Ny rekrutt-trener ?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • artois
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • May 2004
    • 176

Ny rekrutt-trener ?

I og med at det ser ut som at Kjetil Rydje forsvinner tilbake til 2010 etter årets sesong, hvem kan være nærliggende til å ta over ansvaret for rekruttene ?

At Rydjes kontrakt ikke blir fornyet, er nok et tegn på de signalene Uwe har gitt tidligere om at talentutviklingen i klubben er for dårlig, og således vil det ikke bli noen internt som rykker opp tror jeg.

Kanskje Uwe henter en gammel kamerat fra akademi-tiden i DDR ?
    Da får vi kanskje endelig skikk på rekruttene våre :wink:
    Mortus vivis praecipant
    ¤ Brigate Giallo ¤
  • Ketil Cantona
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6813

Spennende hvem dette blir - kanskje Bjarmann!!

Kommentar

• artois
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • May 2004
      • 176

Bjar er jo den moderne tids Mr- Lillestrøm, ingen tvil om det.

Men jeg har vanskelig for å se for meg han som trener, men men, når folk som Rekdal kan høste stor suksess som trener så er ikke undrenes tid forbi.
      Mortus vivis praecipant
      ¤ Brigate Giallo ¤

Kommentar

• HanseFrank
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Mar 2004
        • 221

Opprinnelig skrevet av artois
        når folk som Rekdal kan høste stor suksess som trener så er ikke undrenes tid forbi.
        En utrolig dårlig sammenlikning, all den tid det vel er de færreste som mener Kjetil Rekdal ikke innehar de kvalitetene man ofte finner i gode trenere.

Men poenget var vel kanskje underordnet her, så lenge man fikk kastet seg over et syltynt halmstrå hvor man kunne disse fienden litt?

For egen del skulle jeg ønske folk forholdt seg mer likegyldig til bydelslaget, og dets anliggende.
        HanseFrank
        - på den andre siden...

Kommentar

• artois
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • May 2004
          • 176

Opprinnelig skrevet av HanseFrank
          Men poenget var vel kanskje underordnet her, så lenge man fikk kastet seg over et syltynt halmstrå hvor man kunne disse fienden litt?
          For egen del skulle jeg ønske folk forholdt seg mer likegyldig til bydelslaget, og dets anliggende.
          Var vel ikke en direkte sammenligning jeg gjorde et forsøk på der, var vel mer en lite begrunnet påstand.
          Men artig at du tydeligvis ikke syns det å ha det litt morro med erkefienden er av interesse. Enda merkeligere at du mener man skal opptre med likegyldighet til laget som tross alt serverer noe av den beste underholdningen utenfor banen de siste årene (nå har jo Morgan tatt over den rollen alene).
          Når eventuelt Idrettsforeningen skulle bli tatt for noe pengesnusk eller rykke ned en divisjon, så skal vi altså la det gå upåaktet hen ?
          Du brukte kanskje Fanzine nr. 2 av året (som inneholdt greie mengder dissing av Idrettsforeningen) som dasspapir du da ?
          Mortus vivis praecipant
          ¤ Brigate Giallo ¤

Kommentar

• Håkon Henriksen
            Administrator
            • Nov 2003
            • 6411

Opprinnelig skrevet av Paddis
            Spennende hvem dette blir - kanskje Bjarmann!!
            Man skal ikke se bort ifra det, Bjarmann trener fortiden laget til eldste gutten sin i Rælingen FK, jeg har tatt kurs sammen han i klubbregi, vet ikke hva han har av trenerutdanning fra før. Men hvorfor ikke...
            Håkon Henriksen
            -
            Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
            -
            ALT FOR FUGLA

Kommentar

• HanseFrank
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Mar 2004
              • 221

Dette er en diskusjon jeg har tatt mange ganger før, og du finner et mer utfyllende svar om du søker på nicket mitt, enn det jeg gir deg her.

Joda, selvsagt kan vi disse Enga, men for øyeblikket har de større suksess enn oss, de har 4 ganger så mange medlemmer i supporterklubben, og de har en spiller- og sponsortilvekst som gjør at Fjøra ser ut som en vattnisse der han løper rundt i Regionalliga Süd for å se etter forsterkninger. Vi er liksom ikke helt i posisjon til å disse dem, om du forstår hva jeg mener?

