Ny rekrutt-trener ?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HanseFrank
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Mar 2004
    • 221

Opprinnelig skrevet av artois
    Jeg trodde en slik vanlig slengbemerkning bare skulle være hva det var ment som, et lite stikk i siden og glimt i øyet.
    At da andre bruker av forumet da benytter sjansen til å blåse dette opp til at man er mer opptatt av erkefienden enn sitt eget lag, vel, det for stå for deres regning.
    Herlig selvkritikk! :lol:

Jeg beklager selvsagt at jeg poengterte den logiske bristen i spøken, og at jeg siden utdypet hva jeg mente.

Angående trenerspørsmålet så synes jeg det hadde vært kult om man valgte en faglig og god motivator. En kompis av meg har trent Stabæks rekrutter i år, og han har ti år bak seg med talentutvikling i Lyn og Stabæk. Han har sagt nei til større jobber, fordi han heller vil jobbe med 13-14 åringer i enkelte perioder. Han har klare ønsker om hvordan hele ungdomsarbeidet bør struktureres.

Det siste vi trenger er en som ser dette som noe fint å ha på CV'en, før han søker trenerjobben i Skjetten eller 2010.
    HanseFrank
    - på den andre siden...

Kommentar

• artois
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • May 2004
      • 176

Opprinnelig skrevet av HanseFrank
      Herlig selvkritikk! :lol:
      Får vel gratulere deg med en glitrende bruk av sviende og hardtslående ironi.....
      Den satt den der gitt!
      Mortus vivis praecipant
      ¤ Brigate Giallo ¤

Kommentar

• Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

perta og andee får herved komme opp med navn på hvilke personer her på forumet som er mer opptatt av søpla enn eget lag eller så får de for helvete holde kjeften sin!
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• andee
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2004
          • 1191

Opprinnelig skrevet av Rønnern
          perta og andee får herved komme opp med navn på hvilke personer her på forumet som er mer opptatt av søpla enn eget lag eller så får de for helvete holde kjeften sin!
          Foreslår heller at du ser til helvete å holde kjeften din, jeg, Rønnern. Gi meg én grunn til at jeg skal komme opp med navn på personer som er mer opptatt av Vif enn eget lag? Hvor er det jeg har skrevet at det eksisterer sånne? Finn det for meg, du! Men inntil du gjør det bør du kanskje roe ned skjellsorda dine. Små barn kan ta lærdom av sånt.
          TS05 - Felt C

Kommentar

• gamle-perta
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2418

Dagens sitat.
            Bra Ronnie !

Ingen har sagt at noen er mer opptatt av Enga enn av LSK. Jeg bare påpekte det faktum at enkelte tydeligvis lider av en trang til å nevne bydelslaget i vårt forum så ofte som mulig. Jo oftere, jo bedre.

mvh
            perta
            Mvh
            Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

Opprinnelig skrevet av andee
              Gi meg én grunn til at jeg skal komme opp med navn på personer som er mer opptatt av Vif enn eget lag?
              "..men at en del personer i KFL har høyere fokus på Vif/Klanen enn det jeg skulle ønske, det er ingen hemmelighet."

Selv om jeg er unøyaktig med påstanden er poenget det samme. Jeg er dritt lei av bønder som slenger rundt om påstander om at en er opptatt av søpla bare fordi en erkjenner hatet.

La oss ikke bli like patetiske som klanskallene som på død og liv skal være likegyldige til om det er LSK eller Molde de møter.

Og sist men ikke minst er det en fordel at de av dere som er mest lei, holder kjeft i stedet for å gi mer ved til de klanskallene som surfer denne debattsiden.

- Hø, hø, Kun-Harry er liiiite opptatt av oss da, dem innrømmer det sjøl til og med, hø, hø.

Dem skjønner selvfølgelig ikke at du og perta tar feil....
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

Kommentar

• Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                Jeg bare påpekte det faktum at enkelte tydeligvis lider av en trang til å nevne bydelslaget i vårt forum så ofte som mulig. Jo oftere, jo bedre.
                Det er _ikke_ et faktum, det er din personlige synsing. Og jo oftere du nevner det, jo mer sannsynlig er det at det blir en sannhet blant alle som leser dette forumet. Tenk på det...
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

Kommentar

• sniper
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 5254

Rolig nå. Skjellsorda og andre ufinheter kan vi gjerne droppe, takk.
                  Hold dere til saken nå.

