greit, og viste at han har tekniske og kreative ferdigheter som få andre på laget har. Forhåpentligvis blir dette hans sesong, og kunne likt å se for meg han bak Fredrik, med Petter inne sentralt.

              - Pasningsfoten til Udjus kan bli gull verdt mot lag som presser høyt. Han stresser ikke, men er dyktig til å vende spill, og var overraskende presis mtp den kraftige motvinden. En keeper med pasningsfot er det lenge siden vi har hatt nå.
              Twitter

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                #87
                Fredrik er ikke bare vår beste spiss, han er vår soleklart beste spiller. Han gjemmer seg aldri, uavhengig av vær, vind, form eller hva det måtte være. Som Aune var innpå flere ganger, en drøm av en spiller for enhver trener. Stabil til tusen! Her har resten av spillerne en lang vei å gå. Denne innsatsen og evnen til å by på seg selv må bli en laggreie.

                Johan blir en helt avgjørende faktor for om laget tar steg i forhold til å bli et anstendig hjemmelag. Tendensene i spillet, kvaliteten i kombinasjonene blir noe helt annet med ham involvert. Han bør dyrkes i en trequartistarolle bak Fredrik.

                Kommentar

                • Kvalen
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2006
                  • 327

                  #88
                  Er jo også hyggelig at vi avgjør til vår fordel siste 10 minutter. Altså, at de ikke blir usikre og slipper inn baklengs. Forhåpentligvis klarer vi det fremover også. Det har ikke akkuratt vært trenden tidligere mens jeg har fulgt med.
                  "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                  - Ivar Hoff

                  Kommentar

                  • El Caco
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2009
                    • 2286

                    #89
                    Liker at vi utnytter den nye styrken vi har skaffet oss - habile keepere. Vi bruker de mer aktivt i spillet, og til tider har vi en sweeperkeeper i Udjus, som holder tempoet oppe i ballen og spiller raskt ut. I tillegg har de begge en presis pasningsfot som vi kommer til å få stor bruk for i sesongen.
                    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                    Kommentar

                    • Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

                      #90
                      Astra slår Aalesund 2-0 i dag.. Sier vel ikke allverden, med tanke på mye bytter og forskjell i treningsopplegg.

                      Kommentar

                      Working...