Da synes jeg det er bedre å forbigå de i stillhet, så kan vi heller være litt skadefro når vi har muligheten til det.
              HanseFrank
              - på den andre siden...

Kommentar

• Ted Nugent
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2004
                • 851

Ja de ligger jo hele 4 poeng foran oss, har hentet inn fantastiske Flo og Hoseth, har kommet til semifinalen i cupen og ikke minst har de jo mye bedre liv på tribunen enn oss. ](*,)

Kommentar

• Ola
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 1651

Lars Tjernås kunne vært en bra mann. Men regner med han har større ambisjoner.

Kommentar

• artois
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • May 2004
                    • 176

Opprinnelig skrevet av HanseFrank
                    Joda, selvsagt kan vi disse Enga, men for øyeblikket har de større suksess enn oss, de har 4 ganger så mange medlemmer i supporterklubben, og de har en spiller- og sponsortilvekst som gjør at Fjøra ser ut som en vattnisse der han løper rundt i Regionalliga Süd for å se etter forsterkninger. Vi er liksom ikke helt i posisjon til å disse dem, om du forstår hva jeg mener?
                    Hvis dette er kriteriene du setter for om det skal være tillatt å disse noen, så kan vi jo egentlig legge inn årene først som sist. Hvis vi må komme i "posisjon" for å disse, så er det jo per definisjon kun trøndera som har hatt anledning til å disse folk de siste 13 årene da... syns det virker som en litt merkelig argumentasjon. Det er heller som oftest underdogen i en sånn situasjon som disser mest, ettersom man nettopp er underdog.

Ellers er det jo som andre har kommentert her, ikke så veldig mye mer suksess de har hatt enn oss i år. OK de er med i UEFA-cupen, men blei jo rundspilt med ball i eske og hatt i CL-kvalet. De er like langt som oss i Cupen, og ser man på serien så ligger vi rett bak, og med tanke på at de har gjort seg unna med lettere motstand til nå enn det vi har, så ja...'Jeg vil si at vi er rimelig like der gitt!

Denne spillertilveksten du prater om irriterte meg ganske kraftig.
                    Vi har før denne sesongen (og i løpet av seosngen) hentet inn ikke mindre enn tre U-21 landslagsspillere, til en kostand som kanskje tilsvarer lilletåa til Flo.
                    Ser man på hva Idrettsforeningen har hentet så er det altså en Flo som har gått mer eller mindre skadet siden han kom, og en Hoset som ikke er blitt det talentet hans tilsa at han skulle bli.
                    Dersom Fjøra og Uwe finner flere av Reitmaiers kaliber i Regionalliga Süd som du kaller det, så håper jeg inderlig vi fortsetter å se der.

At du kaller en som henter unge kvalitetsspillere for vattnisse sier vel mer om deg enn om Fjøra.
                    Skulle nesten tro du hadde en nesegrus beundring av det som omfatter Idrettsforeningen og derfor vil skåne dem......
                    Mortus vivis praecipant
                    ¤ Brigate Giallo ¤

Kommentar

• HanseFrank
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Mar 2004
                      • 221

Opprinnelig skrevet av Ted Nugent
                      Ja de ligger jo hele 4 poeng foran oss, har hentet inn fantastiske Flo og Hoseth, har kommet til semifinalen i cupen og ikke minst har de jo mye bedre liv på tribunen enn oss. ](*,)
                      Det er godt observert å ha fått med seg at de ligger fire poeng foran oss (dog med en kamp mindre spilt).

Når det gjelder spillerne de har hentet de siste 15 månedene, altså Arason, Iversen, Hoseth, Flo, Ishizaki, Skiri, Muri og Ronny Johnsen, så kan jeg selv med subjektive øyne påstå at der sannhet, når jeg sier at disse spillerne er større profiler enn Anders Rambekk, Michael Mifsud, Sasa Radulovic, Heinz Müller, Claus Reitmaier, Magnus Myklebust og Andreas Haddad. At vi så kan si at Claus og Michael, er vel så gode som Arason og Flo, blir en annen skål.
                      HanseFrank
                      - på den andre siden...

Kommentar

• Ted Nugent
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2004
                        • 851

Nei det er klart. Med det stjernegalleriet de har hentet inn der det jo helt idiotisk å disse Enga.