Petter

Kommentar

• andee
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2004
                    • 1191

Selv om jeg er unøyaktig med påstanden er poenget det samme. Jeg er dritt lei av bønder som slenger rundt om påstander om at en er opptatt av søpla bare fordi en erkjenner hatet
                    Og jeg er dritt lei av en Rønner som vrenger om på sannheta fordi den breie kjeften hans var kjappere enn hodet. Poenget er langt i fra det samme! Det veit du, og det veit også alle andre som har lest tråden.

Dem skjønner selvfølgelig ikke at du og perta tar feil...
                    At vi tar feil? He he - når blei det fasitsvar på personlige meninger? Hadde vi påstått at Rønnern er ydmyk (som per definisjon her inne ikke er en personlig mening), eller at 2 og 2 er 5, da kunne du arrestert oss. Inntil vi sier noe så dumt får du finne noen andre å ta ut aggresjon på.

Vi har kollidert tidligere, Rønnern, alltid utelukkende pga. av sak, og da er en diskusjon helt i orden for meg. Vi som ikke trengte underskrift fra foresatte da vi entret forumet tåler den slags. Men nå er ferdig med denne tråden, og hopper i seng! Hørs på søndag, om ikke annet!
                    TS05 - Felt C

Kommentar

• Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

Opprinnelig skrevet av andee
                      Poenget er langt i fra det samme! Det veit du, og det veit også alle andre som har lest tråden.
                      Vi blir ikke enige om dette og det er greit nok. Du og perta får fortsette gnålet om feil fokus, men vær obs på at dere selv i høyeste grad er med på å fyre opp under myten (ja, det er en myte eller røverhistorie om du vil) at folk i KFL er veldig opptatt av søpla.
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

Kommentar

• mr.Jordbakke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3845

(ja, det er en myte eller røverhistorie om du vil) at folk i KFL er veldig opptatt av søpla.
                        Hva med å fjerne den nederste delen av signaturen din? :lol:
                        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                        Mr.Jordbakke

Kommentar

• artois
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • May 2004
                          • 176

Blir sikkert bare mere bensin på bålet det her (og bensin er jo dyrt i dag), men men....

At det finnes noen som velger å trekke opp en debatt om feil fokus, basert på en slengbemerkning i en avsluttende kommentar på et annet innlegg, er i seg selv ganske utrolig.
                          Det som er litt lite hyggelig med hele denne greia er at sånne som meg og Ronnie Rønner, som liker å slenge litt stikk til Idrettsforeningen, plutselig indirekte blir stemplet som for opptatte av dem og ikke eget lag. Jeg sier indirekte, ettersom man jo ikke henges ut direkte, men antydningen er klar, og navn ikke presenteres. Jeg kunne godt tenke meg å høre fra de som mener folk er for opptatte av fienden enn eget lag, om dette også gjelder meg ?
                          (Sånn at vi får det stadfestet, så slipper vi å krangle om det hvertfall).
                          Kan jo nevne at det var vel mitt første innlegg med hentydning mot Idrettsforeningen, og det gir vel en prosentandel på rundt 5% (1 av 20 innlegg).

Et artig poeng i denne saken er jo at for en tid tilbake var det noen som mente at det ble gitt for litte stikk til fienden, blant annet ved at Fanzina hadde utviklet seg til å bli et tilnærmet menighetsblad, fritt for kritikk og stikk til alt og alle.
                          Nå er Fanzina igjen oppe på et høyt nivå, noen mener sågar det beste nivået noensinne (Jeg blir sikkert innhabil i den saken, ettersom jeg skriver der selv). Men det er en del stikk til bydelslaget i de siste fanzinene, i tillegg til anndre morsomme lag som for eksempel Lyn.

Det må være rom for å slenge sarkastiske bemerkninger eller gi stikk til motstandere, uten at man skal risikere å bli stemplet som for opptatt av andre enn eget lag!
                          Mortus vivis praecipant
                          ¤ Brigate Giallo ¤

Kommentar

• pondus73
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2004
                            • 612

Kan denne debatten komme til det langt mer spennede temaet som faktisk er utgangspunktet for denne tråden?????

SKJERPINGS FOLKENS!!

Hvem blir eller hvem trenger vi som ny rekruttrener???
                            ------eLSKe-------

Kommentar

• artois
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • May 2004
                              • 176

Opprinnelig skrevet av pondus73
                              Kan denne debatten komme til det langt mer spennede temaet som faktisk er utgangspunktet for denne tråden?????
                              SKJERPINGS FOLKENS!!
                              Hvem blir eller hvem trenger vi som ny rekruttrener???
                              Nydelig!

Personlig mener jeg at forslaget om Lars Tjærnås som ble lansert, nok kunne være et godt alternativ. Han ble jo godt likt av spillerne forrige gang han var i klubben.
                              Nå vet jeg ikke hvordan stillingen er utformet, med tanke på om den er særlig godt lønnet, eller om det er en type stilling hvor du gjerne må ha en jobb ved siden av.
                              Dersom stillingen ikke er en 100% lønnet stilling, kan det jo bli problemer med å få ansatt noen "større" navn.
                              Uwe hentet jo vår fysiske trener ut fra intet, skal vel ikke se bort i fra at noe av det samme vil skje denne gangen også ?
                              En eller annen bekjent av Uwe fra tiden i England eller fra Tyskland kanskje ?
                              Mortus vivis praecipant
                              ¤ Brigate Giallo ¤

Kommentar

• Skiba
                                Juniormedlem
                                Bøffelpromp
                                • Jun 2005
                                • 13

Har hørt at Tjærnås allerede er innvolvert i to trenerjobber. En i Asker (fotball), og for Vestlis håndballherrer? Ikke helt sikker på dette. Men å være rekruttrener i LSK kan da nødig være dårligere betalt enn disse jobbene, og mye mer attraktivt.

Kommentar

• gamle-perta
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2004
                                  • 2418

Det som er litt lite hyggelig med hele denne greia er at sånne som meg og Ronnie Rønner, som liker å slenge litt stikk til Idrettsforeningen, plutselig indirekte blir stemplet som for opptatte av dem og ikke eget lag.
                                  Bare så det ikke skal bli mer furting: Jeg har selvfølgelig ikke noe i mot slengbemerkninger om pEnga, tvert i mot.
                                  Men det jeg synes er dumt er at mange følger opp og nærmest lager en debatt rundt Søpla, i stedet for å diskutere det denne tråden handler om.
                                  Punktum finale (ialle fall fra meg).

Mvh
                                  Gammer`n
                                  Mvh
                                  Gammer´n (Per T)

Kommentar

• HanseFrank
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Mar 2004
                                    • 221

Opprinnelig skrevet av artois
                                    At det finnes noen som velger å trekke opp en debatt om feil fokus, basert på en slengbemerkning i en avsluttende kommentar på et annet innlegg, er i seg selv ganske utrolig.
                                    Det er mulig du har tungt for det, men poenget mitt var altså at du ikke hadde noe poeng, da du ubegrunnet mente det var oppsiktsvekkende at Rekdal hadde suksess som trener. At jeg ble med på debatten videre i senere innlegg, beklager jeg.

Når det gjelder Tjærnås, så tror jeg ikke han er klar for noe som helst,og om han blir det, tror jeg nok han ser på seg selv som en hovedtrener i en klubb med en god ungdomsavdeling.

Han er involvert i Vestli og Asker (som trenerkonsulent), og en liknende rolle kunne han kanskje ha utført i LSK også. Altså i forhold til å skolere trenerne vi har i yngres avdeling. Men som rekrutt-trener er han nok uaktuell.

Men hva med Leif Gunnar Smerud? Han vurderer å gi seg med fotballen, og er aktuell som hovedtrener for 2. divisjonslaget FK Haugesund, men kunne kanskje blitt forespeilet en karriere i LSK? Han er beinhard, målbevisst og seriøs, han har vinnerinnstinktet (han har tross alt nådd mye lenger enn talentet hans skulle tilsi), og han har et godt fotballhode.
                                    HanseFrank
                                    - på den andre siden...

Kommentar

• mooph
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 1496

Enga ?????

Veit at det er noe som ligger oppå den den tunnelen jeg pleier å kjøre igjennom... Er det er fotballag der også ?! Jøsses!
                                      Fugla mot nye høyder

Kommentar

• andee
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2004
                                        • 1191

Siden jeg uansett ikke greier å gjøre noe fornuftig på jobb om dagen, trekker jeg opp denne tråden med noen løse rykter. Etter det jeg erfarer blir det verken Lars Tjernås eller Jan Halvor Halvorsen som skal ta over rekruttene våre, men kanskje ikke fullt så heite Tor Oddvar Torve fra Sunndal. Men isen er som kjent tynn tidlig i november, så noen får vennligst hale meg opp igjen om jeg ramler skikkelig nedi her. Det jeg finner om Torve på Internett er at han har holdt på å rykke opp til 2. div. med Sunndal to år på rad nå, men dessverre snubla på målstreken begge ganga.
                                        TS05 - Felt C

Kommentar

Working...