Kommentar

• HanseFrank
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Mar 2004
                          • 221

Hvis dette er kriteriene du setter for om det skal være tillatt å disse noen, så kan vi jo egentlig legge inn årene først som sist.
                          Det var litt drastisk kanskje, men vi kunne jo begynne med å holde Kjetil Rekdal utenfor en diskusjon om LSKs rekrutt-trener for neste sesong?

Hvis vi må komme i "posisjon" for å disse, så er det jo per definisjon kun trøndera som har hatt anledning til å disse folk de siste 13 årene da... syns det virker som en litt merkelig argumentasjon. Det er heller som oftest underdogen i en sånn situasjon som disser mest, ettersom man nettopp er underdog.
                          Neida, man må ikke være bedre enn noen for å disse noen, men man bør i hvert fall være på høyden innenfor nettopp det man kritiserer andre for. De siste 13 årene har det vært rikelige anledninger for å kritisere RBKs innkjøpskåte ledere, den dobbeltmoralske Bratseth og sosialkapitalisten Eggen. Og når det gjelder denne diskusjonen, så var det altså din kommentar om at "selv Rekdal" kunne lykkes som trener, som var utgangspunktet. Jeg synes det ble feil, for folk som Solbakken, Rekdal, Rösler og Berg puster og ånder fotball, de er typiske vinnertyper, kloke og taktiske. Altså er det vel ingen overraskelse at disse lykkes som trenere. Personlig synes det er større overraskelser at Normark, Sandstø, Fladmark og Skogheim har hatt snev av suksess, utfra sine forutsetninger, men jeg ikke synes det er overraskende i det hele tatt at Gaute Larsen, Mons Ivar Mjelde, Jan Halvor Halvorsen og Ola Haldorsen har mer betinget suksess.

At du kaller en som henter unge kvalitetsspillere for vattnisse sier vel mer om deg enn om Fjøra.
                          Et fantastisk argument....

Jeg vet ikke hvor lenge du har fulgt LSK, men sist klubben hentet unge landslagsspillere var under Even Pellerud i 1996/97. Da hadde vi Kenneth Giske, Leif Gunnar Smerud og Arild Sundgot. To av dem floppet, og tredjemann er i dag en av våre viktigste, og mest utskjelte spillere.

Jeg sier ikke at Olsen, Riise og Myklebust skal floppe, og jeg håper det aldeles ikke, men det jeg har sett av Myklebust så langt i år, er ikke stort sett annet enn det jeg så av Tom Kristoffersen når LSK var i flytsonen, og Riise har vel ikke overbevist meg om at vi har løst kantproblemet på høyresiden.

Når det gjelder det du kaller min nesegruse beundring av Idrettsforeningen er du nok inne på noe, men jeg forbinder nesegrushet med ukritisk, og så ille har det nok ikke godt meg. Men jeg er faktisk litt glad for at jeg kan beundre de sterke sidene ved selv vår argeste konkurrent.

EDIT Jeg vet selvsagt at vi også har hentet Runar Normann, Frode Kippe, Heidar Helguson, Indy Sigurdsson, David Vidarsson og Gylfi Einarsson og flere andre. Poenget mitt var at Pellerud hentet de med hovedargumentet at de var norske U21-spillere, og det samme synes jeg at jeg ser nå. Men for all del, jeg har tatt feil før...
                          HanseFrank
                          - på den andre siden...

Kommentar

• HanseFrank
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Mar 2004
                            • 221

Nei det er klart. Med det stjernegalleriet de har hentet inn der det jo helt idiotisk å disse Enga.
                            La meg høre det om du har noen nye argumenter å komme med, og ikke denne banale ironiske retorikken.

Det kan for øvrig være at jeg har gjort med dårlig forstått, men i siste svar til "artois" så tror jeg at jeg har klaret opp i eventuelle misforståelser.
                            HanseFrank
                            - på den andre siden...

Kommentar

• Ted Nugent
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2004
                              • 851

Poenget mitt er bare at jeg ikke skjønner hvorfor du er så ivrig i å forsvare Enga, det må da være lov å slenge inn noen stikkere til vår erkekonkurrent? Ellers kan jeg jo være enig i at det er en del som er litt vel mye fokusert på Enga fremfor eget lag.

Kommentar

• HanseFrank
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Mar 2004
                                • 221

Poenget mitt er bare at jeg ikke skjønner hvorfor du er så ivrig i å forsvare Enga, det må da være lov å slenge inn noen stikkere til vår erkekonkurrent? Ellers kan jeg jo være enig i at det er en del som er litt vel mye fokusert på Enga fremfor eget lag.
                                Jeg tror vi er ganske enige, mitt poeng var bare at det var litt malplassert å trekke inn Rekdal i en diskusjon om Bjarmann som rekrutt-trener.

For øvrig også et malplassert tema i seg selv, da Bjarmann aldri livet gidder å loffe rundt på treningsfeltet med rekruttstallen vår. Det er jo nettopp det som kjennetegner disse typiske vinnerne jeg snakker om, Uwe, Rekdal, Ståle og kanskje også Bjarmann. De blir satt rett inn på øverste hylle, og har alle forutsetninger for å lykkes der.

Da er det noe annet med Gunnar Halle, som er mer en sånn "i skyggen av..."-type, eller 3. divisjonstrener.
                                HanseFrank
                                - på den andre siden...

Kommentar

• andee
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2004
                                  • 1191

Vil ikke si at jeg er enig i alt HanseFrank skriver, men at en del personer i KFL har høyere fokus på Vif/Klanen enn det jeg skulle ønske, det er ingen hemmelighet. Ta f. eks. forslag om sang og tifo til Daniel Fredheim Holm som eksempel: Hvorfor skal vi pisse oss sjøl mer oppetter beinet? Ja, jeg veit at ikke begge buksebeina er våte ennå, men er det vi som skal bruke krefter på å vanne den mølla som mener at det var griseflaks at vi endelig greide å slå Vif hjemme? Trenger vi å hjelpe Klanen med å understreke at vi aldri hadde fått tre poeng i den matchen om det ikke hadde vært for DFH? Er det å muligens greie å psyke ut én Vif-spiller (som kanskje ikke starter engang) mer verdt enn å støtte sitt eget lag?

Veldig moro med litt rivaliserende Vif-fokus et par, tre ganger i sesongen, for all del, men noe utover det er det ikke verdt å nevne verken klubben eller supporterne; den oppgaven gjør media mye bedre enn oss.

Men tilbake til temaet: Ja, hvis det er så at Rydje ikke får forlenge med Sportsklubben, må vi selvsagt ha inn en dyktig erstatter. Jeg følger ikke breddefotballen godt nok til å ha et førstevalg, men stoler definitivt på Uwe og co.

andee - som muligens tok vel hardt i nå, men det er egentlig bare pga. det angivelig hemmelige sangforumet som er oppretta.
                                  TS05 - Felt C

Kommentar

• gamle-perta
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2004
                                    • 2418

Helt utrolig at vi også har fått denne tråden til å handle om Enga, i stedenfor det som var utgangspunktet da den ble startet.
                                    Noen er syklig opptatt av å trekke Enga inn i alle sammenhenger. Enten skyldes dette hat, frykt eller misunnelse.....
                                    Slutt med dette, skriv heller om Lillestrøm!

Gammel mann har talt!
                                    Mvh
                                    Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Ketil Cantona
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6813

Jeg skjønner det bare ikke, ikke faen! Hvorfor skal noen til enhver tid trekke inn søppla i dette forumet. Kan ikke de som ønsker å diskutere søpla holde seg på platas hjemmesider - så slipper vi som hater klubben å lese om de natt og dag! :evil:

Kommentar

• artois
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • May 2004
                                        • 176

Siden jeg startet tråden og kom med den infamøse setningen angående en viss trener, får jeg vel ta litt selvkritikk på det her, selv om det ikke burde vært nødvendig.

Jeg trodde en slik vanlig slengbemerkning bare skulle være hva det var ment som, et lite stikk i siden og glimt i øyet.
                                        At da andre bruker av forumet da benytter sjansen til å blåse dette opp til at man er mer opptatt av erkefienden enn sitt eget lag, vel, det for stå for deres regning.

Men min oppfordring vil være;
                                        enten så får man ta slengkommentarer med et smil og humre for seg selv, eller la vær å kommentere det om man ikke liker det slik at det ikke blir en fjær som utvikler seg til en kyllingfarm.

Blir for dumt om man ikke kan slenge en liten stikk til fienden inni mellom...
                                        Mortus vivis praecipant
                                        ¤ Brigate Giallo ¤

Kommentar

Working...